بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم

بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم

بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم که بهتر شویم؟ یکی از متداول ترین سوالاتی که برای برخی افراد جهت عصب کشی دندان پیش می آید این است که بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم که دردمان کمتر شده و حالمان بهتر گردد؟ به همین سبب از آنجایی که اکثر افراد این نگرانی و [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم که بهتر شویم؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که برای برخی افراد جهت عصب کشی دندان پیش می آید این است که بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم که دردمان کمتر شده و حالمان بهتر گردد؟

به همین سبب از آنجایی که اکثر افراد این نگرانی و دغدغه فکری را  دارند نیاز دانستیم به این امر اشاره کنیم.لذا در راستای مراقبت های بعد از عصب کشی به اینکه بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم اشاره می کنیم.

بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم

توصیه هایی مبنی بر اینکه بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم؟

مهم است که افراد به سلامت و بهداشت دندان های خود اهمیت داده و از مسواک و دهانشویه مناسب با بهره گیری از مشورت دکتر دندانپزشک متخصص بهره گیرند زیرا این امر میزان بروز عفونت هایی که احتمال دارد بر روی دندان تاثیر بگذارند نیز جلوگیری کند.

بسیار مهم است که افراد پس از عصب کشی دندان های خود حتما مصرف مایعات را جدی گرفته و مایعات مصرف کنند ولیکن باید توجه داشت مایعات مصرفی نباید بسیار سرد و یا بسیار گرم و داغ باشند زیرا به دندان عصب کشی شده فشار وارد کرده و درد دندان را افزایش می دهند.

حائز اهمیت است که افراد به مدت 24 ساعت از مصرف نوشیدنی هایی که بسیار داغ هستند امتناع ورزند.

از آنجایی که عصب کشی دندان به تازگی صورت گرفته است بسیار اهمیت دارد که از مصرف غذاهای سفت نیز به مدت 24 ساعت خودداری نمود زیرا هر نوع غذا و مواد غذایی که سفت باشد ممکن است فشار زیادی به دندان عصب کشی شده وارد آورد.

بنابراین نیاز است که حتما غذاهای نرم که نیازی به جویدن ندارند مصرف نمود.

لازم به ذکر است که در راستای اشاره به نکات بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم؟ افراد باید غذا را حتی غذای نرم به آرامی و آهستگی میل کنند.

بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم

بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم که به دندان فشار نیاید؟

بهتر است افراد با توجه به مشورت گرفتن از دکتر دندانپزشک خود بنا بر در نظر داشتن میزان درد ناشی از عصب کشی و..نیز به مصرف مواد غذایی ذیل بپردازد:

  • نودل
  • میوه هایی اعم از انبه، موز، هلو و..
  • سوپ
  • پنکیک
  • و..

لذا افراد می توانند با مشورت از دکتر متخصص مواد غذایی دیگری را هم نیز پس از عصب کشی مصرف نمایند تا در اسرع وقت درد ناشی از عصب کشی کاهش یافته و روند بهبودی به مراتب بهتر و بهتر گردد.

بعد از عصب کشی دندان چه نخوریم؟

همانطور که مهم است افراد پس از عصب کشی چه مواد غذایی و نوشیدنی های را مصرف نمایند، بسیار مهم است که بداند چه چیزهایی را هم نمی توانند میل کنند اعم از:

  • مواد غذایی سفت مثل یخ و..
  • عدم مصرف الکل زیرا یکی از دلایل اینکه می گوییم الکل مصرف نگردد افزایش میزان احتمال بروز خونریزی نیز می باشد.
  • عدم مصرف غذاهایی که دارای ادویه تند هستند زیرا زمانی که غذا دارای فلفل باشد و به طور کل تند باشد ممکن است سبب بروز حساسیت بر دندان عصب کشی شده گردد.
  • مواد غذایی چسبناک و شیرین مثل آدامس، آبنبات و..می توانند سبب گردد دندان عصب کشی شده دچار مشکل گشته و میزان پر کردگی دندان به واسطه این شیرینی و چسبنده بودن از بین رود.
  • لذا در ادامه بررسی بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم نیز لازم است بیان داریم غذاها و مواد غذایی ترد نیز می توانند سبب بروز آسیب بر دندان های افراد گردد بنابراین توصیه می گردد هویج، سیب و..نیز مصرف نگردند.
  • مصرف غذاهایی که میزان داغی زیادی نیز دارند می تواند درد دندان را بیشتر از قبل سازد بنابراین مهم است که افراد به این مسئله توجه دارند و از مصرف غذاهای داغ جلوگیری نمایند.

لذا مواردی که اشاره شد همگی پیشنهاداتی در راستای پاسخ به بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم بوده و نیاز است که افراد پس از عصب کشی نیز مراقبت های لازم بر دوران پس از عصب کشی را از دکتر دندانپزشک جویا شوند.

بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم

دیگر نکات مبتنی بر بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم

اینکه بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم؟ وابسته به میزان درد دندانی در هر یک از افراد می باشد.

لذا در صورتی که میزان درد و خونریزی دندان پس از عصب کشی غیر عادی باشد نیاز است که حتما دندان مجدد توسط دندانپزشک متخصص نیز معاینه گردد.

نیاز است بیان داریم در اوایل پس از عصب کشی نیز درد دندان طبیعی می باشد ولیکن این امر در صورتی خطرآفرین است که میزان خونریزی های افراد پس از عصب کشی غیر عادی بوده و دندان ها بیش از حد معمول و مجاز دچار درد می گردند.

باید بیان داشت تا حد ممکن فرد پس از دو ساعت به مصرف غذا بپردازد و این نکته فراموش نگردد که بهتر است افراد پس از عصب کشی تا حد ممکن از مصرف مواد غذایی سفت مثل پسته و آجیل و..امتناع نیز ورزند.

باید توجه داشت در راستای پاسخ به سوال بعد از عصب کشی دندان چه بخورم نیز نیاز است افراد توجه داشته باشند که مراقبت های پس از عصب کشی دندان بسیار مهم بوده و لازم است که افراد نکات مبتنی بر پس از عصب کشی دندان را رعایت کنند تا میزان درد ناشی از درمان ریشه دندان نیز به مراتب کاهش یابد.

بسیار مهم است که افراد به نسخه تجویزی دندانپزشک متخصص توجه نموده و از آن به سادگی عبور نکنند..همچنین از آنجا که عصب کشی دندان امر بسیار تخصصی می باشد نیاز است که حتما توسط برترین، مجرب ترین و تخصصی ترین دکتر دندانپزشک انجام گیرد.

به همین سبب می توانیم به عرشیان کلینیک اشاره کنیم..

دندانپزشکی عرشیان با تضمین کیفیت و قیمت عصب کشی دندان نیز به افرادی که جویای پاسخ به سوال بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم؟ هستند این امکان را فراهم نموده که با خیال راحت به عصب کشی دندان در عرشیان کلینیک بپردازند و نیز از حفظ سلامت دندان های سالم و مجاور خویش در این زمان مطمئن گردند.

بدین منظور افراد می توانند جهت بهره مندی از خدمات دندانپزشکی عرشیان کلینیک در زمینه عصب کشی دندان قیمت مناسب می توان با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه