آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت

آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت

آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت و حذف نمود؟ اولین سوالی که اکثر مراجعین پیش از شروع کاشت کامپوزیت می پرسند این است که آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت و حذف نمود..به همین سبب لازم دانستیم در این باره بیشتر صحبت کنیم.از دیگر سوالاتی که درباره کاشت کامپوزیت پس از آیا میشود کامپوزیت دندان [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت و حذف نمود؟

اولین سوالی که اکثر مراجعین پیش از شروع کاشت کامپوزیت می پرسند این است که آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت و حذف نمود..به همین سبب لازم دانستیم در این باره بیشتر صحبت کنیم.از دیگر سوالاتی که درباره کاشت کامپوزیت پس از آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت، در ذهن مراجعین تداعی می گردد این است که آیا برای کامپوزیت دندان را تراش می دهند یا خیر..

در ادامه نیز در پاسخ به سوال آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت یا خیر به تراش یا عدم تراشیدن دندان ها هم اشاره می کنیم زیرا این دو سوال تکمیل کننده یکدیگر هستند.بنابراین همراه ما باشید.

آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت

آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت یا خیر؟

هم می توان گفت بله و هم می توان گفت خیر..

لذا باید اشاره گردد کامپوزیت دندان یکی از روش های زیبایی و درمانی دندانی است که در کل و ماهیت این روش، دندان های مراجعین نیازی به تراشیدن ندارند و ایشان می توانند به راحتی دندان های خود را کامپوزیت و در هر زمان دلخواه کامپوزیت را از دهان و دندان هایشان برداشته و حذف کنند.

ولیکن در برخی مواقع بنا به دلایل تخصصی دندانپزشکی، دندانپزشک متخصص صلاح می داند که مقداری از مینای دندان ها تراشیده شود تا کامپوزیت کاشته شود و در صورت رضایت مراجعین مقداری از مینای دندان ایشان تراشیده می شود.

در این مواقع در پاسخ به آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت باید جواب خیر را لحاظ نمود زیرا به سبب تراشیدگی مینای دندان، اگر روکش کامپوزیتی از روی دندان ها برداشته شود ممکن است دندان های طبیعی بدون پوشش بوده و ضعیف باشد و این نیز سبب گردد دندان های طبیعی دچار پوسیدگی شوند.

بنابراین پاسخ نهایی به آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت یا خیر..کاملا به نیاز دندانی و انتخاب مراجعین بستگی دارد.برخی از این بابت که دندان هایشان نیز به تراش دارد ناراحت و منصرف از کاشت کامپوزیت می شوند و برخی از اینکه با پرداخت هزینه ای کمتر بجای لمینت سرامیکی، از کامپوزیت دندان و زیبایی لبخندشان به طور دائمی بهره مند می شوند خشنود می گردند.

آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت

آیا میشود کامپوزیت دندان را با تشخیص دندانپزشک برداشت؟

بله.در برخی مواقع حوادثی متعدد سبب می گردد دندانپزشک متخصص تنها راه چاره را برداشت کامپوزیت دندان چه با وجود تراش یا عدم تراش دندان ها حذف کند زیرا ممکن است در صورت باقی ماندن روکش کامپوزیتی بر روی دندان ها مشکلات دندانی مثل پوسیدگی، التهاب و تورم لثه و..پیش آید.

برخی از حوادث احتمالی که سبب حذف یا تعویض کامپوزیت دندان می گردند عبارتند از:

  • ضربه به روکش کامپوزیتی و وارد آمدن آسیب به آن
  • تغییر رنگ روکش کامپوزیتی
  • تغییر حالت و فرم روکش کامپوزیتی
  • روکش کامپوزیت دندانی

آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت

آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت بدون دلیل پزشکی متخصص؟

بله در برخی مواقع مراجعین خودشان به کلینیک مراجعه کرده و قصد برداشت روکش کامپوزیتی شان را دارند که دلایل متعددی دارد از جمله:

  • تغییر فرم و درجه رنگی روکش کامپوزیتی
  • برداشت کامپوزیت و جایگزین نمودن لمینت سرامیکی

در نتیجه با توجه به موارد ذکر شده در صورتی که دندان های طبیعی افراد نیازی به تراشیده شدن نداشته باشند می توان روکش کامپوزیتی را برداشت و به دندان های طبیعی استراحت داد.

آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت

روکش کامپوزیتی چگونه حذف می شود؟

در صورتی که پاسخ به آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت، مثبت باشد باید اذعان داشت ممکن است هر دندانپزشک متخصصی بر اساس روش انحصاری خود به برداشت و حذف کامپوزیت ها می پردازد ولیکن یکی از بهترین روش ها برای حذف و برداشت روکش کامپوزیتی، بهره گیری از لیزر Waterlase می باشد که آسیبی به دندان ها وارد نمی آورد و بدین سبب هیچگونه نگرانی از بابت از بین رفتن ساختار دندان ها وجود نخواهد داشت.

لذا زمانی که اگر روکش کامپوزیتی به دلیل آسیب دیدگی و ضربه نیاز به حذف و برداشت داشته باشد نیز دندانپزشک متخصص نیز بر اساس ایجاد یک شکاف بر روی روکش کامپوزیتی، آن بخش از روکش کامپوزیت را که دچار ضربه و آسیب گشته نیز از دیگر بخش های روکش کامپوزیتی جدا می گرداند.

در ادامه پاسخ به سوال آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت باید اشاره گردد کامپوزیت دندان به سبب اینکه یکی از روش های کاشت لمینت دندان محسوب می گردد به میزان زیادی با لمینت سرامیکی که از دیگر روش های کاشت لمینت محسوب می گردد مقایسه می شود و اغلب می پرسند چگونه می توان کامپوزیت دندان را حذف و لمینت دندانی را کاشت؟

باید اذعان داشت یکی از مزایای کاشت کامپوزیت دندان عدم نیاز به تراشیدن دندان ها مگر در مواقع خاص بر اساس شرایط دندانی مراجعین می باشد که سبب می گردد برخی کامپوزیت را به جای لمینت سرامیکی انتخاب کنند.

ولیکن اگر افراد قصد داشتن دندان های طبیعی و زیبا را به صورت دائمی دارند بهتر است پیش از انجام کاشت به این مسئله نزد دندانپزشک اشاره کنند زیرا در صورتی که افراد تمایلی به تعویض روکش دندانی نصب شده بر روی دندان هایش نداشته باشد و برایش فرقی ندارد که به طور دائمی و غیر قابل برداشت این روکش را بر دندان هایش داشته باشد نیز، از همان ابتدا در صورت تایید دندانپزشک متخصص کاشت لمینت سرامیکی جایگزین کامپوزیت می گردد.

زیرا بدین سبب دیگر هزینه برداشتی برای مراجعین در کار نبوده و از همان ابتدا پس از تراشیدن دندان ها روکش لمینت سرامیکی نصب می گردد.

به طور کل با کاشت کامپوزیت افراد می توانند در هر زمان به تعویض یا برداشت روکش کامپوزیتی بپردازند و دوباره پس از گذشت زمان و استراحت دندان هایشان به کاشت کامپوزیت بپردازند ولی پس از کاشت لمینت سرامیکی نمی توان این روکش را از روی دندان ها برداشت و تا همیشه بر روی دندان ها قرار می گیرند و دوست همیشگی دندان ها می شوند.

این به معنی این نیست که لمینت هرگز دچار تغییر رنگ یا ضربه نمی شود بلکه در صورت بروز چنین مسئله ای دندانپزشک متخصص به اصلاح لمینت سرامیکی می پردازد چنانچه در این شرایط هم لمینت دندانی غیر قابل برداشت می باشد.

باید اشاره داشت هر دو روش کاشت، توسط متخصصان مجرب دندانپزشکی عرشیان قابل انجام می باشند و در انتهای پاسخ به آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت افراد می توانند با مطالعه مقایسه این دو روش که پیشتر اشاره نمودیم پس از مراجعه به کلینیک و معاینه و مشورت با دندانپزشکان متخصص عرشیان کلینیک به کاشت یکی از این دو روش به تناسب با زیبایی و حفظ سلامت دندان هایشان بپردازند.

افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه