تغییر رنگ کامپوزیت دندان

تغییر رنگ کامپوزیت دندان

تغییر رنگ کامپوزیت دندان چطور رخ می دهد؟ یکی از متداول ترین سوالاتی که بین متقاضیان نصب کامپوزیت پیش می آید این است که آیا تغییر رنگ کامپوزیت دندان رفع می گردد؟ و یا به طور کل چه عللی باعث تغییر رنگ این روکش کامپوزیتی می گردند؟ در ادامه به سبب پاسخ به این سوال [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

تغییر رنگ کامپوزیت دندان چطور رخ می دهد؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که بین متقاضیان نصب کامپوزیت پیش می آید این است که آیا تغییر رنگ کامپوزیت دندان رفع می گردد؟ و یا به طور کل چه عللی باعث تغییر رنگ این روکش کامپوزیتی می گردند؟
در ادامه به سبب پاسخ به این سوال که چطور می شود روکش کامپوزیتی دچار تغییر رنگ گردد؟ و یا اینکه آیا میشود رنگ کامپوزیت را تغییر داد؟ قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که می توانند مفید واقع شوند.

تغییر رنگ کامپوزیت دندان

علل تغییر رنگ کامپوزیت دندان

هر یک از متقاضیان کاشت کامپوزیت ونیر، نیاز است که پیش از نصب کامپوزیت به نکات و الزاماتی که دندانپزشک متخصص به آن ها تاکید ورزیده عمل نمایند زیرا روکش کامپوزیتی بی دلیل رخ نداده و در صورت عدم رعایت الزامات از سوی افراد و یا گاها استفاده دندانپزشک غیر متخصص از مواد کاشت نه چندان با کیفیت و..رخ می دهد..

ولیکن باید توجه داشت نقش مراجعین در حفظ رنگ روکش کامپوزیت بسیار مهم می باشد و در صورت عدم رعایت این نکات به مرور از مقاومت روکش کامپوزیتی در برابر رنگ و لکه کاسته شده و این روکش دچار تغییر رنگ می گردد.

زمانی که روکش کامپوزیتی دچار تغییر رنگ می گردد، رنگ تمامی این روکش تغییر نکرده و تنها برخی از دندان ها رو به زردی و..می روند.

لذا برخی از علل تغییر رنگ کامپوزیت دندان عبارتند از:

  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • استعمال دخانیات
  • مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی
  • نصب کامپوزیت توسط دندانپزشک غیر متخصص
  • کیفیت مواد کاشت کامپوزیت
  • عدم اصلاح عیوب دندانی پیش از کامپوزیت
    و..

عدم رعایت بهداشت

بسیار مهم است که افراد پس از نصب روکش کامپوزیتی به بهداشت دهان و دندان هایشان اهمیت زیادی دهند زیرا از آنجایی که روکش کامپوزیت بر روی دندان های طبیعی قرار می گیرد نیاز است که افراد به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن اهمیت بیشتری دهند تا از بروز هرگونه پوسیدگی بر روی دندان ها جلوگیری کرد.علاوه بر پوسیدگی که سبب ایجاد بوی نامطبوع از دهان می گردد، میزان احتمال تغییر رنگ روکش کامپوزیتی افزایش می یابد.

استعمال دخانیات

سیگار کشیدن، قلیان، نوشیدنی های الکلی و..پس از نصب روکش کامپوزیتی می توانند سبب بروز لکه بر روی دندان ها و نیز زرد شدن آن ها گردند.بنابراین مهم است جهت جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان از استعمال دخانیات صرف نظر کرد.

افراد می توانند با مشورت از دندانپزشک متخصص خود مدت زمان عدم مصرف سیگار و..را جویا شوند.

مواد غذایی و نوشیدنی رنگی

پس از نصب کامپوزیت تاکید می گردد که مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی فرضا چای، به حداقل ممکن برسد زیرا در صورتی که افراد به صورت مداوم به مصرف این مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی بپردازند دندان ها علاوه بر کدر شدن، زرد شده و لکه هایی بر روی آن قرار می گیرد.

بنابراین مهم است که افراد به این امر توجه نموده و پس از مصرف نیز به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بپردازند.در خصوص مدت زمان مصرف مواد غذایی و نوشیدنی رنگی هم مراجعین می توانند با دکتر دندانپزشک خود صحبت نموده و محدودیت های زمانی را رعایت نمایند.

نصب غیر اصولی کامپوزیت

از دیگر نکات مهم پیش از نصب روکش کامپوزیتی مراجعه به دندانپزشکی متخصص و مجرب می باشد.در صورتی که دندانپزشک از تخصص و تجربه لازم جهت نصب روکش کامپوزیتی برخوردار نباشد ممکن است کیفیت روکش کامپوزیتی به حدی نباشد که مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ و لک پذیری نداشته باشد‌.

لذا اگر افراد نمی دانند جهت نصب این روکش در کدام کلینیک دندانپزشکی اقدام نمایند می توانند با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند زیرا تمامی خدمات نصب کامپوزیت با تضمین کیفیت و قیمت انجام می گیرد.

کیفیت مواد کاشت

بسیار مهم است که مواد کاشت کامپوزیت دارای کیفیت بسیار بالایی باشند زیرا در صورتی که این مواد مقاومت بالایی داشته باشند می توانند در برابر تغییر رنگ کامپوزیت دندان مقاومت خوبی داشته باشند.

از آنجا که دندانپزشکان متخصص از مواد کاشت با کیفیت بهره می گیرند توصیه می گردد افراد جهت نصب این روکش به دندانپزشکی مجرب و متخصص مراجعه نمایند.

عدم اصلاح عیوب دندانی

در صورتی که عیوب دندانی پیش از کاشت کامپوزیت رفع و ترمیم نگردند ممکن است پس از نصب روکش، مشکلات بیشتری بر دندان ها ایجاد گردد فرضا عفونت و پوسیدگی دندان ها و..که سبب تغییر رنگ روکش کامپوزیتی هم می شوند.

بنابراین نیاز است جهت جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان به کلینیکی معتبر مراجعه نموده و به رعایت تمامی الزامات پیش و پس از نصب کامپوزیت توجه نمود.

تغییر رنگ کامپوزیت دندان

آیا میشود رنگ کامپوزیت را تغییر داد؟

لذا در خصوص اینکه آیا میشود رنگ کامپوزیت را تغییر داد؟ باید بیان داریم بله افرادی که در طی زمان پس از نصب ونیر کامپوزیتی تمایل پیدا می کنند که رنگ دندان های کامپوزیتی خود را تغییر دهند تنها کافیست جهت ترمیم کامپوزیت خود نیز به دندانپزشکی مراجعه نمایند.

توصیه می گردد بهتر است جهت نصب کامپوزیت دندان برای اولین بار، به کلینیکی مراجعه شود که کیفیت کار نیز بیش از میزان هزینه نهایی برایشان مهم باشد تا بتوان جهت ترمیم دندان های کامپوزیتی به راحت و با خیال راحت به نزد خودشان رفته و به ترمیم دندان ها پرداخت.

همانطور که بیان نمودیم افراد می توانند با گذشت زمان با ترمیم دندان های کامپوزیتی خود از درجات رنگی دیگر برای روکش کامپوزیتی شان استفاده نمایند فرضا افرادی که ابتدا روکش کامپوزیتی دندان های خود را با طیف رنگی طبیعی نصب کرده بودند می توانند به هنگام ترمیم کامپوزیت نیز از درجات رنگی شفاف تری استفاده نمایند.

تغییر رنگ روکش کامپوزیتی در طی زمان نزد دندانپزشک متخصص می تواند سبب گردد افراد در بازه های زمانی متعدد بتوانند با اطمینان بر کیفیت بالای رنگ روکش کامپوزیتی شان از درجات رنگی متنوع کامپوزیت بهره مند گردند.

تغییر رنگ کامپوزیت دندان به صورت کاملا تخصصی

اینکه چگونه و در کجا به تغییر رنگ روکش های کامپوزیتی بپردازیم و یا اینکه در صورت تغییر رنگ دندان ها به سبب عدم رعایت بهداشت و..به چه کلینیکی جهت درمان معاینه کنیم، باید بیان داریم بسیار مهم است که جهت ترمیم و درمان روکش کامپوزیتی نیز نیاز است که حتما به دکتر دندانپزشک متخصص مراجعه نمود.

از آنجایی که مهم است افراد از تغییر رنگ روکش کامپوزیتی جلوگیری نمایند در صورت بروز هر گونه تغییر رنگ، زردی و لک بر روی دندان ها می توانند جهت ترمیم دندان های کامپوزیتی خود با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند.

تمامی متخصصین دندانپزشکی عرشیان با تجربه و مهارت بسیار با تضمین کیفیت و قیمت ترمیم کامپوزیت دندان به اصلاح روکش کامپوزیتی که دچار تغییر رنگ گشته است می پردازند و بهترین طیف رنگی کامپوزیت را به جهت اصلاح تغییر رنگ دندان ها انتخاب و به ترمیم روکش کامپوزیتی می پردازند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه