خوابیدن سریع ورم لثه (درمان فوری)

خوابیدن سریع ورم لثه (درمان فوری)

چیکار کنیم ورم دندان بخوابد؟ (خوابیدن سریع ورم لثه) یکی از متداول ترین و رایج ترین مشکلی که ممکن است هر یک از افراد روزی آن را تجربه کنند یا پیشتر آن را تجربه کرده اند نیز ورم لثه می باشد. تورم لثه نیز سبب می گردد لثه ها قرمز شده و به سبب ورمی [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

چیکار کنیم ورم دندان بخوابد؟ (خوابیدن سریع ورم لثه)

یکی از متداول ترین و رایج ترین مشکلی که ممکن است هر یک از افراد روزی آن را تجربه کنند یا پیشتر آن را تجربه کرده اند نیز ورم لثه می باشد. تورم لثه نیز سبب می گردد لثه ها قرمز شده و به سبب ورمی که دارد دچار خونریزی گردد.

به همین سبب از آنجا که این مسئله ممکن است سبب نگرانی و ناراحتی خاطر برخی افراد گردد نیاز می دانیم به راهکارهای خوابیدن سریع ورم لثه نیز اشاره کنیم.

خوابیدن سریع ورم لثه

علل تورم لثه در افراد

دلایل متعددی می تواند سبب ورم لثه گردد که بهتر است افراد از آن ها مطلع شوند..

  • ملتهب بودن لثه
  • عفونت و تبخال
  • بارداری
  • کمبود ویتامین در بدن
  • دوران قاعدگی
  • بلوغ
  • دندان های مصنوعی
  • حساسیت افراد که می تواند به دهانشویه ها و خمیردندان ها باشد

و بسیاری موارد دیگر که ممکن است سبب ورم لثه در افراد گردد.

خوابیدن سریع ورم لثه

راهکارهای درمان فوری خوابیدن سریع ورم لثه

کمپرس آب گرم و سرد

با کمپرس آب گرم و سرد نیز می توان به  خوابیدن سریع ورم لثه پرداخت. پس از غوطه ور کردن پارچه تمیز بر آب گرم و گرفتن آب اضافی آن، بهتر است پارچه به سبب گرمایی که دارد به مدت 5 دقیقه مقابل صورت و دهان قرار گیرد البته پارچه نباید داخل دهان باشد و نیاز است که در قسمت خارجی و بیرونی دهان قرار گیرد.

به هنگام استفاده از کمپرس سرد، می توان یخی که خرد شده و به تکه های کوچک تقسیم گشته دور یک حوله یا پارچه تمیز پیچیده و در مقابل صورت به مدت 5 دقیقه قرار داد.

برای درمان بهتر و خوابیدن سریع ورم لثه بهتر است این چرخه برای کمپرس آب گرم و سرد دو الی سه مرتبه تکرار گردد..

لذا برای نتیجه بهتر می توان این کار را دو روز ابتدای ورم لثه و دو الی سه بار در روز انجام داد.

گیاه آلوئه ورا

بهره گیری از گیاه آلوئه ورا بسیار می تواند تاثیر بسزایی بر خوابیدن سریع ورم لثه داشته باشد. ورم لثه با پالپ آلوئه ورا می تواند به مرور کمتر گردد تنها کافیست لثه ورم کرده را با این پالپ ماساژ داده و چند دقیقه منتظر ماند.سپس با گذشت مدت زمان کمی حدودا چند دقیقه دهان را شست و شو داد.

آب لیمویی که تازه و ترش است

افراد می توانند با با بهره گیری و غرغره آب لیموی ترشی که تازه است به همراه آب گرم میزان تورم لثه را نیز کاهش دهند. این نکته حائز اهمیت است از آنجایی که لثه دچار تورم می گردد ممکن است دهان بوی بدی بگیرد و به سبب این ترکیب علاوه بر کاهش تورم لثه، میزان بوی بد دهان نیز از بین می رود. می توان این ترکیب را دو بار در طی روز غرغره نمود.

روغن نعناع

از دیگر راه های خوابیدن سریع ورم لثه شست و شوی دهان با قطره روغن نعناع می باشد. می توان 10 قطره روغن نعناع با ترکیب آب گرم را جهت درمان فوری ورم لثه استفاده نمود و دهان را در طی روز شست و شو داد.

از دیگر نکاتی که نیاز است جهت بهبود و جلوگیری از بروز ورم لثه در افراد به آن ها اشاره کنیم عبارتند از:

رعایت بهداشت دهان و دندان

بسیار مهم است که افراد در طی روز از مسواک و نخ دندان بهره گیرند ولیکن نیاز است که افراد با قدرت و شدت کمتری به مسواک زدن دندان های خود بپردازند تا از میزان بروز التهاب لثه جلوگیری شود..

بنابراین بهتر است افراد از مسواک هایی که سری نرمی دارند استفاده نموده و حتی از نخ دندان به آرامی بهره گیرند و با شتاب و فشار زیاد به نخ دندان کشیدن نپردازند زیرا ممکن است لثه ها دچار آسیب بسیار جدی ای شوند.

شست و شوی مرتب دهان

یکی از راه هایی که سبب حفظ سلامت لثه ها می گردد شست و شوی دهان پس از میل کردن هر وعده غذایی می باشد. یکی از راه ها نیز می تواند استفاده از دهان شویه ای باشد که مخصوص لثه ها است که با بهره گیری از آن می توان به خوبی مراقب حفظ سلامت لثه ها بود.

افراد می توانند با بهره گیری از راهنمایی های تخصصی دکتر دندانپزشک متناسب با دهان و لثه های خویش در صورت نیاز از این دهانشویه ها نیز بهره گیرند.

بهره گیری از خمیر دندانی که ضد التهاب لثه می باشد

اهمیت به حفظ سلامت خط لثه بسیار مهم است بنابراین افراد می توانند جهت درمان مشکلاتی که لثه دارد و نیز مینای دندان از خمیردندان های ضد التهاب لثه بهره گیرند.

بهره گیری از خمیر دندان های مناسب با دندان های حساس و لثه

در راستای اشاره به نکات مهم در راستای خوابیدن سریع ورم لثه نیاز است بیان داریم یکی دیگر از راه هایی که از بروز تورم بر لثه جلوگیری می کند بهره گیری از خمیر دندان های مناسب برای دندان های حساس و مراقبت از لثه نیز می باشد که می تواند تاثیرات مطلوبی بر حفظ سلامت دندان ها و لثه داشته باشد.

بهبود میزان تغذیه

تغذیه ای که ویتامین های بدن افراد را تامین نماید بسیار می تواند بر جلوگیری از تورم لثه و حفظ سلامت دندان ها و نیز ترمیم لثه داشته باشد خصوصا ویتامین C که دقیقا مطابق با همین تعریف عمل می نماید.

نقش ویتامین C و B بسیار می تواند بر سلامت لثه ها و دندان ها موثر باشد. توصیه می گردد افراد با مراجعه به دکتر متخصص و تشخیص میزان ویتامین بدن خود خصوصا ویتامین C از کاهش این ویتامین بر بدن خود جلوگیری نمایند تا با مشکلاتی مثل بیماری های لثه، کم خونی و..مواجه نگردند.

و..

بنابراین خوابیدن سریع ورم لثه علاوه بر بهره مندی از تخصص دندانپزشک مجرب و ماهر نیز نیازمند رعایت و پیشبرد نکاتی است که سعی نمودیم به برخی از آن ها اشاره کنیم.

لذا اگر افراد قصد دارند با معاینه و تشخیص دندانپزشک به خوابیدن سریع ورم لثه بپردازند می توانند با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند و از خدمات درمانی این کلینیک در خصوص درمان و خوابیدن سریع ورم لثه بهره مند گردند..

عرشیان کلینیک با تضمین کیفیت و قیمت به درمان بیماری ها و تورم و التهاب لثه می پردازد..بدین جهت می توان با کلینیک تماس حاصل نمود.

خوابیدن سریع ورم لثه

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه