ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند

ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند

ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند و به آن آسیب می رساند؟ از دیگر پرتکرار ترین سوالاتی که پیش از کاشت کامپوزیت دندان توسط مراجعین پرسیده می شود این است که ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند یا خیر؟لذا باید اذعان داشت کامپوزیت دندان با توجه به محبوبیتی که در عصر امروز به خود اختصاص [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند و به آن آسیب می رساند؟

از دیگر پرتکرار ترین سوالاتی که پیش از کاشت کامپوزیت دندان توسط مراجعین پرسیده می شود این است که ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند یا خیر؟لذا باید اذعان داشت کامپوزیت دندان با توجه به محبوبیتی که در عصر امروز به خود اختصاص داده نیز به خودی خود نه تنها به دندان ها آسیب نزده بلکه مشکلات و عیوب دندانی را نیز رفع و اصلاح می کند.

کامپوزیت دندان یکی از روش های کم خطر زیبایی و درمانی دندانی است که به سبب ایمنی و اطمینان از اینکه به دندان ها آسیبی نمی رساند بین افراد محبوب بوده و همه روزه افراد زیادی خواهان کاشت کامپوزیت دندانی در طیف ها و درجات رنگی متعددی هستند.

لذا برای پاسخ بیشتر در راستای سوال ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند به نکات مهمی اشاره شده است که پیشنهاد می گردد افرادی که علاقمند کاشت کامپوزیت هستند تا انتها این مطالب را مطالعه کنند.

ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند

ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند و برای دندان مضر است؟

در پاسخ به پرسش آیا کامپوزیت دندان را خراب میکند باید گفت خیر زیرا کامپوزیت دندان یکی از روش های نوین درمانی و زیبایی است که توسط دندانپزشکان متخصص و مجرب انجام شده و در صورتی که بنا بر اصول مشخص توسط متخصصان کاشته شود هیچگونه آسیبی به دندان ها نمی زند.

ولیکن اگر افراد نزد دندانپزشکانی غیر متخصص به کاشت کامپوزیت ونیر بپردازند در پاسخ به ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند پاسخ داد بله و قطعا به سبب کاشت غیر تخصصی و غیر حرفه ای کامپوزیت توسط دندانپزشکی که تخصصی در زمینه کاشت کامپوزیت ندارد نیز به دندان ها آسیب های متعددی وارد می آید.

لذا باید توجه داشت تجربه دکتر دندانپزشک در زمینه کاشت کامپوزیت مهم است ولیکن تخصص داشتن در کاشت کامپوزیت بسیار مهم تر بوده و افراد باید به میزان تخصص و مهارت دندانپزشک و نیز تجربه وی از کاشت کامپوزیت در کنار هم دقت کند.

بنابراین پاسخ به ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند به تصمیم مراجع هم بستگی دارد و در صورتی که ایشان کاشت کامپوزیت نزد دکتر غیر متخصص در این زمینه را انتخاب کند ممکن است در هر لحظه با آسیب دیدگی و مشکلات دندانی مواجه گردد.

توصیه می گردد کامپوزیت دندانی تنها نزد دکتر دندانپزشک متخصص به انجام رسیده و بروز میزان آسیب و خرابی دندان ها را پس از کاشت کامپوزیت به حداقل میزان ممکن رساند.

ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند

ایا کامپوزیت به دندان آسیب می رساند؟

در ادامه پاسخ به ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند باید اذعان داشت کامپوزیت ونیر به سبب زیباسازی دندان ها و نیر رفع عیوب دندانی علاقمندان زیادی را به خود اختصاص داده چنانچه نیازی به تراشیدن دندان ها نداشته و در صورت نیاز و در مواقع لزوم تنها مقدار کمی از دندان ها تراشیده می شوند.

بنابراین عیوب دندانی به خوبی رفع می شوند، حال این مشکلات و عیوب دندانی شامل چه مواردی می شوند؟این عیوب عبارتند از:

  • فاصله بین دندان ها
  • کجی دندان های جلو و عقب
  • نامرتبی دندان ها
  • بزرگی و بیرون زدگی دندان ها
  • بد رنگی و تغییر رنگ دندان ها و لکه بر روی آن ها

و..این عیوب دندانی نیز به سبب کاشت کامپوزیت دندانی اصلاح و رفع می شوند و دندان ها نیز پس از کاشت کامپوزیت نه تنها دچار آسیب نشده بلکه جلوه بسیار زیبایی را به خود اختصاص داده و خودنمایی می کنند.

لذا باید توجه داشت مراقبت از روکش کامپوزیتی پس از اهمیت مراجعه به دکتر دندانپزشک متخصص در زمینه کاشت کامپوزیت بسیار مهم است.بنابراین اگر افراد در مراقبت از کامپوزیت دندانی به خوبی عمل کنند آسیب ها و خطراتی مثل پوسیدگی دندان ها، التهاب و تورم لثه و..نیز ایجاد نمی گردند.

پس در پاسخ به ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند نیاز است که افراد بدانند کاشت کامپوزیت به تنهایی آسیب زا نبوده و اگر افراد کامپوزیت را به نزد دندانپزشکی متخصص انجام داده و نیز در راستای آن به خوبی از روکش کامپوزیتی خود مراقبت کنند، کامپوزیت دندان به هیچ وجه به دندان ها آسیب نزده و دندان ها را خراب نمی کند.

ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند

مراقبت از دندان های کامپوزیت شده

همانطور که اشاره شد برای اینکه افراد پس از دندانپزشکان متخصص در پاسخ به سوال ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند با اطمینان نه بگویند نیز لازم است که به نکات پیش رو به خوبی اهمیت داده و پس از گذشت چند روز آن ها را رها نکرد.

مسلما افرادی که به کاشت کامپوزیت دندان می پردازند می دانند که هر روش کاشت دندانی نیز علاوه بر کامپوزیت، مثل لمینت و بلیچینگ نیاز به مراقبت دارد و کاشت کامپوزیت و لمینت سرامیکی به معنای عدم نیاز به رسیدگی به دندان ها نیست.

  • مسواک زدن در طی روز و کشیدن نخ دندان
  • کاهش مصرف مواد غذایی رنگی و نوشیدنی های رنگی، گاز دار، کافئین دار و..با مشورت و تشخیص دندانپزشک متخصص
  • بهره گیری از دهان شویه با مشورت و تایید دندانپزشک متخصص
  • عدم یا کاهش استعمال دخانیات(سیگار، الکل، قلیان و..) با مشورت متخصص

بنابراین بسیار تاکید می گردد که به رسیدگی و مراقبت از دهان و دندان ها پس از کاشت کامپوزیت دندان اهمیت داد.زیرا در جواب ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند باید بیان داشت کامپوزیت دندان روشی ایمنی و مطمئن است که افراد بیشماری تا به امروز به کاشت کامپوزیت پرداخته و از آن رضایت دارند..

ولیکن اگر از دندان ها به خوبی مراقبت نکرد و انتظار داشت روکش کامپوزیتی به تنهایی زیبایی و سلامت دندان ها را پایدار نگه دارد در طی زمان دندان ها دچار آسیب شده و خطرات متعددی شامل حال دندان های طبیعی افراد می گردد.

مسواک نزدن، نخ دندان نکشیدن و مصرف بالای مواد غذایی رنگی و..نیز می تواند سبب گردد رنگ روکش کامپوزیتی تغییر کرده و زرد شود و دچار لکه گردد.همچنین در صورت پاکیزه نگه نداشتن دندان ها؛ بدین سبب که دندان های طبیعی زیر روکش کامپوزیت دندانی قرار دارند ممکن است دچار پوسیدگی شده و این پوسیدگی روز به روز بیشتر گردد، دچار التهاب لثه و متورم شدن آن و حتی عفونت دندان شود.

لذا آسیب های متعدد دیگری هم ممکن است ایجاد گردد که در می یابیم رسیدگی و مراقبت از دندان های کامپوزیت شده بسیار مهم می باشد و باید به آن توجه نمود.باید اذعان داشت عرشیان کلینیک به سبب وجود متخصصان مجرب و توانمند نیز تا به امروز در باب اشاره به سوال مراجعین یعنی ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند با اطمینان تمام پاسخ نه را گفته و با بالاترین کیفیت و به روزترین متد به کاشت کامپوزیت دندان می پردازند.

زیرا در عرشیان کلینیک از بهترین مواد کاشت بهره گرفته شده و پس از معاینه دندان ها در صورت وجود هر گونه مشکلات دندانی مثل پوسیدگی یا نیاز به جرم گیری و..به این موارد رسیدگی و سپس به کاشت کامپوزیت با تضمین کیفیت و قیمت پرداخته می شود.

بنابراین افراد می توانند به جهت کاشت کامپوزیت ونیر و کسب اطلاع از قیمت روز کاشت انواع روش های زیبایی و درمانی با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه