مصرف الکل بعد از جراحی لثه

آیا مصرف الکل بعد از جراحی لثه خوب است یا خیر؟ یکی از جراحی های مهم در علم دندانپزشکی نیز جراحی لثه می باشد چه بسا وقتی افراد دچار بیماری‌های لثه هستند می‌توانند با جراحی لثه این بیماری‌ها و مشکلات لثه را درمان سازند.. به طور کل وقتی بیماری‌های لثه با جرم گیری و یا [...]

آیا مصرف الکل بعد از جراحی لثه خوب است یا خیر؟

به طور کل وقتی بیماری‌های لثه با جرم گیری و یا حتی کورتاژ لثه رفع نشوند دندانپزشکی متخصص از جراحی لثه بهره می گیرد.

یکی از سوالاتی که بین افراد رخ می دهد این است که آیا مصرف الکل بعد از جراحی لثه آسیب زا است یا خیر؟

مصرف الکل بعد از جراحی لثه

مصرف الکل بعد از جراحی لثه به هیچ عنوان توصیه نمی گردد چرا که مصرف مشروبات الکلی و حتی استعمال دخانیات می تواند به لثه ها آسیب برساند و حتی بهبودی را در دوران نقاهت بسیار کاهش دهد.

مصرف الکل بعد از جراحی لثه نه تنها بیماری های لثه را برطرف نمی سازد بلکه سبب شدت یافتن این بیماری ها شده و حتی ممکن است لثه ها به سبب زخم های موجود و مصرف الکل دچار عفونت شوند.

بنابراین توصیه می گردد حتما از مصرف الکل بعد از جراحی لثه خودداری گردد با این وجود اگر افراد قصد دارند پس از این جراحی همچنان مصرف نوشیدنی های الکلی بپردازند نیاز است که حتماً با دندانپزشک متخصص خود مشورت نمایند.

چرا به جراحی لثه بپردازیم؟

پیشتر اشاره نمودیم که بیماری‌های لثه در صورتی که با بهره گیری از برخی روش‌های درمانی بهبود نیابند با جراحی یا پیوند لثه درمان می شوند..

حال برخی دلایل که سبب نیازمندی به جراحی لثه و بروز بیماری بر روی آن می گردند را در ادامه بیان می داریم:

• مصرف برخی از داروها
  • تجمع باکتری و پلاک در اطراف دهان و لثه
  • وجود تومور در لثه
  • وجود کیست در دست
  • ایجاد بیماری به سبب عفونت های دهانی و لثه
  • و‌‌..

مصرف الکل بعد از جراحی لثه

مراقبت های لازم پس از جراحی لثه چیست؟

اینکه چگونه از لثه پس از جراحی لثه محافظت کنیم نیز نیازمند رعایت برخی نکات مهم می باشد که به آنها اشاره می کنیم:
بسیار مهم است که از ورزش های شدید اجتناب گردد

• از آنجایی که ورزش کردن می تواند سبب بروز خونریزی لثه ها شود نیز توصیه می گردد حتما از ورزش کردن تا زمانی که دندانپزشک متخصص رضایت نداده است خودداری گردد.
  • مهم است که از استعمال دخانیات، سوء مصرف مواد مخدر و حتی مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری گردد
  • مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات می تواند سبب بروز بیماری و عفونت لثه و دهان شده و مدت زمان لازم جهت بهبود زخم های لثه نیز افزایش می یابد و..چه بسا رقیق شدن خون به سبب مصرف الکل می تواند پس از جراحی لثه بسیار خطرناک باشد.
  • بهره گیری از ضدعفونی کننده و حتی دهانشویه جهت کاهش احتمال بروز عفونت و تمیزی محله جراحی
  • پرهیز از مصرف مواد غذایی سفت در روزهای آتی پس از جراحی لثه
  • مراجعه به کلینیک دندانپزشکی معتبر جهت جراحی لثه(جراحی لثه نیازمند تخصص بسیار بالایی می باشد و اگر با مهارت و تخصص بالایی انجام نگیرد بیماری های لثه نه تنها برطرف نشده بلکه ممکن است وضعیت بیماری لثه ها وخیم تر گردد.به همین سبب مهم است که جهت جراحی لثه حتما به دندانپزشکی متخصص و مجرب مراجعه نمود و همچنین به نکات مراقبتی لثه و دهان پس از جراحی توجه داشت..)

مهم است که حتما این نکات با توجه به نوع بیماری و شدت آن پس از جراحی لثه از جانب دندانپزشک متخصص دریافت گردد.

بنابراین مهم است که حتماً مراقبت‌های لازم از جانب دندانپزشک متخصص جویا شده و جهت حفظ سلامت دندان ها و همچنین عدم کاهش طول عمر و ماندگاری روکش ایمپلنت حتما به راهنمایی های تخصصی دندانپزشک توجه نمود‌.

مصرف الکل باعث بروز بیماری لثه می شود؟

در صورتی که پس از جراحی لثه به مراقبتهای اشاره شده توجه نداشت و به بهداشت دهان و دهان اهمیت نداد احتمال رشد زیاد پلاک ها و باکتری ها افزایش یافته و به مرور بیماری‌های لثه ممکن است بروز کنند.

بنابراین اگر افراد به مصرف نوشیدنی‌های الکلی پس از جراحی لثه بپردازند ممکن است دچار عفونت شده این عفونت ها بیماری‌های لثه را شدت بخشند و حتی دچار خونریزی شود.چنانچه مصرف بعد از هر عمل دندانپزشکی مثل مصرف الکل بعد از پر کردن دندان مضر و خطرساز می باشد.

همچنین متخصص مجرب و ماهر پیش از جراحی لثه توصیه های مهم را به مراجعین ارائه می‌دهد که یکی از آنها عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی در نزدیک ترین روزهای پیش و پس از جراحی لثه می باشد.

بدین جهت افراد می توانند برای جراحی لثه به صورت کاملا تخصصی به عرشیان کلینیک مراجعه نمایند تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود و جهت کسب اطلاع از هزینه جراحی زیبایی لثه بر روی لینک کلیک نمایند.

1. علیرضا 19 اسفند 1402 در 12:59 - پاسخ دادن

سلام آقای دکتر من دوازده روز پیش پایه ایمپلنت گذاشتم دکتر بخیه زد گفت بعد دوهفته برم بخیه رو بازکنه و مرحله بعد خاستم بدونم الان میتونم مشروبات الکی مصرف کنم یان ؟لسم بهتر شده تقریبا خوب شده
    و اینکه الکی نیستم فقط بخاطر یه مراسم که میخوام مصرف کنم ممنون میشم جواب بدید

• مدیریت کلینیک 19 اسفند 1402 در 13:13 - پاسخ دادن