ردیف کردن دندانها با کامپوزیت

ردیف کردن دندانها با کامپوزیت

ردیف کردن دندانها با کامپوزیت ونیر در عصر امروز اهمیت به زیبایی دندان ها بسیار بیش از قبل بوده و اکثریت افراد در صدد رفع عیوب دندانی و زیبا تر کردن دندان های شان هستند..و نیز یکی از روش ها برای برطرف نمودن عیوب و مشکلات رایج دندانی خصوصا کجی و نامرتبی دندان ها، بهره [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

ردیف کردن دندانها با کامپوزیت ونیر

در عصر امروز اهمیت به زیبایی دندان ها بسیار بیش از قبل بوده و اکثریت افراد در صدد رفع عیوب دندانی و زیبا تر کردن دندان های شان هستند..و نیز یکی از روش ها برای برطرف نمودن عیوب و مشکلات رایج دندانی خصوصا کجی و نامرتبی دندان ها، بهره گیری از ردیف کردن دندانها با کامپوزیت ونیر می باشد.

ردیف کردن دندانها با کامپوزیت از برترین روش های نوین و امروزی است که سبب می گردد طرح لبخند به زیبایی تمام جلوه کرده و دندان ها دیگر نامرتب و کج نباشند زیرا دندان ها به طور کامل یکدست و صاف بوده و لبخندی درخشان را به افراد هدیه می دهد.

ردیف کردن دندانها با کامپوزیت

مزایای ردیف کردن دندانها با کامپوزیت

از آنجایی که کامپوزیت ونیر یکی از محبوب ترین روش ها در زیباسازی، درمان و اصلاح عیوب دندانی می باشد افراد بسیاری به ردیف کردن دندانها با کامپوزیت ونیر می پردازند و محبوبیت کاشت کامپوزیت دندانی بیش از پیش می گردد.لذا این روش درمانی و زیبایی به سبب ردیف کردن دندانها مزایایی را به همراه دارد که به آن ها اشاره می کنیم:

  • افزایش اعتماد به نفس در لبخند زدن
  • سفید و درخشش دندان ها به همراه صاف و یکدست شدن(لذا کامپوزیت ونیر به سبب درجات رنگی گوناگون می تواند زردی و بدرنگی دندان ها را رفع کند.)
  • ظاهر زیبا و طبیعی دندان های کامپوزیتی
  • عدم نیاز به تراشیدن دندان ها مگر در صورت لزوم(باید اذعان داشت در این واقع سطح دندان ها بسیار کم تراشیده شده و مینای دندان تراشیده نمی شود.)
  • هزینه مناسب کاشت کامپوزیت ونیر به منظور ردیف کردن دندانها با کامپوزیت
  • طول مدت نصب کامپوزیت که تنها در یک جلسه درمانی می باشد.
  • از بین رفتن فاصله بین دندان ها
  • ترمیم دندان های بزرگ و بیرون زده
  • ترمیم و اصلاح دندان های شکسته
  • و..

بنابراین به سبب ردیف کردن دندانها با کامپوزیت ونیر افراد می توانند از زیبایی لبخند خود لذت برده و دندان هایی صاف و هم ردیف داشته باشند.

لذا بهتر است اشاره کنیم:

ردیف کردن دندانها با کامپوزیت می تواند تا حدودی در اصلاح نوع بیان افراد کمک کننده باشد زیرا ممکن است برخی به سبب وجود دندان های نامرتب دارای مشکلات گفتاری در ادا نمودن کلمات بوده و با ردیف کردن دندان هایشان با کامپوزیت بهتر از قبل بتوانند کلمات را بیان کنند.

از دیگر نکات مهمی که باید پیش از ردیف کردن دندانها با کامپوزیت در نظر داشت این است که دندانپزشک متخصص باید کاشت کامپوزیت دندانی به جهت برطرف نمودن نامرتبی دندان ها را تایید نماید زیرا روش های متعدد دیگری مثل ارتودنسی، لمینت و..نیز وجود دارند که می توان با آن روش ها هم به ردیف کردن دندانها پرداخت.

ولیکن اگر دندان ها شرایط مورد قبول و لازم را برای کاشت کامپوزیت دندانی پس از معاینه دکتر متخصص نداشته باشند دندانپزشک از روش دیگری به جهت ردیف کردن دندانها می پردازد.

ردیف کردن دندانها با کامپوزیت

ردیف کردن دندانها با کامپوزیت برای چه کسانی مناسب است؟

  • افرادی که قصد ندارند از روکش دندانی نصب شده به صورت دائمی استفاده کنند.
  • افرادی که قصد ندارند دندان هایشان به خصوص مینای دندان شان تراشیده شود.
  • افرادی که به صورت مداوم به بهداشت دندان هایشان رسیدگی می کنند زیرا کامپوزیت مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ ندارد.
  • افرادی که می خواهند هزینه مناسب و کمتری از کاشت لمینت سرامیکی به جهت هم ردیف کردن دندان هایشان بپردازند.
  • افرادی که می خواهند نتیجه سریع برطرف شدن عیوب دندانی خود را مشاهده کنند و تعداد جلسات زیادی را منتظر نمانند.
  • افرادی که قصد دارند علاوه بر ردیف کردن دندانها با کامپوزیت، دندان هایشان به صورت طبیعی سفید و زیبا شود.
  • و..

ردیف کردن دندانها با کامپوزیت

ردیف کردن دندانها با کامپوزیت برای چه افرادی مضر است؟

اگر افراد قصد داشته باشند به واسطه ردیف کردن دندانها با کامپوزیت، به برطرف کردن عیوب دندانی خود پرداخته و دندان هایی زیبا را به خود هدیه دهند نیز باید توجه کنند که دارای مشکلات دندانی ذیل نباشند و اگر دارای این عیوب هستند پس از ترمیم و برطرف کردن این مشکلات و تایید کاشت کامپوزیت توسط دکتر دندانپزشک متخصص به کاشت کامپوزیت دندانی بپردازند.

افرادی که دندان های پوسیده دارند

در صورتی که پوسیدگی دندان ها برطرف نشود ردیف کردن دندانها با کامپوزیت می تواند سبب گردد دندان های پوسیده زیر روکش کامپوزیتی دچار پوسیدگی بیشتری شده و دهان بوی نامطلوبی گیرد.

افرادی که دچار مشکلات لثه مثل التهاب یا تورم هستند.

التهاب و تورم لثه بسیار مهم بوده و در صورت وجود حتما باید برطرف شده و پس از ترمیم، روکش کامپوزیتی بر روی دندانها نصب شود زیرا در صورتی که روکش کامپوزیتی به لثه ها فشار وارد کند التهاب و تورم لثه ها بیشتر شده و ممکن است دچار خونریزی گردد.

افرادی که دندان هایشان نیاز به جرم گیری دارد.

اگر دندان ها دچار جرم باشند و با این وجود روکش کامپوزیتی بر روی دندان ها نصب گردد جرم دندانی زیر روکش کامپوزیت ونیر افزایش می یابد و به موجب آن دهان بوی بدی گرفته و حتی می تواند سبب پوسیدگی دندان ها یا مشکلات لثه و..شده و سلامت دهان و دندان ها را به خطر بیندازد.

افرادی که دندان های ضعیفی دارند.

مراجعینی که قصد ردیف کردن دندانها با کامپوزیت را دارند نباید دارای دندان های ضعیف باشند زیرا ممکن است به سبب کاشت کامپوزیت ونیر و قرارگیری روکش بر روی دندان های طبیعی، دندان ها ضعیف تر شده و بشکنند.

دندانی که ضعیف باشد یعنی مینای دندان ضعیف بوده و اگر نیاز باشد که برخی سطح دندان هایشان به جهت کاشت کامپوزیت تراشیده شود، این تراشیدگی به دندان ها و مینای دندان آسیب برساند و لازم است که حتما دکتر دندانپزشک تایید کند که دندان ها به حدی ضعیف نیست که به سبب کاشت کامپوزیت آسیب ببیند.

لذا مشکلات دندانی دیگری نیز ممکن است با هم ردیف کردن دندانها با کامپوزیت ایجاد گردد که توصیه می کنیم از دندانپزشک متخصص جویای این مشکلات شد..

ولیکن به طور کل اگر افراد پیش از ردیف کردن دندانها با کامپوزیت، دارای هر نوع مشکلات دندانی بودند توصیه می گردد نزد دندانپزشک متخصص پس از معاینه، درمان شده و در زمان مناسب پس از برطرف شدن مشکل دندانی اقدام به کاشت کامپوزیت ونیر کنند.

به طور خلاصه:

  • در صورتی که دندان ها پیش از کاشت کامپوزیت ونیر سالم باشند.
  • کاشت کامپوزیت توسط دندانپزشک متخصص انجام گیرد.
  • مراقبت از بهداشت دهان و دندان به صورت روزانه و مداوم صورت گیرد..

بدین سبب ردیف کردن دندانها با کامپوزیت بسیار لذت بخش بوده و سبب می گردد زیبایی دندان ها بسیار بیش از قبل گردد و به افراد اعتماد به نفس لبخند زدن و خنده بیشتری می دهد.

بنابراین بهتر است افراد جهت هم ردیف کردن دندانها با کامپوزیت بسیار به مراجعه به کلینیکی معتبر و مراقبت از دندان ها اهمیت دهند زیرا کامپوزیت دندان دارای مراقبت های مهم و ضروری بوده و نیاز است که افراد به آن ها اهمیت زیادی دهند:

  • مثل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن در طی روز به صورت مداوم
  • خودداری از استعمال دخانیات و یا کاهش آن با تایید دندانپزشک متخصص
  • کاهش مصرف نوشیدنی های الکلی، گازدار، رنگی و کافئین دار مثل نوشابه، چای و قهوه و..
  • کاهش مواد غذایی رنگی
  • خودداری از گاز زدن و جویدن اشیاء و مواد غذایی سفت
  • و..

باید اشاره نمود:

دندانپزشکی عرشیان با بهره گیری از به روز ترین متد و بهترین کیفیت مواد کاشت کامپوزیت، به سبب وجود متخصصان توانمند و مجرب به کاشت کامپوزیت دندانی پرداخته و کیفیت و قیمت نهایی کاشت کامپوزیت را تضمین می نماید.

بنابراین افرادی که قصد ردیف کردن دندانها با کامپوزیت ونیر را با بالاترین کیفیت ممکن دارند می توانند با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه