هزینه کشیدن دندان عقل در سال ۱۴۰۳

هزینه کشیدن دندان عقل در سال ۱۴۰۳

میزان هزینه کشیدن دندان عقل در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ بسیار مهم است که افراد به هنگام بروز علائم و نشانه های دندان عقل، حتما به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایند تا با تشخیص ایشان در مناسب ترین زمان دندان عقل فرد کشیده شود و از میزان درد دندان کم گردد زیرا در صورتی [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

هزینه خدمات کلینیک عرشیان - 1403

خدماتهزینه(تومان)🎉تخفیف ویژه ۲۰درصد محدود
ترمیم یک سطحی با کامپوزیت1/400/000 تومان1/170/000 تومان
ترمیم دو سطحی با کامپوزیت1/764/000 تومان1/470/000 تومان
ترمیم سه سطحی با کامپوزیت2/040/000 تومان1/670/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با کامپوزیت2/124/000 تومان1/770/000 تومان
کف بندی360/000 تومان300/000 تومان
ترمیم یک سطحی با آمالگام1/164/000 تومان970/000 تومان
ترمیم دو سطحی با آمالگام1/644/000 تومان1/370/000 تومان
ترمیم سه سطحی با آمالگام1/884/000 تومان1/570/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با آمالگام2/040/000 تومان1/670/000تومان
عصب کشی تک کاناله3/000/000 تومان2/500/000 تومان
عصب کشی دو کاناله3/564/000 تومان2/970/000 تومان
عصب کشی سه کاناله4/764/000 تومان3/970/000 تومان
عصب کشی چهار کاناله5/400/000 تومان4/500/000 تومان
جرمگیری معمولی هر فک600/000 تومان500/000 تومان
جرمگیری تخصصی هر فک900/000 تومان750/000 تومان
کشیدن دندان1/800/000 الی 1/164/000 تومان1/500/000 الی 970/000 تومان
روکش PFM4/200/000 تومان3/500/000 تومان
روکش زیرکونیا4/644/000 تومان3/870/000 تومان
برای دریافت مشاوره و دریافت وقت ویزیت رایگان
قیمت های درج شده برخی از خدمات که به صورت بازه تعیین شده با توجه به تشخیص و ویزیت پزشک میباشد.

میزان هزینه کشیدن دندان عقل در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

بسیار مهم است که افراد به هنگام بروز علائم و نشانه های دندان عقل، حتما به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایند تا با تشخیص ایشان در مناسب ترین زمان دندان عقل فرد کشیده شود و از میزان درد دندان کم گردد زیرا در صورتی که دندان عقل نیاز فوری به کشیده شدن یا جراحی داشته باشد ممکن است درد زیادی را برای فرد تداعی کند.

به همین سبب قصد داریم علاوه بر اشاره به نکات مهم در کشیدن دندان عقل به میزان هزینه کشیدن دندان عقل هم اشاره نماییم.

دانستنی های کشیدن دندان عقل

می دانیم که دندان های آسیاب بزرگ سوم را دندان عقل می گویند..دندان های عقل در هر یک از افراد در سنین مختلفی بروز می کنند اما به طور کل پس از بیست سالگی نیز کم کم دندان های عقل در برخی افراد شروع به بیرون زدن می کند. دندان های عقل همگی در انتهایی ترین قسمت دندان ها بیرون می زنند.

پیشتر اشاره کردیم..

برخی دندان ها نیاز فوری به کشیده شدن یا جراحی دارند زیرا دارای درد فراوانی برای افراد هستند اما گاهی هم افراد با دندان عقلشان مشکلی ندارند چرا که دردی را به همراه ندارد. جالب توجه است دندان عقل برخی افراد ممکن است علاوه بر درد دچار عفونت شده و به سبب اینکه نهفته است فرد را بسیار زیاد اذیت کند به همین سبب نیاز است افراد جهت معاینه دندان عقلشان چه با درد چه بدون درد به دکتر دندانپزشک معاینه کنند.

چرا می گوییم نیاز است به دکتر دندانپزشک مراجعه شود؟ زیرا ممکن است دندان عقل نیاز به جراحی داشته باشد و با کشیدن به تنهایی نتوان درد ناشی از دندان عقل را کاهش داد و یا حتی بدون درد بودن دندان عقل به این معنی نباشد که صدمه ای به دندان های مجاور وارد نمی کند و..

بنابراین توصیه می گردد افراد علاوه بر اهمیت به میزان هزینه کشیدن دندان عقل در سال ۱۴۰۳ به نکات و الزامات کشیدن دندان عقل هم توجه داشته باشند.

هزینه کشیدن دندان عقل در سال 1402

مزیت رشد دندان عقل چیست؟

شاید برخی با  خودشان بگویند علت اصلی رشد دندان عقل چیست؟ در آخر که شاید روزی دندان عقل کشیده شود پس چه نیازی به آن ها است وقتی حتی از این دندان ها برای جویدن استفاده نمی گردد؟

بهتر است اشاره کنیم..

دندان های عقل می توانند بسیار کمک آفرین باشند..چرا؟ از آنجایی که برخی به هر دلیلی فرضا دندان قروچه یا  رژیم های غذایی نامطلوب سبب می گردند دندان هایشان دچار ساییدگی شده یا به طور کل سلامت دندان ها به خطر بیفتد این دندان های عقل می توانند به دندان هایی که دچار ساییدگی شده کمک کنند و یا حتی از ساییدگی آن ها تا حد ممکن جلوگیری نمایند.

البته باید در نظر داشت که تشخیص و تایید دندانپزشک متخصص در نکشیدن دندان عقل بسیار مهم می باشد بنابراین توصیه می گردد در اسرع وقت حتما جهت بررسی و یا کشیدن دندان عقل به دکتر دندانپزشک متخصص مراجعه گردد.

چه زمانی نیاز به کشیدن دندان عقل نیست؟

  • دندان عقل نهفته نبوده و به طور کامل بیرون زده است.( کاملا رشد کرده )
  • دسترسی راحت به دندان عقل ( از لحاظ تمیز کردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن )
  • تماس شدیدی با سایر دندان های مجاور ندارد و در جایگاه مناسبی رشد کرده است.

با این وجود تاکید می ورزیم که نیاز است افراد هر هنگام که متوجه بیرون زدگی و یا رشد و درد ناشی از دندان عقل شدند از معاینه و تخصص دندانپزشک بهره مند گردند.

بسیار مهم است که توجه داشته باشیم رشد دندان عقل باید در جایگاه مناسبی باشد و فضای کافی برای رشد را داشته باشد در غیر این صورت هم به لثه هم به دندان های مجاور آسیب وارد کرده و نیاز به معاینه تخصصی و درمان دارد.

خصوصا زمانی که دندان عقل در راستای سایر دندان ها رشد نکرده باشد و یا در زیر لثه به صورت خوابیده بوده و رشد دندان عقل بدین گونه بوده باشد.

مشکلات نکشیدن دندان عقل چیست؟

  • زمانی که دندان در فضای کافی و مناسبی رشد نکرده باشد و یا حتی به صورت خوابیده بیرون زدگی پیدا کند و در راستای سایر دندان ها باشد نیز زمانی که بیرون زده می شود احتمال بروز مشکلات را چندین برابر می سازد..
  • دندان عقل به سایر دندان ها فشار وارد می نماید و به سبب ان فشار سبب می گردد دندان های مجاور هم کج شوند.
  • دندان عقل به طور نهفته در زیر لثه باقی می ماند و بدین سبب محلی برای عفونت دندان و لثه و یا تشکیل کیست می گردد.این نیز به مرور علاوه بر اینکه به دندان ها آسیب می زند به استخوان فک هم صدمه وارد می کند.
  • گاهی اوقات دندان عقل به طور نیمه نهفته بیرون زده و رشد می کند..در این مواقع نیز نیمی از دندان عقل در زیر لثه قرار داشته و نیمی از آن از لثه بیرون زده این نیز سبب بروز عفونت و تجمع باکتری می گردد. همچنین احتمال پوسیدگی دندان را افزایش می دهد.

بهترین سن کشیدن دندان عقل چند است؟

علاوه بر اهمیت میزان هزینه کشیدن دندان عقل در سال ۱۴۰۳ نیاز است که بدانیم آیا کشیدن دندان عقل سن خاصی دارد یا خیر؟

باید بگوییم خیر نمی توان به طور کاملا ثابت و معینی را برای کشیدن دندان عقل مشخص نمود زیرا برخی دندان های عقل با توجه به تشخیص دندانپزشک سبب آسیب رسی به دندان ها نشده و یا احتمال بروز آسیب به دلیل رشد دندان عقل بسیار کم می باشد و این نیز نیاز به کشیدن دندان عقل ندارد.

ولیکن بنا به توصیه دندانپزشکان متخصص بهتر است افراد دندان عقل خود را در سنین جوانی بکشند زیرا زمانی که دندان عقل همچنان کامل بیرون نزده است خوب است که کشیده شود..چرا بهترین سن جوانی است؟ زیرا استخوان دندان و حتی ریشه آن به طور کامل همچنان رشد نکرده و کشیدن دندان عقل را راحت تر می سازد.

هزینه کشیدن دندان عقل در سال 1402

کشیدن دندان عقل در چه مواقعی ضروری و الزامی است؟

  • تورم و التهاب لثه
  • درد لثه و دندان
  • پوسیدگی دندان
  • فشار و آسیب به سایر دندان های مجاور
  • عفونت لثه مجاور دندان عقل
  • تومور و کیست

باز هم تاکید می کنیم افراد حتما جهت کشیدن دندان عقل خود حتما از مشاوره دندانپزشک متخصص بهره مند گردند تا با اطمینان خاطر بیشتری در صورت نیاز به کشیدن دندان خود بپردازند.

معایب نکشیدن دندان عقل چیست؟

پیشتر کمی در اینباره صحبت کردیم ولیکن نیاز به توضیحات بیشتری نیز می باشد.

باید توجه گردد که اشاره کردیم نیاز است دندانپزشک تشخیص دهد که افراد نیاز به کشیدن دندان دارند یا خیر..در صورتی که فرد به دکتر دندانپزشک مراجعه نکند و به سبب ترس از کشیدن دندان عقل از این امر جلوگیری کند مشکلات متعددی برای وی ایجاد می گردد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

1.بهم ریختن نظم دندان ها و تغییر طرح لبخند

همانطور که اشاره گردید زمانی که دندان عقل در زمان لازم با تشخیص دندانپزشک متخصص کشیده نشود سبب فشار بر سایر دندان ها شده و این فشار باعث تغییر شکل دندان ها و تغییر خط و طرح لبخند می گردد.

2.دردهای مکرر دندان و لثه

فشار وارده بر لثه و سایر دندان ها از طرف دندان عقل و حتی پوسیدگی ناشی از دندان عقل سبب بروز درد بر لثه ها و دندان های مجاور می گردد.

3.بروز کیست

زمانی که نواحی اطراف دندان عقل دچار تورم و التهاب شوند و همراه با درد زیادی باشند این نیز همان کیست است.

4.بروز عفونت بر روی دندان عقل

نیاز است که افراد به بهداشت دندان ها خصوصا دندان عقل اهمیت دهند در غیر این صورت دندان عقل دچار عفونت شده و این عفونت روز به روز بیشتر می گردد.

میزان هزینه کشیدن دندان عقل ۱۴۰۳

به طور کل باید بگوییم که کشیدن دندان عقل هزینه ثابت و معینی ندارد زیرا ممکن است فردی تنها با کشیدن دندان مشکلش رفع گردد اما برخی نیاز به جراحی دندان عقل داشته باشند.

همچنین باید توجه داشت که هزینه کشیدن دندان عقلی که به طور کامل بیرون زده با جراحی دندان متفاوت است و مسلما هزینه کشیدن دندان عقل از هزینه جراحی دندان عقل نهفته، نیمه نهفته و.. کمتر می باشد.

جالب توجه است که دندان عقل نهفته و نیمه نهفته نیازمند جراحی دارند و این نیز بر هزینه نهایی موثر است. لذا با این وجود هزینه نهایی جراحی دندان عقل به موقعیتی که دندان عقل در آن قرار دارد و نیز میزان حجم و نیاز دندان به جراحی وابسته می باشد.

قیمت کشیدن دندان عقل در کلینیک دندانپزشکی عرشیان

از آنجایی که علاوه بر تضمین کیفیت کشیدن دندان عقل، عرشیان کلینیک هزینه نهایی کشیدن یا جراحی دندان عقل را تضمین نموده است افراد می توانند بدین جهت با شماره درج شده تماس حاصل نمایند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه