درمان سریع دندان درد در شب

دندان درد بدون شک یکی از سخت ترین درد هایی است که به سراغ هر کسی می آید و می تواند آرامش هر کس را در کسری از ثانیه  سلب کند. به همین علت درمان و کاهش این درد تا زمان مراجعه به دکتر و رفع آن اهمیت دارد. این درد علی الخصوص در شب [...]

دندان درد بدون شک یکی از سخت ترین درد هایی است که به سراغ هر کسی می آید و می تواند آرامش هر کس را در کسری از ثانیه  سلب کند. به همین علت درمان و کاهش این درد تا زمان مراجعه به دکتر و رفع آن اهمیت دارد. این درد علی الخصوص در شب به سراغ شما می آید و می تواند به طور کامل آرامش و یک خواب راحت را از بین ببرد و به همین علت که ما در این مطلب قصد داریم راهکار های درمان سریع دندان درد در شب را برایتان توضیح دهیم تا به طور موقت از این درد خلاص شوید.

پس اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن به درمان دندان درد در شب بپردازید این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

فراموش نکنید این راهکار ها همانطور که سریع می باشند، سریع نیز اثر آن ها از بین می رود پس برای درمان کامل و قطع درد که معمولا از طریق عصب کشی انجام می شود باید از طریق مراجعه به دندان پزشک این مشکل را رفع نمایید.

6 راهکار برای درمان سریع دندان درد در شب

در این روش بهترین روش هایی که شما می توانید از طریق آن درد دندان خود را در شب کاهش دهید را برایتان شرح داده ایم :

1.کمپرسور سرد :

سرما می تواند ناحیه از دهان شما را که درد می کند را تسکین دهد و از مقدار درد آن کم کند کافیست مراحل زیر را انجام دهید :

1. مقداری یخ را در محفظه ای مانند پلاستیک قرار دهید.
  2. پلاستیک را درون یک پارچه یا حوله ای که از قبل مرطوب شده است قرار دهید.
  3. بر روی ناحیه درد قرار دهید.
  4. این کار را مکررا تکرار کنید تا درد تسکین پیدا کند.

2.کمپرسور گرم

گرما نیز می تواند در کاهش درد دندان شما در شب موثر واقع شود کافیست :

1. حوله ای را گرم کنید و بر روی ناحیه درد قرار دهید. تا زمان از دست رفتن دمای حوله این کار را تکرار نمایید.
  2. برای اینکار می توانید از کیسه آب گرم نیز استفاده نمایید.
  3. توجه داشته باشید که دمای بیش از اندازه می تواند موجب تحریک بیشتر اعصاب دندان شود پس دمای حوله یا کیسه را کنترل نمایید.
  4. این کار را مکررا انجام دهید تا درمان سریع دندان درد در شب تسریع پیدا کنید.

3.آب گرم و نمک

برای تسکین درد دندان خود از محلول آب و نمک غافل نشوید چرا که این محلول می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. توجه داشته باشید که تماس مستقیم آب سرد با دندان می تواند در افزایش درد تاثیر زیادی داشته باشد پس حتما از آب ولرم یا گرم استفاده کنید. همچنین دانه های نمک می تواند باعث ضد عفونی شدن ناحیه درد شود و در کاهش درد تاثیر زیادی داشته باشد.

فراموش نکنید که دندان درد شما به علت تحریک عصبی است و هر چیزی که این تحریک پذیری را زیاد کند می تواند در افزایش درد تاثیر داشته باشد. به همین علت یکی از راه های درمان درد دندان در شب یا حتی روز جلوگیری از تحریک این عصب ها می شود. در ادامه توضیح خواهیم داد چه عواملی می تواند درد دندان شما را تشدید نماید.

4.برای درمان سریع دندان درد در شب از انجام این کار ها جلوگیری کنید

به هیچ عنوان دندان را در تماس با مستقیم با سرما قرار ندهید چرا که سرما تحریک اعصاب را بدتر می کند و به تبع آن دندان بیشتر درد می گیرد.

• از خوردن شیرین جان جدا پرهیز کنید. خوب است بدانید یکی از راه های تشخیص خرابی دندان ، گرفتن دندان درد پس از خوردن شیرینی است پس طبیعی است که خوردن این مواد غذایی در درمان سریع دندان درد در شب تاثیر منفی می گذارید.
  • مسواک و خمیر دندان را به آرامی استفاده کنید. ضربه به دندان محیط اطراف آن را ملتهب می کند و می تواند دندان درد شما را بسیار تشدید کند پس برای مسواک زدن در ناحیه درد آرام عمل کنید.
  • از جویدن مواد غذایی سفت به شدت پرهیز کنید. جویدن مواد غذایی سفت علاوه بر ملتهب کردن لثه اطراف دندان موجب افزایش درد می شود چرا که فشار به آن ها تحریم پذیری اعصاب را بیشتر می کند.

5.دارو های موثر جهت درمان سریع دندان درد در شب

دارو درمانی بدون شک یکی از بهترین روش هایی است که می توانید جهت کاهش درد دندان های خود از آن ها استفاده کنید. این دارو ها بر روش سیستم عصبی شما تاثیر مستقیم می گذارند و می توانند تا ساعت ها شما را آرام نگه دارند. اما فراموش نکنید مسکن و سایر دارو ها تنها یک روش موقتی است و آنچه شما به آن نیاز دارید مراجعه به یک دندان پزشک و درمان قطعی علت دندان درد می باشد.

با این وجود داروهایی که می تواند به طور موقت در درمان دندان درد در شب موثر باشد به این شرح می باشد :

• استامینوفن : از بهترین داروهای مسکنی می باشد که در بازار موجود و به راحتی قابل خریداری می باشد. شما بر اساس میزان دندان درد خود می توانید این دارو را در دوز های 325 و 500 خریداری و استفاده نمایید که معمولا تاثیر گذاری آن بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. در طول این مدت از روش های فوق برای کاهش درد خود استفاده نمایید.
  • ایبوبروفن : از دیگر مسکن های قابل استفاده برای دندان درد می باشد که اثر گذاری بیشتری نسبت به استامینوفن دارد. در صورتی که دندان درد شما شدید تر می باشد می توانید از این دارو استفاده کنید چرا که بر اساس گزارش مصرف کنندگان این دارو تاثیر بسیار خوب و رضایت بخشی در درمان دندان درد داشته است و تا حد بسیار زیادی آن را تسکین داده است لذا برای درمان سریع دندان درد در شب انتخاب مناسبی می باشد.
  • در نظر داشته باشید که اگر در مصرف دارو هایی مانند ناپروکسن دچار حساسیت شده اید مصرف این دارو به شما توصیه نمی شود و بهتر است از دارو دیگری استفاده نمایید.
  • ژلوفن : از دیگر دارو های قوی برای درمان دندان درد می باشد که اثر بخشی آن مانند ایبوبروفن است و می تواند درد های شدید را کاهش دهد. این داروی قرمز رنگ در دوز های 200 و 400 موجود می باشد و برای افرادی از مشکلاتی مانند معده درد رنج می برند انتخاب مناسب تری می باشد.
  • ناپروکسن : این دارو نه تنها خاصیت بسیار قوی برای کاهش درد های دندانی دارد بلکه موجب کاهش عفونت و التهاب نواحی دندان شما می باشد که بدون شک تاثیر بسیار زیادی در درمان دندان درد دارد. اگر احساس می کنید که لثه شما متورم است و دندانتان عفونت کرده است این دارو انتخاب مناسب شما می باشد و به سادگی می توانید از آن بهره مند شوید.

درمان سریع دندان درد در شب

علاوه بر دارو های بالا از محلول های بی حس کننده موضعی نیز می توانید استفاده کنید. از این محلول ها می توان به لیدوکائین اشاره نمود که برای مدت کوتاهی دندان شما را کاملا بی حس و بی درد می کند اما متاسفانه این دارو تنها برای 10 دقیقه و شاید کمتر این درد را از بین می برد و مانند سایر دارو هایی که فوقا به آن اشاره نموده ایم تاثیر گذار نمی باشد.

6.آنتی بیوتیک های و تاثیر آن در درمان دندان درد

یکی از داروهایی که معمولا برای کاهش درد دندان تجویز می شود آنتی بیوتیک ها می باشند که هرچند درمان آن ها سریع نیست اما تاثیر زیادی دارد. یکی از مشکلاتی که همواره با دندان درد همراه می شود عفونت لثه ها می باشد که میزان درد را تشدید می کند و در بسیاری از مواقع حتی تنها دلیل دندان درد بوده است. در این زمان استفاده از آنتی بیوتیک ها تجویز شده و الزامی می باشد.

قطعا اگر به پزشک نیز مراجعه کنید در صورت وجود عفونت در دندان شما برای او امکان درمان دندان درد وجود ندارد. چرا که با وجود عفونت معمولا بدن درمان را پس می زند و نتیجه ای بدتر برای دندان به همراه می آورد. همچنین عفونت می تواند روند درمان مشکل دندان را نیز مختل کند. به همین علت است که هرچند استفاده از آنتی بیوتیک روشی برای درمان سریع دندان درد در شب نمی باشد اما با این وجود یکی راه های ضروری برای درمان بیماری های دندان می باشد.

اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از آنتی بیوتیک را بدون تجویز پزشک نمی توانید دنبال کنید. این دارو ، نوع آن و دوز مورد استفاده حتما باید مورد تجویز پزشک قرار بگیرد و استفاده سرخود از آنتی بیوتیک به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

درد دندان به چه علتی اتفاق می افتد ؟ چگونه درمان می شود ؟

تا اینجا سعی کردیم راهکار های پیشنهادی جهت درمان سریع دندان درد در شب را برای شما شرح دهیم. در این قسمت قصد داریم تا کمی ریشه ای تر به دندان درد و شایع ترین علت های آن بپردازی. معمولا دندان درد هایی که به سراغ ما می آیند به صورت نبض زدن می باشد که شایع ترین علت آن این می باشد : رسیدن دندان به عصب !

عصب های دندان در داخل و اعماق دندان وجود دارد. در اثر عدم مراقبت و پوسیدگی دندان ها به مرور از سطح دندان ها کاسته می شود و عصب دندان به سطح آن ها نزدیک تر می گردد. زمانی که دندان به قدری خورده می شود که عصب ها به سطح دندان ها بسیار نزدیک می شوند درد های عصبی به سراغ ما می آیند چرا که عوامل خارجی در حال تحریک عصب های درد می باشند و هر چیزی مانند سرما ، گرما ، غذا خوردن و مواد قندی می تواند تحریک پذیری آن هارا بیشتر و درد را تشدید کند.

درمان سریع دندان درد در شب

معمولا به مثابه نزدیک شدن عصب به دندان ، تورم لثه و عفونت نیز به سراغ ما می آیند که متاسفانه درد را تشدید تر و وضعیت آن ناحیه را وخیم تر می کند. در این زمان ، اگر دندان شما عفونت داشته باشد ابتدا از طریق مصرف آنتی بیوتیک التهاب دندان و عفونت آن از بین می رود و سپس به وسیله پزشک عصب کشی یا اندو صورت می گیرد. پس از این درمان دیگر نیاز به درمان سریع دندان درد در شب نخواهید داشت چرا که عصب های درد از بین رفته و دردی را احساس نمی کنید.

البته در نظر داشته باشید که ممکن است پس از عصب کشی مقدارم تورم و درد در ناحیه دندان ها خود احساس کنید که موقتی و طبیعی می باشد و برای تسکین آن می توانید از مسکن هایی مانند استامینوفن استفاده نمایید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.