کامپوزیت ونیر سرامیکی

کامپوزیت ونیر سرامیکی

کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی داشتن دندان های زیبا یکی از مهم ترین خواسته های هر فردی می باشد که بنا به دلایلی گاهی به یک آرزو نیز تبدیل می شود. اما پیشرفت علم دندان پزشکی موجب شده است که هیج کس از داشتن دندان های زیبا محروم نماند و یکی از این روش های که [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی

داشتن دندان های زیبا یکی از مهم ترین خواسته های هر فردی می باشد که بنا به دلایلی گاهی به یک آرزو نیز تبدیل می شود. اما پیشرفت علم دندان پزشکی موجب شده است که هیج کس از داشتن دندان های زیبا محروم نماند و یکی از این روش های که امروزه جهت زیبا سازی هر چه بیشتر دندان ها به کار گرفته می شود ، انجام کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی است. برای کسب اطلاعات لازم در مورد این روش و انجام کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی ادامه ی این مطلب را از دست ندهید. همچنین جهت مشاهده قیمت کامپوزیت نانو سرامیک نیر می توانید از طریق این صفحه اقدام کنید.

هزینه کامپوزیت دندان - 1403

نوع و برندبه ازای هر واحد
🔹 توکویاما(ژاپنی bw)1/390/000
🔹 توکویاما(ژاپنی) رنگ طبیعی1/090/000
🔹 کاریزما(آلمانی)1/590/000
🔹 سارمکو سوئیس 1/690/000
🔹 اولترادنت نانوسرامیک(آمریکا)2/790/000
🔹 آی پی اس نانو سرامیک (آلمانی)2/890/000
🔹 آی پی اس لیرینگ450/000
جهت دریافت تعرفه کامپوزیت زیبایی با تخفیف ویژه تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰
📍هم سطح سازی، قرینه سازی رایگان
📍اقساط بدون سود، بلند مدت

کامپوزیت نانو سرامیک چیست ؟

یکی از اقدامات موثر برای بهبود طرح لبخند کامپوزیت ونیر است.  کامپوزیت ونیر روکش نازکیست که روی دندان ها قرار می‌گیرد و معایب دندان از جمله پریدگی یا زردی آن را می پوشاند. البته این یکی از چندین روش برای اصلاح طرح لبخند است.

دو نوع اصلی روکش وجود دارد:

  • کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی یا پرسلان
  •  کامپوزیت ونیر معمولی یا رزینی

 کامپوزیت  سرامیکی دندان به طور سفارشی از جنس سرامیک ساخته می شوند تا متناسب با دندان های شما باشند. روکش های کامپوزیت اغلب از رزینی به رنگ دندان ساخته می شوند. هر دو این روکش ها مزایا و معایب خود را دارند. بسته به نوع کاربرد و هزینه‌ای که می‌خواهید بکنید، می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

کامپوزیت ونیر سرامیکی

چه افرادی از کامپوزیت نانو سرامیک استفاده می کنند ؟

ونیرهای دندانی می توانند نقایص دندان را بپوشانند و لبخندی یکنواخت و روشن به شما بدهند. این نقص‌ها می تواند شامل دندان هایی باشد که کج یا نامرتب، بریده، لکه دار یا تغییر رنگ یافته اند یا ممکن است مینای دندان شما فرسوده باشد. کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی یا حتی رزینی بخشی از دندان های شما را می پوشانند. اما در واقع با تاج هایی که ضخیم‌تر هستند و کل دندان – پشت و جلو را پوشش می دهند – متفاوت هستند.

ممکن است تاج دندان نیز نیاز به تمیز کردن و یا تراشیدن داشته باشد. اگر دندان های شما از نظر شکلی مناسب هستند و فقط می خواهید ظاهر آنها را تغییر دهید؛ از جمله شکل یا رنگ آنها، کامپوزیت ونیرها می توانند انتخاب خوبی باشند. تاج دندان معمولاً وقتی نیاز به تمیز کردن دارند که خرابی دندان بیشتر باشد. به عنوان مثال، اگر دندان شما شکسته است یا به کانال ریشه نیاز دارید، تاج نیز باید ترمیم شود.

البته تشخیص اینکه آیا دندان های شما برای کامپوزیت ونیز نانو سرامیکی شرایط لازم را دارند بر عهده دندان پزشک است و به همین علت پیش از هر اقدامی باید توسط متخصص این کار مورد معاینه قرار بگیرید.

انواع کامپوزیت سرامیک ونیر

یک دندانپزشک بنا به تشخیص خود و بودجه شخص، از بین 3 نوع ونیر انتخاب می‌کند:

  • کامپوزیت ونیر مستقیم
  • کامپوزیت ونیر غیر مستقیم
  • کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی.

درباره هر یک از این کامپوزیت ها و تفاوت آنها و روش انجام آنها در مقاله کامپوزیت دندان عقب کاملا توضیح داده شده است. به همین دلیل در اینجا تنها یک اشاره کوچک به آنها می‌کنیم.

کاربرد ونیر کامپوزیت

کامپوزیت ونیر مستقیم

کامپوزیت ونیر مستقیم، روکش‌های ساخته شده از ماده رزین کامپوزیت است که مستقیماً روی دندان های شما قرار می گیرد. در زمان کمی، طی یک جلسه، دندانپزشک دندان های شما را برای استفاده از روکش آماده می کند و روند استفاده از آن حداقل تهاجمی محسوب می شود. منظور از حداقل تهاجمی یعنی نیاز به جراحی یا کار زیاد روی دندان نیست.

کامپوزیت ونیر غیر مستقیم

تفاوت اصلی بین روکش های کامپوزیت مستقیم و غیرمستقیم روند استفاده است – نه ماده واقعی مورد استفاده. دندان های شما همانند روش مستقیم آماده می شوند. اما کامپوزیت ونیر ها به صورت “غیرمستقیم” در خارج از دهان در مطب دندانپزشکی یا لابراتوار دندانپزشکی ساخته می شوند. تا زمان آماده شدن ونیرهای غیرمستقیم، مجموعه ای از روکش‌های موقت دریافت خواهید کرد. در جلسه دوم، روکش‌های کامپوزیت ونیر غیرمستقیم با یک لایه چسب روی دندان های شما قرار می گیرند. شایان ذکر است که کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی نیز می تواند در این مجموعه قرار بگیرد.

 روکش های کامپوزیت غیرمستقیم بهتر از مستقیم هستند. در برابر سایش بیشتر مقاومت می کنند و در برابر شکستگی نیز از مقاومت خوبی برخوردارند. گرچه هزینه آنها بیشتر از روکش های کامپوزیت مستقیم است.

ونیر کامپوزیت نانو سرامیک

این روکش ها از جنس سرامیک هستند. کامپوزیت سرامیکی دندان نیز خارج از دهان و در لابراتوار تهیه می شود. گاهی ممکن است تا یک هفته آماده کردن آنها طول بکشد. در اینجا نیز مانند روش غیر مستقیم مجموعه‌ای از ونیرهای موقت را دریافت خواهید کرد. پس از آماده شدن کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی، دانپزشک آنها را به جلوی دندان‌های شما می چسباند و به گونه ای آنها را قرار داده و ترمیم می کند که طبیعی به نظر برسند. این نو از کامپوزیت از دانه‌های سرامیکی تشکیل شده است ، درخشش بسیار زیادی دارد.وجنس آن نیز محکم‌تر است.

تفاوت کامپوزیت ونیر معمولی و کامپوزیت ونیر نانو سرامیک

هر دوی اینها مزایا و معایب خود را دارند. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید، مزایا و معایب کامپوزیت ونیر و همچنین ونیر سرامیکی را بر می شماریم:

ویژگی های کامپوزیت ونیر معمولی

  • هزینه کمتری دارد.
  • در صورت انتخاب روش مستقیم، روند کار کوتاه‌تر می‌شود.
  • می تواند بسیاری از مشکلات زیبایی از جمله شکستن دندان، تغییر رنگ و نقایص دیگر را بپوشاند.
  • جنس آن کمی ضعیف‌تر از سرامیک است و ممکن است در صورت استفاده نادرست، بشکند.
  • ممکن است زودتر نیاز به تمیر داشته باشند.

مزایای کامپوزیت ونیر نانو سرامیک

  • ماندگاری طولانی تر به دلیل مواد محکم تر دارد.
  • سفارشی ساخته می شود
  • ظاهر طبیعی تری را فراهم می کند.
  • می تواند دندان های لکه دار تیره تر و یا دندان هایی که موقعیت آنها نادرست است را از دندان های کامپوزیت ثابت کند

معایب کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی

  • قیمت ونیر سرامیک به مراتب بالا تر میباشد.
  • روند کار به بیش از یک بازدید نیاز دارد.
  • دارای درخشش بیشتری هستند.
  • دوام بیشتری دارند
  • کامپوزیت‌ ونیر نانو سرامیکی ممکن است از بین بروند و ممکن است لازم باشد روی دندانهایتان دوباره چسب بزنید.

کامپوزیت ونیر سرامیکی

ویژگی کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی با لمینیت سرامیکی

علاوه بر مزایا و معایبی که این نوع کامپوزیت دارد ، ویژگی هایی نیز وجود دارد که باید به آن ها توجه ویژه داشته باشید. این ویژگی ها به این شرح می باشد :

  • بطور کلی تراش دندان برای گذاشتن کامپوزیت ونیر کمتر است.
  • اشاره کردیم که در صورت لزوم ممکن است مینای دندان تراشیده شود.
  • اما در لمینیت سرامیکی این اتفاق می‌افتد. یعنی دندان بیشتر تراشیده می‌شود.
  • خیلی از افراد از تراشیده شدن دندا‌هایشان حس خوبی ندارند و نگران از بین رفتن دندان هستند. که البته نگرانی به جا و درستی است.

بر اساس مزایا ، معایب و ویژگی کامپوزیت نانو سرامیک است که باید تصمیم بگیرید آیا قصد انجام کامپوزیت دارید یا خیر ! به منظور تصمیم گیری هر چه بهتر به شما پیشنهاد می کنیم که با دندان پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

مراحل انجام ونیر معمولی و کامپوزیت نانو سرامیک

مراحل انجام این کامپوزیت به این شرح می باشد :

  • دندانپزشک با تمیز کردن کامل دندان ها و آماده سازی آنها برای استفاده، این روند را شروع می کند.
  • دندانپزشک شما ممکن است مجبور شود یک لایه نازک از مینای دندان را بر دارد تا مواد به دندان بچسبد.
  • در صورت نیاز به تغییرات جزئی در شکل یا رنگ، بعضی اوقات نیازی به تراشیدن دندان ها نیست.
  • بسته به این که روکش مستقیم یا غیرمستقیم تهیه کنید ، روند کمی متفاوت خواهد بود. قبل از استفاده از روکش های مستقیم ، دندانپزشک مینای دندان های شما را برای کمک به چسبندگی اچ می کند.
  • سپس پزشک از چسب استفاده می کند تا مواد رزینی کامپوزیت به دندان‌های شما بچسبد.
  • در آخر، لایه های بسیار نازکی از مواد کامپوزیتی به سطح دندان های شما اضافه می شود. دندانپزشک لایه های رزین کامپوزیت را با نور آبی به سرعت روی دندان شما سفت می کند. شما و دندانپزشک می توانید سایه یا رنگ مورد نظر خود را برای ونیرهای خود انتخاب کنید. دندانپزشک شما می تواند رنگ‌های رزین کامپوزیت را با هم مخلوط کرده تا آنها طبیعی جلوه کند.

در روش غیرمستقیم که کامپوزیت ونیز نانو سرامیکی نیز این نوع می باشد مراحل انجام آن به این شرح می باشد :

  • بعد از اینکه دندانپزشک دندان های شما را آماده کرد  از دندان های شما قالب می گیرد.
  • پس از آماده شدن کامپوزیت‌ها، به کمک مواد چسبنده،آن را می‌چسباند.
  • سپس با نور ابی آنها را سفت می‌کند. بعد شروع به تمیز کردن و در صورت لزوم اصلاح کامپوزیت‌ها می کند.
  • کامپوزیت نانو سرامیک نیز تقریبا به روش غیر مستقیم انجام می‌شود. البته کمی طولانی‌تر.
  • قیمت قیمت کامپوزیت نانو سرامیک نیز مناسب است

 

روکش کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی چه مدت دوام می آورند؟

کامپوزیت ونیر های نانو سرامیکی یا معمولی  امروزی نسبت به مدلهای قدیمی طول عمر بیشتری دارند. آنها بین ۵ تا ۷ سال دوام می آورند.  بعد از این مدت باید ترمیم یا تعویض شوند. البته اگر موارد مختلف را رعایت کنید و درست استفاده کنید عمر آن‌ها ممکن است بیشتر هم باشد.  مرتب مسواک زدن، نجویدن غذاهای سفت، نشکستن خوردنی های سخت مانند یخ و شبیه آن، می تواند طول عمر کامپوزیت ونیر را افزایش دهد. همچنین دندانپزشکان توصیه می کنند از نوشیدن نوشیدنی‌های رنگی مثل قهوه، چای و نوشابه خودداری کنید. همچنین از کشیدن سیگار نیز بپرهیزید. زیرا می توانند خیلی سریع باعث لکه شدن کامپوزیت شوند.

در تصویر زیر، عکسی از دندان‌ها قبل و بعد از کامپوزیت ونیر مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید میزان روشنی کامپوزیت را انتخاب کنید. می‌توانید رنگ بسیار روشن و درخشان را انتخاب کنید. که معمولا مشخص می‌شود که شما کامپوزیت کردید. یا می‌توانید بخواهید دندانپزشک با مخلوط کردن رنگ‌ها یا سایه‌ها، رنگ طبیی تری به کامپوزیت‌های شما بدهد. البته درخشندگی کامپوزیت نانو سرامیک، به رنگ آن خیلی ربطی ندارد. در هر حالت درخشندگی بیشتری دارد.

کامپوزیت ونیر سرامیکی

 شایان توجه است که روکش‌های کامپوزیت ونیر به راحتی جدا می شوند و با افزودن مواد کامپوزیتی جدید، تعمیر یا تعویض می شوند. درواقع وقتی عمر آنها به سر آید، باید برداشته شوند.

قیمت کامپوزیتپ نانو سرامیک و معمولی

یکی از مهم‌ترین مواردی که موقع انتخاب نوع کامپوزیت باید دقت کرد هزینه آن و قیمت ونیر سرامیکی است است. جنس کامپوزیتی که می‌خواهید استفاده کنید و تعداد جلساتی که باید به دندانپزشک مراجه کنید، می تواند روی هزینه آن تاثیر گذار باشد. هزینه کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی بیشتر از کامپوزیت ونیر معمولی است. البته نگران پرداخت نباشید. بصورت قسطی و تخفیفی می‌توانید هزینه و قیمت ونیر سرامیکی را در دندانپزشکی شبانه روزی سرسبز پرداخت کنید. می‌توانید قیمت‌ها و تخفیف‌های انواع کامپوزیت را در مقاله …. مشاهده نمایید. در صورتی که سوالی دارید، با ما تماس گرفته و بپرسید. همکاران ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

هزینه کامپوزیت دندان - 1403

نوع و برندبه ازای هر واحد
🔹 توکویاما(ژاپنی bw)1/390/000
🔹 توکویاما(ژاپنی) رنگ طبیعی1/090/000
🔹 کاریزما(آلمانی)1/590/000
🔹 سارمکو سوئیس 1/690/000
🔹 اولترادنت نانوسرامیک(آمریکا)2/790/000
🔹 آی پی اس نانو سرامیک (آلمانی)2/890/000
🔹 آی پی اس لیرینگ450/000
جهت دریافت تعرفه کامپوزیت زیبایی با تخفیف ویژه تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰
📍هم سطح سازی، قرینه سازی رایگان
📍اقساط بدون سود، بلند مدت

اگر به دنبال بهبود طرح لبخند خود هستید، کامپوزیت ونیرها یک روش غیردائمی خیلی خوب برای درمان آن است. تمامی مزایا، هزینه و غیره را در نظر بگیرید. به توصیه پزشک هم توجه کنید تا بهترین و درست‌ترین انتخاب را داشته باشید. کاملا در این زمینه تحقیق کنید تا بدون سردرگمی و با خیال راحت انتخاب نمایید. شما می توانید برای انجام مشاوره و کامپوزیت نانو سرامیک یا سایر انواع کامپوزیت نانو سرامیک با بهترین کیفیت و کسب اطلاعات در مورد قیمت کامپوزیت نانو سرامیک با ما تماس بگیرید و در صورت تمایل از تخفیفات ما و خدمات فروش قسطی نیز بهره مند شوید.

کامپوزیت ونیر سرامیکی

 

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه