مصرف الکل بعد از پر کردن دندان

مصرف الکل بعد از پر کردن دندان

مصرف الکل بعد از پر کردن دندان خوب است یا بد؟ بسیار مهم است که افراد پس از فرایند پر کردن دندان هایشان به مراقبت های لازم نیز توجه داشته باشند لذا یکی از موارد مهم بر ین امر اهمیت عدم مصرف الکل بعد از پر کردن می باشد. پر کردن دندان نیز نیاز است [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

مصرف الکل بعد از پر کردن دندان خوب است یا بد؟

بسیار مهم است که افراد پس از فرایند پر کردن دندان هایشان به مراقبت های لازم نیز توجه داشته باشند لذا یکی از موارد مهم بر ین امر اهمیت عدم مصرف الکل بعد از پر کردن می باشد.

پر کردن دندان نیز نیاز است که توسط دندانپزشکی متخصص و مجرب انجام گیرد زیرا در صورتی که پر کردن دندان به خوبی انجام نگیرد سبب می گردد دندان دچار عفونت شده و نیاز به عصب کشی مجدد دندان ها باشد.

لذا در راستای اشاره به پاره ای از توضیحات در خصوص پر کردن دندان نیز به اهمیت عدم مصرف الکل بعد از پر کردن دندان می پردازیم.

مصرف الکل بعد از پر کردن دندان

الزامات مهم پس از پر کردن دندان چیست؟

  • عدم مصرف غذا
  • عدم مصرف غذاها و نوشیدنی های داغ و تند
  • کمپرس آب سرد
  • آب نمک غرغره کردن
  • مصرف داروهای تجویزی
  • عدم مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی
  • و..

همانطور که بیان گردید نیاز است که به مراقبت های بعد از پر کردن دندان اهمیت زیادی داد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم.چرا باید به این موارد اهمیت داد؟ لذا به این سوال به مختصر پاسخ داده شده است..

1.مهم است که افراد پس از عصب کشی دندان قیمت مناسب و پر کردن دندان نیز غذایی نخورند

اثر بی حسی پس از گذشت زمان نیز از بین می رود بنابراین دردهای ناشی از فرایند پر کردن دندان ظاهر می شوند و خوب است که بدین سبب از مصرف غذا نیز امتناع ورزید و به دندان فرصت داد که تا حدودی بهبود یابد.

2.از خوردن غذاهای داغ و حتی تند نیز اجتناب گردد

غذاهای تند و داغ نیز می توانند میزان درد ناشی از پر کردن دندان را افزایش دهند بنابراین توصیه می گردد از مصرف این غذاها پرهیز گردد.

3.کمپرس آب سرد می تواند بر کاهش درد پس از پر کردن دندان نیز موثر باشد

خوراکی ها و حتی نوشیدنی های سرد می توانند بر کاهش میزان درد موثر باشند. لذا پس از پر کردن دندان با کامپوزیت ونیر، با مواد سیاه دندانی و..نیز هم لثه هم دندان ها دچار درد می شوند و بهره گیری از نوشیدنی های خنک می تواند التهاب موجود بر لثه ها را کاهش دهد.

4.خوب است که در صورت تایید دندانپزشک از غرغره آب نمک استفاده گردد

جهت جلوگیری از عفونت کردن لثه ها پس از پر کردن دندان نیز خوب است که آب نمک غرغره گردد. نیاز نیست با آب بسیار داغ به این امر پرداخت همین که آب تا حدودی گرم باشد کافیست.

5.داروهای تجویزی دکتر دندانپزشک به خوبی استفاده گردد

در صورتی که دندانپزشک متخصص برای کاهش درد و التهاب لثه ها نیز دارویی هایی را تجویز نمود خوب است که از این داروها استفاده گردد ولیکن باید توجه داشت که اگر دندانپزشک دارویی را تجویز نکرده و تاکید بر عدم مصرف دارو کرده است نیز نباید از دارو برای کاهش درد استفاده گردد.

توصیه می گردد افراد جهت مصرف دارو نیز سوالات مربوطه خود را از دندانپزشک جویا شوند.

6.از مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی نیز پرهیز گردد

مصرف نوشیدنی های الکلی می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر سلامت دندان ها و لثه ها داشته باشد زیرا مصرف این نوشیدنی ها سبب می گردد دندان ها به همراه لثه ها نیز خونریزی کنند و این نیز باعث می گردد میزان تورم و التهاب لثه نیز افزایش یابد.

لذا توصیه می گردد از مصرف الکل بعد از پر کردن دندان اجتناب ورزد تا دندان ها و لثه نیز دچار مشکلات بیشتری نشده و درد در ناحیه اطراف پر کردن دندان نیز کاهش یابد.

افراد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا پر کردن دندان های خود در عرشیان کلینیک با شماره درج شده تماس حاصل نمایند.عرشیان کلینیک تمام خدمات پر کردن دندان را تضمین می نماید.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه