درمان سه سوته دندان درد

درمان سه سوته دندان درد

برای دریافت نوبت فوری دندانپزشکی کلیک کنید. تسکین و درمان سه سوته دندان درد: درد دندان یکی از معضلاتی است که اکثر افراد حداقل یکبار در طول زندگی خود تجربه کرده اند. درد دندان علاوه بر اینکه افراد را اذیت می کند، نشان دهنده مشکلات و عیوبی در دندان می باشد. بنابراین اگر درد دندان شما [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

تسکین و درمان سه سوته دندان درد:

درد دندان یکی از معضلاتی است که اکثر افراد حداقل یکبار در طول زندگی خود تجربه کرده اند. درد دندان علاوه بر اینکه افراد را اذیت می کند، نشان دهنده مشکلات و عیوبی در دندان می باشد. بنابراین اگر درد دندان شما به درازا کشیده و چند روزی است که باعث آزار شما شده است، دیگر نباید به آن بی توجه باشید. در چنین مواردی باید پیش از اینکه به سراغ درمان‌های خانگی بروید، بهتر است حتماً و الزاماً به یک دندانپزشک مراجعه کرده و علت اصلی درد دندان را بیابید.

علل های مختلفی می تواند باعث یاجاد درد در دندان شما شود که بسیاری از این مشکلات شایع هستند و شما می توانید از این مشکلات پیشگیری کنید.

در این قسمت یک سری از درمان سه سوته دندان درد را برای شما بازگو می کنیم.

بهترین درمان سه سوته دندان درد:

درمان سه سوته دندان درد

مصرف قرص های بدون نسخه:

یک سری از قرص های مسکن را می توانید بدون نسخه از داروخانه خریداری نمایید تا شاهد درمان سه سوته دندان درد خود باشید.  در بیشتر خانه ها داروهای اورژانسی و مسکن وجود دارد. شما می توانید از داروهایی مانند ژلوفن، ایبوپروفن، استامینوفن و یا انواع قرص دندان درد ترکیبی ترکیبی که شامل کافئین+ استامینوفن+ایبوپرفن هستن  استفاده کنید. این ها واقعا درمان سه سوته دندان درد هستند و می توانند بعد از چند دقیقه درد شما را تسکین دهند.

لازم به ذکر است که مصرف دارو تنها می تواند به صورت موقت هر نوع دردی را تسکین دهد و بعد از اینکه نیم عمر دارو در بدن تمام شد، مجددا درد شروع می شود. سازوکار این داروها سرکوب کردن گیرنده های عصبی در ناحیه دندان و لثه است. بنابراین زمانی که دیگر به دوز کافی نداشته باشد، دیگر نمی تواند گیرنده های درد را سرکوب کرده و قاعدتا درد مجددا برخواهد گشت

استفاده از ژل بی حسی دندان:

یکی دیگر از راهکار ها برای درمان سه سوته دندان درد، استفاده از ژل بی حسی دندان می باشد.اگر به دارو دسترسی ندارید می توانید به فکر استفاده از بی حس کننده های موضعی باشید. این بی حس کننده ها در داروخانه ها قابل خریداری است همچنین در برخی فروشگاه های محلی در دسترس هستند. به عنوان مثال قطره دنتول یکی از این دست بی حس کننده ها است.

این قطره باید به لثه اطراف دندانی که درد می کند اعمال شود و قادر است برای چند ساعت درد را ساکت کند. دنتول و نمونه های مشابه قادرند تا درد شبانه را به خوبی مهار کنند. در واقع آن ها قاتل دندان درد شبانه هستند.

بالا نگه داشتن سر:

شاید فکر کنید که یکی از کار های بیهوده باشد اما بالا نگه داشتن سر می تواند درد دندان شما را مهار کند و شما را آرام کند. علت اینکه گفته می شود سر بالا نگاه داشته شود این است که گردش خود به در کاسه سر و اطراف دندان شما کاهش یافته و همین موضوع باعث تسکین اندک می شود. بالا نگاه داشتن سر مخصوص در افرادی که درد ضربان دار دارد بسیار موثر است.

شسشوی دهان با دهانشویه:

یکی دیگر از راهکار های فوری درمان درد، استفاده از دهانشویه می باشد. دهانشویه با داشتن فرمولاسیون خاصی که دارد التهابات دندان و لثه را کاهش می دهد و باکتری های موجود در کنار دندان را از بین می برد از همین رو پس از استفاده از دهانشویه شاهد کاهش درد خود خواهید بود.

غرغره کردن آب نمک:

یکی از بهترین راهکار های درمان سه سوته دندان درد، غرغره کردن آب نمک می باشد. به صورت مشابه در این روش هم شما آب نمک ولرم را در داخل دهان میچرخانید. اینکار را می توانید هر 1 ساعت به مدت 2 دقیقه تکرار کنید.

درمان سه سوته دندان درد با سیر:

سیر به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی که دارد بیش از هزاران سال است که از آن برای درمان مشکلات مختلف اعم از درمان درد دندان استفاده می شود. برای درمان سه سوته دندان درد با سیر یک حبه سیر را له کنید و سپس روی دندانی که درد می کند قرار دهید. همچنین می توانید یک حبه سیر را در بین دندانی که درد می کند قرار دهید و به آرامی آن را بجوید.

درمان دندان درد فوری با زردچوبه:

برای درمان دندان درد با زردچوبه می توانید آن را روی دندانی که درد می کند بمالید و پس از ۱۵ دقیقه دهانتان را با آب ولرم بشویید. همچنین می توانید ۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک لیوان آب ولرم بریزید و آن را به مدت چند دقیقه در دهانتان غرغره کنید؛ این کار را می توانید ۲ الی ۳ بار در روز تکرار کنید.

از کمپرس سرد استفاده کنید:

اگر به دنبال درمان سه سوته دندان درد خانگی هستید؛ استفاده از کمپرس سرد را پیشنهاد می کنیم. کمپرس آب سرد را به مدت چند دقیقه روی ناحیه ای از صورتتان که احساس دندان درد می کنید قرار دهید، فشار سردی که به ناحیه وارد می شود باعث بی حسی موقتی دندان و درمان سه سوته دندان درد می شود.

زیتون بهترین دوا برای دندان درد

از روغن زیتون به عنوان بهترین دوا برای دندان درد از قدیم الایام یاد می شود. در صورت احساس دندان درد می توانید چند دقیقه نیمه ای از زیتون را روی دندانی که درد می کند قرار دهید و شاهد کاهش درد دندان در کمترین زمان ممکن باشید.

درمان سه سوته دندان درد

علل دندان درد:

دندان درد از همان دوره کودکی باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در انسان می شود. تنها دلیل درد گرفتن دندان رویش آن نیست بلکه دلایلی دیگری نیز می تواند داشته باشد، درد های دهان و دندان می تواند ناشی از بافت عصبی و دردهای ناشی از اعصاب و مغز دندان دانست. مشکلات بسیاری باعث دندان درد می شود که در قسمت زیر به آن ها اشاره می کنیم و در ادامه به درمان سه سوته دندان درد می پردازیم:

پوسیدگی دندان:

پوسیدگی دندان یکی از عوامل شایع دندان درد می باشد. اگر پوسیدگی دندان به پالپ دندان برسد شما شاهد دندان درد خواهید بود. پالپ دندان در برگیرنده رگ‌های خونی و اعصاب است که نفوذ پوسیدگی به آن سبب درد شدید دندان می‌شود. بهتر است پیش از بروز همچین مشکلی به درمان سه سوته دندان درد خود با مراجعه به دندانپزشک پیشگیری کنید.

بیماری ها لثه:

عقب رفتن و تحلیل لثه یکی از انواع بیمار‌ی‌های لثه است که سبب بیرون ماندن بافت نرم و ریشه دندان می‌شود. این مسئله سبب بیرون ماندن ریشه دندان و در نتیجه حساسیت دندان و دندان درد شدید خواهد شد.

آبسه دندان:

آبسه، حفره یا بافتی پر از چرک است که در اطراف ریشه دندان عفونی ایجاد می‌شود و می‌تواند همه گروه‌های سنی (از پیر تا جوان) را درگیر کند. این عارضه، در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود که در صورت درمان به‌موقع، مشکلی ایجاد نمی‌کند اما در غیر این صورت، می‌تواند از فک به گردن، سر یا سایر اعضای بدن گسترش یابد. آبسه دندان، به‌خودی‌خود برطرف نمی‌شود و برای درمان آن باید به دندان‌پزشک یا متخصص درمان ریشه مراجعه کرد.

علائم ابسه دندان:

  • تورم
  • قرمزی لثه
  • احساس مزه بد در دهان
  • تب
  • تورم غدد لنفاوی
  • مشکل در تنفس یا بلع
  • حساسیت به دمای سرد یا گرم
  • التهاب لثه
  • بوی بد دهان
  • درد شدید گوش، گردن و یا فک

شکستگی و ترک دندان:

شکستن و ترک خوردن دندان می تواند یکی از دلایل دندان درد باشد .عواملی که می‌تواند سبب شکستن دندان‌ها شود وجود پوسیدگی‌های گسترده و متعدد در دندان است که بیمار برای درمان آن‌ها در زمان مناسب اقدام نکرده است. با این وجود، دندانپزشکی مدرن به دلیل فن‌آوری‌های پیشرفته، راه‌حل‌های متنوعی را برای ترمیم دندان شکسته به وجود آورده است تا فرم و شکل ظاهری دندان‌ را با توجه به شرایط بیمار و نوع شکستگی و موقعیت آن به حالت قبل از شکستگی برگرداند.

درد های بعد از درمان دندانپزشکی:

ممکن است دندان خود را به تازگی ارتودنسی کرده باشید از همین رو به علت کشیده شدن دندان، از همین رو ممکن است در قسمت لثه خود احساس درد کنید. این درد را در هفته اول ارتودنسی احساس می کنید و بعد از یک هفته خوب می شود. یکی دیگر از علت های دندان درد می تواند پر کردن دندان باشد. پر کردن دندان به مواد مغناطیسی تا چندین روز حساس است و با خوردن مواد غذایی به موادپر شده، احساس درد می کنید.

یکی از درمان سه سوته دندان به دلیل درمان پزشکی می تواند استفاده از آب گرم و نمک باشد.

دندان عقل شما در حال در آمدن است:

دندان های عقل جزء آخرین دندان هایی هستند که از لثه بیرون می آیند. در واقع در جدول زمانی رویش دندان های دائمی، این دندان ها در حدود سنین 17 تا 21 سالگی خارج می شوند. چنانچه تا این سن دندان بیرون نیامده باشد، به آن دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته گفته می شود. یک دندان عقل نهفته باعث دندان درد زیادی می شود. برای از بین رفتن درد ، احتمالا نیاز به کشیدن دندان عقل پیدا خواهید کرد.

شما در طول شب دندان قروچه می کنید:

دندان قروچه یا براکسیسم یک امر غیرطبیعی است که اغلب در خواب و به صورت ناخودآگاه انجام داده می شود. شخص دندان هایش را به هم می ساید و به مرور زمان باعث تحلیل رفتن مینای دندان می شود. دندان قروچه می تواند در حالت خودآگاه هم انجام شود که می تواند ناشی از خشم، عصبانیت یا استرس باشد.

در نهایت یکی از عوارض این عادت، درد و از بین رفتن بخش زیادی از سطح جونده دندان ها خواهد بود. برای ترمیم آسیب وارد شده به دندان ها تحلیل رفته روش های ترمیمی و زیبایی مانند لمینت دندان یا روکش دندان توصیه می شود.

درمان سه سوته دندان درد

شما دچار آسیب عصبی شده اید:

یکی از دلایل احتمالی اما غیرمعمول درد دندان ، بیماری است که به آن نورالژی تریژه مینال (trigeminal neuralgia) گفته می شود. این بیماری نوع خاصی از آسیب عصبی است که منجر به درد مزمن عصبی در سر شما می شود (که گاهی اوقات می تواند به صورت دندان درد احساس شود). با این بیماری خوردن، آشامیدن و مسواک زدن دندان ها می تواند دردناک بوده و درد شما را بیشتر کند.

 شما مشکلات قلبی دارید:

هنگامی که درد مذکور با برخی از علائم دیگر همراه باشد گاهی اوقات می تواند نشان دهنده مشکلات قلبی باشد. احساس درد در قسمت بالاتنه (از جمله گردن، شانه ها، دندان ها و فک) می تواند علامت حمله قلبی باشد. اگر علاوه بر درد در دهان با مواردی مانند تعریق، درد قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس یا حالت تهوع روبرو هستید، در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنید.

درمان سه سوته دندان به صورت خانگی :

بهتر است همان ابتدا که احساس درد در دندان خود کردید به دندانپزشک معالج خود مراجعه کنید تا به صورت تخصصی از مشکلات دندان خود مطلع شوید. اما اگر دندان درد شما شدید بود و زمان برای مراجعه به دندانپزشکی را نداشتید، یک سری راهکاری های خانگی را آزمایش کنید تا از شر دندان درد به صورت موقت خلاص شوید.

  • استفاده از کمپرس یخ
  •  شستشوی دندان با آب نمک و دهانشویه
  •  خودداری از خوردن غذاهای بسیار سرد و یا بسیار گرم
  •  مسواک زدن آرام و کشیدن مداوم نخ دندان
  •  استفاده از نایت گارد (در صورت دندان قروچه و ساییدن دندان‌ها بر روی هم)

درمان سه سوته دندان درد با درمان پزشکی:

در درمان سه سوته دندان درد به صورت پزشکی ابتدا باید علت درد دندان مشخص شود و سپس پزشک معالج نسبت به درد دندان شما، شروع به انجام کار های مختلف می کند:

  • برداشتن پوسیدکی و پر کردن دندان
  • درمان آبسه دندان در صورتی که علت آبسه باشد
  • عصب کشی یا درمان ریشه دندان چناچه دندان عفونت کرده باشد
  • کشیدن دندان اگر عفونت بسیار زیاد باشد
  • آنتی بیوتیک درمانی بعد از درمان اولیه

کلام پایانی:

برای درمان سه سوته دندان درد خود بهتر است پیش از هرکاری به پزشک معالج خود مراجعه کنید زیرا دندان در قسمت حساسی قرار دارد که اگر درد در دندان شما باقی بماند می تواند زندگی شما را مختل کند و اجازه خواب را نیز به شما ندهد. در قسمت بالا به بهترین درمان سه سوته دندان درد اشاره نمودیم، می توانید پیش از مراجعه به پزشک خود این راهکار ها را انجام دهید و سپس به پزشک معالج مراجعه نمایید.

سوالات متداول دندانپزشکی درمانی

آیا قیمت کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما مناسب است؟1402/12/19 7:53:31

بله ،به دلیل محدودیت تنوع رنگی در ایران دارای قیمت مناسبی نسبت به سایر برند های دیگر دارد. اما با توجه به کیفیت و ویژگی‌های آن، معمولاً به عنوان یک گزینه با ارزش در نظر گرفته می‌شود.

چه افرادی باید از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند؟1402/12/19 7:51:34

افرادی که به دنبال ترمیمات دندان با کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، و استحکام و مقاومت هستند، می‌توانند از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند.

چه ویژگی‌هایی در کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما وجود دارد؟1402/12/19 7:49:36

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما دارای ویژگی‌هایی همچون کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، استحکام و مقاومت، و استفاده از فناوری‌های پیشرفته است.

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما چیست؟1402/12/19 7:48:53

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما یک نوع ماده ترمیمی است که برای دندان آسیب دیده استفاده می‌شود. این کامپوزیت‌ها از مواد با کیفیت بالا و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند.

آیا استفاده از فلوراید برای دندان‌های کامپوزیتی مفید است؟1402/12/9 12:45:21

بله، استفاده از محصولات حاوی فلوراید می‌تواند به تقویت ساختار دندان‌های کامپوزیتی و جلوگیری از پوسیدگی آنها کمک کند. از طریق استفاده از خمیر دندان و محلول‌های نظافت دهانی حاوی فلوئوراید، می‌توانید سلامت دندان‌های خود را حفظ کنید.

آیا تمیزی دندان‌های کامپوزیتی مثل دندان‌های طبیعی مهم است؟1402/12/9 12:35:00
 بله، تمیزی دندان‌های کامپوزیت همانند دندان‌های طبیعی بسیار اهمیت دارد. شستشوی منظم، استفاده از نخ دندان و بازدیدهای منظم از دندانپزشک می‌تواند به حفظ سلامت دندان‌های کامپوزیت کمک کند.
چگونه می‌توانم از پوسیدگی در دندان‌های کامپوزیتی جلوگیری کنم ؟‌1402/12/9 11:08:40

مراقبت منظم و ویزیت منظم دندان‌هایتان توسط دندانپزشک بسیار مهم است. همچنین اجتناب از منافذ و شکستگی‌ها، تمیز کردن منظم دندان‌ها و استفاده از محصولات بهداشت دهان مناسب می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی کمک کند.

آیا کامپوزیت‌های دندانی باعث ایجاد پوسیدگی می‌شوند؟1402/12/9 11:02:14

به طور مستقیم نه. اما اگر منافذ یا شکستگی‌ها در محل اتصال آنها به دندان رخ دهد، ممکن است باعث ورود باکتری‌ها و پوسیدگی شوند.

آیا استفاده از کامپوزیت‌های دندان می‌تواند پوسیدگی را تسریع کند؟1402/12/9 11:00:55

خیر. کامپوزیت‌های دندانی معمولاً به حفظ دندان‌ها کمک می‌کنند و باعث مقاومت در برابر پوسیدگی می‌شوند.

آیا دندان عصب‌کشی شده عمر طولانی دارد؟1402/11/25 15:20:30

در صورت مراقبت صحیح، دندان عصب‌کشی شده می‌تواند تا سال‌ها عمر کند. برای مراقبت از دندان عصب‌کشی شده، باید به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا می‌توان دندان عصب‌کشی شده را سفید کرد؟1402/11/25 15:19:00

بله، دندان عصب‌کشی شده را می‌توان سفید کرد. اما روش سفید کردن دندان عصب‌کشی شده با دندان‌های طبیعی متفاوت است. دندانپزشک می‌تواند بهترین روش سفید کردن دندان را به شما پیشنهاد دهد.

آیا درمان پوسیدگی عصب‌کشی شده دردناک است؟1402/11/25 15:17:43

امروزه با استفاده از تکنیک‌های نوین دندانپزشکی، درمان پوسیدگی عصب‌کشی شده بدون درد انجام می‌شود. دندانپزشک قبل از شروع درمان، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند تا از احساس درد جلوگیری کند.

هزینه درمان پوسیدگی دندان عصب‌کشی شده چقدر است؟1402/11/25 15:16:56

هزینه درمان پوسیدگی عصب‌کشی شده به عوامل مختلفی مانند نوع درمان، دندانپزشک، و محل زندگی شما بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه درمان، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟1402/11/25 15:16:16
  • اگر هر یک از علائم به عصب رسیدن پوسیدگی دندان را مشاهده کردید، باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • همچنین، اگر دندان شما درد می‌کند، حتی اگر علائم دیگری مانند حساسیت یا تغییر رنگ دندان را مشاهده نکردید، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.
چگونه می‌توان از پوسیدگی دندان و به عصب رسیدن آن جلوگیری کرد؟1402/11/25 15:15:44
  • بهداشت دهان و دندان را به طور کامل رعایت کنید.
  • به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • از رژیم غذایی سالم استفاده کنید.
  • از مصرف دخانیات خودداری کنید.
درمان دندان پوسیده عصب‌کشی شده چیست؟1402/11/25 15:15:16

درمان پوسیدگی عصب‌کشی شده به شدت عفونت و میزان تخریب دندان بستگی دارد. در برخی موارد، ممکن است با عصب‌کشی و پر کردن دندان مشکل حل شود. اما در موارد شدیدتر، ممکن است نیاز به روکش دندان یا حتی کشیدن دندان باشد.

اگر پوسیدگی به عصب دندان برسد، چه اتفاقی می‌افتد؟1402/11/25 15:14:06

اگر پوسیدگی به عصب دندان برسد، عفونت ایجاد می‌شود. این عفونت می‌تواند باعث درد شدید، تورم، و آبسه دندان شود. در موارد نادر، عفونت می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن سرایت کند.

علائم به عصب رسیدن پوسیدگی دندان چیست؟1402/11/25 15:13:29
  • درد شدید و ناگهانی
  • حساسیت به گرما و سرما
  • تغییر رنگ دندان
  • بوی بد دهان
  • تورم و التهاب لثه
  • ایجاد حفره یا سوراخ در دندان
  • لق شدن دندان
علائم به عصب رسیدن پوسیدگی دندان1402/11/25 15:12:44

زمانی که پوسیدگی از مینای دندان عبور کرده و به عاج دندان می‌رسد، به عصب دندان نزدیک شده است. عاج، لایه زیرین مینای دندان است که به عصب دندان متصل است. در این مرحله، ممکن است علائمی مانند درد، حساسیت و تیر کشیدن دندان را تجربه کنید.

آیا پر کردن فاصله دندان جلو برای همه افراد مناسب است؟1402/11/13 11:06:19

پر کردن فاصله دندان جلو برای همه افراد مناسب نیست. در برخی موارد، ممکن است به دلیل مشکلات سلامتی یا شرایط دندان ها، پر کردن فاصله دندان جلو امکان پذیر نباشد. برای اطمینان از اینکه پر کردن فاصله دندان جلو برای شما مناسب است یا خیر، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا پر کردن فاصله دندان جلو دائمی است؟1402/11/13 11:05:31

ماندگاری پر کردن فاصله دندان جلو به روش درمان و مراقبت های بعد از آن بستگی دارد. ارتودنسی می تواند به طور دائمی فاصله بین دندان ها را از بین ببرد. کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی ممکن است بعد از چند سال نیاز به ترمیم یا تعویض داشته باشند. روکش دندان می تواند تا 15 سال یا بیشتر عمر کند.

بعد از پر کردن فاصله دندان جلو باید به چه نکاتی توجه کرد؟1402/11/13 11:04:44

بعد از پر کردن فاصله دندان جلو، باید به نکات زیر توجه کرد:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان: مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ضروری است.
  • مراجعه منظم به دندانپزشک: برای معاینه و بررسی وضعیت دندان ها باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • جلوگیری از خوردن غذاهای سفت و چسبنده: خوردن غذاهای سفت و چسبنده می تواند به مواد پرکننده دندان آسیب برساند.
آیا پر کردن فاصله دندان جلو درد دارد؟1402/11/13 11:03:44

معمولاً پر کردن فاصله دندان جلو دردناک نیست. در روش های ارتودنسی و کامپوزیت ونیر، هیچ دردی احساس نمی شود. در روش های لمینت سرامیکی و روکش دندان، ممکن است نیاز به تراشیدن دندان باشد که می تواند کمی دردناک باشد.

کدام روش برای پر کردن فاصله دندان جلو بهتر است؟1402/11/13 11:02:00

بهترین روش برای پر کردن فاصله دندان جلو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

میزان فاصله بین دندان ها: اگر فاصله بین دندان ها زیاد باشد، ارتودنسی یا روکش دندان ممکن است بهترین گزینه باشد.
سلامت دندان ها: اگر دندان ها سالم باشند، کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی می تواند گزینه مناسبی باشد.
بودجه: هزینه روش های مختلف پر کردن فاصله دندان جلو متفاوت است.

چه روش هایی برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد؟1402/11/13 11:01:06

روش های مختلفی برای پر کردن فاصله دندان جلو وجود دارد، از جمله:

ارتودنسی: ارتودنسی می تواند دندان ها را به موقعیت صحیح خود جابجا کند و به این ترتیب فاصله بین آنها را از بین ببرد.
کامپوزیت ونیر: کامپوزیت ونیر یک ماده همرنگ دندان است که می تواند برای پر کردن فاصله بین دندان ها و تغییر شکل ظاهری آنها استفاده شود.
لمینت سرامیکی: لمینت سرامیکی پوسته های نازکی از جنس سرامیک هستند که روی دندان ها قرار می گیرند و می توانند برای پر کردن فاصله بین دندان ها و تغییر شکل ظاهری آنها استفاده شوند.
روکش دندان: روکش دندان می تواند برای پوشاندن کل دندان و پر کردن فاصله بین دندان ها استفاده شود.

هدف از کاشت کامپوزیت دندانی چیست؟1402/10/19 23:40:51

زیباسازی طرح لبخند.کج نبودن و یکدست شدن دندان ها.سفید و درخشندگی.برطرف شدن فاصله دندانی.برطرف شدن زردی و لکه دندان ها و..

قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 چقدر است؟1402/10/19 23:40:16

لیست هزینه و قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 در ابتدای محتوا ارائه شده است.

کاشت کامپوزیت دندان نیاز به مراقب خاصی دارد؟1402/10/19 19:38:26

بله تمامی روش های زیبایی دندان نیازمند مراقبت های پس از کاشت و قرار گیری بر روی دندان ها هستند لذا افراد باید به بهداشت دهان و دندان هایشان اهمیت داده و مسواک زدن را فراموش نکنند.بهتر است خوردن مواد غذایی رنگ و نوشیدنی های گازدار،رنگی و الکلی به حداقل برسد و از استعمال دخانیات و مصرف سیگار دوری نمود.افراد باید هر چند وقت یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه و دندان های کامپوزیتی اش را به متخصص خود نشان دهد.همچنین لازم است پس از کاشت کامپوزیت افراد حتما از متخصص جویای نکات ضروری پس از کاشت کامپوزیت شوند.

عصب کشی دندان درد زیادی به همراه دارد؟1402/10/19 17:47:18

زمانی که میزان پوسیدگی یا عفونت دندان بیش از حد بوده و عمیق شده باشد درد بسیاری داشته و حتی به مراتب پس از عصب کشی دندان هم این درد تا حدودی همراه بیمار خواهد بود که با مشورت از دندانپزشک متخصص می توان در صورت عدم بروز عفونت یا مشکلی دیگر بر دندان، راهکار مناسبی برای کاهش میزان درد پس از عصب کشی دندان به دست آورد.

علت اهمیت مراجعه به دندانپزشک متخصص برای عصب کشی دندان چیست؟1402/10/19 15:55:58

بسیار مهم است که افراد جهت عصب کشی دندان های خود به دکتر دندانپزشک مجرب و متخصص مراجعه نمایند زیرا ایشان به سبب تجارب و مهارتی که در این امر دارد از بروز هرگونه احتمال که در محتوا به آن ها اشاره شد جلوگیری می نماید.

آیا عصب‌کشی مجدد نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد؟1402/10/19 15:54:29

بله زیرا در این هنگام میزان شدت درد و افزایش عفونت و..دندان بیش از پیش گشته و نیاز است که زمان بیشتری برای درمان و عصب کشی مجدد دندان صرف شود.

روش‌های مختلف جرم‌گیری دندان به چه صورت می‌باشد؟1402/10/19 15:09:59

علاوه بر آنکه جرم گیری را می توان به دو صورت دستی و دستگاهی انجام داد بلکه به صورت عمیق و سطحی نیز قابل انجام است.

آیا جرم‌گیری دندان به لثه‌ها و ساختار دندان آسیب میزند؟1402/10/19 15:09:06

به هیچ عنوان امکان آسیب جدی به دندان ها در زمان جرم گیری دندان وجود ندارد.

قیمت جرم گیری دندان به چه صورت می‌باشد؟1402/10/19 15:08:22

شما می توانید جهت کسب اطلاعات لازم در مورد قیمت دقیق جرم گیری دندان لیست قیمت 1402 را در این صفحه مشاهده کنید.

عوارض پیوند استخوان در دندانپزشکی کدامند؟1402/10/4 20:27:52

عفونت: عفونت، یکی از عوارض احتمالی پیوند استخوان در دندانپزشکی است.

عدم موفقیت پیوند: عدم موفقیت پیوند، یکی دیگر از عوارض احتمالی پیوند استخوان در دندانپزشکی است.

تورم و درد: تورم و درد، از عوارض شایع پیوند استخوان در دندانپزشکی هستند که معمولاً طی چند روز برطرف می شوند.

مراقبت های بعد از پیوند استخوان در دندانپزشکی چگونه است؟1402/10/4 20:27:21

استفاده از آنتی بیوتیک ها: دندانپزشک، ممکن است برای جلوگیری از عفونت، استفاده از آنتی بیوتیک ها را تجویز کند.

اجتناب از جویدن غذاهای سفت و چسبنده: بیمار باید تا زمان بهبودی کامل، از جویدن غذاهای سفت و چسبنده خودداری کند.

مراقبت از پانسمان ناحیه پیوند: بیمار باید از خیس شدن پانسمان ناحیه پیوند خودداری کند.

مراحل پیوند استخوان در دندانپزشکی چگونه است؟1402/10/4 20:26:44

بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی: در ابتدا، دندانپزشک، ناحیه مورد نظر را بی حس می کند.

آماده سازی ناحیه پیوند: دندانپزشک، ناحیه مورد نظر را برای پیوند آماده می کند.

انجام پیوند: دندانپزشک، استخوان پیوندی را در ناحیه مورد نظر قرار می دهد.

پوشاندن ناحیه پیوند: دندانپزشک، ناحیه پیوند را با یک پانسمان می پوشاند.

انواع پیوند استخوان در دندانپزشکی کدامند؟1402/10/4 20:25:56

پیوند استخوان خود بیمار: در این روش، از استخوان خود بیمار برای پیوند استفاده می شود. این نوع پیوند، از بهترین انواع پیوند استخوان است زیرا احتمال موفقیت آن بالا است.

پیوند استخوان اتولوگ: در این روش، از استخوان یک فرد دیگر برای پیوند استفاده می شود. این نوع پیوند، معمولاً در مواردی که بیمار، استخوان کافی برای پیوند ندارد، انجام می شود.

پیوند استخوان آلوگرافت: در این روش، از استخوان یک فرد اهدا کننده که فوت کرده است، برای پیوند استفاده می شود. این نوع پیوند، معمولاً در مواردی که بیمار، استخوان خود یا یک فرد دیگر را ندارد، انجام می شود.

پیوند استخوان مصنوعی: در این روش، از مواد مصنوعی برای پیوند استفاده می شود. این نوع پیوند، معمولاً در مواردی که پیوند استخوان طبیعی امکان پذیر نیست، انجام می شود.

چه زمانی نیاز به پیوند استخوان در دندانپزشکی داریم؟1402/10/4 20:25:15

نیاز به پیوند استخوان در دندانپزشکی، در مواردی که استخوان در ناحیه ای از دهان، به دلایل مختلفی مانند بیماری لثه، عفونت، یا جراحی، دچار کمبود شده باشد، مطرح می شود.

آیا بعد از عصب کشی دندان، دندان می‌افتد؟1402/10/4 20:21:47

با انجام صحیح عصب کشی دندان، دندان به طور معمول نمی‌افتد. با این حال، اگر عصب کشی دندان به درستی انجام نشود، ممکن است دندان دچار عفونت شود و در نهایت بیفتد.

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟1402/10/4 20:21:13

هزینه عصب کشی دندان، به عوامل مختلفی مانند نوع دندان، میزان آسیب دندان، و دستمزد دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی، هزینه عصب کشی دندان، از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر است.

مراقبت از پروتز دندان چگونه است؟1402/10/4 20:12:59
  • پروتز دندان را هر روز با آب و صابون بشویید.
  • پروتز دندان را هر شب در آب سرد قرار دهید.
  • از جویدن غذاهای سفت و چسبنده با پروتز دندان خودداری کنید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در پروتز دندان، فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید.
هزینه پروتز دندان چقدر است؟1402/10/4 20:12:22

هزینه پروتز دندان، به عوامل مختلفی مانند نوع پروتز، مواد مورد استفاده در ساخت پروتز، و دستمزد دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی، هزینه پروتز دندان، از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر است.

معایب پروتز دندان کدامند؟1402/10/4 20:11:57
  • هزینه بالا
  • نیاز به مراقبت و نگهداری
  • ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند حساسیت یا سوزش در دهان شود
مزایای پروتز دندان کدامند؟1402/10/4 20:11:23
  • بهبود زیبایی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود عملکرد جویدن
  • پیشگیری از آسیب به دندان های مجاور
چه زمانی نیاز به پروتز دندان داریم؟1402/10/4 20:10:37

نیاز به پروتز دندان، در مواردی که دندان های طبیعی از دست رفته باشند یا آسیب دیده باشند، مطرح می شود. از جمله دلایلی که ممکن است نیاز به پروتز دندان داشته باشیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوسیدگی دندان
  • آسیب دندان
  • بیماری لثه
  • تصادف
  • بیماری های سیستمیک
انواع پروتز دندان کدامند؟1402/10/4 20:10:04

پروتز ثابت: پروتز ثابت، به دندان های طبیعی مجاور متصل می شود و نمی توان آن را از دهان خارج کرد. از جمله انواع پروتز ثابت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پل دندانی
  • روکش دندانی
  • ایمپلنت دندانی

پروتز متحرک: پروتز متحرک، به دندان های طبیعی مجاور متصل نمی شود و می توان آن را از دهان خارج کرد. از جمله انواع پروتز متحرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروتز کامل
  • پروتز پارسیل
هزینه پر کردن دندان چقدر است؟1402/10/4 20:04:19

هزینه پر کردن دندان، به عوامل مختلفی مانند نوع پر کردن، میزان آسیب دندان، و دندانپزشک مورد نظر بستگی دارد. به طور کلی، هزینه پر کردن دندان، بین … تا … هزار تومان است.

مراقبت های بعد از پر کردن دندان چیست؟1402/10/4 20:03:42

برای جلوگیری از آسیب دیدن پر کردن دندان، توصیه می شود نکات زیر را رعایت کنید:

از مصرف غذاهای سفت و چسبنده تا چند روز بعد از پر کردن دندان خودداری کنید.

از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ناحیه پر شده دندان تا چند روز بعد از پر کردن دندان خودداری کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

مراحل پر کردن دندان چگونه است؟1402/10/4 20:03:07

دندانپزشک، دندان آسیب دیده را بی حس می کند.

قسمت آسیب دیده دندان را تراش می دهد تا فضای کافی برای قرار دادن مواد پر کننده ایجاد شود.

مواد پر کننده را در حفره دندان قرار می دهد.

مواد پر کننده را با استفاده از اشعه ایکس تنظیم می کند.

دندان پر شده را صیقل می دهد.

چه زمانی نیاز به پر کردن دندان داریم؟1402/10/4 20:02:35

نیاز به پر کردن دندان، در مواردی که دندان دچار پوسیدگی، شکستگی، یا ترک خوردگی شده است، احساس می شود. پوسیدگی دندان، یک بیماری عفونی است که در اثر تجمع پلاک دندانی ایجاد می شود. پوسیدگی دندان، می تواند باعث ایجاد حفره در دندان شود. اگر حفره دندان درمان نشود، می تواند باعث گسترش پوسیدگی به ساختارهای داخلی دندان شود.

شکستگی دندان، می تواند در اثر حوادث، یا به دلیل پوسیدگی شدید دندان ایجاد شود. ترک خوردگی دندان، می تواند در اثر فشار وارد شده به دندان ایجاد شود.

هزینه سفید کردن دندان چقدر است؟1402/10/4 13:49:15

هزینه سفید کردن دندان، به عوامل مختلفی مانند روش انتخابی، موقعیت جغرافیایی، و دستمزد دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی، هزینه سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی، بیشتر از سفید کردن دندان در خانه است.

آیا سفید کردن دندان برای همه افراد مناسب است؟1402/10/4 13:48:47

سفید کردن دندان برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که دارای دندان‌های حساس یا بیماری لثه هستند، نباید از این روش استفاده کنند.

سفید کردن دندان تا چه مدت ماندگار است؟1402/10/4 13:48:15

ماندگاری سفید کردن دندان، به عوامل مختلفی مانند نوع روش سفید کردن دندان، مراقبت‌های بعد از سفید کردن دندان، و عادات غذایی و زندگی فرد بستگی دارد. به طور کلی، سفید کردن دندان می‌تواند تا چند سال ماندگار باشد.

سفید کردن دندان چه مدت طول می‌کشد؟1402/10/4 13:47:46

مدت زمان سفید کردن دندان، به روش انتخابی بستگی دارد. سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی، معمولاً 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. سفید کردن دندان در خانه، معمولاً 2 تا 4 هفته طول می‌کشد.

چه عواملی باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند؟1402/10/4 13:47:13

عوامل مختلفی مانند مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگی، سیگار کشیدن، و پوسیدگی دندان، می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند.

معایب کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:48:58

کامپوزیت دندان نسبت به سایر مواد ترمیمی دندان مانند سرامیک، استحکام کمتری دارد. همچنین، کامپوزیت دندان ممکن است در اثر ضربه یا فشار شدید آسیب ببیند.

مراقبت از کامپوزیت دندان چگونه است؟1402/10/3 19:48:09

برای حفظ سلامت و طول عمر کامپوزیت دندان باید از دندان‌های خود به طور صحیح مراقبت کنید. این مراقبت‌ها شامل مسواک زدن دو بار در روز، استفاده از نخ دندان یک بار در روز و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینه و جرم گیری دندان‌ها می‌شود.

چگونه کامپوزیت ونیر در دندان‌ها قرار می‌گیرد؟1402/10/3 19:47:20

قرار دادن کامپوزیت ونیر در دندان‌ها یک فرآیند چند مرحله ای است که در مطب دندانپزشک انجام می‌شود. در این فرآیند، دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را تمیز و آماده می‌کند. سپس، کامپوزیت را به شکل دندان‌های بیمار در می‌آورد و آن را روی دندان‌ها قرار می‌دهد. در نهایت، کامپوزیت را با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/10/3 19:46:35

طول عمر کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع کامپوزیت، نحوه مراقبت از دندان‌ها و میزان آسیب دندان بستگی دارد. به طور کلی، طول عمر کامپوزیت دندان بین ۵ تا ۱۰ سال است.

کامپوزیت ونیرها چه کاربردی دارند؟1402/10/3 19:45:56

کامپوزیت ونیرها برای بهبود ظاهر دندان‌ها استفاده می‌شوند. این ونیرها می‌توانند برای پوشاندن لکه‌ها، ترک‌ها و ناهنجاری‌های دندانی استفاده شوند. کامپوزیت ونیرها همچنین می‌توانند برای تغییر رنگ دندان‌ها یا ایجاد لبخندی زیباتر استفاده شوند.

چگونه کامپوزیت انتخاب می‌شود؟1402/10/3 19:45:02

انتخاب کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع مشکل دندانی، میزان آسیب دندان و نیازهای بیمار بستگی دارد. دندانپزشک با توجه به این عوامل کامپوزیت مناسب را انتخاب می‌کند.

کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:44:14

کامپوزیت دندان یک ماده ترمیمی دندان است که از ترکیبی از رزین، فیلر و رنگدانه ساخته می‌شود. این ماده به شکل خمیری است و دندانپزشک آن را روی دندان قرار می‌دهد و با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند. کامپوزیت دندان برای ترمیم انواع مشکلات دندانی مانند پر کردن دندان، ترمیم شکستگی دندان و ونیر دندان استفاده می‌شود.

پیوند استخوان در دندانپزشکی چیست؟1402/10/3 19:30:18

پیوند استخوان در دندانپزشکی، یک روش درمانی است که برای افزایش حجم استخوان در ناحیه ای از دهان که دچار کمبود استخوان شده است، استفاده می شود. این روش، معمولاً قبل از کاشت ایمپلنت دندان انجام می شود.

مدت زمان عصب کشی دندان چقدر است؟1402/10/3 19:28:28

مدت زمان عصب کشی دندان، به عوامل مختلفی مانند میزان آسیب دندان و تجربه دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی، عصب کشی دندان، معمولاً طی دو جلسه انجام می‌شود که هر جلسه حدود یک ساعت طول می‌کشد.

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟1402/10/3 19:26:40

در حین عصب کشی دندان، دندانپزشک از بی حسی موضعی استفاده می‌کند تا درد را کاهش دهد. با این حال، ممکن است برخی افراد در ناحیه جراحی احساس ناراحتی داشته باشند.

سوال: پروتز دندان چیست؟1402/10/3 19:12:39

پروتز دندان، یک جایگزین مصنوعی برای دندان های طبیعی است که برای ترمیم یا جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود. پروتز دندان، می تواند شامل یک یا چند دندان مصنوعی باشد و می تواند به صورت ثابت یا متحرک باشد.

انواع پر کردن دندان کدامند؟1402/10/3 19:01:23

پر کردن آمالگام: پر کردن آمالگام، یک نوع پر کردن فلزی است که از ترکیب جیوه، نقره، مس، و قلع ساخته می شود. این نوع پر کردن، بادوام و مقرون به صرفه است.

پر کردن رزین کامپوزیت: پر کردن رزین کامپوزیت، یک نوع پر کردن پلاستیکی است که از ترکیب رزین و فیلر ساخته می شود. این نوع پر کردن، شبیه به رنگ دندان طبیعی است و مقاومت بیشتری نسبت به پر کردن آمالگام دارد.

پر کردن سرامیک: پر کردن سرامیک، یک نوع پر کردن چینی است که از ترکیب اکسید آلومینیوم و سیلیکون دی اکسید ساخته می شود. این نوع پر کردن، بادوام و زیبا است.

پر کردن دندان چیست؟1402/10/3 18:58:28

پر کردن دندان، یک روش درمانی است که برای ترمیم دندان های آسیب دیده یا پوسیده انجام می شود. در این روش، دندانپزشک با استفاده از مواد پر کننده، قسمت آسیب دیده دندان را ترمیم می کند.

هزینه جرم گیری دندان چقدر است؟1402/10/1 19:06:22

هزینه جرم گیری دندان، به عوامل مختلفی مانند میزان تجمع جرم و پلاک دندانی، روش جرم گیری مورد استفاده، و دندانپزشک مورد نظر بستگی دارد. به طور کلی، هزینه جرم گیری دندان، بین … تا … هزار تومان است.

چه زمانی باید برای جرم گیری دندان اقدام کنم؟1402/10/1 19:05:41

توصیه می شود هر 6 ماه یک بار برای جرم گیری دندان به دندانپزشک مراجعه کنید. با این حال، اگر دچار بیماری های لثه هستید، ممکن است نیاز باشد که هر 3 ماه یک بار برای جرم گیری دندان اقدام کنید.

بعد از جرم گیری دندان چه کاری باید انجام دهم؟1402/10/1 19:05:05

بعد از جرم گیری دندان، ممکن است دندان های شما کمی حساس شوند. برای کاهش حساسیت دندان ها، می توانید از خمیر دندان های مخصوص دندان های حساس استفاده کنید. همچنین، توصیه می شود تا چند روز بعد از جرم گیری دندان، از مصرف غذاهای سفت و چسبنده خودداری کنید.

جرم گیری دندان درد دارد؟1402/10/1 19:04:16

در اکثر موارد، جرم گیری دندان، دردناک نیست. با این حال، در برخی افراد، ممکن است در حین جرم گیری دندان، احساس ناراحتی یا سوزش داشته باشند.

جرم گیری دندان چه مدت طول می کشد؟1402/10/1 19:03:27

مدت زمان جرم گیری دندان، به میزان تجمع جرم و پلاک دندانی و همچنین روش جرم گیری مورد استفاده بستگی دارد. به طور کلی، جرم گیری دندان، حدود 30 دقیقه طول می کشد.

جرم گیری دندان بهتر است یا بروساژ دندان؟1402/10/1 19:02:44

انتخاب روش جرم گیری یا بروساژ دندان، به عوامل مختلفی مانند میزان تجمع جرم و پلاک دندانی، سلامت لثه ها، و سن فرد بستگی دارد. اگر جرم و پلاک دندانی شما زیاد است، یا دچار بیماری های لثه هستید، جرم گیری دندان، روش مناسب تری برای شما است. اگر جرم و پلاک دندانی شما کم است، یا لثه های سالمی دارید، بروساژ دندان، روش مناسبی برای شما است.

تفاوت جرم گیری و بروساژ دندان چیست؟1402/10/1 19:01:51

جرم گیری و بروساژ دندان، دو روش مختلف برای تمیز کردن دندان ها هستند. تفاوت اصلی بین این دو روش، در عمق تمیز کردن دندان ها است. جرم گیری دندان، یک روش عمیق برای تمیز کردن دندان ها است که در آن جرم و پلاک دندانی از سطح دندان ها و لثه ها برداشته می شود. بروساژ دندان، یک روش سطحی برای تمیز کردن دندان ها است که در آن پلاک دندانی از سطح دندان ها برداشته می شود.

بروساژ دندان چیست؟1402/10/1 19:01:15

بروساژ دندان، فرآیندی است که در آن سطح دندان ها با استفاده از خمیر دندان و مسواک، تمیز و صیقل داده می شود. بروساژ دندان، علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن پلاک دندانی می شود، می تواند باعث سفید شدن دندان ها نیز شود.

جرم گیری دندان چیست؟1402/10/1 19:00:31

جرم گیری دندان، فرآیندی است که در آن جرم و پلاک دندانی از سطح دندان ها و لثه ها برداشته می شود. جرم دندان، یک لایه سخت و زردرنگ است که در اثر تجمع پلاک دندانی و املاح موجود در بزاق تشکیل می شود. جرم دندان، علاوه بر اینکه باعث بدبو شدن دهان می شود، می تواند باعث ایجاد بیماری های لثه مانند ژنژیویت و پریودنتیت شود.

آیا جرم گیری باعث سفید شدن دندان می شود؟1402/9/19 17:40:53

جرم گیری می تواند به سفید شدن دندان ها کمک کند، اما تأثیر آن به میزان جرم موجود روی دندان ها بستگی دارد. برای سفید کردن بیشتر دندان ها، ممکن است نیاز به بلیچینگ دندان نیز داشته باشید.

آیا جرم گیری باعث حساسیت دندان می شود؟1402/9/19 17:40:22

در برخی موارد، جرم گیری می تواند باعث حساسیت دندان به سرما یا گرما شود. این حساسیت معمولاً موقتی است و طی چند روز برطرف می شود.

آیا جرم گیری دندان ها را خراب می کند؟1402/9/19 17:39:50

خیر، جرم گیری دندان ها را خراب نمی کند. در واقع، جرم گیری می تواند به محافظت از دندان ها در برابر پوسیدگی و بیماری لثه کمک کند.

عوارض جانبی جرم گیری چیست؟1402/9/19 17:39:05

عوارض جانبی جرم گیری معمولاً خفیف و کوتاه مدت هستند. شایع ترین عوارض جانبی عبارتند از:
خونریزی خفیف از لثه
حساسیت دندان به سرما یا گرما
درد خفیف در فک

جرم گیری چگونه انجام می شود؟1402/9/19 17:38:26

جرم گیری معمولاً توسط دندانپزشک یا متخصص بهداشت دهان انجام می شود. دندانپزشک از یک ابزار دستی یا اولتراسونیک برای برداشتن پلاک و جرم استفاده می کند. سپس، دندانپزشک از یک برس برای صاف کردن سطح دندان ها استفاده می کند.

چه کسی نیاز به جرم گیری دارد؟1402/9/19 17:37:43

همه افراد، به ویژه افرادی که مستعد ابتلا به بیماری لثه هستند، باید سالی دو بار جرم گیری انجام دهند. افرادی که سیگار می کشند، دیابت دارند یا رژیم غذایی نامناسبی دارند نیز باید در معرض خطر بیشتری برای بیماری لثه قرار بگیرند.

حداقل عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان چند سال است؟1402/9/19 20:21:25

حداقل دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان حداقل 5 و حداکثر 7 سال می باشد.البته این میزان ماندگاری در نهایت به رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری های لازم پس از کاشت کامپوزیت دندان بستگی دارد.توصیه می گردد افراد نکات لازم برای نگهداری از دندان های کامپوزیتی را از دندانپزشک متخصص خود جویا شوند.

روکش کامپوزیت دندان را می توان پس از چند سال برداشت؟1402/9/19 1:07:03

بله کامپوزیت دندان به سبب عدم تراش مینای دندان مگر در مواقع خاص از قابلیت برداشت برخوردار است و افراد می توانند هر زمان که بخواهند روکش کامپوزیتی را از روی دندان هایشان برداشته و خارج کنند.

هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/9/19 1:06:30

هزینه نهایی کامپوزیت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد که در محتوا به طور کامل به آن ها اشاره شده است لذا افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه

Go to Top