پر کردن دندان با مواد سفید

پر کردن دندان با مواد سفید

پر کردن دندان با مواد سفید و طبیعی می دانیم که در عصر امروز زیبایی دندان ها بسیار می تواند بر زیبایی چهره تاثیرگذار باشد لذا از این رو اغلب افرادی که به سبب پوسیدگی یا عفونت دندانی مجبور به عصب کشی دندان هایشان می شوند نگرانی این را دارند که موادی که قرار است [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

پر کردن دندان با مواد سفید و طبیعی

می دانیم که در عصر امروز زیبایی دندان ها بسیار می تواند بر زیبایی چهره تاثیرگذار باشد لذا از این رو اغلب افرادی که به سبب پوسیدگی یا عفونت دندانی مجبور به عصب کشی دندان هایشان می شوند نگرانی این را دارند که موادی که قرار است بر روی دندان هایشان قرار گیرد سیاه بوده و زیبایی لبخندشان را بگیرد..

در حالی که قصد داریم اشاره کنیم می توان به پر کردن دندان با مواد سفید و طبیعی انداخت و زیبایی دندان ها را حتی بیش از دندان ها در زمان قبل نمود.از این رو در ادامه به برخی مواد دندانی سفید اشاره می کنیم که می توان با بهره گیری از آن ها دندان را پر کرده و هیچ اثری از مواد بر روی دندان قابل مشاهده از سوی دیگران نباشد.

چه زمان نیاز است دندان ها را پر کنیم؟

همانطور که اشاره نمودیم زمانی که دندان ها به سبب پوسیدگی ها دچار عفونت می شوند این دندان ها نیازمند پر کردن می گردند زیرا درد زیادی به همراه دارند و اگر افراد این دندان را عصب کشی نکنند مجبور به کشیدن آن می شوند.

حتی اگر دندان های افراد دچار شکستگی شده باشد نیاز است که به دندانپزشک مراجعه نمایند و به پر کردن دندان خود بپردازند.

انواع روش های پر کردن دندان

  • کامپوزیت ونیر
  • لمینت سرامیکی

منظور از پر کردن دندان با مواد سفید کامپوزیت چیست؟

پر کردن دندان زمانی که با مواد سفید دندانی انجام می گیرد کامپوزیت نامیده می شود..زمانی که افراد قصد دارند دندان های خود را به صورت کاملا طبیعی پر کنند می توانند با مراجعه به دندانپزشکی متخصص به کامپوزیت کردن دندان های خود بپردازند.

لذا باید بیان داریم علاوه بر پوسیدگی دندان که نیازمند پر کردن دندان می باشد علل دیگری نیز می توانند سبب گردند که افراد به کامپوزیت کردن دندان های خود بپردازند.

از جمله برخی دلایل بهره مندی از کامپوزیت ونیر:

افرادی که دندان هایشان از یکدیگر فاصله دارد می توانند به کامپوزیت کردن دندان های خود بپردازند زیرا فاصله ای که بین دندان ها وجود دارد پس از نصب روکش ونیر برطرف می گردند.

  • زردی و بدرنگی دندان ها

زمانی که افراد دندان هایی زرد داشته باشند که نتوانند به راحتی لبخند زده و یا از لبخند خود رضایت ندارند می توان به کامپوزیت کردن دندان ها پرداخت زیرا سفیدی کامپوزیت دندانی بسیار می تواند به صورت کاملا طبیعی تغییر رنگ دندانی را از بین می برد.

  • برجستگی و بیرون زدگی دندان ها

افرادی که دارای دندان های برجسته می باشند می توانند به نصب کامپوزیت ونیر پرداخته و از زیبای لبخندشان لذت ببرند..

و..

بنابراین علاوه بر پر کردن دندان با مواد سفید کامپوزیتی می توان عیوب دندانی را هم رفع نمود.

پر کردن دندان با مواد سفید

مزایای پر کردن دندان با کامپوزیت چیست؟

1.یکی از مهم ترین مزیت های پر کردن دندان با کامپوزیت و مواد سفید نیز شفافیت طبیعی دندان ها می باشد بدین گونه که دندانی که به سبب پوسیدگی و عفونت نیاز به عصب کشی داشته به زیبایی تمام با مواد سفید کامپوزیت ترمیم و زیباتر شده و بدین سبب هیچ اثری از مواد عصب کشی دندانی نیست..

2.کامپوزیت دندانی ونیر برای افرادی که قصد دارند از طیف رنگی طبیعی و مطلوب خود بهره مند شوند بسیار مناسب می باشد زیرا در پر کردن دندان با مواد کامپوزیتی سفید می توان از درجات رنگی متعددی بهره مند گشت که سبب می گردد هر یک با توجه به تناسب نیز طبیعی ترین و یا شفاف ترین نوع کامپوزیت را بر روی دندان های خود نصب کنند.

3.جهت پر کردن دندان با مواد سفید نیازی به تراشیدن دندان نیست و دندانپزشک می تواند به راحتی روکش کامپوزیتی را بر روی دندان ها نصب نماید مگر اینکه دندانپزشک برای برخی افراد تشخیص دهد که جهت قرارگیری بهتر روکش کامپوزیتی نیاز به تراشیدن میزان کمی مینای دندان می باشد.

4.میزان مقاومت مطلوبی که مواد سفید کامپوزیتی دارد می تواند سبب گردد افراد جهت پر کردن دندان های خود از روکش کامپوزیتی بهره گیرند تنها نیاز است که افراد علاوه بر مراجعه به دندانپزشک متخصص به رعایت بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهند.

باید توجه داشت جهت پر کردن دندان با مواد کامپوزیتی نیاز است دندانپزشک این تاییدیه را ابراز نماید زیرا در صورت عدم تناسب جایگاه دندان جهت پر کردن دندان با مواد سفید، در طی زمان دندان ها دچار شکستگی و سایر مشکلات می گردند.

5.قابل برداشت بودن روکش کامپوزیتی نیز یکی دیگر از مزیت های پر کردن دندان با کامپوزیت می باشد بدین معنی که افراد می توانند در هر زمان پس از پر کردن دندان هایشان با روکش کامپوزیتی این روکش را برای استراحت دادن به دندان های طبیعی یا تغییر درجه رنگی کامپوزیت و..از دندان ها خارج نموده و مجددا نصب کنند.

6.میزان هزینه روکش کامپوزیتی مناسب و به صرفه می باشد و از آنجا که درجات رنگی کامپوزیت دارای طیف های روشن اما طبیعی هم می باشد زمانی که افراد تنها یکی از دندان های خود را کامپوزیت کنند هیچ تفاوتی بین رنگ دندان طبیعی و روکش کامپوزیتی دیده نمی شود.

از آنجا که به مزایای پر کردن دندان با کامپوزیت اشاره کردیم نیاز است به برخی از معایب آن اشاره کنیم.

معایب پر کردن دندان با کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت ونیر علاوه بر مزایایی که دارد دارای معایبی هم می باشد که لازم است افراد پیش از پر کردن دندان های خود از آن ها مطلع باشند.

  • تغییر رنگ دندانی

نیاز است که افراد بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرند خصوصا دندانی که با کامپوزیت ونیر پر شده است زیرا در صورتی که به بهداشت آن اهمیت نداد در طی زمان این روکش کامپوزیتی دچار تغییر رنگ می گردد بنابراین باید رعایت بهداشت را جدی گرفت.

هزینه کامپوزیت دندان صرفا جهت زیباسازی و رفع عیوب از دیگر روش های دندانپزشکی مناسب تر است اما هزینه این مواد سفید کننده جهت پر کردن دندان ها بیشتر می گردد.

  • شکستگی روکش کامپوزیتی

روکش کامپوزیتی دارای استحکام بسیار بالایی نیست و ممکن است شکسته شود خصوصا زمانی که دندان های آسیایی را با مواد سفید کامپوزیتی پر نمود..چرا این دندان ها دچار شکستگی می شوند؟ زیرا احتمال ایجاد فشار دندانی به هنگام جویدن غذا بسیار بالا می باشد و این فشار سبب شکستگی دندان می گردد.

پر کردن دندان با لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی یکی دیگر از روش های امروزی برای پر کردن دندان می باشد. همانطور که از نامش پیدا است این روکش سرامیکی می باشد و دارای شفافیت بالایی است.

لذا لمینت سرامیکی دارای مزایایی است که به آن ها اشاره می کنیم..

پر کردن دندان با مواد سفید

مزایای لمینت سرامیکی

چرا با لمینت سرامیکی دندان را پر کنیم؟ زیرا لمینت سرامیکی:

  • دارای طول عمر بالایی است
  • شفافیت بالایی دارد
  • ماندگاری و مقاومت بالایی دارد
  • در برابر تغییر رنگ بیش از کامپوزیت مقاوم می باشد بنابراین دچار تغییر رنگ نمی گردد

معایب پر کردن دندان با لمینت سرامیکی

1.نصب لمینت سرامیکی نیز بسیار هزینه بالایی دارد.

2.جهت پر کردن دندان با لمینت سرامیکی نیاز است که دندان ها تراشیده شوند و این نیز برخی از افراد را می ترساند زیرا مینای دندان به حدی که سبب جایگذاری راحت روکش لمینتی بر روی دندان طبیعی گردد نیاز به تراشیده شدن دارد.

3.نصب روکش لمینتی دائمی است و به همین سبب نمی توان پس از گذشت چند سال جهت استراحت دادن به دندان های طبیعی این روکش را از دندان ها خارج نمود زیرا مینای دندان هم تراشیده گشته است.

بنابراین روش های کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی از جمله بهترین روش هایی هستند که می توانند جهت پر کردن دندان با مواد سفید دندانی بر روی دندان نصب گردند.

پر کردن دندان با کامپوزیت و لمینت سرامیکی زیبایی دندان ها را بسیار بیشتر می سازد زیرا افراد دیگر نگرانی یک رنگ نبودن یکی از دندان های خود با سایر دندان هایشان را ندارند و می توانند به راحتی مثل قبل لبخند بزنند زیرا دیگران به سبب طبیعی بودن درجه رنگی مواد سفید نیز متوجه این روکش نخواهند شد.

لذا اگر افراد قصد دارند تنها یکی از دندان های خود را به سبب عصب کشی پر کنند بهتر است از درجه رنگی طبیعی مواد سفید استفاده نمایند زیرا در صورت نصب روکش دندانی شفاف ممکن است تفاوت رنگ دندان های طبیعی با روکش کامپوزیت یا لمینتی بسیار زیاد قابل مشاهده باشد.

افراد می توانند جهت پر کردن دندان های خود به صورت کاملا طبیعی با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه