برای ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی چه کنیم؟

برای ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی چه کنیم؟

برای ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی چه کنیم؟ افراد زیادی پس از عصب کشی کردن دندان هایشان دچار درد زیادی می شوند که به همین سبب مدام جویای این هستند که برای آرام شدن درد دندان بعد از عصب کشی نیز باید چه کار کرد؟ بنابراین در ادامه قصد داریم به این [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

برای ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی چه کنیم؟

افراد زیادی پس از عصب کشی کردن دندان هایشان دچار درد زیادی می شوند که به همین سبب مدام جویای این هستند که برای آرام شدن درد دندان بعد از عصب کشی نیز باید چه کار کرد؟ بنابراین در ادامه قصد داریم به این مساله اشاره کرده و راهکارهایی را برای کاهش درد دندان بعد از عصب کشی بیان داریم.

بهترین روش ها برای ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی

نمی توان گفت بهترین روش آرام کردن درد دندان پس از عصب کشی دندان چیست؟ چرا که روش های متعددی بدین سبب وجود دارند که می توانند میزان درد موجود را کاهش دهند.

کمپرس یخ

یکی از روش های مطلوب جهت ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی نیز بهره گیری از کمپرس یخ می باشد.

توصیه می شود پس از گذشت یک ساعت از عصب کشی کردن دندان هایتان، از کمپرس یخ استفاده شود در صورتی که کمپرس یخ موجود نبود می توان یخ ها را در پارچه ای قرار داده و آن را بر روی صورت گذاشت.

خوب است که کمپرس یخ به مدت پنج دقیقه بر روی صورت قرار گیرد و پس از گذشت این زمان؛ آن را از روی صورت برداشت.

خوب است که این روند تکرار گردد تا به مرور میزان درد دندان پس از عصب کشی کاهش یابد چرا که علاوه بر کاهش درد نیز التهابی که به سبب عصب کشی رخ می دهد کاهش می یابد.

روغن درخت چای

می توان این روغن را از عطاری ها تهیه نمود چرا که می تواند تاثیر زیادی بر کم شدن درد دندان پس از عصب کشی داشته باشد.

بدین جهت نیاز است که سه الی چهار قطره روغن چای را با آب گرم مخلوط نموده و در طی روز چندین مرتبه محلول به دست آمده را قرقره نمایید.البته خاطر نشان کنیم که روغن چای برای معده ضرر دارد به همین سبب نیاز است پس از قرقره کردن نیز محلول تماما از دهان تخلیه گردد.

سیب زمینی

از آنجا که سیب زمینی آنتی باکتریال بوده و می تواند تاثیر خوبی در تسکین درد دندان داشته باشد. سیب زمینی می تواند از رشد کردن باکتری ها و عفونت لثه نیز جلوگیری نماید.

جهت استفاده نیز می توان یک برش از سیب زمینی را بر روی سطح دندان قرار داده و تا به هنگامی که تراوش نکرده است آن را از دهان خارج نکرد.

گل میخک

روغن میخک می تواند از مناسب ترین انتخاب ها برای کاهش میزان درد دندان باشد. کافیست مقداری از روغن را بر روی لثه در همان سمتی که دندان عصب کشی شده است ریخته و به مالش آن بخش پرداخت.

بدین سبب میزان درد دندان عصب کشی شده کاهش می یابد. به جهت آرام شدن درد دندان بعد از عصب کشی نیز می توان از پودر میخک و همچنین ترکیب آن با مقداری آب نیز ماده ای خمیری شکل ساخته و خمیر را بر روی دندان قرار داد.

مشورت با دندانپزشک متخصص

بسیار مهم است که پس از عصب کشی دندان مسکن های لازم جهت تسکین و کاهش درد دندان را از دندانپزشک جویا شده و آن را به میزان لازم نه بیشتر مصرف نمود. با مصرف صحیح مسکن های تجویزی نیز می توان میزان درد دندانی را تا حد خوبی کاهش داد.

خمیر آسافتیدا

یک چهارم قاشق چای خوری نیز این خمیر را با مقداری آب لیمو مخلوط نمایید تا بدین سبب حالت خمیری ایجاد گردد. نیاز است که خمیر آسافتیدا به صورت مستقیم بر روی دندان قرار گیرد. نیاز است به مدت پنج دقیقه خمیر بر روی دندان قرار گیرد و پس از آن به خوبی دهان را شست و شو داد و نیز این روند باید دو الی سه بار تکرار گردد.

شاید سوال پیش آید که چرا از آب لیمو استفاده کنیم؟ چرا که آب لیمو طعم تلخ و همچنین بوی نامطبوع را از بین می برد.

و..

به طور کل روش های متعددی جهت ارام شدن دندان درد پس از عصب کشی وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره کردیم..لازم به ذکر است که اگر درد دندان پس از چند روز ادامه یافت نیاز است که حتما مجددا به دندانپزشک متخصص مراجعه نمود و به درد دندان پس از عصب کشی اهمیت داده و آن را به هنگام ادامه یافتن در چند روز متوالی نادیده نگرفت.

چرا که در برخی مواقع در صورتی که درد دندان پس از چند روز بهتر نشد بدین معنی است که عصب کشی نیمه تمام بوده و میزان کمی از عفونت همچنان در دندان وجود دارد و نیاز است که دندان مجددا عصب کشی گردد.

به همین سبب مهم است که جهت عصب کشی دندان حتما به دندانپزشکی متخصص و حرفه ای مراجعه نمود که می توان جهت معاینه و درمان و همچنین کسب اطلاع بیشتر از عصب کشی دندان قیمت مناسب نیز با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمود یا بر روی لینک مربوطه کلیک نمود.

برای آرام شدن درد دندان بعد از عصب کشی

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه