هزینه عصب کشی دندان

هزینه عصب کشی دندان

میزان هزینه عصب کشی دندان در سال 1402 از آنجایی که به هنگام نیاز به عصب کشی دندان حتما باید نزد دکتر دندانپزشک مراجعه نمود و از درمان های خانگی برای آرام کردن درد دندان استفاده نکرد، بهتر دانستیم عوامل موثر بر هزینه عصب کشی دندان را بیان نماییم تا افراد اطلاعات کامل [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

هزینه خدمات کلینیک عرشیان - 1403

خدماتهزینه(تومان)🎉تخفیف ویژه ۲۰درصد محدود
ترمیم یک سطحی با کامپوزیت1/400/000 تومان1/170/000 تومان
ترمیم دو سطحی با کامپوزیت1/764/000 تومان1/470/000 تومان
ترمیم سه سطحی با کامپوزیت2/040/000 تومان1/670/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با کامپوزیت2/124/000 تومان1/770/000 تومان
کف بندی360/000 تومان300/000 تومان
ترمیم یک سطحی با آمالگام1/164/000 تومان970/000 تومان
ترمیم دو سطحی با آمالگام1/644/000 تومان1/370/000 تومان
ترمیم سه سطحی با آمالگام1/884/000 تومان1/570/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با آمالگام2/040/000 تومان1/670/000تومان
عصب کشی تک کاناله3/000/000 تومان2/500/000 تومان
عصب کشی دو کاناله3/564/000 تومان2/970/000 تومان
عصب کشی سه کاناله4/764/000 تومان3/970/000 تومان
عصب کشی چهار کاناله5/400/000 تومان4/500/000 تومان
جرمگیری معمولی هر فک600/000 تومان500/000 تومان
جرمگیری تخصصی هر فک900/000 تومان750/000 تومان
کشیدن دندان1/800/000 الی 1/164/000 تومان1/500/000 الی 970/000 تومان
روکش PFM4/200/000 تومان3/500/000 تومان
روکش زیرکونیا4/644/000 تومان3/870/000 تومان
برای دریافت مشاوره و دریافت وقت ویزیت رایگان
قیمت های درج شده برخی از خدمات که به صورت بازه تعیین شده با توجه به تشخیص و ویزیت پزشک میباشد.

میزان هزینه عصب کشی دندان در سال 1402

از آنجایی که به هنگام نیاز به عصب کشی دندان حتما باید نزد دکتر دندانپزشک مراجعه نمود و از درمان های خانگی برای آرام کردن درد دندان استفاده نکرد، بهتر دانستیم عوامل موثر بر هزینه عصب کشی دندان را بیان نماییم تا افراد اطلاعات کامل تر و مفیدتری در اینباره به دست آورند.

 منظور از عصب کشی دندان چیست؟

به دلیل آنکه یکی از متداول ترین سوالات بین مراجعینی که قصد عصب کشی دندان دارند، میزان هزینه عصب کشی دندان است، باشد اشاره گردد از علل مهم عصب کشی دندان آسیب یا عفونت پالپ که قسمت نرمی در داخل دندان است، می باشد که بدین سبب باعث می گردد نیاز باشد حتما نزد دندانپزشکی مجرب مراجعه نموده و به عصب کشی دندان اقدام نمود.

به همین سبب نیاز است که در طی این مراحل با در نظر داشتن میزان عفونت و آسیب دیدگی پالپ، تا حدودی میزان هزینه عصب کشی دندان معین گردد ولیکن به طور کل عوامل متعددی بر قیمت عصب کشی دندان تاثیرگذار می باشد که به آن ها اشاره می نماییم.

هزینه عصب کشی دندان

عوامل موثر بر قیمت و هزینه عصب کشی دندان 1402

  • میزان هزینه های جانبی
  • موقعیت فعلی دندان
  • میزان شدت پوسیدگی دندان از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه عصب کشی دندان
  • کیفیت مواد مورد استفاده
  • میزان تخصص دندانپزشک
  • و..

هزینه های جانبی موثر بر هزینه عصب کشی دندان

منظور از هزینه های جانبی هزینه هایی اعم از تصویربرداری از دندان ها می باشد تا دندانپزشک در مشاوره اولیه میزان شدت پوسیدگی را بررسی نماید و این هزینه با اینکه جزء مراحل عصب کشی نیست ولیکن به سبب تناسب و ارتباط با آن بر میزان تعرفه عصب کشی دندان تاثیرگذار می باشد.

همچنین گاهی افراد به سبب درد ناشی از عصب کشی دندان نیاز دارند دوباره به دندانپزشکی مراجعه نمایند و این نیز هزینه ای خارج از مقوله عصب کشی بوده ولی بر میزان هزینه نهایی مرتبط با آن موثر می باشد.

موقعیت فعلی دندان

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه و قیمت عصب کشی دندان 1402 موقعیت دندان آسیب دیده می باشد.لذا دندان های جلو و دندان های عقب دارای تعداد کانال های متفاوتی هستند که این نیز می تواند بر قیمت نهایی عصب کشی دندان تاثیر بسیاری داشته باشد..

چه بسا دندان های جلو دارای تعداد کانال های کمتری نسبت به دندان های عقب هستند و اگر دندان آسیب دیده مراجع دندان جلویی وی باشد میزان قیمت عصب کشی دندان کمتر بوده و در صورت آسیب دیدگی دندان عقبی قیمت عصب کشی بیشتر می گردد.

میزان شدت پوسیدگی دندانی

هر چه میزان شدت پوسیدگی دندان در افراد بیشتر باشد میزان هزینه عصب کشی دندان بیشتر می گردد زیرا نیاز است که زمان بیشتری برای درمان صرف نمود تا میزان پوسیدگی دندان از بین رود.

گاهی دندان آسیب دیده پوسیدگی کمی دارد و زمان کمی هم برای درمان صرف می شود در این زمان با در نظر داشتن دیگر عوامل موثر هم میزان تعرفه نهایی درمان پوسیدگی از هزینه عصب کشی دندان با پوسیدگی زیاد، کمتر می گردد.

کیفیت مواد مورد استفاده

بسیار مهم است که دندانپزشک از چه نوع موادی برای رفع پوسیدگی دندان استفاده می نماید. هر چه کیفیت مواد مورد استفاده بهتر باشد این میزان کیفیت بر قیمت و هزینه عصب کشی دندان موثر بوده و سبب افزایش یا کاهش آن می گردد.

تخصص و مهارت دندانپزشک

یکی دیگر از عوامل مهم و موثر بر قیمت عصب کشی دندان پوسیده، میزان تخصص دندانپزشک می باشد.

هرچه مهارت و تخصص دندانپزشک بر عصب کشی دندانی بیشتر باشد میزان قیمت عصب کشی دندان افزایش می یابد.

لذا باید بیان داشت بهتر است افراد برای حفظ سلامت دندان ها و جلوگیری از عفونت دوباره دندان خود پس از عصب کشی، بهتر است نزد دکتری متخصص و مجرب مراجعه نمایند، چه بسا اگر نیاز باشد که هزینه بیشتری برای رفع پوسیدگی دندان پرداخت شود.

گاهی افراد با این تصور که میزان پوسیدگی دندانشان درد کمی دارد و نیاز نیست برای درمان نزد دکتری متخصص مراجعه نمود به نزد دکترهایی غیر متخصص مراجعه می نمایند..

در صورتی که اگر دندانپزشک منتخب تخصصی در زمینه عصب کشی دندان جلو یا عقب نداشته باشد ممکن است حتی پس از عصب کشی میزان عفونت دندان بیش از قبل گردد و نیاز باشد که این بار با شدت بیشتری به درمان و عصب کشی دندان پرداخت.

هزینه عصب کشی دندان

علل نیاز به عصب کشی دندان

پیشتر به مختصر توضیحی درباره عصب کشی و پوسیدگی دندان و..پرداختیم حال نیاز است که دیگر علل نیاز به عصب کشی دندان را بیان داریم که نیاز است جهت درمان و رفع این مشکلات به عصب کشی دندانی پرداخته و هزینه عصب کشی دندان را با توجه بر نوع مشکل و شدت آن و..پرداخت نمود.

از مهم ترین علت های نیاز به عصب کشی دندان، پالپ می باشد که به آن اشاره شد.حال باید در نظر داشت پالپ به چه دلیل دچار آسیب دیدگی می شود که نیاز به درمان افزایش می یابد..

دلایل آسیب دیدگی پالپ:

  • پوسیدگی دندان که به سبب عدم اهمیت به آن در طی زمان عمیق گشته و به پالپ آسیب زده است.
  • در صورتی که در گذشته پر کردگی دندان صورت گرفته باشد ولیکن به هر دلیلی ( پر کردن بدون دقت لازم یا پر کردگی که زمان زیادی از آن گذشته است و..) سبب پوسیدگی در قسمت زیری دندان گشته است.
  • شکستگی دندان به هر دلیل و بی توجهی به درمان آن
  • و..

لذا باید توجه داشت..

بسیار مهم است در صورتی که افراد دارای درد دندانی بودند حتما به نزد دکتر متخصص مراجعه نمایند..

اگر افراد برای درمان درد دندان به نزد دکتر دندانپزشک مراجعه نکنند، ممکن است شدت و میزان درد به حدی برسد که بر تعرفه عصب کشی دندان 1402 تاثیر بسیاری بگذارد، زیرا افزایش شدت درد دندان ناشی از افزایش میزان شدت آسیب دیدگی به دندان می باشد که نیاز است در سریع ترین زمان توسط دندانپزشک متخصص معاینه و درمان گردد.

علائم آسیب دیدگی و عفونت پالپ

  • لق شدن دندان
  • درد دندان به هنگام جویدن غذا
  • درد دندان به هنگام خوردن هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی که سرد و گرم هستند و میزان این سردی و گرمی تا حدودی زیاد است.
  • و..

ولیکن به طور کل باید در نظر داشت نیاز است که حتما دندانپزشک متخصص پس از مشاهده وضعیت دندانی و عکسبرداری از دندان ها نیز تشخیص دهد که پالپ آسیب دیده و نیاز است که عصب کشی دندان صورت گیرد.

بنابراین پیشنهاد می گردد افراد جهت جلوگیری از بیشتر شدن آسیب دیدگی پالپ و به مراتب افزایش قیمت عصب کشی دندان، در زمان مناسب نزد دکتر متخصص مراجعه نموده و به درمان دندان خود بپردازند.

متاسفانه برخی به سب آنکه درد دندانشان از بین رفته است تصور می کنند دندان مشکلی نداشته و به خودی خود خوب می شود ولیکن در صورتی که پالپ آسیب دیده باشد علائم شدیدتری جهت اعلام آسیب دیدگی و نیاز به درمان ابراز می دارد که عبارتند از:

  • تورم لثه در اطراف دندان آسیب دیده
  • از بین رفتن سفیدی دندان و نیز به مراتب تیره شدن آن
  • بروز دوباره درد دندانی با شدت بیشتر
  • بروز ترشح چرک از دندان آسیب دیده
  • متورم شدن صورت به واسطه درد دندان و تورم لثه و..
  • و..

در نتیجه نیاز است که حتما با مشاهده کوچکترین علائم جهت درمان تخصصی درد دندان اقدام نمود.

هزینه عصب کشی دندان

علل عصب کشی مجدد دندان

همانطور که پیشتر اشاره شد گاهی ممکن است نیاز باشد دندانی که عصب کشی شده را دوباره درمان و عصب کشی نمود که بر میزان هزینه عصب کشی دندان سال 1402 موثر می باشد..

چه بسا در صورتی که عصب کشی دندان توسط دندانپزشک غیر متخصص انجام گیرد یا از مدت زمان لازم بر درمان گذشته باشد، ممکن است عصب کشی تاثیری بر عدم آلودگی داخل دهان نداشته باشد و نتواند از آلودگی جلوگیری کند..ممکن است نیاز شود عصب کشی دوباره انجام گیرد.

ولیکن نمی توان با اطمینان بیان نمود حتما مراجعه به دندانپزشک غیر متخصص سبب عصب کشی مجدد گشته زیرا در برخی مواقع ممکن است دندان پس از عصب کشی توسط متخصص عصب کشی دندان، مجدد نیاز به عصب کشی پیدا کند زیرا فرضا مراجع دیرتر از زمان لازم برای درمان مراجعه نموده و..

با این وجود مراجعه به دندانپزشک متخصص و مجرب، میزان بروز آسیب دیدگی پس از عصب کشی دندان را به حداقل میزان لازم می رساند و نیازی به پرداخت دوباره هزینه عصب کشی دندان و پیمودن مجدد مراحل درمانی عصب کشی نیست.

لذا در ادامه برخی از علل عصب کشی مجدد که بر قیمت عصب کشی دندان موثر می باشند را بیان می داریم..

  • پوسیدگی دوباره دندان
  • عفونت دوباره دندان
  • تاخیر در پیاده سازی درمان
  • تنگ بودن مجرای ریشه دندان
  • ترک خوردن دندان
  • شکستگی دندان
  • و..

بنابراین نیاز است که افراد حتما در صورت احساس هرگونه درد و ناراحتی بر دندان های خود در زمان مناسب به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایند تا هزینه عصب کشی دندان به سبب عدم تاثیر بخشی درمان و عصب کشی مجدد افزایش نیابد.

چنانچه افراد قصد دارند با اطمینان بسیار و با خیالی راحت به دور از هر گونه نگرانی از بابت نیاز به عصب کشی مجدد دندان خود، می توانند به دندانپزشکی عرشیان مراجعه نمایند..

متخصصان عرشیان کلینیک با بهره گیری از به روزترین متد و بالاترین سطح کیفیت مواد، عصب کشی دندان قیمت مناسب را با مهارت بسیار انجام می دهند.

عرشیان کلینیک کیفیت و تعرفه عصب کشی دندان را تضمین نموده و افراد می توانند جهت اقدام به معاینه، بررسی شدت آسیب و درمان درد دندان خود توسط دندانپزشکان مجرب و حرفه ای عرشیان کلینیک با شماره درج شده تماس حاصل نمایند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه