کامپوزیت سفید یخچالی

کامپوزیت سفید یخچالی

کامپوزیت سفید یخچالی دندان از مهم ترین اعضای بدن انسان است که نه تنها تاثیر مستقیم بر سلامتی دارد بر زیبایی ظاهری نیز تاثیر بسزایی دارد. عدم داشتن دندان های صاف با ظاهری تمیز می تواند حتی بیشتر از آنچه تصور می کنید در زیبایی ظاهری شما تاثیر داشته باشد و به همین علت است [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

کامپوزیت سفید یخچالی

دندان از مهم ترین اعضای بدن انسان است که نه تنها تاثیر مستقیم بر سلامتی دارد بر زیبایی ظاهری نیز تاثیر بسزایی دارد. عدم داشتن دندان های صاف با ظاهری تمیز می تواند حتی بیشتر از آنچه تصور می کنید در زیبایی ظاهری شما تاثیر داشته باشد و به همین علت است که رسیدگی به این قسمت بدن اهمیت زیادی دارد. قراردادن کامپوزیت سفید یخچالی یکی از راه هایی است که امروزه برای دادن ظاهری زیبا به دندان ها از آن استفاده می شود. اما در مورد استفاده از کامپوزیت سفید یخچالی نکاتی وجود دارد که حتما پیش از انجام باید به آن توجه نمایید.

در این مطلب به طور کامل به کامپوزیت سفید یخچال می پردازیم و نکاتی که پیش از انجام آن باید بدانید را ذکر می کنیم پس با ما همراه باشید.

کامپوزیت سفید یخچالی

انتخاب رنگ کامپوزیت سفید یخچالی

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان کامپوزیت باید بدان توجه کنید انتخاب رنگ مناسب برای دندان و کامپوزیت آن است. چه قصد کامپوزیت کل دندان هارا داشته باشید و چه قصد انجام ردیفی آن را داشته باشید باید از رنگ مناسب آن استفاده نمایید کامپوزیت سفید یخچالی نیز از دسته رنگ هایی می باشد که کمی از رنگ طبیعی دندان ها خارج می شود و رنگ طبیعی دندان نمی باشد.

در حقیقت شما با انتخاب رنگ کامپوزیت سفید یخچالی باید این مورد را بپذیرید که دندان های شما کاملا سفید و شاید سفید کمی غیر طبیعی شود. به همین علت در زمان انتخاب این رنگ نه تنها باید رنگ دندان های دیگر و فضای دهانی را مورد توجه قرار دهید بلکه بسیار اهمیت دارد که رنگ پوست ، رنگ لب و حتی فرم دهان را نیز مد نظر داشته باشید.

تنها در این صورت است که رنگ کامپوزیت سفید یخچالی کاملا با دهان و دندان شما تطبیق داده می شود و ظاهر بسیار زیبایی به آن می دهد. در غیر این صورت اگر به تمامی موارد فوق در زمان انتخاب رنگ دقت نفرمایید باعث می شود که زیبایی کامپوزیت های شما تا حدی کاهش پیدا کند. شایان ذکر است در زمان انتخاب رنگ بهتر است به توصیه و نظرات پزشک خود توجه نمایید. به طور معمول دندان پزشکان به خوبی اطلاع دارند که آیا کامپوزیت سفید یخچالی برای شما مناسب می باشد و یا بهتر است رنگ دیگری را برای خود انتخاب نمایید.

پس حتما پیش از انتخاب رنگ کامپوزیت به موارد فوق توجه ویژه داشته باشید.

کامپوزیت سفید یخچالی

نکات مهم حین گذاشتن کامپوزیت سفید یخچالی

از مرحله انتخاب رنگ مناسب که گذر کنیم باید به نکات مهمی که در زمان کامپوزیت کردن وجود دارد بپردازیم. البته قطعا دندان پزشک شما از این موارد آگاه می باشد و آن را مد نظر خود قرار می دهد اما توضیح و ذکر این نکات در مورد کامپوزیت سفید یخچالی خالی از لطف نمی باشد :

برای سفت و محکم کردن کامپوزیت از دستگاهی استفاده می شود که نوری را به مواد کامپوزیت می تاباند. این نور می تواند بر روی کامپوزیت سفید یخچال تاثیر داشته باشد و کمی آن را تیره تر یا زرد تر کند پس حتما این مورد را مد نظر داشته باشید.

اگر برای انجام کامپوزیت سفید یخچالی از کامپوزیت ونیر استفاده می شود باید حتما توجه داشته باشید بر زیر تابش مستقیم نور و لامپ می تواند رنگ متفاوتی و حتی مایل به زرد به خود میگیرد به همین علت باید تشخیص داده شود که رنگی که کامپوزیت در زمان کار به خود میگیرد شاید با رنگ واقعی آن چندین درجه متفاوت باشد.

در زمان کار و قرار دادن کامپوزیت ها دهان شما تا مدتی باز خواهد ماند و این مورد باعث خشک شدن محیط دهان شما می گردد. این خشکی دهان باعث می گردد که رنگ کامپوزیت سفید یخچالی چند درجه روشن تر به نظر برسد اما پس از بازگشت رطوبت به محیط دهان و دندان شما رنگ اصلی آن مخشص می گیرد.

مجددا شایان ذکر است به طور معمول پزشک شما از این نکات آگاه است و به آن ها در زمان کار توجه می نماید.

کامپوزیت سفید یخچالی

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت سفید یخچالی

یکی از دغدغه هایی که به سراغ افراد پس از استفاده از کامپوزیت سفید یخچالی می آید مربوط به تغییر رنگ دندان است. در حقیقت این سوال پیش می آید که آیا رنگ این کامپوزیت پس از مدتی عوض می گردد و زرد می شود یا به سفیدی روز اول باقی می ماند. جواب این سوال تا حد زیادی بسته به مراقبت شما از دندان های جدید دارد.

رژیم غذایی کوتاه مدت :

از مهم ترین نکاتی که عدم انجام آن می تواند رنگ دندان های شما را در روز های اول تغییر دهد عدم رعایت رژیم غذایی است. خوردن  مایعات رنگی علی الخصوص قهوه و چایی یا غذا و میوه هایی که از خود رد رنگی به جای می گذارند می تواند رنگ دندان شما را در همان روز های اولیه تغییر دهد. شایان ذکر است رژیم غذایی تنها تا مدتی به طور معمول یک هفته پس از انجام کامپوزیت سفید یخچالی باید رعایت گردد.

مسواک زدن منظم :

مسواک زدن نه تنها از خود دندان ها مراقبت می کند بلکه باعث می شود که رنگ کامپوزیت سفید یخچال در دراز مدت تغییر نکند و به زیبایی روز های اول باقی بماند.

شستشوی دهان پس از خوردن غذا :

اگر دندان های خود را پس از غذای خوردن شستشو دهید می توانید تا حد بسیار زیادی از تغیی رنگ دندان خود جلوگیری کنید. شایان ذکر است علی الخصوص پس از مصرف غذاهای چرب یا رنگی تر این شستشو بسیار اهمیت پیدا می کند.

در این مطلب سعی کردیم تا تمامی نکات مهم کامپوزیت سفید یخچالی را ذکر کنیم. رعایت نکات مراقبتی پس از انجام کامپوزیت مخصوصا کامپوزیت های سفید بسیار اهمیت دارد پس در انجام این موارد به هیچ عنوان کوتاهی نکنید.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه