سفید کردن دندان مصنوعی

سفید کردن دندان مصنوعی

روش های سفید کردن دندان مصنوعی چیست؟ می دانیم که ممکن است دندان های مصنوعی هم به دلایل متعدد نیز دچار لک شده و یا تغییر رنگ دهند به همین علت نیاز است که به سفید کردن دندان مصنوعی پرداخت..زیرا در صورت عدم سفید کردن این دندان ها، ممکن است به مرور نیز میزان تغییر [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

روش های سفید کردن دندان مصنوعی چیست؟

می دانیم که ممکن است دندان های مصنوعی هم به دلایل متعدد نیز دچار لک شده و یا تغییر رنگ دهند به همین علت نیاز است که به سفید کردن دندان مصنوعی پرداخت..زیرا در صورت عدم سفید کردن این دندان ها، ممکن است به مرور نیز میزان تغییر رنگ دندان مصنوعی افزایش یابد.

جالب توجه است که باید به بهداشت دندان مصنوعی اهمیت زیادی داد زیرا دندان مصنوعی در گذر زمان به هنگام عدم رسیدگی به دندان دچار مشکلات متعددی می گردد زیرا این روکش بر روی دهان قرار گرفته و می تواند حساسیت های بیشتری برای دهان به جهت عدم رعایت بهداشت ایجاد نماید.

در ادامه نیز به موثرترین روش های سفید ساختن دندان های مصنوعی اشاره می کنیم.

چرا سفید کردن دندان مصنوعی اهمیت دارد؟

می دانیم که زیبایی دندان ها تنها به صاف و یکدست بودن آن ها نیست بلکه حتی اگر دندان های یکدستی داشت ولی رنگ دندان ها سفید و زیبا نباشد نمی توان این زیبایی را به خوبی احساس نمود..لذا دندان مصنوعی از جمله روکش های صاف و یکدستی است که بر روی دهان قرار می گیرد تا به افراد کمک کند به خوبی دندان های طبیعی به جویدن مواد غذایی بپردازند.

لذا روکش دندان مصنوعی هم به مانند سایر روکش های دندانی نیاز است که به خوبی مراقبت گردد تا دچار تغییر رنگ و لکه نشود زیرا به مرور نیازمند سفید کردن می گردد همانطور که اگر به بهداشت کامپوزیت دندانی رسیدگی نگردد نیاز است که به سفید کردن کامپوزیت دندان پرداخت.

اینکه چرا نیاز است حتما به بهداشت دندان مصنوعی اهمیت داد هم پیشتر و هم در ادامه اشاره گردیده است زیرا می تواند سبب بروز مشکلاتی گردد که به سختی قابل حل می باشند.

سفید کردن دندان مصنوعی

موثرترین روش های سفید کردن دندان مصنوعی

  • تهیه محلول مخصوص دندان مصنوعی
  • رعایت بهداشت دهان و دندان

تهیه محلول مخصوص دندان مصنوعی

می توان جهت سفید ساختن دندان های مصنوعی از محلول تمیز کننده این روکش دندانی استفاده نمود.نیاز است که این محلول حتما از داروخانه تهیه گشته و مورد استفاده قرار گیرد.

حال شاید سوال پیش بیاید که چگونه می توان از این محلول استفاده نمود؟

باید بیان داشت محلول تمیز کننده دندان مصنوعی باید در ظرف تمیزی ریخته شده و دندان مصنوعی برای حداقل چند دقیقه تا حداکثر چند ساعت داخل آن قرار گیرد.
همچنین لازم است که دندان مصنوعی را با مسواک به خوبی آبکشی کرده و پس از شست و شوی کامل استفاده نمود.

باید توجه داشت که نیاز است از محلول هایی که قدرت بالایی دارند استفاده نکرد زیرا به سبب شدید و قوی بودن میزان مواد و ترکیبات این محلول نیز ممکن است دندان ها دچار آسیب شوند.

بنابراین یکی از راه های سفید شدن دندان مصنوعی بهره گیری از این محلول ها می باشد. حتی می توان با دکتر دندانپزشک به خوبی مشورت نموده و با توجه به اصول دندانپزشکی نیز بهترین نوع محلول تهیه گردد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

متاسفانه برخی افراد متصور می شوند که دندان مصنوعی به سبب اینکه روکشی سفید و بدون لک می باشد به این معنی است که نیازی به رعایت بهداشت و مسواک زدن ندارد زیرا دچار تغییر رنگ و لکه نمی گردد، در عین حال که اگر به این روکش دندانی به خوبی رسیدگی نشود به مرور دچار لک شده و تغییر رنگ می دهد.

البته باید توجه داشت بهتر است افراد نحوه صحیح مسواک زدن دندان های مصنوعی را از دکتر دندانپزشک جویا شوند زیرا اگر محکم و به قولی خشن به دندان ها با مسواکی زبر و خمیر دندانی تا مناسب، رسیدگی شود به مرور به جای سفیدی و زیبایی نیز تنها ساییدگی دندان ها مشاهده می گردد.

لذا جالب توجه است که بهتر است دندان مصنوعی جهت مسواک زدن به طور کامل از دهان خارج شود و سپس به آرامی هم از داخل و هم از بیرون نیز به مسواک زدن آن پرداخت زیرا بدین صورت می توان به خوبی دندان را شست و شو داد.

بنابراین همانطور که فرضا برای سفید کردن کامپوزیت نیاز است که به رعایت بهداشت آن به خوبی پرداخته شود، الزامی است که به بهداشت دندان مصنوعی هم اهمیت داد و از مسواک زدن و شستشوی آن پرهیز نکرد.

معایب مسواک نزدن دندان مصنوعی چیست؟

اینکه وضعیت دندان مصنوعی پس از رسیدگی نکردن به آن چطور و چگونه به نظر می رسد سوالی است که هیچ فردی نمی خواهد روزی با آن مواجه گردد زیرا نیاز است که به بهداشت دندان مصنوعی اهمیت داد..بله درست است..دندان های مصنوعی هم به مانند دندان های طبیعی نیازمند مراقبت و رعایت بهداشت هستند و باید به بهداشت و تمیزی این روکش دندانی اهمیت زیادی داد.

در ادامه نیز به معایب عدم رسیدگی به دندان مصنوعی اشاره می کنیم.

  • بروز بیماری های جسمانی
  • بروز عفونت
  • بوی نامطبوع دهان
  • و..

بروز بیماری های جسمانی

در صورت عدم رسیدگی به دندان مصنوعی، باکتری های مختلفی بر دندان مصنوعی قرار می گیرد از جمله مهم ترین خطراتی که وجود دارد (بیوفیلم) است که بر روی دندان مصنوعی قرار می گیرد که به مرور سبب بروز بیماری های جسمانی اعم از بیماری های قلبی، مشکلات ریوی و تنفسی و..می گردد.

بروز عفونت

همانطور که پیشتر بیان نمودیم قرارگیری بیوفیلم بر روی دندان مصنوعی سبب می گردد علاوه بر آسیب به دندان به سایر اعضای بدن هم آسیب وارد گردد.از جمله مهم ترین خطراتی که بیوفیلم دارد ورود به معده است که با ورود به معده می تواند سبب بروز مشکلات و بیماری های متعدد گردد.

بوی نامطبوع دهان

زمانی که به دندان مصنوعی رسیدگی نشود باکتری ها بر روی دندان تجمع پیدا کرده و سبب فرسودگی دندان ها می گردند..این نیز سبب می گردد علاوه بر کاهش زیبایی و سفیدی دندان مصنوعی، سلامت دهان و جسم هم به خطر بیفتد بنابراین نیاز است که به دندان ها به خوبی رسیدگی شود در غیر این صورت از آنجا که دندان مصنوعی روکشی بر دهان می باشد می تواند سبب گردد دهان بوی نامطبوعی بگیرد.

سفید کردن دندان مصنوعی

الزامات پس از قرارگیری دندان مصنوعی بر دهان

اینکه چرا دندان مصنوعی دچار تغییر رنگ و لکه می شود به عوامل متعددی وابسته می باشد که در ادامه جهت جلوگیری از این تغییر رنگ به نکاتی اشاره می کنیم که می توانند موثر باشند.بنابراین توصیه می گردد حتما به این نکات اهمیت داده شود.

1.مصرف نوشیدنی های کافئین دار به حداقل ممکن برسد

نوشیدنی های کافئین دار می تواند به مرور زمان سبب بروز لک بر روی دندان ها و تغییر رنگ شود. نوشیدنی هایی مثل چای، آبمیوه، قهوه، نسکافه و..

2.کاهش مصرف مواد غذایی رنگی

برخی مواد غذایی و میوه ها فرضا توت فرنگی سبب تغییر رنگ دندان مصنوعی می شوند و نیاز است که مصرف آن ها نیز کاهش یافته و پس از مصرف بلافاصله مسواک زده شود..

3.رعایت بهداشت دندان ها در طی روز ( مسواک و بهره گیری از دهانشویه با مشورت از دندانپزشک )

بسیار مهم است که به مسواک زدن دندان مصنوعی در طی روز پرداخت زیرا در طی روز مواد غذایی متعددی بر دندان مصنوعی قرار می گیرد لذا همیشه گیر کردن غذا بر دندان نیز قابل مشاهده نیست و نیاز است که حتما دندان ها را مسواک زد بنابراین با این تصور غلط که دندان ها از رو به رو سفید و تمیز می باشند پس نیاز به مسواک زدن نیست باید اجتناب ورزید.

4.تهیه روکش دندان مصنوعی از کلینیکی معتبر

مهم است که روکش دندان مصنوعی توسط کلینیک دندانپزشکی معتبری ساخته شود زیرا روکش دندان مصنوعی نیاز است که به خوبی بر روی دهان قرار گرفته و از کیفیت بالایی بهره مند باشد..

به طور کل مراقبت های دندان مصنوعی هم به مانند روکش کامپوزیت ونیر بسیار مهم است که باید انجام گیرند..زیرا این روکش های دندانی حساسیت های بیشتری دارند و نیاز است که برای محافظت از سلامت دهان نیز به دندان ها هم رسیدگی کرد.

لذا می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه روکش دندان مصنوعی با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمود.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه