چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟

چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟

چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم که دچار آسیب نشویم؟ یکی از سوالاتی که افراد پس از عصب کشی دندان هایشان می پرسند این است که چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ لذا قصد داریم در اینباره به طور مختصر صحبت کنیم. مدت زمان لازم جهت فاصله [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم که دچار آسیب نشویم؟

یکی از سوالاتی که افراد پس از عصب کشی دندان هایشان می پرسند این است که چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟

لذا قصد داریم در اینباره به طور مختصر صحبت کنیم.

مدت زمان لازم جهت فاصله بین عصب کشی و پر کردن دندان

به طور تخصصی نیز حداکثر یک ماه به دندان ها زمان داده و سپس بعد از حداکثر یک ماه از گذشت عصب کشی دندان نیز به پر کردن دندان پرداخت.

با این حال نیاز است که دندانپزشک متخصص به معاینه و بررسی وضعیت دندان ها بپردازد به همین سبب چندین مرحله را طی می کند تا پاسخ به سوال چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ با توجه به نوع و وضعیت دندان ها معین گردد.

بررسی وضعیت دهان و دندان

نیاز است که دندانپزشک جهت کسب اطلاع از میزان عفونت و..نیز بر روی دندان اشعه ایکس بگیرد چه بسا این اشعه می تواند به خوبی وضعیت دندان ها را به خوبی نشان دهد.

لذا با این اشعه می توان دریافت آیا جهت پر کردن دندان نیاز است که عصب کشی انجام داد یا خیر..

نیاز است این تشخیص اولیه با تخصص و مهارت بالایی انجام گیرد چرا که در صورت هرگونه اشتباه نیز ممکن است وضعیت دندان ها بدتر شود.

عصب کشی دندان ها

در اینجا جهت پر کردن دندانها نیاز است ابتدا فرایند عصب کشی طی شود.

در عصب کشی دندان دندانپزشک پس از تزریق بی حسی و ایجاد سوراخ بر دندان نیز می تواند عفونت های موجود بر دندان را و یا حتی بافت های عصبی از دست رفته را از بین ببرد.

لذا در طی فرایند عصب کشی اگر نیاز و شرایط حاکم باشد دندانپزشک متخصص به پر کردن دندان می پردازد.

چرا دندانپزشک اینکار را می کند؟ چون اگر دندان مورد نظر بدون عصب کشی پر شود نیز و اگر از پیش درون دندان پوسیدگی ایجاد شده باشد، عفونت دندانی بیشتر شده و نیاز است درمان دندان مجددا تکرار گردد.

تمیز کردن دندان

در این مرحله دندانپزشک به تمیز کردن ریشه دندان می پردازد‌ چرا که نیاز است عفونت دندان کاملا از بین ببرد برای همین ممکن است چندین بار فرایند آب زدن به ریشه دندان تکرار گردد.

در راستای اشاره به پاسخ چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ باید بیان داریم در صورتی که میزان پوسیدگی دندان ها بسیار زیاد باشند و تنها در یک مرحله نتوان به عصب کشی دندان پرداخت درمانگر دندان را به طور موقت پر می کند تا فرد مجددا برای درمان بعدی به مطب برود.

لذا جالب توجه است که در صورتی که میزان فاصله بین عصب کشی و پر کردن دندان ها به طول بیانجامد در این صورت دندان بین هر یک از جلسات ویزیت نیز تحت محافظت بیشتری قرار می گیرد.

فرایند پر کردن دندان

در این فرایند نیز دندانپزشک با بهره گیری از یک ماده خاص که با گرما نرم می شود به پر کردن کانال های دندانی می پردازد.

سپس فرایند پر کردن دندان به طور کامل انجام می گیرد و در این مرحله نیاز است دندانپزشک متخصص با دقت بسیار بررسی کند که کانال ها کاملا بسته شده اند یا خیر.

چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟

آیا می توان در یک روز به عصب کشی و پر کردن دندان پرداخت؟

به طور کل باید بیان داریم بسته به انتخاب مراجعین و تشخیص دندانپزشک نیز می توان در یک جلسه درمانی هم به عصب کشی و پر کردن دندان پرداخت چرا که برخی دندانپزشکان بلافاصله پس از عصب کشی نیز به پر کردن دائمی دندان می پردازند.

در صورتی که اگر افراد پس از عصب کشی درد زیادی را متحمل می شدند بهتر است چند روزی را به دندان هایشان استراحت دهند و سپس با مشورت دندانپزشک به بازسازی کردن تاج دندانشان نیز بپردازند.

یکی از شرایط مهم زمانی است که نیاز به جراحی لثه وجود دارد تا طول تاج افزایش یابد…مهم است که ابتدا جراحی لثه انجام شود و سپس به روکش کردن دندان پرداخت.

بنابراین پاسخ به سوال چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ وابسته به تشخیص دندانپزشک متخصص و انتخاب مراجعین می باشد لذا پیشتر بیان نمودیم بهترین زمان جهت پر کردن دائمی دندان ها پس از حداکثر یک ماه می باشد اما در صورتی که بتوان فرایند پر کردن دندان را پس از عصب کشی انجام داد دندانپزشک این کار را انجام می دهد تا از آسیب رسی احتمالی به دندان جلوگیری شود.

همچنین می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل نموده و اطلاعات تخصصی بیشتری را کسب نمود.همچنین می توان برای کسب اطلاع از میزان هزینه عصب کشی دندان بر روی لینک مربوطه کلیک نمود.

متخصصین عرشیان کلینیک پس از عصب کشی دندان نیز با توجه به وضعیت دندانی پس از بررسی های اصلی تصمیم می گیرند بهترین زمان برای پر کردن دندان چه وقت می باشد.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه