کاشت دندان اقساطی

کاشت دندان اقساطی

منتشر شده در: 30 خرداد 1401دسته بندی: مقالات دندان پزشکیبدون ديدگاه on کاشت دندان اقساطی

اهمیت کاشت دندان اقساطی: نقش دندان ها در زندگی همه افراد پررنگ بوده و باید به اهمیت سلامت و زیبایی شان توجه کرد.کاشت دندان اقساطی شرایطی را مهیا کرده تا نسبت به سلامت دندان ها و رسیدگی به آن ها بدون نگرانی از پرداخت یکجای هزینه به کاشت دندان یا ایمپلنت بپردازیم.کاشت دندان اقساطی بهترین روشی [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

اهمیت کاشت دندان اقساطی:

نقش دندان ها در زندگی همه افراد پررنگ بوده و باید به اهمیت سلامت و زیبایی شان توجه کرد.کاشت دندان اقساطی شرایطی را مهیا کرده تا نسبت به سلامت دندان ها و رسیدگی به آن ها بدون نگرانی از پرداخت یکجای هزینه به کاشت دندان یا ایمپلنت بپردازیم.کاشت دندان اقساطی بهترین روشی است که با به کارگیری آن می توان دوباره دندان هایی که به علت شکستگی،پوسیدگی و..کشیده شده بودند را در دندان هایی جدید زنده کنیم.روش کاشت دندان اقساطی راه حل ناراحتی های شما برای دندان های کشیده شده تان بوده و جایگزین بسیار خوبی برای آن دندان ها می باشد بنابراین دست از تعلل بردارید و اقدام کنید.

 

مزایای کاشت دندان اقساطی:

  1. شباهت ظاهری با دندان های طبیعی
  2. افزایش زیبایی چهره و دندان ها
  3. عدم آسیب به لثه ها با وجودِ کاشت در لثه و دندان
  4. جایگزین دندان های کشیده شده و از بین رفته بیمار
  5. عمر و دوام طولانی مدت
  6. محافظت از دندان های طبیعی در مقابل آسیب و فشار
  7. راحت بودن شرایط مراقبت و نگهداری با رعایت نکات لازم
  8. کمک به جویدن راحت تر در خوردن غذا
  9. افزایش اعتماد به نفس و موثر در لبخند زدن
  10. و..

 

شاید برایتان سوال شود چرا به کاشت دندان اقساطی با وجود مزایای بسیاری که پیش تر نام بردیم باز هم توجه اندکی شده و برخی اصلا به سراغ کاشت دندان هایشان حتی با روش کاشت دندان اقساطی نمی روند؟چرا برخی حاضرند بدون داشتن دندان هایی زیبا و سالم به همان تعداد دندان های طبیعی باقی مانده شان اکتفا کنند و کاشت را جایگیزینی برای دندان های از بین رفته شان در نظر نگیرند؟چه بسا حتی به صورت اقساطی! تا بتوانند زیبایی بیشتری را به دندان هایشان هدیه دهند..مثل لمینت دندان اقساطی که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است..

احتمال می دهیم به دلیل برخی از عوارضی که در ادامه نام می بریم از کاشت دندان اقساطی سر باز می زنند.

کاشت دندان اقساطی

برخی معایب و عوارض کاشت دندان اقساطی:

در صورتی که به توصیه های پس از جراحی کاشت دندان عمل نشود و یا حتی کاشت دندان توسط متخصص کاشت دندان و باتجربه انجام نشود ممکن است معایب و عوارض زیادی را ایجاد نماید.این معایب و عوارض عبارتند از:

  1. احتمال آسیب به لثه به دلیل عدم مهارت کافی دندانپزشک
  2. احتمال بروز عفونت دندان(در هنگام عمل کاشت دندان اقساطی و یا پس از آن)به دلیل کشیدن سیگار،عدم رعایت بهداشت دندان ها و بیماری های دیگر
  3. شکستگی روکش و بدنه دندان کاشت در اثر فشار زیاد
  4. شل شدن پیچ کاشت دندان اقساطی در لثه به دلیل فشار زیاد
  5. آسیب به تاج دندان در صورت عدم بهداشت دندان ها و الزام به تعویض
  6. زرد شدن در صورت عدم بهداشت دهان و دندان ها
  7. احتمال افتادن روکش دندان کاشته شده به دلیل فشار زیاد
  8. احتمال تورم و آلرژی
  9. بروز عوارضی مانند درد،کبود شدن محل جراحی و کاشته شده،خونریزی،تورم لثه و حتی بخشی از صورت
  10. ایجاد مشکل در سینوس ها به دلیل ضربه به آن
  11. زخم شدن محل قرارگیری پیچ و کاشت دندان و عدم بهبودی آن در گذر زمان
  12. و..

بنابراین در انتخاب کلینیک و دندانپزشک خود برای کاشت دندان اطمینان حاصل کنید که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

برخی علل بروز عفونت در کاشت دندان:

  1. بیماری های لثه در فرد
  2. کشیدن سیگار و دخانیات و مصرف الکل
  3. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به درستی و به میزان لازم
  4. شکستن دندان کاشته شده یا پایه آن
  5. و..

نشانه های بروز عفونت کاشت دندان اقساطی:

  1. خونریزی،قرمز بودن و متورم شدن لثه مدت ها پس از جراحی
  2. درد زیاد یا بروز تب بدون کاهش یافتن با دارو
  3. بروز مشکل در جویدن
  4. وجود دمای بالای بدن فرد
  5. بوی نامناسب و آزاردهنده دهان
  6. بروز آبسه و عفونت چرکی
  7. و..

کاشت دندان اقساطی

برخی توصیه های مهم پس از کاشت دندان اقساطی:

  1. اهمیت 48 ساعت ابتدایی پس از عمل کاشت دندان اقساطی
  2. عدم خروج و جا به جایی و فشار گاز پانسمان قرار داده شده روی دندان تا یک ساعت پس از کاشت
  3. تعویض گاز پانسمان در 30 الی 45 دقیقه یعنی در صورت عدم قطعی خون پس از یک ساعت گاز پانسمان را 30 دقیقه دیگر بر روی دندان قرار دهید.
  4. شستشوی دهان با آب گرم و نمک پس از گذشت یک روز از عمل کاشت و ادامه دادن در روزهای ابتدایی پس از آن
  5. عدم وارد آوردن فشار زیاد به دهان هنگام شستن دهان با آب گرم و نمک یا دهان شویه(در صورت تجویز دندانپزشک)
  6. عدم تحریک محل جراحی با زبان و دست
  7. عدم نگرانی به دلیل درد و تورم و خونریزی لثه و.. در روزهای ابتدایی پس از عمل به دلیل بهبودی پس از 2 هفته..در غیر این صورت به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
  8. در چندین ساعت ابتدایی(پیشنهاد 8 ساعت)پس از جراحی و کاشت دندان اقساطی از شستن دهان خود پرهیز کنید.
  9. عدم مسواک زدن محل دندان کاشت شده در اولین روز پس از جراحی با وجودِ مسواک زدن دیگر دندان ها ( از متخصص کاشت دندان خود زمان مسواک زدن دندان کاشت را جویا شوید)
  10. در صورت واکنش و بروز علائم به داروهای تجویزی دندانپزشک بدون تعلل با او تماس گرفته و وضعیتتان را شرح دهید.
  11. پرهیز از ورزش کردن و فعالیت های سنگین و خسته کننده در 48 ساعت ابتدایی پس از کاشت دندان اقساطی
  12. مصرف زیاد مایعات خنک
  13. عدم مصرف غذاها و نوشیدنی های داغ و تند و دارای ادویه و پرهیز از مصرف الکل
  14. مصرف غذاهای نرم و عدم جویدن غذا با دندان کاشته شده
  15. مصرف مواد مغذی و میوه
  16. و بسیاری نکات دیگر

اهمیت مراقبت های لازم پس از عمل کاشت دندان اقساطی:

رعایت مواردی که پیش تر ذکر شد بسیار مهم می باشد و نباید آن ها را دست کم بگیرید اگر به این توصیه ها بی توجهی کرده و عمل نکنید ممکن است دچار عفونت در استخوان فک.لثه و دندان بشوید و برای بهبود دندان هایتان مجبور به پرداخت هزینه بیشتر دیگری نیز شوید.زیرا اکثر علائم عفونت و آسیب های وارده پس از عمل کاشت به دلیل رعایت نکردن توصیه های مهم آن بروز می کنند.پس از انجام کاشت دندان اقساطی حتما توصیه های بعد از عمل کاشت را از دندانپزشک خود جویا شده و در صورت الزام آن ها را یادداشت نمائید تا فراموشتان نشود.

به خاطر داشته باشید کاشت دندان اقساطی فقط یک کاشت ساده و معمولی نیست و به مراقبت های لازم در روزهای ابتدایی و یا حتی پس از آن در بلندمدت نیاز دارد اگر به دنبال کاشت دندان اقساطی هستید اما فکر می کنید نمی توانید به توصیه های پس از کاشت عمل کنید و ممکن است آن ها را سرسری بگیرید پیشنهاد ما به شما این است که بررسی های لازم را برای کاشت دندان هایتان انجام داده و با مشورت از دندانپزشک متخصص به فکر راه چاره ای باشید.

درست است که در ابتدا به راحت بودن شرایط مراقبت و توصیه ها اشاره کردیم اما این راحت بودن هرگز به معنای کم توجهی و اهمیت ندادن به مراقبت های لازم نمی باشد! شما باید برای معاینه دندانتان حتی از پس از گذشت زمان جراحی به دندانپزشک خود مراجعه کنید.پس بهتر است از توصیه های کوتاه مدت و بلندمدتی که دندانپزشکتان به شما یاداور می شود غافل نشوید.

 

علت اقساطی بودن کاشت دندان:

همه ما می دانیم هزینه های مربوط به اصلاح و زیبایی دندان ها بسیار بالا رفته و این موضوع سبب گشته بسیاری از افراد به دنبال ترمیم و اصلاح دندان های خراب،پوسیده و شکسته و حتی نامرتب خود نروند.این مسئله در هزینه پرداختی کاشت دندان به طور کامل و یکجا هم صدق می کند.

از آنجایی که سلامت و آرامش روان افراد بسیار مهم می باشد اکثر کلینیک ها هزینه کاشت دندان را اقساطی نموده اند تا همه افرادی که خواهان جایگزین کردن دندان های از بین رفته شان هستند و می خواهند دندان هایشان را به علت خرابی،شکستگی و پوسیدگی دندان ترمیم و اصلاح کنند از کاشت دندان اقساطی بهره گیرند.بنابراین اگر دغدغه کاشت دندان را دارید و به دلیل هزینه بالای آن از انجام کاشت منصرف گشته اید اقساطی شدن کاشت دندان تحفه ای برای شماست.

 

کاشت دندان اقساطی را به دست چه کسی بگذاریم؟

شاید تا اینجای مطالب با خودتان بگویید دلتان می خواهد دندان هایتان را با کاشت دندان اقساطی زیباتر و بهبود ببخشید اما هنوز هم در انجام این کار تردید دارید و نمی دانید چه کار باید کنید و یا از کیفیت کاشت به دلیل اقساطی بودن آن مطمئن نباشید شاید هم برای کاشت دندان اقساطی مصمم هستید اما نمی دانید نزد کدام کلینیک و متخصص بروید..

باید این مژدگانی را به شما بدهیم که دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان پذیرای تمامی سوالات شما در خصوص کاشت دندان اقساطی بوده و راهنمایی های لازم را با توجه به وضعیت و شرایط دندان هایتان به شما ارائه داده و بهترین راه ممکن را برای بهبود دندان هایتان پیشنهاد می دهد.در صورتی که قصد انجام کاشت دندان اقساطی را دارید با ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت نمائید.کادر مجرب ما در هر زمان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان با ضمانت یکساله تمامی خدمات دندانپزشکی به خصوص کاشت دندان اقساطی این اطمینان را به شما می دهد که بدون نگرانی از پرداخت زیاد و سرسام آور،از خدمات دندانپزشکی در اقساطی بلندمدت و بالاترین کیفیت ممکن بهره برده و دندان هایتان را زیباتر سازید.پس نگران کیفیت کاشت دندان اقساطی نباشید که عرشیان کلینیک به سلامت شما و دندان هایتان بسیار اهمیت می دهد.

 

هزینه کاشت دندان اقساطی:

همانطور که پیش تر عرض کردیم دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان با استفاده از به روز ترین متد روز و بهترین ابزارهای موجود(بهترین مواد دندان و.) کیفیت کاشت دندان شما را تضمین می نماید.در صورت انجام کاشت دندان اقساطی می توانید در بلندمدت با کمترین سود برای عرشیان کلینیک و بالاترین کیفیت کار برای دندان هایتان هزینه کاشت دندان را پرداخت کنید.شما در دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان به راحتی می توانید عکس،ویزیت و مشاوره رایگان توسط دندانپزشکان مجرب و حرفه ای را تجربه کنید و با قیمتی مناسب در طولانی مدت به کاشت دندان اقساطی بپردازید.

منتظر تماس شما عزیزان و پاسخگویی به تمام ابهاماتتان هستیم.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه