سفید کردن دندان با جوش شیرین

سفید کردن دندان با جوش شیرین

شست و شو و سفید کردن دندان با جوش شیرین: یکی از مهم ترین سوالاتی که در ذهن افراد تداعی می گردد این است که آیا سفید کردن دندان با جوش شیرین خوب است یا بد؟ باید اذعان داشت امروزه برخی به اشتباه صحبت از سفید کردن دندان با جوش شیرین می کنند که سبب [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

شست و شو و سفید کردن دندان با جوش شیرین:

یکی از مهم ترین سوالاتی که در ذهن افراد تداعی می گردد این است که آیا سفید کردن دندان با جوش شیرین خوب است یا بد؟ باید اذعان داشت امروزه برخی به اشتباه صحبت از سفید کردن دندان با جوش شیرین می کنند که سبب گشته اغلب افراد دندان های خود را با جوش شیرین شسته تا دندان هایشان سفید گردد در حالیکه سفید کردن دندان با جوش شیرین از پرخطرترین کارهایی است که افراد می توانند در برابر سلامت دندان هایشان انجام دهند.

متاسفانه جوش شیرین ممکن است یکی از راه های سریع برای سفید شدن دندان ها تلقی گردد و از نظر برخی ضرری برای دندان ها نداشته باشد ولیکن باید بگوییم این باور کامل اشتباه بوده و جوش شیرین حتی با وجود فوایدی که داشته باشد برای سلامت دندان ها بسیار پرخطر می باشد.

سفید کردن دندان با جوش شیرین

دستور العمل درست کردن خمیر جوش شیرین برای سفید کردن دندان:

شما می توانید با درست نمودن خمیری از جوش شیرین و آب، ترکیبی برای سفید کردن دندان های خود درست کنید.

نسبت های مساوی از آب و جوش شیرین را درست کنید تا ترکیبی خمیری مانند بدست اید. حدود 3 گرم جوش شیرینی با با مقداری آب را ترکیب کنید. این رتکیب را بر روی مسواک بریزید و مسواک را بر روی دندان بکشید. برای اضافه کردن کمی طعم، برخی دوست دارند که روغن نعناع را با جوش شیرین و آب ترکیب کنند.جوش شیرین به تنهایی طعم ملایم و تلخی دارد، بنابراین ممکن است متوجه شوید که روغن نعناع به شما کمک می کند تا این تجربه را لذت بخش تر کنید.

همچنین شما می توانید از ترکیب آب اکسیژنه برای سفید کردن دندان با جوش شیرین استفاده نمایید. اکثر خمیر دندان ها برای سفید نمودن پلاک ها از آب اکسیژنه و سدیم بی کربنات استفاده می نمایند. شما می توانید با آب اکسیژنه, سدیم بیکربنات را ترکیب کنید تا خمیر دندانی را شکل دهید که برای مسواک زدن دندان هایتان از آن استفاده می کنید. با این حال, به خاطر داشته باشید که ترکیب آب اکسیژنه و جوش شیرین ممکن است باعث ایجاد دندان ها و لثه های حساس شود, بنابراین از اثرات جانبی آن آگاه باشید و اگر قادر به رسیدگی به حساسیت نیستید از آن ها استفاده نکنید.

گذری بر سفید کردن دندان با جوش شیرین در عصر امروز:

از آنجایی که جوش شیرین ماده ای بوده است که اسید ها و باکتری ها را از بین می برد و با بهره گیری از تراشیدن و ساییدن مینای دندان ها سبب می گردد لکه های سطحی، نه عمیق مثل لک قهوه بر روی دندان ها و..از بین رفته و سفید شوند و نیز بسیاری افراد به اشتباه از آن به عنوان ماده ای برای سفید کردن دندان با جوش شیرین یاد می کنند، در حالیکه همین تراشیدن مینای دندان می تواند مشکلات متعددی برای دندان ها ایجاد گرداند.

لذا برخی به اشتباه تصور می کنند که جوش شیرین می تواند زردی و بدرنگی دندان هایشان را از بین برده و دندان هایشان سفید گردد در صورتی که این یک باور اشتباه بوده و بالعکس سفید کردن دندان با جوش شیرین بسیار پرخطر می باشد.

اغلب افراد به سبب سفید کردن دندان هایشان با جوش شیرین دیگر از مسواک و خمیر دندان یا حتی دهان شویه ها استفاده نکرده و تنها به بهره گیری از جوش شیرین می پردازند.در حالیکه جوش شیرین بسیار می تواند به سلامت دندان ها آسیب زده و برای دندان ها مضر باشد.

همچنین برخی به سبب اینکه جوش شیرین دندان ها را تمیز و سفید می گرداند به مقادیر زیادی از آن استفاده کرده و اصلا برایشان مهم نیست  که جوش شیرین برای دندان ها بسیار مضر می باشد.

سفید کردن دندان با جوش شیرین

مضرات جوش شیرین برای دندان

مضرات جوش شیرین برای دندان بسیار زیاد است. جوش‌ شیرین برای سفید کردن دندان ممکن است موجب خراشیدگی و آسیب به لایه‌ مینایی دندان شوند. این مواد اغلب اسیدهایی را شامل می‌ شوند که می‌ توانند به طرح دندان آسیب برسانند و باعث حساسیت دندان ها نیز شوند. به طور کلی جوش‌ شیرین که برای سفید کردن دندان تبلیغ می‌ شوند، اغلب حاوی اسید های مختلفی مانند هستند.

این اسید ها می‌ توانند لایه‌ مینای دندان را تخریب کرده و به نواحی حساس دندان نفوذ کنند، منجر به افزایش حساسیت دندان ها شوند و در موارد شدید‌ تر، باعث خراشیدگی و آسیب به دندان ها شوند. استفاده طولانی‌ مدت و مکرر از این محصول ممکن است باعث ضعف لایه‌ مینای دندان شده و باعث مشکلات دائمی در دندان ها شود.

  • تضعیف مینای دندان: از مضرات جوش شیرین برای دندان می توان به این مورد اشاره کرد که مینای دندان را تخریب کرده و به حساسیت دندانها نسبت به دمای گرم و سرد افزوده و موجب درد و ایجاد مشکلات حساسیت شود.
  • تضعیف اتصالات ارتودنسی: اگر دندان‌ های شما ارتودنسی شده‌ اند، استفاده نادرست از جوش‌ شیرین ممکن است اتصالات و اجزای ارتودنسی را ضعیف کرده و به همین ترتیب تاثیر منفی بر روی درمان داشته باشد.
  • افزایش خطر پوسیدگی: استفاده نادرست از جوش‌ شیرین می‌ تواند لایه‌ های محافظ دندان را تخریب کرده و احتمال پوسیدگی را افزایش دهد.
  • عدم تاثیر بر روی لکه‌ های عمیق: اگر دندان‌ ها لکه‌ های عمیقی دارند، جوش‌ های شیرین اغلب قادر به از بین بردن این لکه‌ ها نیستند.
  • عدم کافی بودن برای مبارزه با حفره‌ های دندان: جوش شیرین به تنهایی کافی نیست و نمی‌تواند به مبارزه با حفره‌ های دندان کمک کنند.
  • عدم حاوی فلوراید: یکی دیگر از مضرات جوش شیرین برای دندان، این است که فلوریدا ندارد. فلوراید به تقویت دندان‌ ها کمک می‌ کند و از پوسیدگی جلوگیری می‌ کند، اما جوش‌ شیرین عمدتاً فاقد این ترکیب هستند و می‌ توانند باعث ضعف دندان‌ ها شوند.

سفید کردن دندان با جوش شیرین چه مضراتی را در بر دارد؟

بهره گیری از جوش شیرین به سبب سفید کردن دندان ها سبب می گردد مینای دندان آسیب زیادی ببیند.

لذا باید توجه داشت در صورتی که مینای دندان بر اثر جوش شیرین از بین برود ممکن است مشکلات متعدد دیگری را نیز به وجود آورد مثلا آسیب به مینای دندان می تواند سبب تغییر رنگ آن شود.

در صورتی که مینای دندان دچار آسیب گردد دندان ها ضعیف شده و دچار پوسیدگی می شوند و حساسیت هایی شامل حال دندان های فرد می گردد فرضا نمی تواند به خوبی غذایی را جویده و به هنگام غذا خوردن دچار درد دندانی می گردد.

جوش شیرین می تواند مینای دندان را ساییده و سبب گردد ضعیف شود:

لذا باید توجه داشت اگر مینای دندان آسیب ببیند دیگر نمی تواند این آسیب را برطرف نمود و دندان ها پس از از بین رفتن مینای دندان بسیار ضعیف شده و این ضعف در هر حالتی خودنمایی می کند فرضا به هنگام غذا خوردن، به هنگام مسواک زدن و..

بنابراین توصیه می گردد در سفید کردن دندان با جوش شیرین تعلل کرده و دست به اقدامی نزد و راه های نوین دیگری که خطری برای سلامتی دندان ها ندارد به جای بهره گیری از جوش شیرین استفاده شود.

جوش شیرین می تواند حساسیت هایی را برای افراد ایجاد کند

همانطور که اذعان شد حساسیت دندانی ایجاد شده با سفید کردن دندان با جوش شیرین می تواند سبب گردد افراد به هنگام غذا خوردن دچار درد دندانی شده و نیز حتی دهانشان بوی نامطلوبی بگیرد.

لذا حساسیتی که جوش شیرین سبب می گردد می تواند بر لثه ها، لب ها، زبان و..هم تاثیر مخربی را در بر داشته باشد و نیز به سبب حساسیت به وجود آمده دهان و لثه ها نیازمند خارش بوده و درد زیادی را متحمل شوند.

سفید کردن دندان با جوش شیرین می تواند سبب پوسیدگی دندان ها شود

بهره گیری از جوش شیرین بدون مشورت تخصصی با دندانپزشک متخصص و استفاده طولانی مدت از آن سبب می گردد دندان ها ضعیف شده و توسط هر گونه آسیبی مثل پوسیدگی تهدید شوند.

سفید کردن دندان با جوش شیرین می تواند بیماری های لثه را موجب گردد

از آنجا که دندان ها ارتباط مستقیمی با لثه دارند زمانی که افراد به سفید کردن دندان با جوش شیرین می پردازند به لثه ها آسیب وارد شده و بیماری های لثه نیز ممکن است ایجاد گردد مثلا التهاب یا تورم و خونریزی لثه.

سفید کردن دندان با جوش شیرین

لذا برخی به اشتباه تصور می کنند اگر جوش شیرین برای دندان مضر بود چرا از همان اولین بار به ضرر و آسیب آن پی نبرده اند در صورتی که آسیب های وارده به دندان ها نیز به سبب بهره گیری از جوش شیرین در هر زمان می توانند با شدت بسیار زیادی نمایان شده و درد زیادی را متحمل شوند.

جوش شیرین دارای فلوراید نیست

فلوراید چیست که جوش شیرین از آن بی بهره است؟

فلوراید ماده ای است که سبب تقویت شدن دندان های افراد می گردد ولیکن از آنجا که جوش شیرین دارای فلوراید نیست بنابراین می تواند به دندان ها آسیب بسیاری وارد کند.

جوش شیرین نمی تواند به تنهایی پلاک دندان را از بین ببرد

سفید کردن دندان با جوش شیرین مضر می باشد زیرا به سبب بهره گیری از جوش شیرین به تنهایی، پلاک دندانی برداشته نشده و نیز بالعکس سبب بیشتر شدن آن ها می شود.همچنین جوش شیرین نمی تواند به تنهایی حفره های موجود بر دهان را از بین ببرد.

چرا جوش شیرین نمی تواند مانع از حفره های دندانی شود؟زیرا نمی تواند به خوبی با میکروب و باکتری های جنگیده و آن ها را شکست دهد.

بنابراین توصیه می گردد به هیچ عنوان از جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها استفاده نشود زیرا به مرور آسیب های ناشی از جوش شیرین بر روی دهان و دندان ظاهر شده و بسیار ناراحت کننده می باشند.

همچنین افرادی که دندان های حساسی دارند باید بسیار دقت کرده و از جوش شیرین برای سفید کردن دندان هایشان استفاده نکنند زیرا علاوه بر ایجاد پوسیدگی، نه تنها سفید کردن دندان با جوش شیرین نقض می شود بلکه جوش شیرین خود به تنهایی باعث بد رنگی دندان ها می گردد زیرا لکه های بسیاری بر روی دندان ها ایجاد می گرداند.

در صورتی که اغلب افراد متصور می شوند که لکه ها به سبب سفید کردن دندان با جوش شیرین از بین می روند در حالیکه جوش شیرین لکه های عمیقی که بر روی دندان افراد وجود دارد را نمی تواند از بین ببرد و بهره گیری از آن فایده موثری برای سفید شدن دندان ها ندارد.

در نتیجه در پاسخ به سفید کردن دندان با جوش شیرین خوب است یا خیر مسلما پاسخ نه خواهد بود.

سفید کردن دندان با جوش شیرین

سفید کردن دندان با جوش شیرین در زمان ارتودنسی

برخی افرادی که دندان های خود را ارتودنسی کرده اند از آنجایی که رنگ دندان هایشان به سبب وجود براکت ها و..نیز دچار تغییر رنگ شده به سمت و سوی سفید کردن دندان با جوش شیرین رفته و در نهایت بهره گیری از جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها در زمان ارتودنسی می تواند براکت ها و دیگر مواردی که بر روی دندان ها متصل می باشند را شل و ضعیف نموده و خراب شوند.

باید اشاره نمود بهره مندی از روش های نوین زیبایی و درمانی به سبب سفید کردن دندان ها و نیز مرتب شدن و هم ردیف شدن آن ها با کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی و…بسیار بهتر و موثرتر از سفید کردن دندان با کامپوزیت داشته و نیز سبب می گردند دندان ها علاوه بر زیبایی، برای همیشه با عیوب دندانی خود خداحافظی کنند.

همچنین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور کل می تواند جایگزین بسیار مناسب تری نسبت به جوش شیرین باشد.

لذا افراد می توانند جهت سفید و زیباتر کردن دندان های خود با بالاترین کیفیت ممکن به سبب بهره گیری از روش های کاملا اصولی با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

منبع: نمناک

در صورتی که قصد دارید دندان های خود را با جوش شیرین سفید کنید بهتر است پیش از آن با دندانپزشک خود مشورت کنید. در صورتی که دندان های حساس دارید از این محلول استفاده نکنید.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه