عصب کشی دندان در دوران شیردهی

عصب کشی دندان در دوران شیردهی

عصب کشی دندان در دوران شیردهی خطرناک است؟ عصب کشی دندان در دوران شیردهی معمولاً به دلیل مشکلات جدی دندانی انجام می شود که نیاز به درمان دارند. اگر شما در دوران شیردهی هستید و به عصب کشی دندان نیاز دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. پیشنهاد می شود برای اطلاع کامل و [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

عصب کشی دندان در دوران شیردهی خطرناک است؟

عصب کشی دندان در دوران شیردهی معمولاً به دلیل مشکلات جدی دندانی انجام می شود که نیاز به درمان دارند. اگر شما در دوران شیردهی هستید و به عصب کشی دندان نیاز دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

پیشنهاد می شود برای اطلاع کامل و دقیق از ضرر عصب کشی دندان در دوران شیردهی و اطلاع از تمامی موارد مربوط عصب کشی دندان مانند هزینه عصب کشی دندان، به سایت و یا دندان پزشکان عرشیان کلینیک مراجعه کنید.

بعضی از پزشکان ممکن است پیشنهاد کنند که شیردهی را متوقف کنید و به جای آن، شیر خشک داده شود تا بتوان به علاج دندان بپردازید. اما بسته به شرایط شما و سلامتی کودک، ممکن است این روش نامطلوب باشد. در کل، عصب کشی دندان در دوران شیردهی باید با دقت و توسط پزشک تخصصی انجام شود و باید به دقت دستورالعمل های بهداشتی پس از عمل را دنبال کنید.

عصب کشی دندان در دوران شیردهی

عصب کشی در دوران شیردهی همانند هر مرحله دیگری از زندگی با خطرات خود همراه است. در صورتی که مادر به شدت نیازمند عصب کشی است، بهتر است دارویی مصرف کند که تأثیری بر روی شیردهی ندارد. انجام عصب کشی در دوران شیردهی ممکن است برای مادر مشکل ساز نباشد. اما برای انجام این روش باید با متخصص پزشکی و متخصص شیردهی مشورت شود و تصمیم گیری درباره آن با توجه به موقعیت هر مادری باید انجام شود.

در مورد اشعه ایکس باید گفت که در هر مرحله از زندگی اشعه ایکس ممکن است موجب آسیب به سلول های بدن شود. در دوران شیردهی، اگر نیاز به اشعه ایکس برای انجام عصب کشی وجود داشته باشد، پزشک باید با توجه به نیاز اساسی برای انجام آن، بهترین تصمیم را بگیرد. نووکائین یک داروی بی حس کننده است که برای کنترل درد در مراحل مختلف درمانی استفاده می شود.

با این حال، مصرف نووکائین در دوران شیردهی باید با دقت و توسط پزشک تجویز شود. در مواردی که نووکائین لازم است، مصرف آن باید بعد از شیردهی انجام شود تا ریسک تأثیرات نامطلوب برای کودک کاهش یابد. حتی آرام‌ بخش هایی مانند اکسید نیتروژن با همان گاز خنده نیز با شیردهی سازگاری ایجاد می کند و مشکلی پیش نمی آید.

در کل این آرام بخش در جریان خون نا محلول می باشد، به منظور آن که بعد از توقف نفس کشیدن، ابتدا از طریق مغز به ریه‌ ها و بعد در آخر به هوای اتاق می‌ رود. با این حال، توصیه می شود در این موارد، مادر بعد از انجام عصب کشی، دندان در دوران شیردهی، شیردهی خود را نهایت تا چند ساعت متوقف کند و در صورت ضرورت از شیر خشک استفاده کند تا بیشترین محافظت برای کودک ایجاد شود. (البته همان طور که گفته شد، احتمال آسیب به کودک خیلی پایین است و شیردهی نیز مشکلی ایجاد نمی کند، اما برای احتیاط بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.)

عصب کشی دندان در دوران شیردهی

مشکلات مربوط به عصب کشی دندان در دوران شیردهی

مشکلات دندانی ممکن است در هر مرحله از زندگی رخ دهد و در دوران شیردهی نیز این مشکلات به وجود می آیند و احتمال پوسیدگی دندان نیز بیشتر است. برخی از مشکلات دندانی که ممکن است نیاز به عصب کشی داشته باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوسیدگی دندان: اگر پوسیدگی دندان به حدی شدید شود که باعث شده باشد که عصب دندان تحت تأثیر قرار گیرد، عصب کشی برای درمان این مشکل ممکن است ضروری باشد. چرا که پوسیدگی در مواردی باعث می شود فرد نسبت به مواد غذایی گرم و سرد نیز حساس شود.
  • ترمیم دندان: در برخی موارد، ترمیم دندان ممکن است به طور ناکامل باشد و عصب دندان همچنان درد و حساسیت را تجربه کند. در این موارد، عصب کشی دندان در دوران شیردهی ممکن است به عنوان یک گزینه درمانی مطرح شود.
  • شکستگی دندان: در برخی موارد، دندان ممکن است به شدت شکسته شود و عصب دندان تحت تأثیر قرار بگیرد. در این حالت، عصب کشی می تواند به عنوان یک گزینه درمانی مطرح شود.

در هر صورت، تصمیم گیری درباره انجام عصب کشی برای هر فرد باید توسط پزشک و با توجه به وضعیت دندان و میزان نیاز به درمان، اتخاذ شود. اما در کل هیچ مدرک علمی بر اساس این که نشان دهد، قطع شیردهی برای کودک بهتر است و یا عصب کشی دندان در دوران شیردهی به مادر و یا کودک آسیب می رساند، وجود ندارد.

عصب کشی دندان در دوران شیردهی

به طور کل بی حس کننده هایی که مورد استفاده دندانپزشکان قرار می گیرد، زمان تاثیرگذاری کمی دارند. وقتی که مادر بیدار است، حجم بیشتر دارو توسط بدن متابولیزه یا بازدم می شود. مثلا آرام بخش هایی همچون میدازولام ها فقط برای مدت کوتاهی تاثیر گذار هستند و عمل می کنند. در نهایت مادر بعد از انجام عصب کشی و تمام شدن آن می تواند به کودک شیر دهد، تنها در حین عصب کشی نمی تواند عمل شیردهی را انجام دهد.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه