آیا عصب کشی درد دارد

آیا عصب کشی درد دارد یا خیر؟ یکی از مهم ترین و پر تکرار ترین سوالاتی که بین افراد رایج است این است که آیا عصب کشی درد دارد یا خیر؟ لذا باید اذعان داشت عصب کشی یا درمان ریشه دندان زمانی انجام می گیرد که پالپ دندان که قسمت نرم و داخلی دندان می [...]

آیا عصب کشی درد دارد یا خیر؟

لذا باید اذعان داشت عصب کشی یا درمان ریشه دندان زمانی انجام می گیرد که پالپ دندان که قسمت نرم و داخلی دندان می باشد دچار آسیب گشته و عفونت می کند.زمانی که این عفونت به مرور بیشتر و بیشتر گردد اهمیت بهره مندی از خدمات عصب کشی در تهرانپارس در عرشیان کلینیک به مراتب افزایش می یابد.

حال قصد داریم به سوالی که از سوی اکثر مراجعین تکرار می شود بپردازیم..اینکه آیا عصب کشی درد دارد یا خیر؟

آیا می توان گفت عصب کشی درد دارد یا خیر؟

خیر. اگر افراد جهت عصب کشی دندان به متخصصی مجرب و با سابقه کاری بالا مراجعه نمایند و متخصص نیز از بی حسی موضعی به طور صحیح و اصولی استفاده کرده باشد در حین درمان و به هنگام عصب کشی نیز هیچ دردی از سوی مراجع نیز احساس نمی گردد.

حال چرا برخی با نگرانی فراوان جویای پاسخ آیا عصب کشی درد دارد؟ از سوی دندانپزشکان متخصص هستند؟

زیرا برخی افراد با مراجعه به نزد دندانپزشکان غیر متخصص که دارای تجربه کاری کمی در خصوص درمان ریشه دندان و عصب کشی هستند و از بی حسی به اندازه استفاده نکرده اند، درد بسیاری را به سبب عصب کشی دندان تجربه نموده اند و از آن پس این ترس و نگرانی را برای دیگر افراد. ایجاد نموده اند که عصب کشی دندان درد دارد..

و به همین سبب اشخاصی که قصد دارند به درمان ریشه دندان آسیب دیده خود بپردازند مدام با پرسش آیا عصب کشی درد دارد، خود را نگران نموده و از درمان ریشه دندان خود توسط دندانپزشک نیز امتناع می ورزند.

در صورتی که اگر عصب کشی دندان نزد متخصصی مجرب انجام گیرد و بی حسی موضعی به اندازه کافی تزریق گردد هیچگونه دردی شامل حال افراد نخواهد شد.

ولیکن باید این نکته را هم مد نظر قرار داد زمانی که عفونت دندان بسیار زیاد باشد شاید بهره گیری از میزان اندازه بی حسی برای دندان نیز به مراتب دشوار تر باشد

بنابراین توصیه می گردد افراد پیش از افزایش میزان علائم و نشانه‌های عفونت دندان و نیز نیاز به بهره مندی از عصب کشی دندان، حتما در زمان مناسب به بهترین دکتر عصب کشی دندان مراجعه نموده و پیش از افزایش درد و عفونت نیز به درمان ریشه دندان آسیب دیده خود بپردازند.

آیا عصب کشی درد دارد

آیا پس از درمان ریشه دندان، عصب کشی درد دارد؟

طبیعتا پس از هر جراحی و درمان دندانی افراد شاهد درد خفیفی می باشند..لذا درد دندان پس از عصب کشی نیز در صورتی که دارای شدت بسیار بالایی نباشد و در مدت زمان معینی نیز باشد طبیعی است که بهتر است افراد با توجه به میزان عفونت دندان خود از دندانپزشک مورد نظر مدت زمان بروز درد و شدت آن را بررسی نمایند..زیرا درد دندان پس از عصب کشی به میزان زیادی وابسته به میزان شدت عفونت و درد پیش از درمان و نیز واکنش دفاعی و تحمل پذیری افراد در برابر این درد می باشد.

لذا باید توجه داشت بدن هر فرد واکنش دفاعی متفاوتی در برابر درد پس از درمان ریشه دندان داشته به همین سبب ممکن است برخی هیچ دردی را تجربه نکرده و برخی درد به نسبت زیادی را تجربه نمایند.

در صورتی که مدت زمان درد دندان بیش از حد بوده و درد شدید و طاقت فرسایی می باشد پیشنهاد می گردد افراد مجدد به دکتر دندانپزشک متخصص مراجعه نموده و متخصص به علت یابی درد بیش از حد و غیر طبیعی دندان می پردازد و در صورت نیاز به درمان مجدد به این امر می پردازد.

زیرا در برخی مواقع در صورتی که عفونت دندان پیش از درمان بیش از حد بوده است و درمان در زمان مناسب صورت نگرفته باشد و دندان به درمان اولیه پاسخ مثبتی نداده باشد، ممکن است با تشخیص دندانپزشک نیاز باشد که عصب کشی دندان مجدد انجام گیرد.

پس اینکه آیا عصب کشی درد دارد یا خیر، بستگی به زمان مراجعه به دندانپزشک و درمان، میزان تخصص و مهارت دندانپزشک و نیز میزان شدت آسیب و عفونت می باشد.

حال به جهت اینکه افراد بتوانند علائم عفونت دندان و نیازمندی به درمان ریشه دندان را تشخیص دهند نیز به برخی از مهم ترین این علائم اشاره می کنیم تا ایشان در مناسب ترین زمان جهت درمان نیز اقدام نمایند.

مهم ترین علائم عفونت دندان

عفونت دندان نیز همیشه به همراه علائم متعددی بروز می کند که نشان می دهد نیاز است که در اسرع وقت با وجود این نشانه ها به درمان ریشه دندان نیز پرداخت.بنابراین توصیه می گردد افراد حتما به این موارد توجه کنند..برخی از این علائم عبارتند از:

• تغییر رنگ دندان فرضا سیاه شدن
  • دردهای دندانی به خصوص درد به هنگام شب
  • درد دندان به هنگام جویدن مواد غذایی متعدد و نیز هر نوع نوشیدنی که خنک و سرد یا گرم می باشد.
  • بیرون آمدن چرک از لثه
  • تورم لثه
  • درد غدد لنفاوی در سر و گردن

باید در نظر داشت این علائم بسیار مهم بوده و نیاز است که در صورت وجود هر یک از این علائم به دکتر دندانپزشک متخصص جهت عصب کشی دندان قیمت مناسب اقدام نمود.

زیرا در صورتی که میزان عفونت و پوسیدگی دندان برطرف نگردد و بیشتر شود و این علائم با میزان شدت بیشتری در طی زمان بروز کنند، پالپ دندان که دچار آسیب گشته به میزان احتمال بیشتری از بین می رود.

سوالی که در راستای تکمیل پاسخ به آیا عصب کشی درد دارد یا خیر مورد توجه قرار می گیرد، این است که پس چرا برخی علائمی ندارند ولی با این حال نیازمند عصب کشی دندان و درمان می باشند؟

باید اشاره داشت پس از درد دندان نیز، گاهی دندان دچار عفونت و پوسیدگی گشته ولیکن هیچ دردی احساس نمی گردد چون این پوسیدگی به مغز دندان رسیده است ولی از آنجا که درد دندان پس از مدتی قطع گشته افراد تصور می کنند درد دندانشان خوب شده و نیازی به مراجعه به متخصص نیست در حالی که اگر درد دندان قطع شده باشد نشان از پوسیدگی دندان بوده و احتمال بروز درد دندان پس از مدتی با شدت بیشتر، بالاتر می رود.

بنابراین ضروری است افراد به درد دندان خود توجه نموده و به تورم لثه و..اهمیت دهند و از این نشانه ها به سادگی عبور نکنند.

پس بهتر است افراد حتما به درد دندان و علائم متعدد این درد توجه نمایند..همچنین اگر افراد پیش از این دندان های خود را پر کرده اند توصیه می گردد حتما در بازه های زمانی متعدد به بررسی تخصصی دندان توسط متخصص بپردازند تا از ترک خوردگی یا جدا شدن پر کردگی دندان نیز جلوگیری نمایند.

بنابراین افراد می توانند جهت معاینه و یا درمان ریشه دندان خود به عرشیان کلینک مراجعه نمایند و به درمان تخصصی ریشه دندان آسیب دیده شان بپردازند.