مصرف الکل بعد از کشیدن دندان

مصرف الکل بعد از کشیدن دندان

مصرف الکل بعد از کشیدن دندان خوب است یا خیر؟ پس از کشیدن دندان نیاز است حتما به مراقبت های لازم نیز توجه نمود در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی رو به رو شد که به آسیب رسی دندان ها و لثه ها منجر گردد. سوالی که پس از کشیدن دندان برای برخی [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

مصرف الکل بعد از کشیدن دندان خوب است یا خیر؟

پس از کشیدن دندان نیاز است حتما به مراقبت های لازم نیز توجه نمود در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی رو به رو شد که به آسیب رسی دندان ها و لثه ها منجر گردد.

سوالی که پس از کشیدن دندان برای برخی مراجعین پیش می آید این است که مصرف الکل بعد از کشیدن دندان درست است یا خیر؟

اگر بخواهیم به طور کلی به این سوال پاسخ دهیم باید بیان داریم هرگونه مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی نیز پس از کشیدن دندان بسیار می تواند برای افراد آسیب زا بوده و سبب خونریزی لثه گردد لذا توصیه می گردد حتما میزان زمانی که افراد از نوشیدن الکل محروم هستند را از دکتر دندانپزشک متخصص جویا شوند.

مصرف الکل بعد از کشیدن دندان

مراقبت های لازم پس از کشیدن دندان چیست؟

چرا نیاز است پس از کشیدن دندان به سلامت دهان اهمیت داد؟ زیرا در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز ممکن است لثه ها و فضای خالی دندان نیز دچار آسیب و عفونت شوند.

  • بلافاصله پس از کشیدن دندان غذا خورده نشود
  • عدم خوردن مواد غذایی از سمت فک و لثه دندان کشیده شده
  • مصرف نوشیدنی های گرم نیز می تواند سبب بروز حساسیت در بدن گردد
  • بنابرابن مصرف و بهره گیری از نوشیدنی های بسیار گرم به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.
  • نیاز است که افراد از مسواک زدن محل کشیدگی دندان و مجاور آن نیز برای حداقل یک روز خودداری نمایند و از روز دوم نیز به صورت خیلی ملایم و آهسته به مسواک زدن پرداخته شود.
  • خوب است که فضای خالی دندان کشیده شده را با آب نمک رقیق در یک روز اول(۲۴ ساعت) قبل از خواب و بعد از غذا نیز شستشو داد.
  • نیاز است که اگر دندانپزشک دهانشویه تجویز کرد از همان استفاده گردد در غیر این صورت استفاده از دهانشویه توصیه نمی گردد.
  • از مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی تا زمانی که دندانپزشک متخصص تایید نکرده است امتناع ورزیده شود زیرا مصرف الکل سبب می گردد ترمیم جای دندان نیز به تاخیر افتاده و حتی دچار عفونت و درد بیشتری گردد.
  • اجتناب از مصرف نوشیدنی های گازدار مثل نوشابه به سبب احتمال بالای تضعیف لخته خون
  • از مصرف غذاهای تند، اسیدی، داغ، ادویه دار، ترد و جویدنی و..اجتناب ورزیده شود.
  • مصرف مواد غذایی نرم نیز می تواند برای کاهش درد ناشی از کشیدن دندان موثر باشد.
  • توصیه می گردد به هیچ عنوان از نی استفاده نگردد زیرا تلاشی که برای مکیدن نوشیدنی از نی انجام می گیرد می تواند روند بهبودی و ترمیم محل را به تاخیر بیندازد و حتی به آن محل آسیب بزند.

مصرف الکل بعد از عصب کشی دندان

چرا الزامات پس از کشیدن دندان مهم هستند؟

می دانیم که سلامت دندان و لثه ها اهمیت بسیار زیادی دارد در صورتی که پس از کشیدن دندان به سبب عدم رعایت مراقبت های دندانی نیز جای دندان کشیده شده دچار عفونت گردد مشکلات بیشتری برای فرد پیش می آید و حتی می تواند سبب تورم و التهاب لثه گردد.

طبیعتا زمانی که دندان کشیده می شود حداقل تا چند روز ممکن است دردی را به همراه داشته باشد اگر افراد با این وجود به مصرف الکل، استعمال دخانیات و..بپردازند مسلما جای دندان دچار تورم گشته و مشکلاتی را ایجاد می نماید زیرا ممکن است با داروهای تجویز شده در تداخل باشند پس چه خوب است که تا زمانی که دندانپزشک اجازه مصرف الکل و..را نداده است از این امر جلوگیری نمود.

بنابراین مصرف الکل بعد از کشیدن دندان به مانند مصرف الکل بعد از عصب کشی دندان به هیچ عنوان توصیه نشده و نیاز است که افراد از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب ورزند.افراد می توانند جهت کشیدن دندان های خود و کسب اطلاعات بیشتر با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه