قیمت روکش دندان

قیمت روکش دندان

قیمت روکش دندان طبیعی و ترمیمی در سال 1402 از آنجایی که بشر در عصر امروز به سبب پیشرفت تکنولوژی به زیبایی های مدرن و جلب کننده دست یافته است نیاز است که برای عملی ساختن هریک از این زیبایی ها از قیمت آن ها مطلع باشیم.لذا یکی از این زیبایی ها که [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

هزینه خدمات کلینیک عرشیان - 1403

خدماتهزینه(تومان)🎉تخفیف ویژه ۲۰درصد محدود
ترمیم یک سطحی با کامپوزیت1/400/000 تومان1/170/000 تومان
ترمیم دو سطحی با کامپوزیت1/764/000 تومان1/470/000 تومان
ترمیم سه سطحی با کامپوزیت2/040/000 تومان1/670/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با کامپوزیت2/124/000 تومان1/770/000 تومان
کف بندی360/000 تومان300/000 تومان
ترمیم یک سطحی با آمالگام1/164/000 تومان970/000 تومان
ترمیم دو سطحی با آمالگام1/644/000 تومان1/370/000 تومان
ترمیم سه سطحی با آمالگام1/884/000 تومان1/570/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با آمالگام2/040/000 تومان1/670/000تومان
عصب کشی تک کاناله3/000/000 تومان2/500/000 تومان
عصب کشی دو کاناله3/564/000 تومان2/970/000 تومان
عصب کشی سه کاناله4/764/000 تومان3/970/000 تومان
عصب کشی چهار کاناله5/400/000 تومان4/500/000 تومان
جرمگیری معمولی هر فک600/000 تومان500/000 تومان
جرمگیری تخصصی هر فک900/000 تومان750/000 تومان
کشیدن دندان1/800/000 الی 1/164/000 تومان1/500/000 الی 970/000 تومان
روکش PFM4/200/000 تومان3/500/000 تومان
روکش زیرکونیا4/644/000 تومان3/870/000 تومان
برای دریافت مشاوره و دریافت وقت ویزیت رایگان
قیمت های درج شده برخی از خدمات که به صورت بازه تعیین شده با توجه به تشخیص و ویزیت پزشک میباشد.

قیمت روکش دندان طبیعی و ترمیمی در سال 1402

از آنجایی که بشر در عصر امروز به سبب پیشرفت تکنولوژی به زیبایی های مدرن و جلب کننده دست یافته است نیاز است که برای عملی ساختن هریک از این زیبایی ها از قیمت آن ها مطلع باشیم.لذا یکی از این زیبایی ها که همچنان بسیار پرکاربرد می باشد اطلاع از قیمت روکش دندان می باشد؛روکشی که سبب می گردد دندان ها پس از گذراندن این مرحله به دندان هایی طبیعی جلوه کند.

مشاهده هزینه روکش دندان عصب کشی شده

قیمت روکش دندان

نقش روکش دندان جلو بر زیبایی لبخند و چهره چیست؟

روکش دندان که همانند کلاهکی به رنگ سفید است به مثل دندان طبیعی جلوه کرده و به سبب وجود آن بسیاری از عیوب دندانی آزاردهنده از میان می روند و جای خودشان را به روکش دندانی بسیار طبیعی و زیبا می دهند.به همین دلیل می توان اذعان داشت که روکش دندان علاوه بر ترمیم کردن عیوب دندانی،ظاهری زیبا را به دندان ها هدیه می دهد.

این روکش کلاهکی زیبا زمانی که عیوب دندانی بیش از حد جلوه کننده و آزاردهنده باشند می تواند به عنوان جایگزینی بسیار منحصر به فرد برای دندان های طبیعی در نظر گرفته شود.لذا قیمت روش روکش دندان نیز به عوامل گوناگونی بستگی دارد که به آن ها اشاره نموده ایم.

قیمت روکش دندان

عوامل موثر بر هزینه روکش دندان چیست؟

  • جنس روکش دندان به همراه برند روکش دندان
  • مهارت و تخصص دندانپزشک 
  • منطقه کلینیک دندانپزشکی
  • روش قالب گیری روکش دندان

جنس و برند روکش دندان

جنس روکش های دندانی با یکدیگر متفاوت است و به سبب این تفاوت در جنس و نوع روکش دندانی قیمت روکش دندان جلو جنس x از جنس y متفاوت می گردد.در ادامه انواع جنس های روکش دندان را معرفی می کنیم.

مهارت و تخصص دندانپزشک

تخصص دکتر دندانپزشک نیز در هزینه روکش دندان بسیار حائز اهمیت می باشد لذا دندانپزشکی متخصص در امر روکش دندان که روکش دندانی را با کیفیت هرچه تمام تر و زمانی بیشتر انجام می دهد کیفیت کاری متفاوت از دندانپزشکی عمومی دارد.

بنابراین کیفیت کار و مهارت متخصص انجام روکش دندان بسیار مهم می باشد و نباید از انتخاب متخصصی مجرب و توانمند در این امر غافل شد.

لذا افرادی که به دنبال انجام روکش دندان هستند و به همین سبب درباره قیمت و هزینه روکش دندان کنجکاو بوده و متخصصی حرفه ای را برای انجام روکش دندان هایشان می طلبند..

می توانند به دندانپزشکی عرشیان اطمینان کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با عرشیان کلینیک که تمامی خدمات دندانی خود اعم از نصب روکش دندان را با بالاترین کیفیت ممکن به ثمر می رسانند؛تماس حاصل کنند.

منطقه کلینیک دندانپزشکی

منطقه کلینیک دندانپزشکی یکی از عوامل موثر بر تعرفه و قیمت روکش دندان جلو  1402 می باشد که نمی توان آن را نادیده گرفت.چنانچه لوکیشن کلینیک دندانپزشکی در منطقه ای پرجمعیت و یا مرکز شهر باشد هزینه ای متفاوت از دندانپزشکی در منطقه ای کم جمعیت و یا در اطراف شهر را دارا می باشد.

همچنین هزینه های دسترسی به این کلینیک نیز هم باید در نظر داشت لذا اگر این منطقه از منطقه ای که فرد در آن ساکن است فاصله داشته باشد هزینه های جانبی دیگری نیز برای رسیدن به مقصد خواهد داشت.

در کل قیمت روکش دندان به عوامل متعددی از جمله نوع روکش، محل مطب و کشور، تخصص دندانپزشک، مراکز تخصصی یا عمومی بودن مطب، میزان تجهیزات و فناوری مورد استفاده، تعداد دندان‌ ها و نیاز به روکش، و شرایط مورد نیاز برای تهیه و نصب روکش بستگی دارد که به برخی از آن ها می پردازیم:

  • نوع روکش: نوع روکش مورد استفاده برای دندان تأثیر قابل توجهی بر روی قیمت روکش دندان دارد. مصالح با کیفیت و تکنولوژی پیشرفته معمولاً هزینه بیشتری دارند.
  • محل دندانپزشک و کشورآن: قیمت‌ ها در مناطق مختلف و حتی کشورها متفاوت است. در شهرها و کشور های با هزینه‌های زندگی بالا، هزینه‌ های دندانپزشکی نیز معمولاً بیشتر است.
  • تخصص دندانپزشک: تجربه و تخصص دندانپزشک نقش مهمی در تعیین قیمت روکش دندان دارد. دندانپزشکان با تخصص بالاتر معمولاً هزینه بیشتری اعمال می‌ کنند.
  • تجهیزات و فناوری: استفاده از تجهیزات و فناوری پیشرفته نیاز به هزینه‌ های بیشتری دارد که ممکن است به قیمت روکش دندان اضافه شود.
  • تعداد دندان‌ ها و نیاز به روکش: تعداد دندان‌ هایی که به روکش نیاز دارند و نیاز به روکش برای جلوگیری یا بهبود مشکلات مختلف دارند، بر روی قیمت روکش دندان تأثیر دارد.

به عنوان خلاصه می توان گفت که قیمت روکش دندان توسط ترکیبی از این عوامل تعیین می‌ شود و ممکن است بر اساس هر مورد به طور مختصر متفاوت باشد.

روش قالب گیری روکش دندان چگونه است؟

قالب گیری روکش دندان به یک روش قالب گیری محدود نشده بلکه روش های قالب گیری متفاوتی را نیز دارند.این روش ها به دو روش تقسیم می شوند و هر یک به طور مجزا بر هزینه و تعرفه روکش دندان موثر می باشند.

  • روش قالب گیری دیجیتالی
  • روش قالب گیری سنتی

روش قالب گیری دیجیتالی

در این روش قالب گیری دوربین کوچکی که در دهان مراجع قرار می گیرد که به صورت دستی هم عمل می کند از دندان های مراجع عکس برداری می کند.

جالب توجه است که این دوربین شکلی شبیه به عصا دارد و به سبب در برداشتن نرم افزاری انحصاری به صورت دیجیتالی وضعیت دندان های مراجع را برای دندانپزشک متخصص قابل مشاهده می گرداند و متخصص نیز بر اساس این عکس و بررسی آن ترمیم و اصلاح عیوب دندانی فرد را شروع می کند.

روش قالب گیری سنتی

در این روش سنتی نیز قالب دندانی شخصی سازی شده و متناسب با دندان های مراجع نیز ساخته می شود که با خمیرهای انحصاری نیز به این قالب شکل داده می شود.در این روش ابتدا:

 دندانی که به نوعی روکش دندانی نامیده می شود پس از اطمینان متخصص از سلامت دیگر دندان های طبیعی؛ کاملا شسته و سپس خشک می گردد.

سپس نخ یا نواری بین دندان و لثه قرار می گیرد تنها به این سبب که بین لثه و دندان فاصله ای ایجاد گردد تا مزاحمتی برای قرارگیری قالب بر روی دندان به دست نیاید.

ماده خمیری قالب گیری نیز بر روی دندان ها قرار گرفته و در زمان کوتاهی قالب و شکلی از دندان ها بر روی قالب خمیری می افتد.

سپس با فشردن موادی سخت نیز از سوی دندان های فک بالا و فک پایین قالب گیری به اتمام می رسد.

مراحل انتهایی قالب گیری توسط دندانپزشک انجام شده و در آخر از سوی دندانپزشک به آزمایشگاه مورد نظر فرستاده می شود.

قیمت روکش دندان

نوع و جنس روکش دندانی موثر بر قیمت و هزینه روکش دندان

  • روکش دندان تمام فلز
  • روکش دندان تمام سرامیک(موثر بر قیمت روکش زیرکونیا)
  • روکش دندان فلز_سرامیک PFM
  • و..

روکش دندان تمام فلز

قابلیت های روکش دندان تمام فلز:

✅ بسیار مستحکم

✅ مناسب برای دندان های پشتی و عقبی به سبب میزان فشار زیادی که روی این دندان ها می باشد

در این نوع روکش از فلزهای متعددی اعم از طلا.پالادیوم.نیکل و کروم استفاده می گردد.با توجه به تفاوت هر یک از این فلزها با هم نیز روکش دندانی رنگ متفاوتی از دیگر انواع این فلزها به خود می گیرد مثلا روکش دندان به رنگ سفید.نقره ای یا زرد درمی آید.

روکش دندان تمام سرامیک ( زیرکونیا )

قابلیت های روکش تمام سرامیک(روکش دندان زیرکونیا):

✅ استحکام کمتر از روکش دندان تمام فلز

✅ طبیعی تر از روکش دندان تمام فلز

✅ مناسب برای دندان های جلویی به سبب نزدیکی بسیار به طیف رنگی دندان های طبیعی و زیبایی فراوان

✅ دندان های جلویی کمتر تحت تاثیر فشار و سایش قرار می گیرند

روکش دندان فلز_سرامیک

این نوع روکش هسته اصلی فلزی دارد که یک لایه از این سطح را سرامیک پوشانده است و به سمت وجود هر دوی این نوع روکش دندانی در این روش با PFM نامیده می شود.

قابلیت های روکش دندان فلز_سرامیک PFM

استحکام فراوان تر نسبت به روکش دندان تمام سرامیک ( روکش دندان زیرکونیا ) به سبب وجود فلز در این روش روکش دندان

ظاهر زیباتر نسبت به روکش دندان تمام فلز به سبب وجود سرامیک در این روش روکش دندان

شفافیت کمتر و حداقل میزان طبیعی بودن این نوع روکش نسبت به روکش دندان تمام سرامیک

شکسته شدن این نوع روکش دندان به مراتب کمتر از شکستگی روکش دندان تمام سرامیک ( روکش دندان زیرکونیا ) رخ می دهد

مقاومت بیشتر از روکش دندان تمام سرامیک ( زیرکونیا )

✅ مقاومت کمتر از روکش دندان تمام فلز

علل استفاده از روکش دندان

  • هنگامی که دندان ها تغییر رنگ داده اند
  • دندان هایی که ضعیف هستند
  • قرار دادن تاج دندانی بر روی ایمپلنت
  • قابل استفاده برای دندان هایی که پر شده یا عصب کشی شده اند
  • دندان هایی که پوسیده هستند
  • دندان هایی که شکسته هستند
  • دندان هایی که ترک خورده اند

بنابراین اگر افراد تمایل دارند به سبب هر یک از این دلایل دندان هایشان را با روکش دندان ترمیم و زیباتر سازند می توانند برای کسب اطلاع از قیمت و هزینه روکش دندان نیز با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

دلایل تفاوت در انتخاب نوع و جنس روکش دندان

  • تعداد دندان هایی که به هنگام لبخند زدن مشخص می گردند.
  • رنگ دندان های مجاور
  • بافت لثه و محل قرارگیری آن
  • تعداد دندان های سالم و طبیعی
  • محل قرارگیری دندان
  • و..

این عوامل بر انتخاب نوع و جنس روکش دندانی موثر هستند که همگی در انتها با توجه به انتخاب روکش مناسب بر هزینه و قیمت روکش دندان جلو 1402 موثر واقع می شوند لذا انتخاب جنس روکش دندان با تشخیص تناسب آن با دندان های طبیعی و مجاور در نظر گرفته می شوند اما مراجع می تواند در انتها با توجه به تناسب سلیقه خود نوع و جنس روکش دندان را انتخاب نماید.

قیمت روکش دندان

بهره مندی از روکش موقتی

روکش موقت و فوری نیز یکی دیگر از انواع روکش دندان است که ترجیح دادیم در ادامه مطالب پیشین و به صورت مجزا به آن بپردازیم.این نوع روکش دندان،روکشی موقت استیلی است که به سبب ویژگی هایی که برای خدمات درمانی دارد اعم از کاربرد در کاشت لمینت دندان.عصب کشی و..

همچنین به سبب دائمی نبودن نیز از قیمت مناسبی برخوردار بوده و عموما تا قبل از نصب روکش دندان دائمی بر روی دندان ها از روکش دندان موقت و فوری استفاده می گردد.

ویژگی های روکش دندانی موقت استیلی

  • این نوع روکش تعرفه بسیار قابل قبولی دارد که هزینه ای به صرفه محسوب می گردد.
  • نیازی به ویزیت های چندباره ندارد.

اینکه روکش دندان موقت نیازی به ویزیت های چند باره ندارد سبب می گردد که هزینه روکش دندان موقت نیز به صرفه تر از روکش های دندانی دیگر گردد ولیکن همانطور که از نامش پیداست نمی توان این روکش را به طور دائمی جایگزین دندان های آسیب دیده نمود.

بهره مندی از از روکش دندان رزین

این نوع روکش دندان هم از روکش هایی است که اغلب افراد از آن بهره می گیرند.و قیمت مناسب تری نسبت به دیگر روکش های دندانی دارد.

ویژگی های روکش دندان رزین

  • قیمت مناسب تر از روکش های دندانی دیگر
  • دارای مقاومت کمی در برابر شکستگی می باشد
  • در طی زمان فرسوده می گردد

روکش دندان چه تفاوتی با کاشت کامپوزیت دندان دارد؟

چطور تشخیص دهیم این دو روش با یکدیگر فرق دارند؟

روکش دندان به جهت برطرف نمودن پوسیدگی یا عصب کشی دندان ها نیازمند تراشیدن میزان زیادی مینای دندان می باشد ولیکن در کامپوزیت نیز دندان ها تراش داده نمی شوند مگر اینکه مراجعی برای انجام کاشت کامپوزیت نیاز به تراشیدن مقدار کمی مینای دندان داشته باشد.

کامپوزیت دندان روشی است که هم به جنبه زیبایی هم به جنبه درمانی دندان ها می پردازد به طور مثال فاصله کمی که بین دندان ها وجود داشته باشد را اصلاح می کند.اگر دندانی دارای شکستگی باشد آن را ترمیم می کند.به لحاظ زیبایی نیز دندان هایی که تغییر رنگ داده اند را اصلاح کرده و روشن و درخشان می سازد.

بنابراین روکش دندان که به سبب تراشیدن مینای دندان،دندان ها را ضعیف می سازد با کامپوزیت دندان متفاوت می باشد.

البته در روکش دندان در جهت برطرف نمودن مشکل و جایگزین نمودن روکش دندانی زیباتر به تراشیدن مینای دندان می پردازند تا قالب روکش دندان به خوبی در دهان جای گیرد.

قیمت روکش دندان

نصب روکش دندان با بهترین کیفیت ممکن در سال 1402

دندانپزشکی عرشیان با بالاترین کیفیت ممکن به نصب روکش دندان برای افرادی که نیازمند این روش درمانی هستند می پردازد و افراد می توانند برای نصب روکش دندانی خود توسط متخصصین مجرب و توانمند عرشیان کلینیک با کلینیک تماس حاصل کنند.

لذا افراد می توانند برای خدمات دندانی دیگر مثل کاشت طبیعی ترین رنگ لمینت دندان یا اطلاع از قیمت کامپوزیت دندان با کلینیک تماس گیرند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه