کامپوزیت دندان های نامرتب

کامپوزیت دندان های نامرتب

گذری بر کامپوزیت دندان های نامرتب کامپوزیت دندان های نامرتب به منظور اصلاح و رفع عیوب دندانی که سبب نامرتبی و هم ردیف نبودن دندان ها شده اند انجام می گیرد که امروزه طرفداران بسیاری داشته و همه روزه اکثریت افراد جهت کامپوزیت دندان های نامرتب خود به کاشت روکش کامپوزیتی در کلینیک های معتبر [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

گذری بر کامپوزیت دندان های نامرتب

کامپوزیت دندان های نامرتب به منظور اصلاح و رفع عیوب دندانی که سبب نامرتبی و هم ردیف نبودن دندان ها شده اند انجام می گیرد که امروزه طرفداران بسیاری داشته و همه روزه اکثریت افراد جهت کامپوزیت دندان های نامرتب خود به کاشت روکش کامپوزیتی در کلینیک های معتبر دندانپزشکی می پردازند.

کامپوزیت دندان های نامرتب حاکی از آن است که دندان ها ظاهر مناسبی نداشته و نیاز است که با بهره گیری از این روش، زیبایی دندان ها را با مرتب کردن و هم ردیف ساختن افزایش داد.

بنابراین کامپوزیت دندانی نقش بسیار موثری در اصلاح طرح لبخند دندانی داشته و اعتماد به نفس افراد را به هنگام لبخند زدن دو چندان می کند.

کامپوزیت دندان های نامرتب

کامپوزیت دندان های نامرتب را اصلاح می کند یا خیر؟

بله.اگر دندان های افراد نامرتب بوده و این میزان نامرتبی شدت بالایی نداشته باشد و تاثیر کاشت کامپوزیت به منظور رفع دندان های نامرتب پس از معاینه و بررسی اولیه تایید گردد نیز می توان با کاشت کامپوزیت دندان های نامرتب را ترمیم و اصلاح کرده و با آن ها خداحافظی نمود.

کاربرد روش کاشت کامپوزیت دندان های نامرتب در عصر امروز

کامپوزیت دندان های نامرتب یکی از روش های کاشت لمینت دندانی است که همانطور که اشاره شد به سبب این کاشت علاوه بر زیباسازی دندان ها، عیوب دندانی خصوصا دندان های نامرتب رفع می شوند؛ بنابراین روش کاشت کامپوزیت دندانی، این عیوب را بر اساس میزان نامرتبی دندان های هر فرد به خوبی اصلاح و ترمیم کرده و سبب می گردد کجی و هم ردیف نبودن دندان ها و.. به سبب کاشت کامپوزیت برطرف گردد.

لذا نامرتبی دندان ها تنها در کج بودن آن ها خلاصه نمی شود بلکه مشکلات متعددی نیز سبب این نامرتبی بوده و نیاز است که با بهره گیری از کاشت کامپوزیت، دندان هایی مرتب و زیبا را جایگزین دندان های نامرتب پیشین نمود.

کامپوزیت دندان های نامرتب

روش کاشت کامپوزیت دندان های نامرتب چه عیوب دندانی را اصلاح می کند؟

  • کامپوزیت دندان های نامرتب و کج
  • دندان های شکسته
  • دندان های زرد و دارای لک
  • دندان های ترک خورده
  • دندان های فاصله دار
  • دندان های برجسته و بیرون زده
  • دندان های کوچک و بزرگ و ناهمسان
  • و..

بنابراین روش درمانی و زیبایی کامپوزیت دندان های نامرتب با اصلاح و برطرف کردن این مشکلات، بین افراد بیشماری محبوب گشته و یکی از شناخته شده ترین روش های زیبایی و درمانی دندانپزشکی محسوب می گردد.لذا این روش درمانی نیز، به دندان های افراد فرم داده و سبب زیباتر شدن ظاهر دندان ها می گردد.

باید اشاره گردد در صورتی که میزان عیوب دندان ها به شدتی باشد که نیاز به ارتودنسی باشد، نمی توان با کامپوزیت دندان های نامرتب به اصلاح این عیوب پرداخت که نیاز یا عدم نیاز به ارتودنسی یا کامپوزیت ونیر توسط دندانپزشک متخصص تشخیص داده شده و با بهره گیری از روش درمانی متناسب با دندان ها، این مشکلات از بین می روند.

مزایای بهره مندی از کامپوزیت دندان های نامرتب

کاشت کامپوزیت دندان های نامرتب علاوه بر اینکه زیباسازی دندان ها و لبخند افراد و نیز برطرف نمودن مشکلات دندانی مراجعین را موجب می گردد، دارای مزایای دیگری است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • کاشت کامپوزیت دندان های نامرتب تنها در یک جلسه درمانی انجام می گیرد.
  • در کامپوزیت ونیر دندانی نیز نیازی به تراش مینای دندان نیست لذا اگر با تشخیص دندانپزشک متخصص جهت کامپوزیت دندان های نامرتب مراجع نیاز به تراش دندان ها باشد، تنها میزان کمی از سطح دندان ها تراشیده می شود.
  • کاشت کامپوزیت دندانی دارای درجات رنگی متعددی بوده و سبب می گردد افراد با توجه به تمایلات خویش به انتخاب بهترین طیف رنگی کامپوزیت بپردازند.فرضا برخی یکی از درجات رنگی طبیعی کامپوزیت را انتخاب و برخی یکی از درجات رنگی شفاف و درخشنده کامپوزیت را انتخاب می کنند.
  • کاشت کامپوزیت ونیر دارای هزینه مناسبی بوده و قیمت کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دارد.
  • کامپوزیت دندانی، قابل برداشت و ترمیم بوده و افراد می توانند در هر زمان که اقدام کنند روکش کامپوزیتی را از روی دندان ها و دهان خارج کرده و به دندان های طبیعی شان استراحت دهند.

کامپوزیت دندان های نامرتب

کامپوزیت دندان های نامرتب برای چه افرادی مضر است؟

گاهی افرادی که در صدد کاشت کامپوزیت دندانی هستند به هنگام معاینه پیش از کاشت کامپوزیت دندان های نامرتب توسط دندانپزشک متخصص، نیاز است که برخی عیوب دندانی شان را برطرف نموده و پس از اصلاح این عیوب به کاشت کامپوزیت ونیر بپردازند.لذا در ادامه اشاره می کنیم که چه افرادی باید پیش از کاشت کامپوزیت، به اصلاح و ترمیم مشکلات دندانی خود بپردازند.

افرادی که دارای مشکل دندان قروچه هستند

دندان قروچه به معنای ساییده شدن دندان ها می باشد.افرادی که دارای چنین مشکلی هستند نیاز است که حتما توسط دندانپزشک متخصص معاینه شوند و در صورت تایید دندانپزشک به کاشت کامپوزیت بپردازند. در غیر این صورت ابتدا باید این مشکل برطرف گردد در غیر این صورت با کاشت کامپوزیت دندان های نامرتب نه تنها مشکل دندان قروچه برطرف نشده بلکه ممکن است شدت یافته و سبب ترک خوردگی و سایش دندان های کامپوزیتی و شکستن آن شود.

بنابراین نیاز است پیش از کاشت کامپوزیت دندان های نامرتب حتما به توصیه های تخصصی دندانپزشک توجه نمود تا مشکلات دندانی به خوبی برطرف شوند.

افرادی که دندان های پوسیده دارند

به سبب اینکه کامپوزیت دندان های نامرتب حداقل میزان مشکل را پس از کاشت در بر داشته باشد نیاز است که پیش از کاشت، به برطرف نمودن پوسیدگی دندان ها پرداخت.

لذا در صورتی که دندان ها پوسیده باشند و با این وجود کامپوزیت ونیر هم بر روی دندان ها نصب شود این پوسیدگی بیشتر شده و کامپوزیت نمودن دندان ها هیچ تاثیری بر رفع این مشکل نخواهد داشت چه بسا این پوسیدگی سبب بد بویی دهان شده و نیاز است که در اسرع وقت به ترمیم کامپوزیت دندان پرداخت.

افرادی که دندان های ضعیفی دارند

اگر مینای دندان ها ضعیف باشد کاشت کامپوزیت دندان های نامرتب نه تنها موثر نبوده بلکه سبب بروز مشکلات متعددی مثل شکستگی روکش کامپوزیتی و دندان های طبیعی، تغییر رنگ و زردی روکش کامپوزیتی و..گردد.

افرادی که دچار التهاب و تورم لثه هستند

نیاز است که پیش از کامپوزیت کردن دندان های نامرتب، التهاب و تورم لثه درمان شوند زیرا اگر لثه ها دچار التهاب و تورم باشند، روکش های کامپوزیتی به لثه ها فشار وارد کرده و این فشار سبب افزایش مشکلات لثه شده و لثه ها دچار خونریزی می شوند.

لذا علاوه بر این مشکلات ممکن است دندان ها پیش از کامپوزیت شدن نیاز به جرم گیری یا کشیده شدن داشته باشند تا کامپوزیت دندانی به خوبی انجام گیرد.

بنابراین توصیه می گردد:

حتما پیش از اقدام به کامپوزیت دندان های نامرتب، هرگونه مشکل دندانی به صورت اصولی برطرف شده و پس از تایید دندانپزشک متخصص کاشت کامپوزیت صورت گیرد زیرا پس از رفع این مشکلات می توان دندان ها را بدون هیچ مشکلی کامپوزیت نمود.

همچنین ضروری است که کامپوزیت دندان های نامرتب توسط دندانپزشک متخصص انجام شود زیرا این روش درمانی و زیبایی کاملا اصولی بوده و نیاز به تخصص بسیار دارد.بدین منظور بهتر است بیان داریم دندانپزشکی عرشیان با به روزترین متد و بالاترین کیفیت ممکن به کاشت کامپوزیت پرداخته و با کامپوزیت دندان های نامرتب را به خوبی اصلاح و برطرف می کند.

لذا عرشیان کلینیک کیفیت و قیمت این روش درمانی و زیبایی را تضمین نموده و افراد می توانند جهت کامپوزیت کردن دندان های نامرتب خود با کلینیک تماس حاصل کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه