مصرف الکل بعد از عصب کشی دندان

مصرف الکل بعد از عصب کشی دندان

برای دریافت نوبت ویزیت رایگان کلیک کنید. برای دریافت لیست قیمت خدمات کلینیک دندانپزشکی عرشیان کلیک کنید مصرف الکل بعد از عصب کشی دندان خوب است یا بد؟ یکی از مهم ترین مسائل پس از عصب کشی دندان نیز اهمیت به نوع تغذیه می باشد زیرا می تواند بر تاثیر عصب [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

مصرف الکل بعد از عصب کشی دندان خوب است یا بد؟

یکی از مهم ترین مسائل پس از عصب کشی دندان نیز اهمیت به نوع تغذیه می باشد زیرا می تواند بر تاثیر عصب کشی و کاهش درد آن بسیار موثر باشد.

لذا یکی از پرتکرارترین سوالات نیز این است که مصرف الکل بعد از عصب کشی دندان خوبه یا بد؟آیا می توان الکل مصرف کرد یا خیر..از این رو قصد داریم در ادامه نیز به این مسئله بپردازیم.

مصرف الکل بعد از عصب کشی دندان

الزامات پس از عصب کشی دندان

می دانیم که پس از عصب کشی دندان نیز تا حدودی دچار درد می باشد. جالب توجه است که درد دندان ها و حتی لثه نیاز است که حداقل یک یا دو هفته باشد در غیر این صورت باید به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود.

ولیکن باید به این نکته توجه داشت که اگر افراد به مراقبت های لازم پس از عصب کشی دندان توجه نکنند عصب کشی دندان درد بیشتری داشته و بیش از دو هفته نیز ممکن است طول بکشد.

در ادامه نیز به برخی از مراقبت های پس از عصب کشی دندان اشاره می کنیم که بسیار مهم و حیاتی می باشند.

  • بهره گیری از کمپرس آب سرد
  • عدم غذا خوردن بلافاصله پس از عصب کشی
  • غرغره آب نمک گرم
  • عدم مصرف نوشیدنی های الکلی
  • مصرف دارو
  • عدم مصرف غذاهای داغ و تند

1.کمپرس آب سرد

نوشیدنی ها و خوراکی های خنک می تواند بر کاهش درد دندان و لثه پس از عصب کشی موثر باشد.علاوه بر کمپرس می توان از بستنی استفاده کرد تنها به این سبب که هر دو خنک هستند و سبب کاهش التهاب و تورم در دندان و لثه می شوند.

2.عدم غذا خوردن

توصیه می گردد بلافاصله پس از عصب کشی نیز غذا خورده نشود خصوصا از سمت دندانی که بر روی آن عصب کشی انجام شده به هیچ عنوان مواد غذایی جویده نشود.

زمانی که اثر بی حسی همچنان بر روی دندان است به هیچ عنوان غذایی مصرف نگردد زیرا پس از از بین رفتن اثر بی حسی، درد زیادی متحمل دندان و لثه می گردد.
با تایید دندانپزشک بهتر است از دراز کشیدن جلوگیری کرده و تنها سر را بالا نگه داشت و از مصرف مواد غذایی برای چندین ساعت جلوگیری نمود.

3.غرغره آب نمک گرم

یکی از خطراتی که ممکن است پس از عصب کشی دندان حاصل گردد، عفونت لثه ها خصوصا لثه ای که در اطراف دندان پر شده و عصب کشی شده می باشد.

اگر لثه نیز دچار عفونت گردد درد بسیار شدیدی حاصل می گردد بنابراین می توان با آب نمکی که تا حدودی گرم است به غرغره کردن دهان و دندان ها پرداخت تا احتمال بروز عفونت کاهش یابد.

4.عدم مصرف نوشیدنی های الکلی

بسیار مهم است که پس از عصب کشی دندان از مصرف الکل به شدت پرهیز نمود. مصرف الکل بعد از عصب کشی دندان سبب می گردد دندان و لثه نیز دچار خونریزی گردند.

5.مصرف دارو

حائز اهمیت است که پس از عصب کشی دندان درد و تورم بر دندان و لثه حاکم است بنابراین می توان از دارو استفاده نمود به شرطی که توسط دندانپزشک متخصص نیز تایید شده باشد.

6.عدم مصرف غذاهای داغ و تند

گرمای بیش از حد سبب می گردد دندان درد بیشتری احساس کرده و حساسیت بیشتری پیدا می کند، تندی غذاها هم سبب بروز این حساسیت و تورم و التهاب می گردد.

بنابراین توصیه می گردد به این مراقبت های الزامی توجه کرده و به رعایت بهداشت دهان و دندان پس از عصب کشی اهمیت داد.بهتر است به توصیه ها و نکات دکتر دندانپزشک توجه زیادی کرده و از آن ها غافل نشد.افراد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عصب کشی دندان قیمت مناسب با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند.

مصرف الکل بعد از عصب کشی دندان

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه