هزینه جراحی دندان عقل نهفته

هزینه جراحی دندان عقل نهفته

میزان هزینه جراحی دندان عقل نهفته ( 1402 ) یکی از متداول ترین سوالاتی که در بین اکثر مراجعین ایجاد می گردد این است که میزان هزینه جراحی دندان عقل نهفته چقدر است؟ چه عواملی بر هزینه جراحی دندان عقل نهفته موثر هستند؟ و.. بدین سبب نیاز دانستیم به بررسی این مسئله بپردازیم [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

هزینه خدمات کلینیک عرشیان - 1403

خدماتهزینه(تومان)🎉تخفیف ویژه ۲۰درصد محدود
ترمیم یک سطحی با کامپوزیت1/400/000 تومان1/170/000 تومان
ترمیم دو سطحی با کامپوزیت1/764/000 تومان1/470/000 تومان
ترمیم سه سطحی با کامپوزیت2/040/000 تومان1/670/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با کامپوزیت2/124/000 تومان1/770/000 تومان
کف بندی360/000 تومان300/000 تومان
ترمیم یک سطحی با آمالگام1/164/000 تومان970/000 تومان
ترمیم دو سطحی با آمالگام1/644/000 تومان1/370/000 تومان
ترمیم سه سطحی با آمالگام1/884/000 تومان1/570/000 تومان
ترمیم بیلد آپ با آمالگام2/040/000 تومان1/670/000تومان
عصب کشی تک کاناله3/000/000 تومان2/500/000 تومان
عصب کشی دو کاناله3/564/000 تومان2/970/000 تومان
عصب کشی سه کاناله4/764/000 تومان3/970/000 تومان
عصب کشی چهار کاناله5/400/000 تومان4/500/000 تومان
جرمگیری معمولی هر فک600/000 تومان500/000 تومان
جرمگیری تخصصی هر فک900/000 تومان750/000 تومان
کشیدن دندان1/800/000 الی 1/164/000 تومان1/500/000 الی 970/000 تومان
روکش PFM4/200/000 تومان3/500/000 تومان
روکش زیرکونیا4/644/000 تومان3/870/000 تومان
برای دریافت مشاوره و دریافت وقت ویزیت رایگان
قیمت های درج شده برخی از خدمات که به صورت بازه تعیین شده با توجه به تشخیص و ویزیت پزشک میباشد.

میزان هزینه جراحی دندان عقل نهفته ( 1402 )

یکی از متداول ترین سوالاتی که در بین اکثر مراجعین ایجاد می گردد این است که میزان هزینه جراحی دندان عقل نهفته چقدر است؟ چه عواملی بر هزینه جراحی دندان عقل نهفته موثر هستند؟ و..

بدین سبب نیاز دانستیم به بررسی این مسئله بپردازیم و درباره جراحی دندان عقل نهفته و نیز هزینه جراحی آن توضیحاتی را بیان داریم.

در چه مواقعی نیاز است از هزینه جراحی دندان عقل نهفته مطلع گردید؟

برخی مراجعین پیش از اینکه نشانه هایی از ایجاد دندان عقل مشاهده کنند نگران این هستند که تعرفه جراحی دندان عقل نهفته چقدر است؟ یا دندان عقل نهفته چ نشانه هایی دارد؟

لذا باید بیان داشت دندان عقل می تواند از 20 سالگی به بعد رشد نموده و در برخی از همان 20 سالگی بروز و برای برخی دیگر دیرتر ایجاد گردد.

حال باید اشاره داشت پدید آمدن دندان عقل می تواند به 3 صورت باشد:

  • دندان عقل کامل
  • دندان عقل نیمه نهفته
  • دندان عقل نهفته

جالب توجه است که دندان عقل کامل هیچ نیازی به جراحی ندارد ولیکن دندان های عقل نیمه نهفته و نهفته نیاز است که حتما جراحی شوند و در این زمان نیاز است که پس از تشخیص دندانپزشک به وجود دندان عقل نیمه نهفته یا نهفته از میزان هزینه جراحی دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته مطلع گردید.

هزینه جراحی دندان عقل نهفته

شناختی بر انواع دندان عقل

پیشتر اشاره شد که دندان عقل نیز ممکن است به صورت کاملا سالم، نیمه نهفته و نهفته ایجاد گردد. لذا بدین سبب لازم دانستیم که اشاراتی به انواع دندان عقل داشته باشیم.

دندان عقل کامل

همانطور که بیان شد پرداخت هزینه جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته 1402  لزوما به معنای جراحی دندان عقل سالم و کامل نیست زیرا زمانی که فضای بین لثه ها دارای محدودیت نباشند و دندان عقل به خوبی رشد کند نیز دندان عقل سالم و کامل پدید می آید.

بدین صورت دیگر نیازی به جراحی و پرداخت هزینه دندان عقل کامل نیست ولیکن باید توجه داشت زمانی که دندان عقل بدون جراحی برداشته می شود نیاز است که از مراقبت بیشتری برخوردار باشد.

دندان عقل نیمه نهفته

زمانی که لثه فضای محدودی برای رشد دندان عقل داشته باشد دندان عقل نیز نیمه نهفته می گردد به صورتی که نیمی از دندان عقل بیرون از لثه مشهود می گردد.

بنابراین باید بیان داشت هزینه جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته نیز نیاز است که جهت برداشت دندان عقل نیز پرداخت گردد تا پس از تقبل هزینه نیز دندان عقل با جراحی کاملا تخصصی دندانپزشک متخصص برداشته شود.

نیاز است که افرادی که دارای دندان عقل نیمه نهفته هستند سریعا نزد دندانپزشک متخصص مراجعه نموده و به جراحی دندان عقل نیمه نهفته خود بپردازند، زیرا در صورتی که دندان عقل نیمه نهفته برداشته نشود ممکن است میزان احتمال بروز سلولیت، کج شدن دندان ها، گیر غذایی بین دندان و لثه، آبسه و..افزایش یابد.

دندان عقل نهفته

نیاز است که افراد حتما به دنبال مراحل پرداخت هزینه و قیمت جراحی دندان عقل نهفته 1402 رفته و به جراحی تخصصی دندان عقل نهفته خود بپردازند و از آن غافل نگردند.

زیرا اگر افراد از جراحی دندان عقل نهفته غفلت کنند میزان احتمال بروز عفونت لثه و عفونت دندان،کیست و تومور افزایش می یابد.بنابراین نیاز است افرادی که دارای دندان عقل نهفته هستند، هزینه جراحی دندان عقل نهفته را پرداخته و نزد دکتری متخصص به جراحی دندان عقل نهفته بپردازند.

لذا باید بیان داشت بسیار مهم است که افراد دندان عقل خود را تا سنین 35 سالگی و حتی زودتر با جراحی یا بدون جراحی برداشته و از کشیدن و جراحی دندان عقل کامل، نیمه نهفته و نهفته خود توسط دندانپزشکی متخصص و مجرب غافل نشوند.

پس از اهمیت به پرداخت هزینه جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته و نیز کشیدن دندان عقل کامل، بسیار اهمیت دارد که افراد، کشیدن یا جراحی دندان عقل خود را نزد دندانپزشکی متخصص به سرانجام برسانند.

مزایا و علل پرداخت هزینه جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته

برخی افراد به سبب اینکه میزان هزینه جراحی دندان عقل از کشیدن آن بیشتر می باشد و یا دندان عقل همچنان درد زیادی به همراه نداشته است از پرداخت هزینه جراحی دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته سر باز زده و از آن غافل می گردند.

ولیکن باید توجه داشت مزایای جراحی دندان بیش از غفلت از آن می باشد که به آن ها اشاره می نماییم و بهتر است افراد در نظر گیرند که در صورت عدم جراحی دندان عقل خود ممکن است با مشکلاتی که پیشتر به آن ها اشاره شد رو به رو شده و میزان هزینه درمانی جهت جراحی و رفع مشکل دندانی نیز بیش از هزینه و تعرفه جراحی دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته می گردد.

  • جلوگیری از کج شدن و آسیب رسی به دندان های مجاور ( عدم نیاز به درست کردن دندان های آسیب دیده مجاور به سبب جراحی دندان عقل نهفته )
  • کاهش میزان درد ناشی از رشد دندان عقل
  • جلوگیری از بروز عفونت، کیست، تومور و..
  • کاهش میزان احتمال بروز التهاب لثه و بیماری ها و مشکلات دیگر
  • ایجاد فضای آزاد بیشتر برای دندان ها
  • و..

بنابراین بسیار مهم است که در صورت مشاهده نشانه های رشد دندان عقل در هر گوشه از فک دندانی (بالا و پایین) به نزد دکتر دندانپزشک متخصص مراجعه نموده و پس از مشخص شدن نوع دندان عقل فرضا دندان نهفته نیز با پرداخت قیمت جراحی دندان عقل نهفته به جراحی آن پرداخته و پس از جراحی دندان عقل به مراقبت های مداوم و مستمر پس از آن بپردازند که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم..

عوامل موثر بر هزینه جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته ( 1402 )

  • تعداد دندان های عقل
  • وضعیت دندان عقل نهفته و نیمه نهفته
  • میزان تخصص دندانپزشک
  • منطقه جغرافیایی کلینیک
  • و..

تعداد دندان های عقل نهفته و نیمه نهفته

یکی از عوامل موثر بر هزینه جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته در سال 1402 نیز تعداد این دندان های عقل می باشد. لذا باید توجه داشت اگر فردی قصد داشته باشد بیش از یک دندان عقل نهفته و نیمه نهفته را جراحی نماید تعرفه این جراحی به مراتب بیشتر از جراحی یک دندان عقل نهفته و نیمه نهفته می گردد.

وضعیت دندان های عقل

اگر رشد دندان های عقل هم در فک بالا هم در فک پایین همراه با عفونت بوده باشد و یا ریشه دندان عقل در سینوس قرار داشته باشد نیاز است که دندان عقل نهفته و نیمه نهفته نیز کاملا تخصصی تر و با مهارت، زمان و دقت بیشتری جراحی و برداشته شود.

در صورتی که دندان عقل نهفته و نیمه نهفته در چنین وضعیتی باشد میزان هزینه جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته افزایش می یابد.ولیکن اگر دندان عقل در وضعیت خوبی قرار داشته باشد هزینه جراحی کمتر و مناسب تر می گردد.

میزان تخصص دندانپزشک

تخصص دندانپزشک بسیار می تواند بر هزینه جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته موثر باشد. هرچه میزان تخصص و مهارت دندانپزشک در جراحی دندان های عقل بالا باشد به مراتب هزینه جراحی دندان های عقل افزایش می یابد.

ولیکن باید توجه داشت تخصص دندانپزشک بسیار مهم بوده و جراحی دندان ها نزد دندانپزشک متخصص ارزش بسیار بیشتری از میزان هزینه پرداختی جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته دارد.

منطقه جغرافیایی کلینیک

منطقه جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی که افراد قصد دارند دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته خود را در آن جراحی نمایند می تواند بر میزان هزینه نهایی جراحی موثر باشد.

هر چه کلینیک دندانپزشکی در منطقه ای  شلوغ تر و منطقه ای بالاتر باشد، میزان هزینه و قیمت جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته بیش از میزان هزینه جراحی در کلینیکی در حومه شهر و منطقه ای کم جمعیت تر می باشد.

هزینه جراحی دندان عقل نهفته

اهمیت مراقبت های الزامی پس از جراحی دندان عقل

باید اذعان داشت نیاز است که افراد مراقبت های لازم پس از دندان عقل را رعایت کنند تا از بروز مشکلات احتمالی نیز جلوگیری به عمل آید.

بنابراین توصیه می گردد افراد پس از جراحی دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته خود مراقبت های لازم را از دندانپزشک متخصص جویا شده و به هیچ عنوان از اجرای نکات لازم غافل نگردند.

فرضا:

  • عدم کشیدن سیگار و قلیان
  • عدم پرداختن به فعالیت های سنگین
  • قرار دادن کیسه بر روی گونه
  • آرام مسواک زدن و دقت بسیار به هنگام آن
  • مراجعه فوری به دندانپزشک به هنگام عدم قطع شدن خونریزی پس از 24 ساعت
  • عدم دست زدن و یا مالش ناحیه جراحی دندان عقل

و بسیاری نکات دیگر که نیاز است حتما از دندانپزشک متخصص پرسیده و عملی گردد زیرا این ها تنها برخی از نکات ضروری پس از جراحی دندان عقل هستند که به آن ها اشاره کردیم.

لذا افراد می توانند جهت جراحی تخصصی و حرفه ای دندان عقل نهفته و نیمه نهفته خود و نیز اطلاع دقیق از قیمت روز و تعرفه جراحی دندان عقل نهفته و نیمه نهفته ( 1402 ) نیز با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند.

متخصصان دندانپزشکی عرشیان با بهره گیری از به روزترین متد و با مهارت بسیار بالا و نیز تضمین نحوه جراحی به جراحی تخصصی دندان عقل می پردازند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه