سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان

سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان

سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان کامپوزیت کردن دندان یکی از مهم ترین روش های درمانی و البته زیبایی است که خدمات آن امروزه در سرتاسر کشور انجام می شود. استفاده از کامپوزیت چه برای درمان و ترمیم دندان باشد و چه صرفا برای مرتب کردن دندان ها باشد ، با این وجود تاثیر زیادی در [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان

کامپوزیت کردن دندان یکی از مهم ترین روش های درمانی و البته زیبایی است که خدمات آن امروزه در سرتاسر کشور انجام می شود. استفاده از کامپوزیت چه برای درمان و ترمیم دندان باشد و چه صرفا برای مرتب کردن دندان ها باشد ، با این وجود تاثیر زیادی در زیبایی دندان ها خواهد داشت. یکی از فاکتور های مهم در زمان انتخاب کامپوزیت رنگ آن است و به طور معمول افراد زیادی ترجیح می دهند تا از سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان استفاده نمایند.

اما آیا استفاده از سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان انتخاب درستی می باشد و زیبا ترین رنگ دندان های شما هم خواهد بود ؟ برای دریافت پاسخ سوال خود این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید چرا که قصد داریم تا انواع روشن ترین رنگ های کامپوزیت دندان را برسی نماییم و مزایا و مضرات استفاده از آن را بیان کنیم. با ما در این مطلب همراه باشید.

سفیدترین رنگ کامپوزیت دندان

سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان کدام است ؟

به طور کلی در زمان رنگ بندی کامپوزیت های دندان ، این رنگ ها به چهار گروه A ، B ، C ، و D تقسیم بندی می شوند و در هر کدام از این رنگ ها طیف های متفاوتی از رنگ دندانی وجود دارد. برخی از این رنگ ها کاملا طبیعی و متناسب با رنگ دندان های انسان است و برخی دیگر رنگ های آن جزئی از سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان محسوب می شود.

هر کدام از این تقسیم بندی های باز به چند طیق تقسیم بندی می شوند که به این شرح می باشد :

تقسیم بندی کامپوزیت A :

  • A1
  • A2
  • A3.5
  • A4

تقسیم بندی کامپوزیت B :

  • B1
  • B2
  • B3
  • B4

تقسیم بندی کامپوزیت C :

  • C1
  • C2
  • C3
  • C4

تقسیم بندی کامپوزیت D :

  • D2
  • D3
  • D4

سفیدترین رنگ کامپوزیت دندان

در حقیقت کامپوزیت های دندان از تنوع رنگی خوبی برخوردار می باشند و بر اساس تشخیص دندان پزشک یا انتخاب مراجعه کننده انتخاب و استفاده می شود. علت این تقسیم بندی به علت تم رنگی این کامپوزیت ها می شود. طیف رنگی این گروه بندی های بر اساس میزان قهوه ای ، زرد ، صورتی و دودی بودن است و بر اساس شماره ی آن هر کدام از ترکیب رنگی متفاوتی بر خوردار است. در هر چهار گروه رنگ بندی هایی وجود دارد که جزئی از سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان محسوب می شود و این رنگ بندی ها شامل این موارد می شود :

کامپوزیت A1 : اولین دسته از گوره سفید ترین و روشن ترین رنگ کامپوزیت دندان می باشد که در کنار گروه بی به دسته های دندان های هالیوودی مشهور هستند. به طور کلی طیف دندان های A از با تم رنگی قهوه ای همراه هستند و به همین علت سفیدی این دندان در تم کمی روشن تر از استخوانی قرار می گیرد.

کامپوزیت B1 : این رنگ از گروه رنگی کامپوزیت ها سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان محسوب می شود. در حقیقت میان تمامی رنگ های کامپوزیت روشن تر از این رنگ پیدا نمی شود و در کنار رنگ A1 به دندان هالیوودی مشهور است چرا که هنرپیشه های معروف هالیوود از رنگ دندان های این چنینی برخوردار می باشند.

کامپوزیت B2 : در مقایسه ی این رنگ با دو گروه رنگی فوق باید گفت که هر چند این رنگ به نسبت به A1 و B1 تیره تر می باشد اما همچنان در عمل و استفاده ، جزئی از سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان محسوب می شود و ونیر این رنگ بسیار روشن می باشد. توجه داشته باشید که رنگ های گروه B به طور کلی در دسته تم های زرد رنگ قرار میگیرند و روشنی آن ها به همین علت نیز بیشتر از سیار رنگ ها می باشد.

کامپوزیت C1 : اگر بخواهیم این رنگ را به یکی از رنگ های فوق تشبیه کنیم بیشتر ار همه به رنگ B1 شبیه می باشد. با این تفاوت که این رنگ شاید به مقدار بسیار کمی روشن تر می باشد و تم رنگی آن در دسته دودی و زرد قرار میگیرد. در حقیقت این گروه از سفید ترین کامپوزیت دندان از ترکیب رنگی دودی یا خاکستری استفاده می کند.

کامپوزیت D2 : هرچند که این رنگ روشن ترین کامپوزیت دندان دسته D محسوب می شود اما به طور کلی در مقایسه با رنگ های فوق به هیچ عنوان سفید محسوب نمی شود بیشتر به رنگ های سفید طبیعی نزدیک تر می باشد.

سفیدترین رنگ کامپوزیت دندان

امکان استفاده از تمامی رنگ های فوق وجود دارد اما نکاتی در حین استفاده از سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان باید در نظر گرفته شود که در ادامه به آن می پردازیم .

نکات استفاده از سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان

بهتر است در زمان انتخاب رنگ های کامپوزیت مخصوصا رنگ ها سفید به این موارد توجه داشته باشید :

  • رنگ های سفید کامپوزیت دندان مخصوصا رنگ های کامپوزیت هالیوودی شاید در تصویر زیبا به نظر برسند اما در عمل بیش از اندازه غیر مصنوعی و غیر طبیعی به نظر می رسند. به همین علت اگر به دنبال رنگ ها طبیعی هستید از استفاده از این رنگ ها خود داری کنید.
  • اگر قصد انتخاب سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان را دارید حتما به رنگ لثه های خود ، رنگ پوست خود و همچنین رنگ سایر دندان های خود توجه داشته باشید. در غیر این صورت کامپوزیت موجب کاهش زیبایی دندان های شما می شود.
  • روشن ترین رنگ های کامپوزیت دندان برای افرادی با پوست سفید انتخاب بسیار مناسبی می باشد و تضاد زیادی ایجاد نمی کند.
  • بهتر است در زمان انتخاب رنگ مناسب ، نظر دندان پزشک را در اولویت قرار دهید.
  • توجه داشته باشید که سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان پس از قرار گیری بر روی دندان نباید تا مدت های (حداقل 5 روز) در معرض مایعات و غذاهای تیره رنگ قرار بگیرد در غیر این صورت تغییر رنگ می دهد.
  • مراقبت طولانی مدت از رنگ های بسیار سفید کامپوزیت دشوار می باشد و این رنگ ها بیشتر از سیار طیف ها جرم و کثیفی را به خود نشان می دهد.

در این مطلب سعی کردیم تا به طور کامل در مورد سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان اطلاعات را به شما ارائه دهیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام انواع خدمات دندان پزشکی با کلینیک عرشیان تماس حاصل فرمایید.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه