علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان چیست؟ احتمال می دهیم تقریبا عموم افراد از علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان با لمینت آگاه نباشند و برایشان سوال شود چرا ونیر کامپوزیتی که یکی از روش های کاشت لمینت دندان است با لمینت دندان سرامیکی که از قضا آن هم از روش های کاشت لمینت است از لحاظ [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان چیست؟

احتمال می دهیم تقریبا عموم افراد از علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان با لمینت آگاه نباشند و برایشان سوال شود چرا ونیر کامپوزیتی که یکی از روش های کاشت لمینت دندان است با لمینت دندان سرامیکی که از قضا آن هم از روش های کاشت لمینت است از لحاظ قمیت تفاوت دارد؟برای درک و پذیرش علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان با لمینت سرامیکی نیاز است که اطلاعاتی بیشتر از اطلاعات پیشین خود از این دو روش زیبایی امروزی به دست آوریم.بنابراین اگر شما هم به دنبال جویا شدن علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان هستید مطالعه ادامه مطالب را نیز از دست ندهید.

عوامل موثر بر علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

  1. تفاوت در نوع و درجه رنگ کامپوزیت دندانی
  2. میزان تخصص دندانپزشک در نصب ونیر کامپوزیتی
  3. تفاوت در کیفیت مواد کاشت ونیر کامپوزیتی مهم ترین علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

تفاوت در نوع و درجه رنگ کامپوزیت دندانی

برای پی بردن به علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان می توان به تفاوت انواع برندهای کامپوزیت دندان اشاره نمود.کامپوزیت دندان با برندهای متعددی عرضه شده که سبب می گردد میزان سابقه و کیفیت این برندها در علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان موثر باشند.همچنین کامپوزیت دندان در رنگ های مختلفی به عرضه در می آیند و ممکن است هر کلینیکی برای هر درجه رنگی با توجه به کیفیت روشنی و ماندگاری آن ها در میزان هزینه کامپوزیت تفاوت قائل شوند.

باید مژده دهیم که دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان با کاشت کامپوزیت دندانی و روش هایی مثل بلیچینگ دندان قسطی این شرایط را برای علاقمندان به زیباتر ساختن دندان هایشان فراهم کرده است.و به این عزیزان با هدیه مشاوره رایگان کمک نموده تا با خیال راحت تمامی سوالات و ابهامات خود را جویا شوند.

میزان تخصص دندانپزشک در نصب ونیر کامپوزیتی

از موثرترین دلایل علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان،مهارت و تخصص دندانپزشک در اِعمال صحیح و درستِ کامپوزیت دندانی بر روی دندان ها می باشد.دندانپزشک باید در زمینه کاشت ونیر کامپوزیتی ماهر بوده و از تجربه بالایی برخوردار باشد و نیز بتواند با بهترین روش روکش کامپوزیتی زیباترین فرم ممکن را به مراجعین خود تقدیم کند.چگونگی نصب کامپوزیت دندانی توسط دندانپزشک نقش بسزایی در نتیجه نهایی کامپوزیت دندانی دارد.

هرچه دندانپزشک از مهارت بالاتری برخوردار باشد مسلما به دلیل کیفیت کاشت بالا هزینه بیشتری برای کاشت ونیر کامپوزیتی لاز می گردد که از دلایل علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان در کلینیک های متعدد می باشد.دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان با وجود مجرب ترین و حرفه ای ترین متخصصان در زمینه کاشت کامپوزیت دندان علاوه بر تعیین پرداخت اقساطی این روش زیبایی با درجه یک ترین دندانپزشکان عصر حاضر توانسته رضایتمندی های بیشماری را جلب نموده و زیباترین دندان ها را به علاقمندان به کاشت ونیر کامپوزیتی تقدیم کند.

تفاوت در کیفیت مواد کاشت ونیر کامپوزیتی “مهم ترین” علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

یکی دیگر از مهم ترین دلایل علت تفاوت کامپوزیت دندان تفاوت در کیفیت مواد کاشت می باشد.مواد کاشت ونیر کامپوزیتی در انواع و برندهای گوناگونی عرضه می شوند که هرچه این برند برای کاشت مواد کامپوزیت باکیفیت تر و تضمینی باشد هزینه بالایی از بیمار تقبل می شود که در نهایت این کیفیت بالا برای مراجع بهترین نتیجه را از لحاظ زیبایی و کیفیت کامپوزیت دندانی تداعی می کند.اما اگر ونیر کامپوزیتی از موادی نه چندان باکیفیت ساخته شده باشد هزینه این مواد بر حسب میزان کیفیتش محاسبه و دریافت می گردد.

همچنین عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که سبب علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان با لمینت سرامیکی می شوند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

عوامل موثر بر علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان با لمینت سرامیکی

  1. تفاوت طول انجام و نصب ونیر کامپوزیتی با لمینت سرامیکی
  2. علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان در میزان ماندگاری و دوام
  3. تفاوت در تراشیدن یا عدم تراشیدن مینای دندان
  4. علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان وابسته به میزان مقاومت به لکه

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

 تفاوت طول انجام و نصب ونیر کامپوزیتی با لمینت سرامیکی

از دلایل علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان باید به مدت زمان طول نصب و کاشت اشاره داشت.از آنجایی که مدت زمان لازم برای نصب لمینت سرامیکی در حداقل دو جلسه انجام می شود اما کامپوزیت دندانی یا ونیر کامپوزیتی در یک جلسه درمان به طول می انجامد بنابراین سریع تر نصب شده و بر روی دندان ها قرار می گیرد.

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان در میزان ماندگاری و دوام

ونیر کامپوزیتی ماندگاری کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دارد و این مدت دوام را می توان از حداقل 5 سال تا حداکثر 7 سال در نظر گرفت.با اینکه این میزان ماندگاری هم زمان کمی نیست اما لمینت سرامیکی ماندگاری 10 سال تا حداکثر 15 سال دارد که این ماندگاری دائمی می باشد و تنها در صورت نیاز، قابل تعویض است اما غیر قابل برگشت بوده و نمی توان آن را از روی دندان ها برداشت.

تفاوت در تراشیدن یا عدم تراشیدن مینای دندان

از مهم ترین علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان عدم قابلیت تراشیدن مینای دندان(مگر در مواقع خاص)برای کاشت کامپوزیت دندان می باشد که سبب شده عموم افراد جامعه کاشت ونیر کامپوزیتی را به این دلیل به کاشت لمینت سرامیکی ترجیح دهند.در مقابل باید اشاره کنیم لمینت سرامیکی هم طرفداران خاص خود را دارد و اکثر افراد حتی با دانستن امکان تراشیدن مینای دندان هایشان در لمینت سرامیکی به نصب آن می پردازند.

پیش تر اشاره کردیم که کاشت لمینت دندان سرامیکی غیرقابل بازگشت می باشد این نیز به دلیل تراشیدن مینای دندان در لمینت سرامیکی است که سبب می شود افراد نتوانند حتی برای دندان های طبیعی خود استراحتی قائل شده و روکش لمینتی را از دندان هایشان خارج کنند.اما کامپوزیت دندان این چنین نبوده و افراد در هر بازه زمانی که تمایل به استراحت دادن دندان هایشان داشته باشند می توانند کامپوزیت دندانی نصب شده را با مراجعه به متخصص خود از روی دندان هایشان خارج کنند و هر هنگام که دوباره قصد نصب کامپوزیت را داشتند می توانند روکش کامپوزیتی را حتی با درجه رنگی متفاوتی بر روی دندان هایشان نصب کنند.

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان وابسته به میزان مقاومت به لکه

میزان مقاومت و استحکام کامپوزیت دندان در برابر لکه و تغییر رنگ به مراتب کمتر از لمینت سرامیکی می باشد و احتمال بروز لکه و یا تغییر رنگ در آن وجود دارد.اما لمینت سرامیکی که از سرامیک خالص ساخته می شود مقاومت بالایی در برابر لکه ها دارد.

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان

علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان در “عرشیان کلینیک”

عرشیان کلینیک با بهره مندی از بهترین متد روز و بالاترین کیفیت مواد ساخت برای  کاشت و نصب کامپوزیت دندانی زیباترین دندان ها را به مراجعین تقدیم می نماید.علاقندان به کاشت کامپوزیت دندان و یا لمینت سرامیکی و..می توانند در جهت بهره مندی از کاشت کامپوزیت دندان و این قبیل روش ها از مشاوره رایگان دندانپزشکی شبانه روزی عرشیان استفاده کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه