آیا لمینت متحرک دندان خوبه

آیا لمینت متحرک دندان خوبه

آیا لمینت متحرک دندان خوبه یا بد؟ امروزه یکی از متداول ترین سوالات در خصوص روش های زیبایی دندان می باشد که در صدر تمامی آن ها سوالاتی در خصوص لمینت متحرک دندانی است.. فرضا از جمله سوالات پر تکرار این است که منظور از لمینت متحرک دندان چیست؟ لمینت متحرک دندان خوبه یا نه؟ [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

آیا لمینت متحرک دندان خوبه یا بد؟

امروزه یکی از متداول ترین سوالات در خصوص روش های زیبایی دندان می باشد که در صدر تمامی آن ها سوالاتی در خصوص لمینت متحرک دندانی است..

فرضا از جمله سوالات پر تکرار این است که منظور از لمینت متحرک دندان چیست؟ لمینت متحرک دندان خوبه یا نه؟ نحوه نصب و آماده سازی لمینت دندان متحرک چگونه است؟ و..

لذا در ادامه درباره اینکه ایا لمینت متحرک دندان خوبه یا بد صحبت می کنیم.

لمینت متحرک دندان (اسنپ اسمایل) چیست؟

لمینت متحرک روکشی است که نازک بوده و بر روی دندان ها قرار می گیرد.به لمینت متحرک نیز کامپوزیت متحرک هم می گویند که به سبب نصب این روکش بر روی دندان های طبیعی نیز برخی عیوب دندانی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم ترمیم و برطرف شده و حتی زیبایی و شفافیت دندان ها افزایش می یابد.

لمینت های متحرک به جای اینکه در جلسه درمانی پس از قالب گیری های تخصصی ایجاد گردند از پیش ساخته شده و متناسب با قالب دندان های افراد بر روی دندان ها نصب می گردند.

لذا از آنجایی که احتمالا با لمینت سرامیکی آشنا هستید باید بدانید که لمینت های سرامیکی روکش هایی دائمی هستند ولیکن لمینت متحرک همانطور که از نامش پیداست دائمی نبوده و قابل برداشت می باشد.

منظور از قابل برداشت بودن لمینت متحرک این است که افراد زمانی که می خواهند در مراسم ها و مجالس خاصی زیبایی بیشتری داشته باشند می توانند این لمینت را بر روی دندان های خود قرار دهند و زمانی که به خانه برگشتند و به هنگام استراحت و خواب نیز این لمینت را از دندان ها خارج نمایند.

ایا لمینت متحرک دندان خوبه

ایا لمینت متحرک دندان خوبه یا نه؟

از آنجایی که می دانیم همه افراد دندان های شبیه به هم و یکسانی ندارند و لمینت های متحرک هم از پیش ساخته شده اند این لمینت ها با فرم دندان تمامی افراد و متقاضیان نصب لمینت متحرک در تناسب نبوده و برای آن ها مناسب نمی باشد.

از دیگر دلایلی که می توان در پاسخ به ایا لمینت دندان متحرک خوبه پاسخ منفی دهیم این است که این لمینت ممکن است با کیفیت مطلوب ساخته نشده باشد و مواد کاشت این لمینت ها کیفیت مناسب را نداشته باشد..

حال از کجا می توان دریافت که لمینت متحرک دندان دارای کیفیت مناسبی نیست؟ زمانی که افراد لمینت متحرک را بر روی دندان های خود قرار می دهند این لمینت به خوبی بر روی دندان ها قرار نمی گیرد..

همچنین پس از قرار دادن لمینت متحرک در آب گرم نیز این لمینت از هم باز می شود.

بنابراین بسیار مهم است افرادی که قصد دارند لمینت دندان متحرک را تهیه کنند این قالب لمینتی را از کلینیک های تخصصی و معتبر تهیه کنند.لذا این نکته حائز اهمیت است که افراد تنها می توانند به تهیه لمینت های متحرک سفارشی از کلینیک های دندانپزشکی بپردازند و هیچ کلینیک دندانپزشکی معتبری لمینت متحرک دندان را به صورت آماده به فروش نمی رساند.

ولیکن این تمام صحبت ما از لمینت متحرک نیست..لمینت های متحرک دارای مزایایی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

ایا لمینت متحرک دندان خوبه

مزایای نصب لمینت متحرک دندان (اسنپ اسمایل)

همانطور که پیشتر اشاره نمودیم لمینت های متحرک تنها در صورتی کیفیت بالایی دارند و از سوی کلینیک های دندانپزشکی معتبر قابل تهیه می باشند که به صورت سفارشی برای افراد ساخته شوند و لمینت های متحرک دندان آماده به سبب مشکلاتی که بیان نمودیم مطلوب نبوده و خطرآفرین می باشند.

حال به مزایای لمینت متحرکی می پردازیم که به صورت سفارشی در کلینیک های دندانپزشکی معتبر ساخته می شوند.

  • قیمت و هزینه مناسب تر و به صرفه تر از لمینت دائمی
  • این نوع لمینت دیگر نیازی به تراشیدن دندان ها و بی حسی جهت نصب روکش بر روی دندان ها ندارد.
  • از بین بردن عیوب دندانی به صورت موقت اعم از بد رنگی دندان ها، فاصله بین دندان ها و..

معایب لمینت متحرک دندان چیست؟

چطور است که لمینت متحرک دندان برای برخی افراد محبوب نبوده و چرا ترجیح می دهند به جای لمینت متحرک، لمینت سرامیکی دائمی را بر روی دندان های خود نصب کنند؟ در ادامه به معایبی که سبب این مسئله گشته است اشاره می کنیم..

  • احتمال پوسیدگی دندان ها افزایش می یابد
  • لثه ها دچار آسیب شده و متورم و ملتهب می گردند
  • استفاده طولانی مدت از لمینت متحرک دندان توصیه نمی گردد
  • عیوب دندانی به طور دائمی برطرف نمی گردند
  • احتمال بروز مشکل در تلفظ کلمات و جملات ( حرف زدن )
  • عمر و دوام کوتاه
  • احتمال شکستن روکش لمینتی متحرک زیاد است به خصوص به هنگام برداشتن و قرار دادن بر روی دندان ها
  • احتمال بروز آلرژی افزایش می یابد
  • احتمال تغییر رنگ روکش لمینت متحرک
  • نیاز است به هنگام جویدن خصوصا مواد غذایی لمینت متحرک از دندان ها برداشته شود و این نیز حتی در مهمانی ها و مجالس صدق می کند و جنبه زیبایی ندارد
  • و..

آیا لمینت متحرک دندان را نصب کنیم یا خیر؟

در ادامه نیز به شرایطی اشاره می کنیم که افراد می توانند با وجود آن ها به نصب لمینت متحرک بپردازند.

  • افرادی که دندان های طبیعی شان افتاده ولی نمی توانند تا مدت زمان کوتاهی دندان های خود را ایمپلنت کنند می توانند به طور موقت از لمینت متحرک دندان استفاده نمایند.
  • افرادی که شرایط پرداخت هزینه بالای لمینت سرامیکی یا کامپوزیت را ندارند.
  • افرادی که قصد دارند به صورت موقتی فرضا یک مهمانی دندان های زیبا و سفیدی داشته باشند.

در غیر این صورت پیشنهاد می گردد افراد به صورت تخصصی از مشاوره دکتر دندانپزشک متخصص بهره مند شده و بهترین روش دندانی را بر روی دندان های خود اعمال سازند.

ایا لمینت متحرک دندان خوبه

از چه روش های جایگزین لمینت متحرک استفاده نماییم؟

افرادی که نمی خواهند از معایب لمینت متحرک دندان (اسنپ اسمایل) برخوردار شوند می توانند از روش های تخصصی دیگری استفاده نمایند که با حضور در کلینیک های دندانپزشکی معتبر نیز می توانند به نصب آن ها بپردازند..

  • لمینت سرامیکی دائمی
  • کامپوزیت ونیر که دائمی نبوده و قابل برداشت می باشد اما به مانند لمینت متحرک نبوده و افراد می توانند فرضا پس از یک سال یا بیشتر جهت استراحت به دندان های طبیعی روکش کامپوزیت را از دندان ها خارج کنند.
  • بلیچینگ دندانی که هم در خانه و هم در کلینیک انجام  می گیرد
  • ارتودنسی

و..

لذا افراد می توانند جهت زیباتر کردن دندان های خود و برطرف کردن عیوب دندانی شان با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند تا با توجه به مشکلات دندانی شان بهترین روش زیبایی و درمانی نیز بر روی دندان هایشان از سوی متخصصین انجام گیرد.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه