عمر کامپوزیت دندان های جلو

عمر کامپوزیت دندان های جلو

طول عمر کامپوزیت دندان های جلو و عقب چقدر است؟ اغلب افرادی که قصد کاشت کامپوزیت دندان هایشان را دارند جویای پاسخ این سوال که عمر کامپوزیت دندان های جلو و عقب چقدر است؟ می باشند به همین سبب در ادامه قصد داریم به توضیحاتی مفید در این باب اشاره کنیم. طول عمر کامپوزیت دندان [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

طول عمر کامپوزیت دندان های جلو و عقب چقدر است؟

اغلب افرادی که قصد کاشت کامپوزیت دندان هایشان را دارند جویای پاسخ این سوال که عمر کامپوزیت دندان های جلو و عقب چقدر است؟ می باشند به همین سبب در ادامه قصد داریم به توضیحاتی مفید در این باب اشاره کنیم.

طول عمر کامپوزیت دندان های جلو و عقب چقدر است؟

یکی از مزیت های نصب روکش کامپوزیتی بر روی دندان ها، مدت دوام این روش ترمیمی، درمانی و زیبایی است که سبب می گردد افراد در طی زمان از مدت دوام این روکش رضایت خاطر داشته و نیز در هر زمان که بخواهند این روکش را برداشته و در هر زمان که بخواهند مجدد نصب کنند.

به طور میانگین طول عمر کامپوزیت دندان حداقل پنج و حداکثر هفت سال می باشد.ولیکن همانطور که گفتیم این میزان دوام، میانگین بوده و اگر افراد هر آنچه که دکتر دندانپزشک جهت مراقبت های پس از کامپوزیت بر آنها تاکید نموده، انجام دهند و به خوبی از روکش کامپوزیتی خود به خصوص در دندان های جلو و عقب مراقبت نمایند می توانند شاهد افزایش طول عمر کامپوزیت دندان های جلو باشند.

لذا در ادامه به مراقبت های روکش کامپوزیتی که سبب افزایش طول عمر کامپوزیت دندان به خصوص عمر کامپوزیت دندان های جلو و عقب می گردند اشاره می کنیم.
حال برخی این سوال برایشان پیش می آید که آیا طول عمر کامپوزیت دندان های جلو برابر با طول عمر لمینت سرامیکی است یا خیر؟

در جواب باید بگوییم خیر از آنجایی که مزیت بسیار مهم قابل برداشت بودن بر روکش کامپوزیتی می باشد طول عمر کامپوزیت ونیر از لمینت کمتر است.

لمینت سرامیکی به طور کل حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۵ سال طول عمر داشته و غیر قابل برداشت می باشد.

و این نیز سبب می گردد افرادی که قصد دارند پس از سال ها نصب روکش کامپوزیت، گاهی اوقات به دندان های طبیعی خود استراحت دهند بتوانند با نصب کامپوزیت دندان و بهره مندی از این روش در طول حداکثر هفت سال نگرانی از بابت عدم امکان برداشت روکش کامپوزیت نداشته باشند.

عمر کامپوزیت دندان های جلو

منظور از کاشت کامپوزیت دندان چیست؟

همانطور که به توضیحاتی که پیشتر جهت تکمیل اطلاعات طول عمر کامپوزیت دندان اشاره شد باید بیان داریم، یکی از روش های درمانی، زیبایی و ترمیمی دندان نیز کامپوزیت ونیر می باشد که بر روی دندان های طبیعی نصب می شود و رنگ دندان ها را روشن تر و شفاف تر نموده و به برطرف شدن برخی عیوب دندانی می پردازد.

به سبب قابلیت برداشت و تنوع رنگی و ماندگاری به نسبت مناسب خود توانسته مورد محبوبیت افراد قرار گیرد.

لذا کامپوزیت ونیر می تواند به برطرف شدن عیوب دندانی بپردازد که به آن ها اشاره می نماییم.

برخی عیوب دندانی قابل ترمیم با کامپوزیت دندان

با نصب کامپوزیت دندان ونیر، افراد می توانند با توجه به میزان عمر کامپوزیت دندان های جلو و عقب نیز با کاشت کامپوزیت به برطرف شدن عیوب دندانی خود بپردازند.

برخی از این عیوب عبارتند از:

  • فاصله بین دندان ها
  • بدرنگی و زردی دندان ها
  • شکستگی دندان ها
  • ترک بر روی دندان ها
  • کوچک و ناهمسان بودن دندان ها
  • برجستگی و بیرون زدگی دندان ها
  • نامنظم و هم ردیف نبودن دندان ها
  • و..

بنابراین با کاشت کامپوزیت دندان می توان شاهد رفع این عیوب بود.

البته باید توجه داشت زمانی که میزان شدت این عیوب به حدی باشد که نتوان با کاشت کامپوزیت ونیر به رفع و ترمیم آن ها پرداخت، نیاز است که افراد حتما ارتودنسی نموده و سپس پس از برطرف شدن مشکلات دندانی خویش جهت زیباسازی موقت دندان هایشان با کامپوزیت به نصب این روکش اقدام نمایند.

عمر کامپوزیت دندان های جلو

مراقبت های لازم بر افزایش ماندگاری و عمر کامپوزیت دندان های جلو و عقب

  • اهمیت به رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن مرتب در طی روز و نخ دندان کشیدن
  • عدم یا کاهش میزان استعمال دخانیات اعم از سیگار، قلیان و مشروبات الکلی و..با توجه بر راهنمایی های دکتر متخصص
  • کاهش میزان مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی رنگی

(باید توجه گردد نوشیدنی های رنگی شامل نوشیدنی های کافئین دار، گازدار و..می باشد) و نیاز است که با مشورت با دندانپزشک متخصص به مصرف این نوشیدنی ها پرداخت.

  • استفاده از دهان شویه با تایید دکتر دندانپزشک
  • کاشت کامپوزیت دندان نزد دندانپزشک متخصص

لذا باید توجه داشت..

مراجعه به دندانپزشک متخصص، مجرب و ماهر می تواند بسیار بر افزایش طول عمر کامپوزیت دندان های جلو و عقب موثر بوده و علاوه بر افزایش طول عمر کامپوزیت نیز بر حفظ سلامت دندان های طبیعی موثر باشد..

زمانی که دندانپزشک تجربه بسیاری بر کاشت کامپوزیت دندان داشته باشد می تواند با در نظر داشتن و رعایت تمامی نکات و جوانب نصب روکش کامپوزیتی، به کاشت کامپوزیت دندان پرداخته و از آنجایی که دندانپزشکان متخصص از به روزترین متد، با کیفیت ترین مواد کاشت و نیز بهترین برندهای کامپوزیتی در نصب کامپوزیت بهره می گیرند می توان شاهد افزایش طول عمر کامپوزیت دندان بود.
و..

لذا باید توجه گردد مراقبت از دندان های کامپوزیتی بسیار می تواند بر افزایش طول عمر کامپوزیت دندان های جلو و عقب موثر باشد.

زمانی که افراد جهت کاشت کامپوزیت دندان از بهترین و با کیفیت ترین برند کامپوزیتی هم بهره گیرند ولیکن باز هم پس از نصب، از روکش دندان های کامپوزیتی خود به خوبی مراقبت نکنند دندان های کامپوزیتی به مرور دوام خود را در برابر برخورد ضربه و فشار، تغییر رنگ و..از دست داده و همچنین ممکن است به سبب عدم مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، دندان های طبیعی زیر روکش کامپوزیت دندانی دچار پوسیدگی شوند.

چنانچه دندان های طبیعی به سبب عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دچار پوسیدگی شوند این پوسیدگی زیر روکش کامپوزیت به مرور شدت یافته و سبب می گردد دهان بوی نامطبوعی بگیرد.

وقتی این پوسیدگی رخ دهد و به مراتب بیشتر گردد نیاز است که روکش کامپوزیتی از روی دندان ها برداشته و پس از رفع پوسیدگی و برطرف شدن مشکل به نصب مجدد کامپوزیت در صورت تمایل افراد پرداخت.

بنابراین بسیار مهم است برای افزایش دوام و طول عمر کامپوزیت دندان های جلو به حفظ سلامت دندان های طبیعی و مراقبت های لازم از دندان ها توجه نمود.

حال بسیار مهم است به این نکته اشاره کنیم که برخی افراد نباید به کاشت کامپوزیت دندان بپردازند زیرا کامپوزیت ممکن است برای سلامت دهان و دندان هایشان مضر باشد. در ادامه به برخی از علل مضر بودن کامپوزیت برای برخی افراد اشاره می کنیم.

کامپوزیت دندان برای چه افرادی مضر است؟

از آنجایی که افراد اهمیت زیادی به سلامت دندان های طبیعی و نیز طول عمر کامپوزیت دندان خود خصوصا عمر کامپوزیت دندان های جلو، قائل هستند نیاز است که اشاره کنیم بهتر است افراد پیش از نصب کامپوزیت دندان حتما از مشاوره و معاینه دندان ها توسط دندانپزشک متخصص بهره مند شده و در صورت تایید دندانپزشک به کاشت کامپوزیت دندان قیمت مناسب بپردازند.

حال برخی شرایط که سبب می گردد نصب کامپوزیت برای افراد مضر باشند عبارتند از:

  • پوسیدگی دندان ها
  • ضعیف و شکننده بودن دندان ها( مینای دندان ضعیف )
  • تورم و التهاب لثه ها
  • دندان قروچه داشتن
  • نیاز دندان ها به جرم گیری پیش از نصب کامپوزیت
  • و..

بسیار مهم است که افراد در صورتی که دندان هایشان دچار مشکل می باشد این مسئله را با دکتر دندانپزشک در میان گذارند.

لذا در صورتی که افراد مشکلات دندانی که به آنها اشاره شد داشته باشند، نیاز است که به رفع و درمان پرداخته و سپس با تایید دندانپزشک متخصص به کاشت کامپوزیت بپردازند.

تا به اینجا به برخی نکات مهم در خصوص کاشت کامپوزیت و طول عمر آن اشاره نمودیم حال بهتر است به مزایای نصب کامپوزیت دندان بپردازیم.

عمر کامپوزیت دندان های جلو

مزایای نصب و ردیف کردن دندانها با کامپوزیت

  • زیباسازی دندان ها به سبب روشن و شفافیت آن ها
  • مدت زمان نصب کامپوزیت که تنها در یک جلسه درمانی انجام می گیرد‌.
  • یکدست شدن دندان ها
  • تنوع رنگی درجات در برندهای کامپوزیتی ( هر یک از برندهای کامپوزیتی دارای طیف های رنگی متعدد هستند فرضا برخی از طیف های رنگی بسیار روشن و شفاف و برخی طبیعی هستند و افراد می توانند مطابق با سلیقه خویش و نظر تخصصی دندانپزشک بهترین نوع برند و طیف رنگی کامپوزیت را انتخاب و بر روی دندان های خود نصب نمایند.)
  • ترمیم و برطرف شدن عیوب دندانی
  • عدم نیاز به تراشیدن دندان ها مگر به هنگام نیاز با تایید دکتر دندانپزشک متخصص
  • هزینه مناسب و به صرفه کاشت کامپوزیت ونیر
  • و..

بدین سبب افراد می توانند جهت کاشت کامپوزیت دندان در بالاترین سطح کیفیت با مناسب ترین قیمت با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند زیرا عرشیان کلینیک با تضمین کیفیت و قیمت و بهره گیری از به روزترین متد درمانی و بهترین مواد کاشت کامپوزیت به نصب روکش کامپوزیتی می پردازند که این موارد بسیار بر افزایش عمر کامپوزیت دندان های جلو و عقب موثر می باشد.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه