درست کردن دندان

درست کردن دندان

گذری بر روش های درست  کردن دندان داشتن دندان‌های زیبا، سالم و بدون نقص خواسته کسانی است که به زیبایی خود اهمیت می دهند. رسیدگی به دندانها باعث می‌شود تا چهره‌ی افراد بیش از پیش زیبا شده و همچنین اعتماد به نفس افراد برای حضور در جمع‌های مختلف افزایش یابد. دنیای امروز در تمامی عرصه‌ها، [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

گذری بر روش های درست  کردن دندان

داشتن دندان‌های زیبا، سالم و بدون نقص خواسته کسانی است که به زیبایی خود اهمیت می دهند. رسیدگی به دندانها باعث می‌شود تا چهره‌ی افراد بیش از پیش زیبا شده و همچنین اعتماد به نفس افراد برای حضور در جمع‌های مختلف افزایش یابد.

دنیای امروز در تمامی عرصه‌ها، با پیشرفت‌هایی متعدد مواجه بوده است چه بسا متدهای مختلف دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیستند. متدهای دندانپزشکی در این سال‌ها بسیار پیشرفت کرده است. در نتیجه روش های مختلفی برای درست کردن دندان و عیوب آن ایجاد شده است. درست کردن دندان بسته به مشکل می تواند شامل راهکارهای مختلفی باشد.

استفاده از روکش دندان، باندینگ، لمینت، قرار دادن تاج دندان، کامپوزیت و دیگر روش های کاربردی مثل ارتودنسی و یا پر کردن دندان‌ نیز از روش های درست کردن دندان هستند که تا به امروز نزد مراجعان بسیار محبوب بوده اند.در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می کنیم تا به شناخت بیشتری از آن ها دست یابید.

درست کردن دندان

درست کردن دندان به روش باندینگ دندان‌

از جمله روش‌های مورد استفاده برای درست کردن دندان، می‌توان به باندینگ اشاره کرد. در این روش از یک نوع صمغ همرنگ دندان‌های طبیعی استفاده می شود. صمغ با استفاده از یک نور خاص به دندان‌ها چسبیده می‌شود. و در نهایت به شکل سفتی بر روی دندان‌ قرار می‌گیرد. از طریق این روش می‌توان ایراداتی همچون شکستگی دندان‌ یا وجود ترک بر روی آن‌ها را رفع کرد. برای باندینگ دندان‌ از آمالگام نیز می‌توان استفاده کرد. آمالگام نقره‌ای یک ماده‌ی پرکننده است. این ماده برای پر کردن دندان‌های خالی و آسیب دیده میشود. از طریق قرارگیری آمالگام بر روی دندان‌ها، ظاهری زیبا برای آن‌ها به وجود خواهد آمد.

به طور کل عیوب دندانی ذیل به سبب باندینگ دندانی اصلاح و رفع می شوند:

  • شکستگی دندان
  • از بین بردن فاصله بین دندان ها
  • ترک بر روی دندان ها
  • ترمیم دندان های لب پر شده توسط این روش درست کردن دندان
  • اصلاح دندان های پوسیده
  • حفاظت از ریشه دندانی خصوصا ریشه ای که بیرون زده باشد
  • تغییر و اصلاح فرم دندان ها به سبب کجی و نامرتبی
  • افزایش میزان تاج دندان یا ارتفاع آن
  • و..

این روش دندانی مقاومت بالایی را در بر ندارد ولیکن از میزان قیمت مناسبی برخوردار است.

همچنین باندینگ دندان نیز به راحتی بر روی دندان ها نصب می گردد ولیکن مقاومت بالایی ندارد و تنها به صورت جزئی به اصلاح و ترمیم دندان ها می پردازد.

لذا بهتر است در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب نمود بنابراین افراد می توانند از این روش هم برای درست کردن دندان هایشان استفاده کنند؛ در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره باندینگ دندان کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمائید.

درست کردن دندان با کاشت لمینت سرامیکی

از دیگر روش‌های مورد استفاده برای درست کردن دندان، استفاده از روکش لمینتی است.لمینت سرامیکی یکی از روش هایی است که در عصر امروز میان افراد بسیاری کاربرد داشته و پرطرفدار است.لذا این روش علاوه بر درمان و درست کردن دندان ها به زیباسازی دندان ها و اصلاح طرح لبخند می پردازد.

از جمله عیوبی که به سبب این روش درست کردن دندانی رفع می شوند عبارتند از:

  • اصلاح فرم دندان ها
  • ترمیم و اصلاح فاصله بین دندان ها
  • اصلاح نامرتبی دندان ها
  • از بین بردن زردی و لک بر روی دندان ها
  • و..

لذا لمینت سرامیکی در برابر تغییر رنگ و ضربه مقاومت بسیار خوبی دارد و  به صورت دائمی بر روی دندان ها نصب می گردد همچنین دندان هایی روشن و شفاف را به افراد هدیه می دهد.

لمینت دندان سرامیکی نیز به سبب اینکه میزان مقاومت بالایی دارد بین افراد بسیاری محبوب است ولیکن نباید فراموش کرد که پس از کاشت لمینت سرامیکی تمام سفید هم نیاز است که به بهداشت دندان ها اهمیت داد در غیر این صورت دندان های لمینتی علاوه بر تغییر رنگ به سبب دائمی بودنشان ممکن است سبب پوسیدگی دندان ها شود زیرا دندان های طبیعی در زیر روکش لمینتی قرار دارد.

همچنین در کاشت لمینت سرامیکی به علت دائمی بودن این روش زیبایی و درمانی دندان نیز مینای دندان ها تراشیده می شود تا قالب روکش لمینتی به خوبی بر روی دندان های طبیعی قرار گیرد.در صورتی که افراد قصد دارند اطلاعات بیشتری از این نوع روش درست کردن دندان به دست آورند می توانند بر روی لینک مربوطه کلیک نمایند.

درست کردن دندان

قرار دادن تاج بر روی دندان‌

قرار دادن تاج بر روی دندان جهت درست کردن دندان ها از دیگر روش های دندانپزشکی کاربردی است. با قرار دادن تاج بر روی دندان‌ که در اصطلاح کلاهک نیز نامیده می‌شود، می‌توان دندان‌های پوسیده، ضعیف و یا تخریب شده را ترمیم کرد.

تاج دندان Dental Crown ظاهر بد دندانهای خراب را می پوشاند. تشخیص اینکه دندان های شما به چه روشی برای درمان نیاز دارند به دندانپزشک بستگی دارد. وضعیت های مختلف دندانی نیازمندی های مختلفی دارند. یکی از این روش های ترمیمی تاج دندان است.

استفاده از این تاج‌ها باعث می‌شود تا اندازه‌ دندان‌و ظاهر دندان ها، به حالتی متناسب و زیبا تبدیل شود. برای تولید این تاج‌ها می‌توان از صمغ، فلز، چینی‌های متصل شده به فلز و یا سرامیک استفاده کرد. برای نصب این تاج‌ها در ابتدا دندان‌ها تراش داده می شوند و بعد کلاهک ها بر روی آنها چسبانده می شوند.

از جمله عیوبی که به سبب این روش درست کردن دندان اصلاح می یابند عبارتند از:

  • رفع و ترمیم دندان های ترک خورده
  • ترمیم دندان ها فرسوده شده یا به قولی دندان هایی که مینا یا تاج شان از بین رفته است
  • ضربه شدید به دندان ها سبب گشته نیازمند درست کردن دندان ها باشند
  • دندان های نامرتب که ممکن است میزان پوسیدگی دندان ها را افزایش دهند
  • دندان های دارای عفونت پالپ
  • و..

لذا در صورت کسب اطلاعات بیشتر از این روش درست کردن دندانی می توانید بر روی لینک کلیک نمائید.افراد می توانند این روش را با سایر روش های درست کردن دندان ها مقایسه کرده و با توصیه و بهره گیری از تجارب دندانپزشک متخصص بهترین نوع روش ترمیم عیوب دندانی را متناسب با دندان هایشان انتخاب نمایند.

درست کردن دندان با کاشت کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر یکی از روش های کاشت لمینت دندان است که در عصر امروز پس از لمینت سرامیکی طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.لذا این روش هم به مانند لمینت سرامیکی نیز به اصلاح و ترمیم عیوبی دندانی ذیل می پردازد:

  • ترمیم دندان هایی که از یکدیگر فاصله دارند.
  • دندان هایی که دچار لک و تغییر رنگ شده اند.
  • اصلاح عیوب دندانی مثل کجی دندان ها
  • و..

لذا کامپوزیت ونیر میزان مقاومت کمتری به نسبت لمینت سرامیکی دارد ولیکن از آنجا که این نوع کاشت دائمی نیست و در هر زمان قابل ترمیم و برداشت می باشد افراد بسیاری این روش کاشت را جایگزین روش کاشت لمینت سرامیکی می کنند.

کامپوزیت ونیر نیز ماندگاری کمتری به نسبت لمینت سرامیکی دارد و ممکن است در صورت عدم رعایت بهداشت دندان ها و دهان در طی مدت زمان دچار تغییر رنگ شود.لذا افراد می توانند با بهره گیری از طیف ها و درجات رنگی متنوع نیز بنا به سلیقه خود روشن ترین طیف کامپوزیت ونیر یا طبیعی ترین رنگ آن را برای دندان های خود انتخاب کنند.

در صورتی که افراد قصد دارند از تفاوت لمینت و کامپوزیت آگاه شوند و بهترین تصمیم را برای زیباتر ساختن دندان هایشان اتخاذ کنند می توانند بر روی لینک کلیک نمایند.

چنانچه باید اشاره گردد تمامی روش هایی که اشاره شد در صورتی به رفع و اصلاح کجی و فاصله بین دندان ها می پردازند که دندان ها نیاز به ارتودنسی نداشته باشند.

زیرا ارتودنسی هم از دیگر روش های درست کردن دندان است که سبب می گردد دندان هایی که در شدیدترین حالت ممکن نامرتب هستند یا فک بیش از حد جلو و عقب می باشند نیز اصلاح شوند و لبخندی زیبا به ارمغان آید.

درست کردن دندان

مزایای درست کردن دندان ها

در عصر امروز زیبایی دندان ها در کنار سلامت آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین سبب با پیشرفت متدهای دندانپزشکی برخی روش های درمانی دندان ها علاوه بر حفظ سلامت دندان ها به زیباسازی دندان ها هم پرداختند.

روش هایی اعم از لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ونیر، روکش دندانی و..نیز علاوه بر اینکه به ترمیم و اصلاح عیوب متعدد دندانی می پردازند زیبایی دندان ها را پس از ترمیم دو برابر می سازد.

افراد می توانند علاوه بر مشاهده سلامتی و اصلاح عیوب دندانی شان شاهد زیبایی بیشتر دندان ها و لبخندشان باشند که می تواند بر میزان اعتماد به نفس و احساس شادی افراد کمک کننده باشد زیرا دندان ها و لبخند که زیبا باشد آدمی ترغیب می گردد تا مدام لبخند بزند و این نیز سبب افزایش میزان انرژی و شادابی درونی می گردد و حال خوب را به افراد تزریق می نماید.

از دیگر روش های زیباسازی و درست کردن دندان ها نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

جرم گیری دندان ها

به سبب وجود جرم بر دندان ها نیاز است که گاها در طی مدت زمان مورد نیاز با تایید دندانپزشک به جرم گیری دندان ها پرداخت.زیرا جرم گیری سبب می شود جرم های دندانی از بین رفته و دندان ها سفید و سبک شوند.

جراحی فک توسط دندانپزشک متخصص

همانطور که پیشتر اشاره شد در صورتی که دندان ها به سبب جلو یا عقب بودن فک ها نامرتب باشند و نیز بر روی یکدیگر قرار نداشته باشند با بهره گیری از جراحی فک نیز ردیف دندان ها بسیار بهتر شده و دندان ها در جای مناسب خود قرار دارند که سبب افزایش زیبایی دندان ها و لبخند نیز می گردد.بنابراین با استفاده از این روش درست کردن دندان توسط دندانپزشک متخصص ارتودنسی می توان لبخندی زیبا را به ارمغان آورد.

و..

تا به اینجا دریافتیم روش های بسیاری برای درست کردن دندان ها و زیباسازی آن ها وجود دارد بنابراین پیشنهاد می گردد افراد معاینه دندان هایشان را به دندانپزشک متخصص سپرده و با راهنمایی های ایشان در خصوص بهترین نوع روش دندانی متناسب با دندان هایشان، به اصلاح، ترمیم و زیباسازی دندان هایشان بپردازند.

درست کردن دندان

درست کردن دندان در عرشیان کلینیک

همانطور که برخی از روش های درست کردن دندان را معرفی نمودیم لازم دانستیم اشاره کنیم افراد می توانند علاوه بر این روش های امروزی نیز از دیگر روش های درست کردن دندان اعم از ارتودنسی، بلیچینگ، لومینیرز دندان و..بهره مند شده و دندان هایی زیبا و سالم را تقدیم لبخند و چهره شان کنند.

عرشیان کلینیک به سبب بهره گیری از برترین متد روز و نیز بهترین و باکیفیت ترین مواد ترمیمی به اصلاح و درست کردن دندان های آسیب دیده می پردازد.

در صورتی که افراد قصد دارند عیوب دندانی خود را با اطمینان از کیفیت بالای آن در دندانپزشکی عرشیان رفع و اصلاح کنند می توانند با کلینیک تماس حاصل کرده و از میزان هزینه هر یک از روش های درست کردن دندان اطلاعات لازم را کسب کنند زیرا هر یک از روش های درست کردن دندانی نیز به سبب عوامل متعدد نیز با یکدیگر متفاوت هستند و نمی توان قیمت و هزینه ثابتی را برایشان لحاظ نمود.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه