چگونه کامپوزیت میکنند ( مراحل نصب )

چگونه کامپوزیت میکنند ( مراحل نصب )

کامپوزیت دندان چیست و چگونه کامپوزیت میکنند؟ کامپوزیت ونیر یکی از بهترین روش های زیباسازی دندان است که در عصر امروز بسیار مورد توجه و محبوبیت قرار گرفته است.کامپوزیت ونیر سبب می گردد عیوب دندانی که شدت زیادی ندارند به واسطه نصب این روکش برطرف گشته و دندان ها زیبایی بیشتری به دست آورند. کامپوزیت [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

کامپوزیت دندان چیست و چگونه کامپوزیت میکنند؟

کامپوزیت ونیر یکی از بهترین روش های زیباسازی دندان است که در عصر امروز بسیار مورد توجه و محبوبیت قرار گرفته است.کامپوزیت ونیر سبب می گردد عیوب دندانی که شدت زیادی ندارند به واسطه نصب این روکش برطرف گشته و دندان ها زیبایی بیشتری به دست آورند.

کامپوزیت دندانی علاوه بر قابلیت درمانی بودن نیز، یکی از روش های زیباسازی دندان ها است که به موجب کاشت این روکش بر روی دندان های طبیعی، دندان ها شفافیتی طبیعی پیدا کرده و لبخند افراد بیش از پیش دیدنی و جذاب می شود.

تنها باید توجه داشت که کامپوزیت دندانی نیاز به تخصص دارد و باید در انتخاب کلینیک نصب کامپوزیت دقت نمود.

از آنجایی که این روش نیازمند نصب توسط دندانپزشک متخصص می باشد اغلب این سوال برایشان پیش می آید که مراحل کامپوزیت دندان و نصب آن چگونه است؟به همین سبب در ادامه قصد داریم مراحل کاشت کامپوزیت دندان قیمت مناسب را بیان نماییم.

چگونه کامپوزیت میکنند

مراحل کاشت کامپوزیت دندان ونیر

باید توجه داشت که کامپوزیت دندان در یک جلسه درمانی چند ساعته توسط دندانپزشک متخصص انجام می گیرد که این ویژگی یکی از مزایای بسیار مطلوب کامپوزیت ونیر نسبت به لمینت سرامیکی می باشد.

لذا در ادامه به مراحل نصب این روکش می پردازیم.

1.معاینه دندان ها و مشاوره اولیه پیش از نصب

پیش از نصب کامپوزیت دندانی دندانپزشک متخصص به معاینه دندان ها می پردازد تا از سلامت دندان ها و لثه ها مطمئن گردد زیرا برخی شروط نصب کامپوزیت عبارتند از:

  • سلامت دندان ها و لثه ها
  • عدم وجود تورم و التهاب لثه
  • عدم وجود مینای دندان ضعیف
  • عدم عادت به دندان قروچه
  • عدم پوسیدگی دندان ها
  • و..

بنابراین پیش از اینکه کامپوزیت بر روی دندان ها نصب گردد نیاز است که برخی جوانب به طور کاملا دقیق بررسی شوند که اغلب بدین جهت عکسبرداری صورت می گیرد.

توصیه می گردد افراد در جلسه مشاوره هر سوال و ابهامی که در خصوص نصب کامپوزیت دندان دارند از دندانپزشک جویا شوند و به دقت به تمامی جوانب توجه کنند.

2.انتخاب نوع و درجه رنگی کامپوزیت

از آنجایی که کامپوزیت دارای طیف رنگی متنوعی می باشد فرضا از شفاف ترین رنگ گرفته تا طبیعی ترین آن ها..مهم است است که افراد پس از مشورت تخصصی با دندانپزشک متخصص با توجه به معیارها و علاقه خود نیز درجه رنگی روکش کامپوزیتی خود را جهت نصب انتخاب نمایند.

عموما دندانپزشک به سبب تجربه بالایی که در زمینه نصب کامپوزیت برای افراد متعدد دارد به خوبی با توجه به رنگ و نوع پوست، رنگ مو و چشم و..بهترین درجه رنگی را برای متقاضیان نصب می نماید.

3.تمیز کردن دندان ها

در این مرحله دندان های طبیعی نیز توسط دندانپزشک تمیز می شوند تا هرگونه جرمی که بر روی دندان ها قرار دارد از بین رود زیرا در صورتی که جرم بر روی دندان های طبیعی زیر روکش کامپوزیتی بماند به مرور ممکن است دندان را دچار پوسیدگی سازد.

اینکه چگونه کامپوزیت میکنند بسته به نوع دندان و شرایط نصب و قرارگیری روکش کامپوزیتی بر روی دندان های طبیعی دارد..به طور کل در روش کاشت کامپوزیت نیازی به تراش دندان ها نیست ولیکن در صورت تشخیص و صلاحدید دندانپزشک جهت قرارگیری بهتر روکش کامپوزیتی مقدار کمی از دندان ها تراشیده می‌شود.

سپس دندانپزشک با قرار دادن ماده ای بر روی دندان ها و شستن زودهنگام آن کمک می کند سطح دندان ها به خوبی برای قرارگیری مواد کاشت کامپوزیت بر روی خود آماده شوند.

چگونه کامپوزیت میکنند

4.قرارگیری مواد کاشت کامپوزیت

در این مرحله پس از آماده ساختن دندان ها برای نصب کامپوزیت، مواد کاشت کامپوزیت که نیاز است از بهترین نوع مواد دندانی باشند بر روی دندان های طبیعی فرد قرار می گیرد.

سپس با بهره گیری از لیزر، میزان قرارگیری مواد کاشت بر روی دندان ها را فعال و افزایش می دهند.

5.فرم و شکل دهی به روکش کامپوزیتی

از دیگر مراحل چگونگی نصب کامپوزیت، فرم دهی روکش کامپوزیتی می باشد.

دندانپزشک به جهت اینکه روکش کامپوزیتی به شکلی طبیعی تر بر روی دندان ها و لبخند افراد بنشیند به فرم دهی آن می پردازد تا زیبایی دندان های کامپوزیتی چندین برابر شود.

6.ثابت کردن مواد کاشت کامپوزیت

بسیار مهم است که مواد کاشت کامپوزیت و به طور کل روکش کامپوزیتی با میزان سفتی خوبی بر روی دندان ها قرار گیرند بنابراین پس از ایجاد فرم دهی مطلوب نیز دندانپزشک با بهره گیری از لیزر مخصوص در مدت زمانی معین حداکثر چند ثانیه به ثابت ماندن و سفت شدن مواد کامپوزیت بر روی دندان ها می پردازد.

باید توجه داشت اگر متقاضی و یا درمانجو از فرم کامپوزیت رضایت نداشت دندانپزشک با قرار دادن لایه ای دیگر بر روی روکش کامپوزیتی فرم بهتری برای دندان ها ایجاد می نماید.

7.پولیش دندان کامپوزیتی

جهت طبیعی تر جلوه شدن شفافیت و صافی و درخشان بودن روکش کامپوزیتی دندانپزشک متخصص به پولیش کردن روکش کامپوزیتی می پردازد تا میزان زیبایی آن چندین برابر گردد.

8.بررسی نتیجه نصب کامپوزیت دندانی

پس از نصب کامپوزیت دندانپزشک جهت اطمینان از مطلوب بودن و راحت بودن درمانجو با دندان های کامپوزیتی خود به بررسی روکش کامپوزیتی می پردازد.
فرضا با بررسی راحتی فرد برای گاز زدن مواد غذایی کاغذ مخصوصی بین دندان های فرد قرار می‌گیرد تا فرد کاغذ را گاز بگیرد و دندانپزشک به میزان رد دندان ها بر روی کاغذ و..بپردازد.

در صورتی که مشکل خاصی وجود داشت دندانپزشک ایرادات موجود را برطرف نموده و وضعیت نهایی نصب روکش کامپوزیتی را بهبود می بخشد.

چگونه کامپوزیت میکنند؟ | اهمیت کیفیت نصب

مهم است که افراد جهت نصب کامپوزیت به کلینیکی معتبر مراجعه نمایند تا از میزان حفظ سلامت دندان های طبیعی و زیبایی روکش کامپوزیتی خود خاطر جمع باشند و با مشاهده لبخند خود نیز لذت بیشتری ببرند..زیرا کامپوزیت به سبب شفاف تر ساختن دندان ها به شکلی طبیعی باعث می گردد افراد تمایل پیدا کنند بیشتر از قبل لبخند زده و بخندند..

از این رو جهت کاشت کامپوزیت ونیر به عرشیان کلینیک اشاره می کنیم که با تضمین کیفیت و قیمت نصب، به کاشت کامپوزیت دندان می پردازد و به مراجعین خود اطمینان می دهد که از زیبایی و حفظ سلامت دندان های طبیعی خود ببرند.

به همین منظور جهت کسب اطلاع از قیمت کامپوزیت ونیر سرامیکی تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

چگونه کامپوزیت میکنند

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه