هزینه جراحی زیبایی لثه در سال 1402

هزینه جراحی زیبایی لثه در سال 1402

هزینه جراحی زیبایی لثه در سال 1402 چقدر است؟ بسیار مهم است که افراد به سلامت لثه های خود توجه بسیاری داشته باشند زیرا در صورتی که لثه ها نیز سالم و سلامت نباشند می توانند به دندان ها نیز آسیب رسانده و سلامت دهان را به خطر بیندازند بنابراین مهم است که [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

هزینه خدمات کلینیک عرشیان - 1403

خدماتهزینه(تومان)🎉تخفیف ویژه ۲۰درصد محدود
ترمیم یک سطحی با کامپوزیت1/400/000 تومان1/170/000 تومان
ترمیم دو سطحی با کامپوزیت1/764/000 تومان1/470/000 تومان
ترمیم سه سطحی با کامپوزیت2/040/000 تومان1/670/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با کامپوزیت2/124/000 تومان1/770/000 تومان
کف بندی360/000 تومان300/000 تومان
ترمیم یک سطحی با آمالگام1/164/000 تومان970/000 تومان
ترمیم دو سطحی با آمالگام1/644/000 تومان1/370/000 تومان
ترمیم سه سطحی با آمالگام1/884/000 تومان1/570/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با آمالگام2/040/000 تومان1/670/000تومان
عصب کشی تک کاناله3/000/000 تومان2/500/000 تومان
عصب کشی دو کاناله3/564/000 تومان2/970/000 تومان
عصب کشی سه کاناله4/764/000 تومان3/970/000 تومان
عصب کشی چهار کاناله5/400/000 تومان4/500/000 تومان
جرمگیری معمولی هر فک600/000 تومان500/000 تومان
جرمگیری تخصصی هر فک900/000 تومان750/000 تومان
کشیدن دندان1/800/000 الی 1/164/000 تومان1/500/000 الی 970/000 تومان
روکش PFM4/200/000 تومان3/500/000 تومان
روکش زیرکونیا4/644/000 تومان3/870/000 تومان
برای دریافت مشاوره و دریافت وقت ویزیت رایگان
قیمت های درج شده برخی از خدمات که به صورت بازه تعیین شده با توجه به تشخیص و ویزیت پزشک میباشد.

هزینه جراحی زیبایی لثه در سال 1402 چقدر است؟

بسیار مهم است که افراد به سلامت لثه های خود توجه بسیاری داشته باشند زیرا در صورتی که لثه ها نیز سالم و سلامت نباشند می توانند به دندان ها نیز آسیب رسانده و سلامت دهان را به خطر بیندازند بنابراین مهم است که افراد حتما به این مسئله توجه داشته باشند.

لذا از آنجایی که اهمیت به سلامت لثه ها بسیار حائز اهمیت است قصد داریم درباره جراحی زیبایی لثه توضیحاتی را ارائه دهیم.

هزینه جراحی زیبایی لثه

انواع جراحی لثه چیست؟

لثه ها را می توان به اشکال متعدد و دلایل مختلفی جراحی نمود که در ادامه نیز به برخی از آن ها اشاره می کنیم..

  • جراحی لثه جهت نصب روکش دندانی
  • بهبود و ترمیم بافت لثه
  • جراحی  پریودنتال
  • جراحی لثه جهت کاشت کامپوزیت دندان
  • جراحی اپیکو
  • افزایش تاج دندان
  • ترمیم لثه تحلیل رفته
  • فلپ لثه
  • پیوند استخوان
  • و..

1.نصب روکش دندان

یکی از دلایلی که سبب می گردد دندانپزشک روکش دندانی را بر روی دندان ها قرار دهد، قرار دادن روکش بر دندان پس از عصب کشی دندان ها می باشد.

حال برای اینکه بتوان روکش دندانی را به خوبی بر روی دندان ها قرار داد نیز نیاز است که دندانپزشک بخشی از لثه و یا استخوان را بردارد.

شاید سوال پیش آید که چرا نیاز است لثه جراحی شود زیرا اگر جهت نصب روکش دندانی لثه جراحی نشود نیز احتمال پوسیدگی دندان نیز بسیار زیاد می شود.جالب توجه است که تعرفه و هزینه جراحی زیبایی لثه برای نصب روکش دندانی نیز جدا از هزینه عصب کشی و پر کردن دندان می باشد.

 به طور کل هزینه جراحی زیبایی لثه نیز ثابت نبوده و بر اساس نوع درمان جهت زیباسازی یا از بین بردن مشکلات لثه بر اساس میزان شدت عیوب و..تعیین شده و نیز به جراحی لثه پرداخته می شود.

2.بهبود و ترمیم بافت لثه

در این زمان نیز نیاز است که دندانپزشک متخصص بین استخوان و نیز بافت لثه موادی را قرار داده تا لثه نیز به سبب رشدی که دارد به استخوان فک نرسد.

3.جراحی پریودنتال

جهت برطرف نمودن بیماری های لثه نیز به جراحی پریودنتال پرداخته می شود..حال در این نوع جراحی به چه عواملی پرداخته می گردد..به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • حفظ سلامت و ایمنی دندان ها
  • ترمیم بافت های آسیب دیده لثه
  • بهبود شکل استخوان فک
  • رفع فاصله دندان ها
  • رفع فاصله لثه ها
  • برطرف شدن عفونت
  • و..

حال دیگر دلیلی که سبب این نوع جراحی می شوند چیست؟

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

بله زمانی که افراد در طی روز از مسواک و نخ دندان استفاده نکنند دندان ها به مرور زمان دچار پوسیدگی می شوند و زمانی که پوسیدگی دندان ها در زمان مناسب ترمیم نشوند نیز دندان ها نیز دچار عفونت می شوند و این عفونت به زیر لثه ها وارد می گردند.

زمانی که این اتفاق بیفتد سبب می گردد عفونت در دهان پخش شده و سلامت دیگر دندان ها هم به خطر بیفتد.به همین سبب نیاز است که افراد حتما به بهداشت دندان های خود اهمیت زیادی دهند و از بروز عفونت بر دندان هایشان پیشگیری نمایند..

4.جراحی لثه جهت کاشت کامپوزیت دندان

یکی از مشکلاتی که سبب می گردد افراد جراحی لثه انجام دهند لبخند لثه ای می باشد..منظور از لبخند لثه ای این است که افراد به هنگام لبخند زدن نیمی از لثه هایشان بیرون می زند..

جهت برطرف نمودن لبخند لثه ای نیز دندانپزشکان متخصص به کاشت کامپوزیت می پردازند که نیاز به جراحی لثه می باشد تا زیبایی لبخند نیز با جایگاه مناسب دندان ها و لثه نیز بیش از پیش گردد.

بسیار مهم است که افراد جهت کامپوزیت کردن دندان های خود با استفاده از جراحی لثه نیز حتما به دکتر دندانپزشک متخصص مراجعه نمایند زیرا لثه ها بسیار حساس هستند و اگر کامپوزیت دندانی نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد و مواد کاشت کامپوزیت از برندهای خوب بازار نباشند نیز کامپوزیت می تواند سبب پوسیدگی دندان ها و آسیب وارد شدن به آن ها گردد.

بنابراین افراد می توانند علاوه بر کسب اطلاع از قیمت و هزینه جراحی زیبایی لثه در سال 1402 نیز جهت کامپوزیت کردن دندان های خود با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند..

عرشیان کلینیک به سبب تضمین کیفیت و قیمت خدمات کاشت کامپوزیت و جراحی لثه نیز می تواند این اطمینان را به افراد دهد که می توانند با خیال راحت کامپوزیت و جراحی لثه خود را به متخصصان عرشیان بسپارند.

5.جراحی اپیکو

بسیار مهم است که فرایند عصب کشی دندان نیز توسط دندانپزشکی متخصص، مجرب و کاربلد انجام گیرد زیرا در صورتی دندان ها به خوبی عصب کشی نشوند نیز احتمال بروز عفونت بر دندان ها و متورم و ملتهب شدن آن ها نیز افزایش می یابد.

زمانی که پس از عصب کشی دندان نیز دندان ها دچار عفونت شدند نیاز است که به جراحی اپیکو پرداخته شود که در این نوع جراحی نیز ریشه دندان نیازمند بررسی دندانپزشک می گردد.

مدت زمان جراحی اپیکو نیز حداقل 30 و حداکثر 90 دقیقه می باشد که دندانپزشک نیز پس از مشاهده محل اصلی عفونت پس از بررسی عکس دندان ها نیز به جراحی می پردازد.

بسیار مهم است که توجه داشت اگر میزان درد دندان بیش از چند روز طول کشید نیاز است که حتما در اولین فرصت به دندانپزشک متخصص جهت بررسی مجدد دندان ها مراجعه نمود.

6.افزایش تاج دندان

در راستای اشاره به عوامل موثر بر هزینه جراحی زیبایی لثه نیز می توانیم به جراحی لثه برای افزایش تاج دندان اشاره کنیم.

گاهی اوقات یکی از دلایلی که سبب می گردد افراد نیازمند کاشت لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ونیر گردند، بلندی و کوتاهی  و یا به طور کل یکدست نبودن تاج دندان هایشان می باشد.از این رو دندانپزشک به جهت زیباتر کردن دندان ها و یکدست کردن تاج دندان ها نیز به جراحی لثه می پردازد.

بسیار مهم است که افراد پیش از کاشت کامپوزیت و لمینت سرامیکی و علاوه بر آن جراحی لثه نیز از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل نمایند و در صورتی که دندان هایشان دچار پوسیدگی و عفونت می باشد نیز به درمان و برطرف کردن آن ها بپردازند.

لذا اگر تاج دندان ها یکدست باشند و افراد به  دلایل دیگری قصد کاشت کامپوزیت یا لمینت را داشته باشند در صورتی که دندانپزشک متخصص تشخیص دهد جهت قرارگیری بهتر روکش های دندانی نیاز به جراحی لثه و برداشتن بخشی از لثه می باشد ابتدا به این امر پرداخته و سپس به نصب روکش های دندانی می پردازد.

7.ترمیم لثه تحلیل رفته

بسیار مهم است که همچون دندان ها نیز لثه ها هم زیبایی خود را حفظ کنند ولیکن اگر لثه ها دچار تحلیل رفتگی شده باشند میزان زیبایی دهان و حتی دندان ها کاهش می یابد به همین سبب نیاز است که در اسرع وقت به درمان و برطرف شدن تحلیل رفتگی لثه ها پرداخت..

لذا از جمله نشانه های تحلیل رفتگی لثه ها نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ایجاد فاصله بین دندان ها
  • سطح دندانی که در خط مسیر لثه قرار دارد زبر است
  • التهاب و تورم لثه
  • بلندی دندان ها ( بیش از حد )
  • لق بودن دندان ها
  • حساس بودن دندان ها و بعضا حتی لثه ها
  • قابل مشاهده بودن ریشه دندان
  • پوسیده شدن دندان ها
  • و..

اگر دندان هایی که در زیر خط لثه قرار دارند دچار پوسیدگی شوند نیز نیاز است که علاوه بر پرداخت هزینه جراحی زیبایی لثه در سال 1402 نیز میزان هزینه و قیمت رفع پوسیدگی دندان هم مد نظر قرار داد.

8.فلپ لثه

زمانی که عفونت دندان ها بیش از حد بوده و به زیر خط لثه ها رسیده باشد دندانپزشک به جراحی فلپ لثه می پردازد..زیرا این عفونت به حدی شدید است که سبب فاصله و جدایی بین دندان ها و لثه می گردد که به مرور زمان این فضای خالی نیز محل تجمع میکروب ها و باکتری ها شده و عفونت دندانی از دندان ها به استخوان فک و لثه هم می رسد.

از آنجایی که فاصله بین دندان ها و لثه نیاز است که در این نوع جراحی از بین رود حداقل زمان جراحی نیز دو ساعت می باشد که در این روش بر لثه ها برش هایی ایجاد می گردد تا عفونت وارده بر لثه نیز از آن خارج گردد. سپس برای از بین بردن فاصله بین دندان و لثه نیز از بخیه های مخصوصی استفاده می گردد.

جراحی فلپ لثه باید توسط دندانپزشکی متخصص و مجرب انجام گیرد زیرا از آنجایی که نیاز است عفونت از لثه ها به طور کامل برداشته شود خوب است که از تخصص دندانپزشکی کاربلد و ماهر بهره مند گشت.

9.پیوند استخوان

زمانی که نیاز باشد افراد دندان های خود را به سبب از دست رفتن تعدادی از دندان هایشان ایمپلنت کنند نیز دندانپزشک متخصص از جراحی پیوند استخوان بهره می گیرد.

لذا از دیگر دلایلی که سبب می گردد دندانپزشک از این نوع جراحی استفاده نماید از بین رفتن استخوان فک در افراد و یا توده استخوانی می باشد.

به طور کل اگر عفونت نیز علاوه بر درگیر کردن ریشه دندان استخوانی که در اطراف این ریشه قرار دارد را هم عفونی کرده باشد نیاز است جهت از بین رفتن عفونت نیز از جراحی پیوند استخوان بهره مند گشت.

هزینه جراحی زیبایی لثه

جراحی زیبایی لثه با لیزر چه مزایایی دارد؟

یکی از راه هایی که می توان به جراحی لثه پرداخت نیز بهره گیری از لیزر می باشد چرا که دارای مزایای متعددی می باشد فرضا:

  • زیبا شدن لثه ها
  • از بین رفتن مشکلات و بیماری های لثه
  • ترتیب دندان ها
  • خونریزی کمتر
  • از بین رفتن فاصله بین دندان ها و لثه
  • درد کم
  • توازن خط لثه
  • و..

اگر افراد قصد دارند به جراحی لثه های خود جهت زیبا سازی ظاهری یا از بین رفتن مشکلات لثه بپردازند و از قیمت و هزینه جراحی زیبایی لثه و درمان آن مطلع گردند تنها کافیست با شماره درج شده تماس حاصل نمایند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه