چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟

چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟

چطور و چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟ از آنجا که علاوه بر سلامت دندان ها بسیار مهم است که به زیبایی آن ها هم اهمیت دهیم قصد داریم به برخی راه ها جهت اینکه چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟ اشاره کنیم. چرا که اگر زردی دندان ها در اسرع وقت از [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

چطور و چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟

از آنجا که علاوه بر سلامت دندان ها بسیار مهم است که به زیبایی آن ها هم اهمیت دهیم قصد داریم به برخی راه ها جهت اینکه چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟ اشاره کنیم.

چرا که اگر زردی دندان ها در اسرع وقت از بین نروند در طی زمان نیز زردی و بدرنگی دندان ها بیشتر شده و سبب می گردد زیبایی چهره و دندان ها از بین برود.

در ادامه نیز قصد داریم به برخی راه ها جهت از بین بردن زردی دندان ها اشاره کنیم.

چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟

راهکارهای موثر بر از بین بردن زردی دندان ها

1.مسواک زدن

بسیار مهم است که افراد به سفیدی و زیبایی دندان هایشان اهمیت زیادی دهند و این اصل ابتدا وابسته به رسیدگی به دندان ها می باشد بنابراین حائز اهمیت است که افراد باید در طی روز دندان هایشان را چندین مرتبه مسواک بزنند و حتی از نخ دندان بهره گیرند تا مواد غذایی که در بین دندان ها گیر کرده اند نیز به خوبی خارج گردند زیرا در صورتی که مواد غذایی بین دندان ها باقی بماند می تواند سبب بروز مشکل و حتی پوسیدگی دندان ها در طی زمان گردند..

لذا اگر در طی روز چندین مرتبه مسواک زده نشود نیز به مرور به سبب مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی نیز دندان ها دچار تغییر رنگ شده و علاوه بر تغییر رنگ ممکن است لکه هایی بر روی دندان ها ایجاد گردد.

2.خمیر دندان های سفید کننده

در راستای پاسخ به سوال چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟ می توانیم به خمیر دندان های سفید کننده اشاره کنیم. این نوع خمیر دندان به سبب ترکیباتی که دارد می تواند جرم های دندانی را از بین ببرد.

زمانی که جرم های دندانی به سبب این نوع خمیر دندان تا حدودی از بین می روند دندان ها روشن تر شده و بیش از قبل سفید می شوند..البته نیاز است بیان داریم تنها نباید به این خمیر دندان اکتفا نمود ولیکن این روش هم می تواند بر سفیدسازی بهتر دندان ها موثر باشد.

نیاز است افراد با توجه به نوع و جنس دندان هایشان به تهیه این خمیر دندان ها بپردازند و از تایید دندانپزشک بهره گیرند تا از صدمه وارد شدن بر دندان ها جلوگیری گردد.

3.ژل شستشو

افراد می توانند پس از تایید دندانپزشک متخصص نیز از ژل های شستشو جهت از بین بردن زردی دندان ها استفاده کنند. این ژل ها هم به سبب ترکیبات خاصی که دارند باعث می شوند دندان ها چند درجه روشن تر شده و زردی شان به مرور کمتر گردد.

4.ویتامین سی

گاهی اوقات کمبود ویتامین سی سبب می گردد سلامت لثه ها به خطر بیفتد و با بروز عفونت لثه ها و قرارگیری جرم بر روی دندان ها نیز روشنی دندان ها از بین رفته و دندان ها زرد شوند.

بنابراین ویتامین سی بسیار می تواند در کاهش و از بین رفتن زردی دندان ها موثر باشد تنها نیاز است که ابتدا توسط دکتر پزشک و دندانپزشک نیازمندی افراد به ویتامین سی تشخیص داده شده و در صورت نیاز از این ویتامین جهت از بین بردن زردی دندان ها استفاده نمود.

چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟

5.جرم گیری دندان ها

به سبب مصرف مکرر مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی نیز در طی زمان جرم هایی بر روی دندان ها قرار می گیرد که به سبب این مواد غذایی ایجاد می گردند لذا نیاز است که جهت جرم گیری دندان ها اقدام نمود زیرا این جرم ها بر روی و حتی پشت دندان ها سبب زردی دندان ها می شوند و پس از جرم گیری دندان در بازه های زمانی مختلف می توان زردی دندان را از بین برد.

6.کامپوزیت کردن دندان ها

یکی از روش های روز جهت از بین بردن زردی دندان ها کامپوزیت کردن دندان ها می باشد.

می توان جهت سفید ساختن دندان در حالات و درجات رنگی طبیعی تا شفاف بر اساس سبک سلیقه نیز به کاشت کامپوزیت ونیر پرداخت. با کاشت کامپوزیت ونیر نیز علاوه بر سفید شدن دندان ها عیوب دندانی از جمله فاصله بین دندان ها، برجستگی دندان ها و بیرون زدگی، کجی و بد ترتیبی و..دندان ها را برطرف نمود.

به همین سبب کاشت روکش کامپوزیت ونیر می تواند به طور موقت زردی دندان ها را از بین ببرد افراد می توانند پس از کاشت در طی سال ها این نوع روکش را ترمیم کنند و به طور متناوب این روکش را بر روی دندان خود نصب نمایند.

7.لمینت سرامیکی

از دیگر روش های سفید سازی و از بین بردن زردی دندان ها کاشت روکش دائمی لمینت سرامیکی می باشد این نوع روکش برای افرادی که می خواهند دندان های سفید شفافی داشته باشند و نمی خواهند در طی سال ها این روکش را از روی دندان های خود خارج کنند و برای همیشه این روکش را بر روی دندان هایشان نصب داشته باشند مناسب است زیرا این روشک غیر قابل برداشت می باشد.

نکته مهم این است که جهت کاشت روکش های کامپوزیتی و لمینتی رعایت بهداشت دهان و دندان ها بسیار مهم می باشد تا مقاومت و دوام این روکش ها به خوبی حفظ گردد.

8.بلیچینگ دندان

از دیگر روش های سفیدی دندان بلیچینگ کردن دندان ها می باشد در این روش نیازی به کاشت روکش نیست بلکه تنها با قرارگیری موادی خاص بر روی دندان ها در طی جلسه ای کوتاه می توان زردی دندان ها را از بین برد..این روش هم توسط دندانپزشک قابل انجام بوده و هم به صورت خانگی اجرا می گردد ولیکن بهتر است افراد جهت بلیچینگ کردن دندان هایشان به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایند تا نتیجه مطلوبی را به دست آورند.

و..

لذا مهم است افراد از راه هایی مثل سفید کردن دندان با جوش شیرین به طور جد خودداری کنند زیرا برای سلامت دندان ها ضرر بسیاری دارد.

افراد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟ و یا بهره مندی از هر یک از این روش های دندانپزشکی نوین، با عرشیان کلینیک جهت زیباتر شدن و سفیدی دندان هایشان تماس حاصل کنند و زردی دندان های خود را در طی جلسات درمانی کوتاهی از بین ببرند.

تنها کافیست به عرشیان کلینیک که تمامی خدمات دندانپزشکی را هم از لحاظ کیفیت و هم قیمت تضمین می نماید اعتماد و اطمینان نمود.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه