تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ در چیست؟ در پاسخ به تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ در چیست باید اشاره کنیم که هر یک از این روش های زیبایی علاوه بر بهره مندی از هدفی مشترک در زیبا ساختن دندان ها و رفع عیوب ظاهری آن ها تفاوت هایی را در بردارند که هر [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ در چیست؟

در پاسخ به تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ در چیست باید اشاره کنیم که هر یک از این روش های زیبایی علاوه بر بهره مندی از هدفی مشترک در زیبا ساختن دندان ها و رفع عیوب ظاهری آن ها تفاوت هایی را در بردارند که هر فردی که تمایل به کاشت لمینت و کامپوزیت و قرار گرفتن مواد بلیچینگ در دندان هایش دارد باید از این تفاوت ها آگاه بوده و با مقایسه تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ بهترین انتخاب را برای زیباتر ساختن دندان هایشان داشته باشند.

علل تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

برای یافتن علل تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ باید به هر یک از این سه روش زیبایی دندان اشاره نمود و هر یک را به طور جداگانه شرح داد تا تفاوت های موجود بین این روش ها به راحتی قابل تشخیص باشند.بنابراین در ابتدا روش لمینت دندان را توضیح می دهیم.

لمینت دندان سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی یکی از روش های لمینت دندان است که تماما سرامیکی بوده و از ماندگاری بالایی به طول حداقل 10 تا حداکثر 15 سال برخوردار می باشد.نصب لمینت سرامیکی در حداقل دو جلسه انجام می شود.

البته در ادامه باید اشاره نمود کاشت لمینت سرامیکی بر روی دندان ها دائمی می باشد و مراجعینی که دندان هایشان را با روکش لمینت سرامیکی لمینت می کنند دیگر نمی توانند این روکش را از دندان هایشان خارج کنند زیرا در این روش مینای دندان های فرد تراشیده می شود تا لمینت سرامیکی به راحتی و برای همیشه صاحبخانه دندان های فرد شود و خبری از مهمانی در آن نیست!و این است یکی از بزرگترین علت های تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ..

باید اشاره داشت لمینت دندان سرامیکی را تنها می توان در صورت بروز لکه یا تغییر رنگ روکش لمینتی و یا به درخواست فرد اصلاح کرده و یا پس از گذر 10 الی 15 سال پس از کاشت لمینت سرامیکی آن را تعویض نمود.هزینه نهایی کاشت لمینت دندان سرامیکی گران تر از کامپوزیت و بلیچینگ می باشد که این هم از بزرگ ترین علل تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ هست اما به دلیل سفیدی و روشنی بسیاری که دارد و نیز مدت زمان ماندگاری و مقاومت بالایش در برابر لکه و تغییر رنگ طرفداران و علاقمندان خود را دارد.

تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

کامپوزیت دندانی

کامپوزیت یا ونیر کامپوزیتی یکی دیگر از روش های لمینت دندان می باشد که از محبوبیت بالایی بین عموم مردم برخوردار می باشد.از علل تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ باید به ماندگاری کامپوزیت دندان اشاره کنیم.این روش زیبایی دندان ماندگاری کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دارد که می توان به مدت حداقل 5 تا حداکثر 7 سال اشاره نمود که بر روی سطح خارجی دندان ها قرار گرفته و از مقاومت کمی در برابر ایجاد لکه بر روی دندان ها و تغییر رنگ آن ها برخوردار است.

ونیر کامپوزیتی در یک جلسه بر روی دندان ها نصب می گردد و برای کسانی که تمایل دارند زودتر با دندان های زیبا و درخشنده خود لبخند بزنند بسیار مناسب می باشد.کاشت ونیر کامپوزیتی برای افرادی که دندان های نامرتبی دارند و یا از فاصله بین دندان های خود رنج می برند مناسب و موثر بوده و سبب اصلاح آن ها می شود.در ادامه نیز قیمت کامپوزیت دندان یکی دیگر از علت های تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ می باشد.

تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان که به آن روش اصلاح لبخند هم نیز می گویند یکی از روش های زیبایی و روشنی دندان هاست که لبخندی زیباتر را به لب های افراد هدیه می دهد.باید ذکر گردد که از مهم ترین علت های تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ می توان به عدم کاشت بلیچینگ بر روی دندان ها اشاره نمود.برای بلیچینگ کردن دندان ها مواد رنگی بلیچینگ بر روی دندان ها قرار می گیرند و چیزی مثل روکش بر روی دندان ها نصب نمی گردد.

بلیچینگ دندان در 2 روش بلیچینگ در خانه و بلیچینگ در کلینیک دندانپزشکی انجام می شود.باید اشاره شود بلیچینگ کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی سریع تر از بلیچینگ در خانه نتیجه بخش می باشد.عموما مراحل بلیچینگ کردن دندان ها در خانه حداقل 2 هفته می باشد ولیکن بلیچینگ کردن دندان ها در کلینیک دندانپزشکی در چند جلسه حداقل 2 الی 3 جلسه انجام می شود.

میزان ماندگاری بلیچینگ دندان حداقل 3 سال می باشد اما باید توجه گردد مواد بلیچینگ نباید به طور دائم بر روی دندان ها باشند زیرا ممکن است به دهان و دندان ها آسیب برساند علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه از مشاوره رایگان عرشیان کلینیک استفاده کنند تا ابهامشان در این سوال توسط کادر مجرب کلینیک رفع شود.

هزینه بلیچینگ دندان با توجه به انتخاب هر یک از روش ها و نیز نوع مواد شیمیایی بلیچینگ متفاوت بوده و افرادی که تمایل به بلیچینگ کردن دندان هایشان دارند بهتر است این میزان هزینه را به طور دقیق از کلینیکی معتبر جویا شوند اما به طور معمول بلیچینگ در خانه هزینه کمی داشته و این کم هزینه بودن به دلیل طولانی بودن استفاده از مواد بلیچینگ بسیار مناسب می باشد و نیز هزینه بلیچینگ در کلینیک به مراتب بالاتر از بلیچینگ در خانه می باشد.

تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

علاقمندان می توانند با استفاده از مشاوره رایگان دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان اطلاعات لازم را در خصوص پرداخت قسطی بلیچینگ دریافت کنند.لذا باید اشاره شود احتمال بروز حساسیت در دهان و دندان ها به دلیل اشتباه های احتمالی افراد در هنگام انجام مراحل در روش بلیچینگ خانگی وجود دارد اما بلیچینگ در دندانپزشکی به دلیل به کارگیری روش های تخصصی و تجهیزات مطمئن میزان احتمال آسیب به دهان و دندان ها به حداقل می رسد.

بنابراین برای تکمیل صحبت هایمان از تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ مهم ترین تفاوت ها را در جدول ارائه شده توضیح داده ایم.علاقمندان برای جمع بندی مختصر از تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ می توانند به جدول در انتهای صفحه رجوع کنند.

نقش موثر “عرشیان کلینیک” بر تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ

دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان با بهترین متد به کار گرفته و نیز بالاترین کیفیت مواد برای کاشت و قرارگیری،پذیرای مراجعین عزیز برای اقدام به انجام هر یک از این روش های زیبایی دندان می باشد.لذا برای تکمیل اطلاعات خود درباره تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ به صورت تخصصی و کامل تر می توانند از مشاوره رایگان عرشیان کلینیک بهره مند شوند.

متخصصان مجرب و حرفه ای عرشیان کلینیک برای هر یک از این روش ها چه لمینت سرامیکی گران قیمت و دیگر روش های زیبایی دندان می توانند از پرداخت قسطی دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان استفاده نموده و در عین حال از بالاترین کیفیت مواد کاشت و نتیجه ای بی نظیر بهره مند شوند.باید توجه داشت امتیاز پرداخت قسطی عرشیان کلینیک تنها به لمینت سرامیکی و کامپوزیت و بلیچینگ خلاصه نمی شود و تمامی خدمات دندانی اعم از کاشت دندان اقساطی و یا جرم گیری دندان ارزان و..در عرشیان کلینیک شامل شرایط بی نظیر پرداخت قسطی در این عصرِ پر هزینه می شوند.

 

                            لمینت سرامیکی                           ونیر کامپوزیتی                               بلیچینگ
                      نصب بر روی دندان ها                     نصب بر روی دندان ها         قرارگیری مواد رنگی بلیچینگ بر روی دندان ها 
                          هزینه بالای نصب                     هزینه پایین تر از لمینت          هزینه نسبت به روش بلیچینگ دندان؛متغیر
                 ماندگاری و دوام حداقل 10 سال                  ماندگاری و دوام حداقل 5 سال                  ماندگاری و دوام حداقل 3 سال
                     غیرقابل بازگشت و دائمی                            قابل بازگشت                            قابل برداشت
                   طول نصب جداقل دو جلسه                        طول نصب یک جلسه  تفاوت در مدت زمان بلیچنیگ در خانه یا دندانپزشکی
              مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ و لکه              مقاومت کم در برابر تغییر رنگ و لکه           مقاومت نسبتا کم در برابر تغییر رنگ و لکه

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه