سفید کردن دندان در خانه

سفید کردن دندان در خانه

روش های سفید کردن دندان در خانه چیست؟ روش های متعددی وجود دارد که می توان با بهره گیری از آن ها به سفید کردن دندان در خانه پرداخت ولیکن جالب توجه است که نیاز است پیش از بهره گیری از این روش ها حتما از سلامت آن ها و عدم آسیب رسانی به دندان [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

روش های سفید کردن دندان در خانه چیست؟

روش های متعددی وجود دارد که می توان با بهره گیری از آن ها به سفید کردن دندان در خانه پرداخت ولیکن جالب توجه است که نیاز است پیش از بهره گیری از این روش ها حتما از سلامت آن ها و عدم آسیب رسانی به دندان ها نیز مطلع گردید لذا در ادامه نیز در اینباره اشاره بیشتری می کنیم.

علل بد رنگی و زردی دندان ها چیست؟

باید بیان داشت علل متعددی می توانند مسبب زردی و بد رنگی دندان ها شوند که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

زمانی که افراد به سلامت و پاکیزگی دندان های خود اهمیت ندهند و در طی روز مسواک نزده و از نخ دندان استفاده نکنند دندان ها روز به روز تغییر رنگ داده و از حالت سفیدی طبیعی خارج می گردد و رو به بد رنگی می رود.بنابراین با رعایت بهداشت دندان ها می توان از تغییر رنگ دندان ها جلوگیری نمود.

مینای دندان ضعیف

افرادی که مینای دندان ضعیفی دارند دندان هایشان مکررا دچار تغییر رنگ شده و می شکنند..زمانی که این مسئله از دلایل تغییر رنگ دندان ها باشد نیاز است که افراد حتما از مشاوره تخصصی دندانپزشک متخصص بهره مند گردد زیرا ایشان می تواند با پیشنهاد و ارائه راهکارهایی موثر به فرد کمک کند تا شاهد بد رنگی دندان های خود و..نباشد.

افزایش سن

زمانی که سن افراد در طی زمان افزایش می یابد می توان به مرور و به آهستگی شاهد تغییر رنگ دندان ها بود..زیرا افزایش سن بر مینای دندان ها تاثیرگذار بوده و می تواند سفیدی دندان ها را به مرور کم رنگ تر گرداند

و..

سفید کردن دندان در خانه

راه های سفید شدن دندان در خانه چیست؟

چگونه می توان دندان ها را بیش از قبل سفید کرد؟ در ادامه نیز به راه های سفید کردن دندان در خانه اشاره می کنیم.

  • رعایت بهداشت دهان و دندان
  • سفید کردن دندان ها با زردچوبه
  • سفید کردن دندان با پوست موز
  • سفید کردن دندان ها با بلیچینگ
  • روغن های گیاهی مناسب
  • جوش شیرین

1.رعایت بهداشت دهان و دندان

مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است تا زمانی که افراد نپذیرند نیاز است پیش از هر چیزی به بهداشت دهان و دندان ها اهمیت دهند نمی توانند شاهد زیبایی دندان هایشان به طور خاص باشند.

بنابراین توصیه می گردد افراد حتما در طی روز دندان هایشان را مسواک زده و از نخ دندان برای دندان هایشان استفاده کنند زیرا بدین گونه می توانند به مرور شاهد سفیدتر شدن دندان هایشان باشند.

زمانی که افراد دندان هایشان را مسواک نمی زنند لکه غذا بر روی دندان ها باقی مانده و به مرور سبب تغییر رنگ دندان های ایشان می گردد.

پس یکی از راه های سفید کردن دندان در خانه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می باشد.

2.سفید کردن دندان ها با زردچوبه

از آنجایی که زردچوبه ماده ای گیاهی بوده که ضد میکروب می باشد دندان ها را به واسطه زردچوبه نیز می توان سفید کرد می توان از روش ذیل جهت سفید ساختن دندان ها به طور طبیعی در خانه استفاده نمود..

زردچوبه را به مانند خمیردندان بر روی مسواک زده و پنج دقیقه نیز شست و شو داد.

3.سفید کردن دندان با پوست موز

پیش از مسواک زدن می توان برای دقایقی پوست موز را بر روی دندان ها ساییده و پس از آن دندان ها را با خمیر دندان مسواک زده و بلافاصله شست و شو داد.

4.سفید کردن دندان ها با بلیچینگ

می دانیم که علاوه بر دندانپزشکان که به صورت تخصصی در کلینیک خود دندان های مراجعین را بلیچینگ می کنند می توان با تهیه مواد بلیچینگ از کلینیک دندانپزشکی معتبر از زردی دندان ها خلاص شد..

نکته قابل توجه آن است که جهت تهیه مواد بلیچینگ نیاز است که حتما به کلینیک دندانپزشکی معتبری مراجعه گردد زیرا مهم است که مواد بلیچینگ از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

افرادی که قصد دارند جهت بلیچینگ کردن دندان های خود در خانه به تهیه مواد بلیچینگ با کیفیت بپردازند تنها کافی است با شماره درج شده تماس حاصل نمایند زیرا عرشیان کلینیک بالاترین و بهترین سطح کیفیت را برای مواد بلیچینگ در نظر داشته و می توان ای مواد را با ضمانت کیفیت و قیمت از کلینیک دندانپزشکی عرشیان تهیه نمود.

بلیچینگ یکی از بهترین روش ها برای سفید ساختن دندان ها در خانه می باشد که در ادامه به اینکه چرا بلچینیگ از روش های معتبر برای از بین بردن زردی دندان ها می باشد اشاره می کنیم.

مزایای بلیچینگ دندان چیست؟

  • بلیچینگ دندانی از سریع ترین روش ها برای سفید شدن دندان ها می باشد.
  • میزان خطر و آسیب رسی به دندان ها کم است ولیکن افرادی که قصد دارند با تهیه مواد بلیچینگ، خود به سفید کردن دندان هایشان بپردازند نیاز است که با احتیاط و آگاهی بر نحوه کار این کار را انجام دهند تا از بروز آسیب و خطر جلوگیری گردد.
  • هزینه مناسب بلیچینگ دندانی
  • ماندگاری نسبتا خوب اما نه زیاد

معایب بلیچینگ دندان

  • نتیجه نهایی بلیچینگ دندانی را نمی توان به خوبی پیش بینی کرد
  • مهم ترین مسئله ماندگاری کم بلیچینگ دندان می باشد..پیشتر اشاره کردیم که ماندگاری نسبتا خوبی دارد اما این ماندگاری وابسته به نوع رژیم غذایی افراد می باشد و مهم است که ایشان به رعایت بهداشت دهان و دندان بپردازند..زیرا ماندگاری سفیدی مواد بلیچینگ موقتی بوده و نیاز است افراد از مصرف نوشیدنی های الکلی و گازدار(رنگی)، استعمال دخانیات،مواد غذایی رنگی و..خودداری کنند.
  • برخی افراد به طور موقت به مواد بلیچینگ دندانی حساسیت نشان می دهند
  • و..

باید توجه داشت افرادی که قصد دارند به تهیه مواد بلیچینگ بپردازند نیاز است از پیش از جلسات مشاوره تخصصی دندانپزشک که در این زمینه مجرب و متخصص است بهره مند گردند تا از بروز هرگونه مشکل و آسیبی جلوگیری کنند.

بنابراین اگر افراد قصد دارند دریابند متقاضی خوبی برای تهیه مواد بلیچینگ بر روی دندان هایشان هستند تنها کافیست با عرشیان کلینیک تماس حاصل نموده و از مشاوره تخصصی ما نیز بهره مند گردند.

5.روغن های گیاهی مناسب

از روغن های گیاهی متعددی می توان جهت سفید کردن دندان ها استفاده نمود که نیاز است حتما توسط دندانپزشک متخصص مورد تایید قرار گیرند لذا می توان از روغن نارگیل، روغن کنجد و..به جهت سفیدتر کردن دندان ها بهره مند گشت.

جهت استفاده از این روغن های گیاهی تنها نیاز است ابتدا دندان ها را با خمیردندان شست و شو داده و پس از گذشت تنها ده دقیقه دندان ها را با بهره گیری از روغن گیاهی مورد نظر دندان های خود را به مرور سفید سازند.

6.جوش شیرین

اکثر افراد به اشتباه این تصور را دارند که می توان به سفید کردن دندان با جوش شیرین بپردازند در حالی که جوش شیرین بسیار به دندان ها آسیب زده و سلامت دندان ها را به خطر می اندازد.

بنابراین بهره گیری از جوش شیرین نه تنها دندان ها را سفید نکرده بلکه سبب آسیب رسی به دندان ها می گردد.توصیه می گردد جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی سفید کردن دندان با جوش شیرین کلیک نمایید.

سفید کردن دندان در خانه

چگونه از زرد شدن دندان ها جلوگیری کنیم؟

نیاز است جهت سفید شدن دندان ها و جلوگیری از بروز هرگونه تغییر رنگ بر دندان ها به توصیه های ذیل عمل نمود.

  • میزان مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی کاهش یابد. فرضا میزان مصرف نوشیدنی هایی مثل قهوه، چای و..به حداقل ممکن برسد.
  • بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی دندان ها مسواک زده شوند.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم می باشد. بهتر است در طی روز چندین بار با توجه به نوع دندان ها با مشورت دندانپزشک به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پرداخت تا مواد غذایی و لکه آن ها نیز بر روی دندان ها باقی نماند.
  • از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکلی نیز خودداری گردد زیرا سبب پوسیدگی بر روی دندان ها می گردند و همچنین می توانند سلامت لثه ها را به خطر بیندازند.

موثرترین روش سفید کردن دندان در خانه

پیشتر به برخی از روش های موثر بر سفید شدن دندان ها در خانه اشاره کردیم لذا موثرترین و سریع ترین راه جهت سفید شدن دندان را بلیچینگ دانستیم..

بلیچینگ دندانی نیز را هم می توان در خانه انجام داد و هم توسط دندانپزشک متخصص در کلینیک دندانپزشکی که این روش کاملا اصولی بوده و اگر توسط دندانپزشک متخصص و مجرب انجام گیرد نتیجه ای قابل قبول خواهد داشت و زردی و بدرنگی دندان ها نیز به طور کامل از بین خواهد رفت.

اگر افراد به هر دلیل قصد داشتند که در خانه با مواد بلیچینگ دندان هایشان را سفید سازند کافیست جهت کسب اطلاعات بیشتر با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند چه بسا از آنجایی که بلیچینگ کردن دندان ها پروسه زمان بری نمی باشد به طوری که به سفید کردن دندان های زرد در یک روز پرداخته می شود افراد می توانند دندان های خود را در عرشیان کلینیک به صورت کاملا تخصصی و اصولی بلیچینگ نمایند.

سایر روش های سفید کردن دندان

اگر افراد بخواهند علاوه بر سفید شدن دندان هایشان در خانه، دندان های خود را نزد دندانپزشک متخصص سفید سازند می توانند از دیگر روش هایی جز بلیچینگ دندان بهره گیرند..روش هایی اعم از:

  • کامپوزیت ونیر
  • لمینت سرامیکی

این روش ها نیز به خوبی می توانند به سفید کردن دندان ها پرداخته و علاوه بر سفید ساختن دندان ها نیز عیوب دندانی را برطرف می سازند..

سفید شدن دندان ها در خانه بدون خطر و آسیب

بسیار مهم است که اگر افراد قصد دارند از روش های متعدد جهت سفید کردن دندان هایشان استفاده نمایند از مشورت با دکتر دندانپزشک متخصص غافل نگردند زیرا دندانپزشک به سبب تخصص بالای خود می تواند از بروز مشکل و آسیب بر دندان ها و لثه ها نیز با ارائه راهنمایی های تخصصی جلوگیری کند فرضا اکثرا جوش شیرین را روشی مناسب برای سفید کردن دندان ها می دانند در حالی که این روش، روشی کاملا خطرآفرین برای دندان ها می باشد.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه