آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند

آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند

آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند یا خیر؟ یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که در بین مراجعین وجود دارد این است که آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند یا خیر؟بنابراین لازم دانستیم در اینباره صحبت کرده و به این موضوع اشاره کنیم. اینکه آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند یا خیر بستگی به تشخیص [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند یا خیر؟

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که در بین مراجعین وجود دارد این است که آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند یا خیر؟بنابراین لازم دانستیم در اینباره صحبت کرده و به این موضوع اشاره کنیم.

اینکه آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند یا خیر بستگی به تشخیص دندانپزشک متخصص بر اساس میزان نیاز دندان های فرد برای کاشت کامپوزیت دندانی می باشد.بنابراین افراد می توانند ادامه مطالب را مطالعه و از اینکه آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند یا خیر آگاه شوند.

آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند

آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند و فرم می دهند؟

کامپوزیت دندانی یکی از روش های زیبایی و درمانی می باشد که به سبب عدم نیاز به تراشیدن دندان ها بسیار محبوب بوده و اغلب افراد به کاشت کامپوزیت می پردازند.

ولیکن گاهی این روش زیبایی و درمانی هم در برخی افراد نیازمند تراشیدن دندان ها می گردد چنانچه میزان تراشیدن دندان ها در این افراد بسیار کم بوده و به مانند لمینت سرامیکی نمی باشد.لذا تراشیدن دندان در کاشت کامپوزیتی به معنای تراشیدن مینای دندان ها بر خلاف لمینت سرامیکی نیست.

آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند

در چه زمان در کاشت کامپوزیت دندان را میتراشند؟

گاهی دندان های مراجعینی که قصد کاشت کامپوزیت را دارند بسیار نامرتب بوده و میزان جلو یا عقب بودن دندان ها نیز زیاد می باشد در این صورت اگر دندان ها به ارتودنسی نیاز نداشته باشند و با کامپوزیت هم قابل اصلاح باشند دندانپزشک متخصص مقدار کمی از دندان ها را می تراشد و به کاشت کامپوزیت ونیر دندانی می پردازد.بنابراین در پاسخ به آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند می توان گفت تنها میزان ناچیزی از دندان ها تنها به سبب جایگذاری و نصب بهتر روکش کامپوزیتی تراشیده می شود.

لذا برخی مشکلاتی که سبب می گردد دندانپزشک متخصص به تراشیدن مقداری از دندان ها پیش از کاشت کامپوزیت دندان بپردازد عبارتند از:

  • دندان های بزرگ که بلندی زیادی دارند و نیاز است که فرم داده شوند.
  • دندان هایی که به شدت بد رنگ بوده و تغییر رنگ داده اند.(اگر با تراشیدگی از میزان بد رنگی دندان ها کم نشود این رنگ بر روکش کامپوزیتی هم تاثیرگذار است)
  • دندان هایی که نامرتب و کج هستند.
  • دندان های بیرون زده و برجسته

لذا در این مواقع اگر با تشخیص و تایید دندانپزشک نیاز به تراشیدن مقدار کمی از دندان ها باشد در صورت رضایت مراجع دندان ها تا حدود کمی تراشیده شده و دندانپزشک متخصص و مجرب به کاشت کامپوزیت ونیر دندانی می پردازد.

پس در پاسخ به آیا در کامپوزیت دندان تراش میخورد نیز باید گفت در صورتی که این مشکلات به حدی باشد که نیاز به تراش باشد دندانپزشک پیشنهاد می دهد پیش از کاشت کامپوزیت، میزان کمی از سطح دندان ها تراشیده شود.

آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند و دندان را بی حس می کنند؟

در پاسخ به آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند و بی حس می کنند باید گفت خیر دندان ها نیازی به بی حسی ندارند.حتی در مواقعی که دندان ها در روش کاشت کامپوزیت دندان نیازمند تراشیده شدن هستند نیز دندان ها بی حس نمی شوند زیرا مقدار تراشیدگی دندان ها بسیار کم بوده و نیازی به بی حسی نیست.

آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند

آیا در کامپوزیت دندان تراش میخورد و آسیب می بیند؟

در اشاره به آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند نیز هم می توان گفت بله و هم خیر..

چرا بله؟از آنجا که اگر دندان های طبیعی به دست دندانپزشکی که تخصصی در زمینه کاشت کامپوزیت ندارد تراشیده شوند دندان ها دچار آسیب هایی می شوند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

ولیکن اگر دندان ها به جهت کاشت کامپوزیت دندانی به دست دندانپزشک متخصص و مجرب که سابقه درخشانی در کاشت کامپوزیت چه با تراش دندان چه بدون تراش دارد تراشیده شوند نیز به سبب حرفه ای صورت گرفتن تمامی مراحل، دندان ها دچار آسیب نمی شوند.

بنابراین حتما باید اطمینان حاصل نمود که برای کاشت کامپوزیت، لمینت و..نیز تنها به نزد دندانپزشک متخصص مراجعه کرد و کاشت کامپوزیت و لمینت دندانی و.. را به دست کسی سپرد که به صورت کاملا اصولی و حرفه ای به کاشت می پردازد.

آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند

آسیب های ناشی از تراش دندان ها به دست دندانپزشک غیر متخصص

  • پوسیدگی دندان های طبیعی در زیر روکش کامپوزیتی که سبب بیماری های دیگری می گردد: التهاب و تورم لثه، خونریزی لثه ها، بوی نامطلوب دهان-، قرمزی لثه ها، ایجاد بی نظمی در دندان ها، لق و شل شدن دندان ها، عفونت در لثه و درد ناشی از آن و..
  • از بین رفتن بافت دندان های فرد به سبب بیش از حد تراشیده شدن دندان ها
  • ضعیف شدن بافت دندان ها

بنابراین حتما باید به جهت جلوگیری از آسیب های دهان و دندان نیز به نزد دندانپزشکی متخصص مراجعه کرده و کاشت کامپوزیت و در صورت نیاز تراش دندان ها را به او سپرد.در ادامه پاسخ به آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند نیز باید یادآور شد میزان نیاز تراش دندان بسیار مهم است و اگر دندانی بیش از حد تراشیده شود بافت دندان آسیب می بیند؛ در نتیجه توصیه می گردد کاشت کامپوزیت و تراش دندان هایشان را حتما به کلینیک دندانپزشکی معتبری سپرد.

بدین سبب باید اذعان داشت افراد می توانند دندان های خود را با اطمینان کامل در کلینیک دندانپزشکی عرشیان کامپوزیت کرده و در پاسخ  عملی به آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند نیز اگر دندانپزشکان متخصص عرشیان کلینیک لازم دانستند دندان ها به جهت کاشت کامپوزیت مقداری تراشیده شوند، دندان ها با دقت تمام و به میزان لازم تراشیده می شوند.

کلینیک دندانپزشکی عرشیان به سبب بهره مندی از بهترین متد روز و بالاترین کیفیت کار توسط دندانپزشکان متخصص و توانمند خود که دارای تجربه بالایی هستند نتیجه نهایی از زیبایی لبخند و دندان ها و نیز حفظ سلامت دهان و دندان را تضمین می کند.

لذا عرشیان کلینک علاوه بر تضمین کیفیت کاشت کامپوزیت و تراش دندان ها، قیمت نهایی کاشت کامپوزیت را تضمین می کند.و پیشنهاد می گردد افرادی که قصد کاشت کامپوزیت دندان را دارند و مهم ترین سوالشان این است که آیا برای کامپوزیت دندان را میتراشند و دندان آسیب می بیند..از سوی دندانپزشکان متخصص عرشیان کلینیک خاطر جمع باشند زیرا عرشیان کلینیک کیفیت کار متخصصان خود را تضمین نموده و اعتمادی بالاتر از تضمین نیست.

افراد می توانند به جهت کاشت کامپوزیت دندان با بالاترین کیفیت ممکن و کسب اطلاع از قیمت روز کاشت کامپوزیت و دیگر روش های زیبایی و درمانی مدنظر با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه