جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

راه های جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان چیست؟ اینکه چگونه می توان از زرد شدن کامپوزیت دندان جلوگیری نمود را باید به صورت کاملا جدی در نظر گرفت زیرا اغلب افراد فکر می کنند زمانی که دندان های خود را کامپوزیت می کنند دیگر نیازی به رعایت بهداشت دهان و دندان هایشان ندارند و [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

راه های جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان چیست؟

اینکه چگونه می توان از زرد شدن کامپوزیت دندان جلوگیری نمود را باید به صورت کاملا جدی در نظر گرفت زیرا اغلب افراد فکر می کنند زمانی که دندان های خود را کامپوزیت می کنند دیگر نیازی به رعایت بهداشت دهان و دندان هایشان ندارند و تا آخر عمر دندان هایشان سفید و زیبا باقی می مانند.

در حالی که افراد اگر بهترین روش زیباسازی دندان را هم انجام دهند فرضا کامپوزیت یا لمینت سرامیکی با این وجود باز هم نیاز است که به چندین نکته توجه داشته و بهداشت دهان و دندان هایشان را در اولویت قرار دهند.

لذا در ادامه به علل زرد شدن کامپوزیت دندان اشاره می کنیم و سپس راه های جلوگیری از آن ها را بیان می نماییم.

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

چرا کامپوزیت دندان زرد می شود؟

باید توجه داشت برخی علل می توانند موجب زرد شدن روکش کامپوزیتی شوند که عبارتند از:

  • نوشیدنی های الکلی
  • قلیان، سیگار و..(استعمال دخانیات)
  • مسواک نزدن
  • نخ دندان نکشیدن
  • مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی
  • و..

لذا این موارد از مهم ترین عللی هستند که می توانند سبب زردی دندان های کامپوزیتی شوند.

باید توجه داشته باشیم مهم است که بدانیم علل زردی دندان ها پس از کامپوزیت چیست و چطور می توان آن را اصلاح و ترمیم نمود؟ در ادامه به این اشاره می کنیم که راه های کاهش و برطرف شدن زردی کامپوزیت دندان چیست؟

 

چگونه از زردی کامپوزیت ها جلوگیری کنیم؟

کامپوزیت و هر یک از روش های زیباسازی دندانی دیگر نیاز است که نزد دندانپزشکی متخصص نصب شوند ولیکن مراجعین هم باید در مراقبت از بهداشت، سلامت و زیبایی دندان هایشان هم کوشا باشند.

حال برخی از الزامات مهم جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان عبارتند از:

  • بسیار مهم است که افراد نصب روکش کامپوزیتی خود را به دستان دندانپزشکی متخصص بسپارند زیرا دندانپزشکی که به صورت حرفه ای و با تخصص بالا به این کار می پردازد جهت کاهش احتمال بروز هرگونه زردی و لکه بر روی روکش کامپوزیتی از برترین مواد کاشت کامپوزیت بهره می گیرد.
  • از دیگر راه های جلوگیری از زردی دندان های کامپوزیتی، کاهش مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی است..برخی عادت به نوشیدن مداوم چای و قهوه دارند در حالی که نیاز است برای افزایش طول عمر روکش کامپوزیتی خود کاهش این نوشیدنی های کافئین دار را کاهش دهند زیرا هر چه مصرف این نوشیدنی ها بیشتر باشد از سفیدی و زیبایی روکش کامپوزیت ونیر و یا  حتی لمینت سرامیکی می کاهند. بنابراین نیاز است افراد پس از هر بار نوشیدن و مصرف غذاهای رنگی سریعا دندان های خود را مسواک بزنند.
  • مهم است که افراد به بهداشت دهان و دندان های خود اهمیت دهند..مسواک زده و از اهمیت نخ دندان کشیدن غافل نشوند. درست است که روکش کامپوزیتی سفید و زیبا است اما در صورت مسواک نزدن نه تنها این سفیدی کاهش می یابد بلکه دندان های طبیعی که زیر روکش های کامپوزیتی قرار دارند دچار پوسیدگی و عفونت می شوند حتی ممکن است نیاز به جرم گیری دندان کامپوزیت شده خود پیدا کنند.
  • یکی دیگر از راه های جلوگیری از زردی روکش کامپوزیتی این است که افراد از استعمال دخانیات، مصرف سیگار و قلیان و نوشیدنی های الکلی جلوگیری کنند. توصیه می گردد پس از نصب روکش کامپوزیتی افراد حتما به نکاتی که دندانپزشک متخصص ارائه می دهد توجه لازم را داشته باشند.
  • بسیار مهم است که افراد از کشیدن سیگار و..اجتناب کنند زیرا علاوه بر زرد شدن دندان های کامپوزیتی شان، احتمال پوسیدگی دندان هایشان پس از مصرف سیگار و قلیان و..بسیار بالا بوده و نیاز است که به ترمیم دندان هایشان بپردازند..

زمانی که دندان های طبیعی زیر روکش کامپوزیتی دچار پوسیدگی و عفونت می شوند سبب بوی بد دهان می گردند..حتی گاهی ممکن است شدت آسیب به دندان ها به قدری باشد که لثه ها هم دچار آسیب شده و دچار التهاب شوند.

بنابراین توصیه می گردد پیش از کامپوزیت دندان ها حتما به مراقبت های آن توجه داشته و آن ها را ساده و بی اهمیت تلقی نداشت.

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

چگونه می توان زردی دندان کامپوزیتی را از بین برد؟

متاسفانه برخی به اشتباه تصور می کنند می توانند با جوش شیرین دندان های خود را سفید کنند در حالی که سفید کردن دندان با جوش شیرین بسیار آسیب زا و خطرناک می باشد لذا توصیه می گردد افراد پس از مشاهده هرگونه زردی و لکه بر روی روکش کامپوزیتی خود سریعا نزد دکتر دندانپزشک خود بروند و آن را به تاخیر نیندازند.

دندانپزشک پس از بررسی های لازم و علت یابی زرد شدن کامپوزیت دندان، به ترمیم روکش کامپوزیتی می پردازد و دوباره دندان ها سفید می شوند ولیکن باید توجه داشت این به معنی دوباره بی احتیاطی کردن نیست.

از آنجا که پس از نصب کامپوزیت در چند بازه زمانی به دندانپزشک معاینه می کنند تا وی از سلامت دندان های کامپوزیتی خاطر نشان باشد نیاز است که افراد جهت کاهش احتمال نیاز به ترمیم و یا برداشت روکش کامپوزیتی از روی دندان های طبیعی شان به سلامت و زیبایی آن ها اهمیت دهند..

بنابراین دریافتیم کامپوزیت کردن دندان ها به منزله عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست و افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که برای افزایش طول عمر روکش کامپوزیتی خود باید به بهداشت آن اهمیت دهند و تنها به نصب این روکش بر روی دندان هایشان بسنده نکنند.

از آنجایی که نقش دندانپزشک در نتیجه نهایی نصب کامپوزیت بسیار مهم و ضروری است توصیه می گردد افراد حتما به دندانپزشکی متخصص مراجعه کنند که علاوه بر تضمین کیفیت به تضمین قیمت کامپوزیت دندان بپردازد.

از این رو با اطمینان کامل عرشیان کلینیک را معرفی می کنیم که با سابقه بسیار درخشان و طولانی خود توانسته رضایت خاطر مراجعین خود را جلب نماید و لبخندی زیباتر را بر روی چهره شان نقش آفرینی کنند.

به همین سبب پیشنهاد می دهیم افرادی که قصد کامپوزیت دندان های خود را دارند به عرشیان کلینیک مراجعه کرده و از زیبایی دندان های کامپوزیتی خود پس از تنها یک جلسه درمانی لذت ببرند.

جهت کسب اطلاع از قیمت کامپوزیت ونیر در عرشیان کلینیک می توان با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه