کامپوزیت یعنی چه

کامپوزیت یعنی چه

کامپوزیت یعنی چه و چه بهره ای می توان از آن برد؟ اغلب افرادی که تا به حال اسم کامپوزیت را شنیده اند نیز سوالی که برایشان پیش می آید این است که کامپوزیت یعنی چه؟ یا کامپوزیت دندانی چیست؟به همین سبب لازم دانستیم در این باره توضیح داده و سعی داریم افراد را به [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

کامپوزیت یعنی چه و چه بهره ای می توان از آن برد؟

اغلب افرادی که تا به حال اسم کامپوزیت را شنیده اند نیز سوالی که برایشان پیش می آید این است که کامپوزیت یعنی چه؟ یا کامپوزیت دندانی چیست؟به همین سبب لازم دانستیم در این باره توضیح داده و سعی داریم افراد را به شناخت مناسبی از کامپوزیت و اینکه به طور کل کامپوزیت یعنی چه برسانیم.

در پاسخ به کامپوزیت یعنی چه باید اشاره داشت کامپوزیت دندانی که با عنوان کامپوزیت ونیر هم شناخته می شود یکی از روش های زیبایی و درمانی دندانی لمینت دندان می باشد که در عصر امروز به سبب افزایش میزان علاقمندی افراد به سفید کردن و زیباسازی دندان هایشان، محبوب گشته است.

کامپوزیت دندانی یکی از محبوب ترین روش ها برای افرادی است که تجربه کامپوزیت کردن دندان هایشان را داشته و از زیبایی پس از کاشت کامپوزیت لذت می برند.

بنابراین اینکه کامپوزیت یعنی چه یعنی کامپوزیت یکی از روش ها و تکنیک های نوین دندانپزشکی است که به سبب مزایا و کاربردهایی که دارد در نزد افراد بسیار پرطرفدار گشته است.

کامپوزیت یعنی چه

ونیر کامپوزیت یعنی چه؟

اینکه ونیر کامپوزیت یعنی چه و چیست، اشاره به همان روکش کامپوزیتی دارد که بر روی دندان های مراجعین می نشیند و به سبب طبیعی بودن نیز جلوه ای خاص و زیبا را به لبخند و چهره افراد هدیه می دهند.

ونیر کامپوزیتی علاوه بر زیباسازی دندان ها و سفید کردن آنها به رفع عیوب دندانی هم پرداخته و آن ها را اصلاح و ترمیم می کند و سبب می گردد افراد به سبب از بین رفتن مشکلات دندانی خود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم بسیار بیشتر از قبل اعتماد به نفس پیدا کرده و خنده هایشان واقعی و از ته دل باشد زیرا برخی به دلیل وجود عیوب دندانی شان کمتر لبخند زده و می خندیدند.

پس ونیر کامپوزیت یعنی چه، همان روکش کامپوزیتی است که بر روی دندان ها نصب شده و بر روی دندان های طبیعی قرار می گیرد.

مزیت شمردن کامپوزیت یعنی چه؟

اینکه کامپوزیت را به نوعی مزیت بشماریم یعنی چه؟چرا باید کاشت کامپوزیت دندانی را مزیت شمرد؟

روش کاشت کامپوزیت دندانی دارای مزایا و معایبی است که به هر دو اشاره می کنیم.لذا مزیت شمردن کامپوزیتی یعنی چه اشاره به اهمیت قائل شدن به کاشت کامپوزیت ونیر دارد زیرا این روش درمانی و زیبایی دارای ویژگی های بسیار مطلوبی است که سبب می گردد افراد بیشماری تصمیم به کاشت کامپوزیت ونیر گیرند.

مزایای بهره گیری از کامپوزیت ونیر

  • کامپوزیت ونیر هزینه مناسب تری نسبت به روش کاشت لمینت سرامیکی دارد.
  • کامپوزیت دندانی تنها در یک جلسه درمانی نصب می گردد.
  • کامپوزیت دندانی قابل برداشت بوده و دائمی نیست و افراد می توانند در هر زمان که بخواهند این روکش را از دندان هایشان خارج کرده و دوباره نصب کنند.
  • کامپوزیت ونیر بر خلاف لمینت سرامیکی نیاز به تراشیدن دندان خصوصا تراشیدن مینای دندان ندارد مگر در مواقع خاص و مورد نیاز با تایید و تشخیص دندانپزشک متخصص
  • کامپوزیت ونیر برخی عیوب دندانی را اصلاح می کند که در ادامه آن ها را معرفی می نماییم.
  • کامپوزیت دندانی دارای تنوع رنگی و به طور کل طیف ها و درجات رنگی متعددی است که سبب می گردد افراد بر اساس سلیقه شان رنگی بسیار درخشان یا رنگ طبیعی دندان را برای روکش کامپوزیت ونیر خود انتخاب کنند.

بنابراین در اشاره به مزیت شمردن کامپوزیت یعنی چه به دلایل گوناگونی اشاره شد که حاکی از ویژگی های بسیار خوب این روش درمانی و زیبایی است که اکثریت افراد به سبب این ویژگی ها به کاشت کامپوزیت دندانی می پردازند.

کامپوزیت یعنی چه

درمانی بودن کامپوزیت یعنی چه؟

پیشتر در راستای ارائه پاسخ به سوال کامپوزیت یعنی چه اشاره کردیم که کامپوزیت دندانی علاوه بر اینکه دندان ها را زیبا و سفید می سازد بلکه برخی مشکلات و عیوب دندانی را هم رفع می کند به همین جهت درمانی بودن کامپوزیت یعنی چه،به همان رفع عیوب دندانی نیز اشاره و محسوب می گردد.

عیوبی که کامپوزیت دندان به اصلاح و ترمیم آن ها می پردازد:

  • فاصله بین دندان ها
  • نامرتبی دندان ها و کجی آن ها در کامپوزیت یعنی چه؟یعنی دندان هایی که بعضا بزرگ و بعضا کوچک هستند، دندان هایی که هم ردیف نیستند و در یک راستا قرار ندارند، فک جلو و عقب
  • شکستگی دندان ها
  • دندان های برجسته و بیرون زده
  • و..

بنابراین درمانی بودن کامپوزیت یعنی چه به اصلاح و ترمیم عیوب دندانی اشاره داشته و به سبب از بین بردن این مشکلات دندانی تا به امروز زیبایی لبخند افراد را دو چندان نموده است.

حال آنکه به مزیت شمردن کامپوزیت یعنی چه اشاره نمودیم و از هر دو بعد زیبایی و درمانی به این روش پرداختیم..

نیاز است که به برخی معایب کامپوزیت دندانی هم اشاره کنیم تا افراد بتوانند بنا به بررسی انواع روش های زیباسازی دندان مثل لمینت سرامیکی، بلیچینگ و..که همگی در دندانپزشکی عرشیان با بالاترین کیفیت ممکن انجام می شوند، روش مد نظر خود را انتخاب و دندان هایشان توسط برترین متخصصان دندانپزشکی در عرشیان کلینیک بر همان اساس اصلاح و زیباتر گردد.

معایب کاشت کامپوزیت دندان

  • مقاومت کمتر کامپوزیت از لمینت سرامیکی در برابر تغییر رنگ، لکه و ضربه
  • میزان ماندگاری و دوام کامپوزیت کمتر از لمینت سرامیکی می باشد لذا کامپوزیت حداقل 5 سال و حداکثر 7 سال دوام دارد.

البته باید اشاره نمود هیچ فرقی ندارد افراد دندان هایشان را با لمینت سرامیکی زیباتر سازند یا کامپوزیت ونیر، زیرا هر دو مراقبت های خاص خود را دارند که باید مهم شمرده شوند و در صورتی که به این نکات توجه نگردد مقاومت هر دو روش درمانی و زیبایی در برابر تغییر رنگ کاهش می یابد.

کامپوزیت یعنی چه

اهمیت به مراقبت های لازم بر کامپوزیت یعنی چه؟

اینکه  مهم شمردن مراقبت های لازم بر کامپوزیت یعنی چه  و چرا باید به این مسئله توجه نمود به سلامتی دندان ها در برابر آسیب های متعدد التهاب لثه، پوسیدگی و..بوده و نیاز است که برای حفظ سلامت دندان ها به این نکات پس از کاشت کامپوزیت توجه نمود.

نیاز است که افراد از روکش کامپوزیتی یا لمینتی خود به خوبی مراقبت کنند زیرا باید:

  • به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور مستمر و روزانه توجه کنند.
  • مصرف مواد غذایی رنگی و یا نوشیدنی های رنگی، گازدار، کافئین دار و..کاهش و یا قطع گردد.(بر اساس نظر دندانپزشک متخصص)
  • عدم استعمال دخانیات، مصرف الکل، قلیان و..یا کاهش میزان مصرف آن ها(بر اساس نظر دندانپزشک متخصص)
  • مراجعه به دندانپزشک به صورت دوره ای یا هر چند وقت یکبار برای معاینه و بررسی روکش کامپوزیتی
  • و..

لذا نیاز است افراد حتما نکات لازم بر مراقبت های مورد نیاز پس از کاشت کامپوزیت را از دندانپزشک متخصص جویا شوند.

مراجعه به دندانپزشک متخصص بسیار مهم بوده و افراد نباید از مهارت ها و تخصص دندانپزشک در زمینه کاشت کامپوزیت غافل شود، هر چه دندانپزشک در زمینه کاشت کامپوزیت ونیر ماهرتر و تخصصی تر عمل کند کیفیت کاشت کامپوزیتی و حفظ سلامت دندان ها افزایش می یابد و کامپوزیت دیگر به دندان ها آسیب نمی زند.

بنابراین در راستای پاسخ به کامپوزیت یعنی چه.. افرادی که قصد دارند کامپوزیت ونیر را با تضمین کیفیت و قیمت بر روی دندان هایشان نصب کنند می توانند با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه