هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت

هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت

هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت چقدر است؟ یکی از به روزترین روش ها برای افزایش زیبایی دندان ها کامپوزیت دندان می باشد. با نصب روکش کامپوزیتی نیز می توان عیوب دندانی را به خوبی از بین برده و زیبایی دندان و لبخند را به طور طبیعی افزایش داد. لذا به همین سبب یکی [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

هزینه کامپوزیت دندان - 1403

نوع و برندبه ازای هر واحد
🔹 توکویاما(ژاپنی bw)1/390/000
🔹 توکویاما(ژاپنی) رنگ طبیعی1/090/000
🔹 کاریزما(آلمانی)1/590/000
🔹 سارمکو سوئیس 1/690/000
🔹 اولترادنت نانوسرامیک(آمریکا)2/790/000
🔹 آی پی اس نانو سرامیک (آلمانی)2/890/000
🔹 آی پی اس لیرینگ450/000
جهت دریافت تعرفه کامپوزیت زیبایی با تخفیف ویژه تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰
📍هم سطح سازی، قرینه سازی رایگان
📍اقساط بدون سود، بلند مدت

هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت چقدر است؟

یکی از به روزترین روش ها برای افزایش زیبایی دندان ها کامپوزیت دندان می باشد. با نصب روکش کامپوزیتی نیز می توان عیوب دندانی را به خوبی از بین برده و زیبایی دندان و لبخند را به طور طبیعی افزایش داد.

لذا به همین سبب یکی از پرتکرارترین سوالات نیز میزان هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت می باشد.

در ادامه نیز به عوامل موثر بر هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت اشاره می کنیم.

عوامل موثر بر هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت چیست؟

  • تعداد دندان های مورد نیاز
  • نوع عیوب دندانی
  • برند کامپوزیتی
  • درجه رنگی کامپوزیت
  • پوسیدگی دندان ها
  • و..

تعداد دندان های مورد نیاز

از آنجا که کامپوزیت ونیر علاوه بر زیباسازی نیز به ترمیم عیوب دندانی می پردازد افراد می توانند با توجه به تعداد دندان های آسیب دیده شان از کامپوزیت جهت ترمیم دندان استفاده نمایند. فرضا افرادی که نیازمند پر کردن دندان های خود هستند به جای بهره گیری از مواد سیاه نیز می توانند از مواد کامپوزیتی بهره گیرند این نیز می تواند بر روی تنها یک دندان یا تمامی ردیف های دندانی انجام گیرد.

هر چه تعداد دندان های مورد نیاز کاشت کامپوزیت بیشتر باشد میزان هزینه ترمیم دندان ها با کامپوزیت افزایش می یابد و هر چه تعداد دندان ها کمتر باشد نیز میزان قیمت ترمیم دندان با روش کامپوزیت نیز کاهش می یابد.

نوع عیوب دندانی

هر چه دندان ها نیاز بیشتری به ترمیم داشته باشند میزان هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت هم بیشتر می گردد..فرضا افرادی که دارای عیوبی مثل فاصله بین دندان ها، زردی و بدرنگی دندان ها، برجستگی دندان ها، بیرون زدگی، کجی دندان ها، یکدست نبودن، لبخند لثه ای و..باشند می توانند با ترمیم دندان های خود با کامپوزیت این عیوب را رفع کنند البته نیاز است که میزان شدت این عیوب به حدی نباشد که نیاز به ارتودنسی باشد.

لذا بخشی از میزان قیمت ترمیم دندان با کامپوزیت با توجه به شدت عیوب دندانی می باشد فرضا اگر نیاز است همراه با کاشت کامپوزیت جراحی زیبایی لثه انجام گردد یا دندان ها تراشیده شود نیز میزان هزینه کاشت کامپوزیت متغیر می گردد.

برند کامپوزیتی

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه و قیمت ترمیم دندان برند کامپوزیت می باشد..مسلما با کیفیت ترین برند کامپوزیتی جهت ترمیم دندان نیز هزینه بالاتری داشته و بر قیمت نهایی ترمیم دندان موثر می باشد.

خوب است اشاره کنیم هر چه برند کامپوزیتی شناخته شده تر و با کیفیت تر باشد ترمیم دندان نتیجه بهتری داشته و علاوه بر زیبایی طبیعی نیز عیوب دندان را به خوبی رفع می نماید.

درجه رنگی کامپوزیت

طیف رنگی کامپوزیت تاثیر زیادی بر میزان هزینه کاشت کامپوزیت دارد فرضا طبیعی ترین رنگ کامپوزیت ونیر نیز میزان هزینه متفاوتی با شفاف ترین رنگ کامپوزیت دندانی دارد.

پوسیدگی دندان ها

هر چه میزان پوسیدگی دندانی بیشتر باشد هزینه ترمیم دندان افزایش می یابد لذا ابتدا نیاز است که میزان پوسیدگی دندان ها به طور کامل رفع گردد و سپس از ترمیم دندان با کامپوزیت برای پر کردن دندان نیز استفاده می گردد.

و..

لذا این عوامل و دیگر عواملی که به آن ها اشاره نشد نیز بر میزان هزینه نهایی ترمیم دندان کامپوزیتی موثر می باشند..

همچنین اگر افراد به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایند میزان هزینه بیشتری نسبت به دندانپزشکی که در این زمینه تجربه ای ندارد پرداخت می کنند.چه بسا هر چه میزان تخصص دندانپزشک در زمینه ترمیم دندان با کامپوزیت بیشتر باشد بسیار می تواند بر نتیجه نهایی ترمیم موثر باشد.

هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت

مزایای ترمیم دندان با کامپوزیت چیست؟

زیبایی طبیعی دندان ها

یکی از مزایای ترمیم دندان با کامپوزیت نیز سفیدی و روشنی طبیعی دندان ها می باشد که سبب می گردد افراد به احتمال کمی متوجه کامپوزیت بودن دندان ها شوند.

عدم تراشیدن دندان ها جز در موارد خاص

جهت نصب کامپوزیت نیز دندان ها تراشیده نمی شوند مگر در زمانی که برای قرارگیری بهتر روکش کامپوزیتی نیاز به تراشیدن دندان ها باشد ولیکن در این روش، دندان ها به میزان کمی تراشیده می شوند.

کم تهاجمی بودن دندان

ترمیم دندان با کامپوزیت از روش های کم تهاجم می باشد چنانچه به دندان های طبیعی آسیب نمی رساند به همین سبب از روش های مناسب برای ترمیم دندان می باشد.به طور کل کامپوزیت دندان از بافت دندان ها به خوبی محافظت می کند.

الزامات پیش از ترمیم دندان با کامپوزیت

افرادی که قصد دارند سبب ترمیم دندان خود، از روکش کامپوزیتی استفاده نمایند نیاز است که توجه داشته باشند پیش از ترمیم دندان با کامپوزیت به نکات ذیل توجه نمایند.

افراد نباید دچار دندان قروچه باشند

زیرا وقتی افراد دچار دندان قروچه باشند ساییدگی دندان های کامپوزیتی بیشتر می گردد و سبب می گردد مینای دندان ها آسیب دیده و به دندان های طبیعی نیز صدمه می زند.

مهم است که مینای دندان افراد سالم باشد و ضعیف نباشد، از نشانه های مینای دندان ضعیف نیز زردی دندان ها و همچنین شکستگی آن ها می باشد لذا اگر افراد مینای دندان ضعیفی داشته باشند پس از کاشت کامپوزیت نیز احتمال شکستگی دندان هایشان افزایش می یابد.

ملتهب نبودن لثه ها

بسیار مهم است که لثه ها دچار التهاب و تورم نباشند زیرا اگر فرد بخواهد علاوه بر ترمیم دندان پوسیده خود تمامی دندان هایش را کامپوزیت کند باید لثه های سالمی داشته باشد، تورم و التهاب لثه نیز سبب می گردد روکش دندانی به لثه ها فشار وارد کرده و لثه ها خونریزی کنند و به بافت لثه و دندان ها آسیب وارد گردد.

عدم پوسیدگی دندان ها

پیشتر اشاره کردیم که یکی از راه های مناسب برای پر کردن دندان هایی که پوسیده و برطرف شدند نیز کامپوزیت می باشد زیرا سطح تراشیدگی دندان ها کم بوده و به بافت دندان آسیب نمی رساند لذا مهم است بیان داریم:

افرادی که قصد دارند جهت ترمیم و پر کردن دندان های خود از کامپوزیت ونیر استفاده نمایند نیاز است که ابتدا پوسیدگی و عفونت دندان هایشان برطرف گردد و سپس به ترمیم دندان با کامپوزیت بپردازند.لذا اگر پوسیدگی دندان ها از بین نرود به دندان ها نیز آسیب می رساند چرا که دندان های طبیعی در زیر روکش کامپوزیتی نیز دچار آسیب بیشتری از بابت پوسیدگی می گردند و همچنین به سبب پوسیدگی دندان ها، دهان بوی نامطبوعی می گیرد.

این نکته را بدین سبب دوباره تکرار کردیم چه بسا که برخی افراد تنها به جنبه زیبایی دندان ها پس از کاشت کامپوزیت توجه می کنند در حالی که اگر به سلامت دندان های طبیعی شان توجه نکنند نیز ممکن است با کاشت کامپوزیت به دندان های خود صدمه بزنند..

از آن جهت مهم است که جهت کاشت و یا ترمیم دندان ها با کامپوزیت به دندانپزشک متخصص مراجعه گردد که متخصص به سبب تجربه و تخصص خود پیش از کاشت دندان حتما با وارسی دقیق به بررسی سلامت دندان ها می پردازد و در صورتی که فرد شرایط ترمیم و کاشت کامپوزیت را داشت از این روش برای وی استفاده می کند.

و..

بنابراین توصیه می گردد افرادی که قصد دارند دندان های خود را با کامپوزیت ونیر ترمیم سازند پیش از ترمیم حتما از مشاوره دکتر دندانپزشک بهره مند گردند زیرا دندانپزشک متخصص به معاینه دندان ها پرداخته و پس از تشخیص اینکه نیازی به درمان دندان ها پیش از کاشت کامپوزیت نیست به کاشت کامپوزیت ونیر می پردازد.

هزینه ترمیم دندان با کامپوزیت

معایب ترمیم دندان با کامپوزیت

  • در صورتی که میزان پوسیدگی دندان ها عمیق تر باشد نیز می توان از روش های پیشنهادی دندانپزشک که روش های بهتری نسبت به کامپوزیت هستند استفاده نمود.
  • زمانی که مینای دندان ضعیف باشد ترمیم دندان ها با کامپوزیت بسیار می تواند سلامت دندان ها را به خطر بیندازد.
  • میزان مقاومت کامپوزیت به حدی نیست که در برابر برخورد ضربه یا تغییر رنگ، تحمل پذیر باشد.
  • نیاز است پس از ترمیم دندان با کامپوزیت به بهداشت دهان و دندان ها اهمیت زیادی داد در غیر این صورت سلامت دندان ها بیش از پیش به خطر می افتد.
  • لذا افراد می توانند جهت ترمیم دندان های خود با کامپوزیت تماس گیرند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه