مصرف الکل بعد از کامپوزیت

مصرف الکل بعد از کامپوزیت

مصرف الکل بعد از کامپوزیت خوب است یا مضر؟ یکی از مهم ترین الزاماتی که پس از نصب روکش کامپوزیتی باید به آن توجه نمود، مراقبت های پس از کاشت کامپوزیت ونیر می باشد. بنابراین ضروری است که افراد پیش از نصب این روکش بر روی دندان های طبیعی خود، این نکات اللخصوص مصرف الکل [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

مصرف الکل بعد از کامپوزیت خوب است یا مضر؟

یکی از مهم ترین الزاماتی که پس از نصب روکش کامپوزیتی باید به آن توجه نمود، مراقبت های پس از کاشت کامپوزیت ونیر می باشد.

بنابراین ضروری است که افراد پیش از نصب این روکش بر روی دندان های طبیعی خود، این نکات اللخصوص مصرف الکل بعد از کامپوزیت را جدی تلقی نموده و با رعایت نکات مهم پس از نصب، از بروز هرگونه مشکل و عوارض نیز جلوگیری نمایند.

مصرف الکل بعد از کامپوزیت

کامپوزیت ونیر چیست؟

همانطور که می دانیم در عصر امروز، زیبایی دندان ها بسیار بر روی چهره تاثیرگذار بوده و می تواند زیبایی افراد را چندین برابر سازد.

از آنجایی که سفیدی دندان ها در کنار مرتب بودن آن ها می تواند تصویر بسیار مطلوبی از لبخند افراد به نمایش بگذارد، افراد با کاشت کامپوزیت این زیبایی را نمایان می سازند.

کامپوزیت یکی از روش های زیبایی و درمانی دندانپزشکی است که به سبب نصب روکش های آن بر روی دندان ها، می توان با رفع عیوبی مثل:

زردی دندان ها کوچک و بزرگ بودن
هم ردیف نبودن برجستگی و بیرون زدگی

و..دندان ها را نیز از بین برده و رفع نموده و نیز دندان ها علاوه بر سفید شدن نیز زیبایی بسیار بیشتری را به سبب مرتب و هم ردیف بودن کسب کنند.

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که بین متقاضیان نصب روکش کامپوزیت ونیر پیش می آید این است که آیا مصرف الکل بعد از کامپوزیت خوب است یا بد؟از این رو در ادامه با اشاره بر اهمیت نصب روکش کامپوزیتی توسط دندانپزشکی متخصص و مجرب، به مراقبت های لازم پس از نصب کامپوزیت می پردازیم.

مصرف الکل بعد از کامپوزیت

الزامات پس از نصب روکش کامپوزیتی

بسیار مهم است که افراد به مراقبت های پس از نصب کامپوزیت نیز دقت نمایند زیرا دندان ها عضو مهمی از بدن و چهره هستند و نیاز است که با دقت فراوان به مراقبت از دندان ها پرداخته و به زیبایی آن ها اهمیت داد..خصوصا زمانی که روکش کامپوزیتی بر روی دندان های طبیعی قرار گرفته و نیاز است که با تمرکز بیشتری بهداشت دندان ها نیز رعایت گردد.

در ادامه به برخی از این الزامات خصوصا در جهت پاسخ به سوال آیا مصرف الکل پس از کامپوزیت خوب است یا بد؟ اشاره می کنیم.

بسیار حائز اهمیت است که افراد به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت داده و در طی روز از مسواک و نخ دندان استفاده نمایند.
مهم است که افراد میزان مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی را پس از کاشت کامپوزیت با مشورت دندانپزشک متخصص به حداقل رسانده و پس از مصرف بلافاصله دندان های خود را مسواک زده و از نخ دندان استفاده نمایند.
باید با تاکید فراوانی اشاره کنیم که مصرف الکل بعد از کامپوزیت ونیر نیز ممنوع بوده و افراد باید از مصرف الکل خودداری نمایند. ( توصیه می گردد افراد پس از نصب کامپوزیت نیز در اینباره با دکتر دندانپزشک مشورت نموده و الزامات لازم را نیز رعایت کنند. )
از دیگر نکات مهم پس از نصب روکش کامپوزیتی، عدم استعمال دخانیات (سیگار، قلیان و..) می باشد..بسیار مهم است که افراد پس از کامپوزیت کردن دندان های خود از استعمال دخانیات هر چند کم نیز به طور جدی خودداری کنند.
حائز اهمیت است که پس از تاکید بر عدم استعمال دخانیات و عدم مصرف الکل پس از نصب کامپوزیت، افراد از جویدن مواد غذایی سخت و گاز زدن و فشردن مواد غذایی سفت و محکم خودداری نموده و هیچ شیء و مواد غذایی را با دندان های خود نشکنند.
مهم است که افراد پس از کامپوزیت، در بازه های زمانی خاص و فاصله دار با تایید دندانپزشک متخصص به معاینه دندان ها پرداخته و به این مسئله توجه نموده و از معاینه دندان های خود بعد از کامپوزیت غافل نشوند.

و بسیاری نکات مهم دیگر که نیاز است افراد حتما پس از کاشت کامپوزیت دندان های خود، این نکات را از دندانپزشک متخصص خود جویا شده و الزامات پس از نصب این روکش را رعایت کنند.

بنابراین دریافتیم علاوه بر اهمیت عدم مصرف الکل بعد از نصب کامپوزیت، نیاز است که با دقت بیشتری به رعایت بهداشت دهان و دندان ها پرداخته و میزان زیبایی و سفیدی دندان های کامپوزیتی را با رعایت این نکات حفظ نمود زیرا در صورت عدم رعایت نکات و مراقبت های پس از نصب، میزان احتمال بروز لک و زردی بر دندان ها افزایش یافته و در صورت عدم مسواک و نخ دندان نیز میزان احتمال بروز پوسیدگی بر روی دندان ها افزایش می یابد.

مصرف الکل بعد از کامپوزیت

عوارض مصرف الکل بعد از کامپوزیت

  • در راستای اشاره به نکات مراقبتی دندان های کامپوزیتی از جمله عدم مصرف الکل، جالب توجه است که افراد در نظر گیرند اگر ایشان پس از کامپوزیت به مصرف الکل بپردازند، مهم ترین خطری که برای دندان هایشان وجود دارد پوسیدگی می باشد.
  • زمانی که دندان های افراد پس از کامپوزیت دچار پوسیدگی گردد، دندان ها دچار بوی نامطبوعی شده و زیبایی دندان ها به مرور کاهش می یابد. به سبب بروز پوسیدگی بر روی دندان ها، ضروری است که روکش کامپوزیتی از روی دندان ها خارج شده و در اسرع وقت به درمان پوسیدگی نیز پرداخت.
  • از آنجایی که روکش کامپوزیتی بر روی دندان های طبیعی قرار دارند و فضای دندان های طبیعی به واسطه این روکش بسته می باشد، در صورت پوسیدگی و عدم درمان، ممکن است این پوسیدگی به دندان های مجاور هم آسیب زده و سلامت دندان های طبیعی به خطر افتد.

بنابراین بسیار مهم است که به عدم مصرف الکل پس از کاشت روکش کامپوزیتی اهمیت داده و این نکته را پشت گوش نینداخت.

به همین سبب نیاز است در سریع ترین زمان با مشاهده علائم پوسیدگی دندان نیز به دکتر دندانپزشک مراجعه نمود و به درمان آن پرداخت همچنین می توان جهت جلوگیری از بروز هر نوع مشکل بر دندان ها نیز در بازه های زمانی مشخصی نیز به نزد دندانپزشک رفته و به معاینه تخصصی دندان ها پرداخت.

افراد می توانند جهت درمان تخصصی دندان های خود پس از کامپوزیت و یا نصب تخصصی روکش کامپوزیتی بر روی دندان هایشان با تضمین کیفیت و قیمت، با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه