جرمگیری دندان کامپوزیت شده

جرمگیری دندان کامپوزیت شده

جرمگیری دندان کامپوزیت شده الزامی است یا خیر؟ گاهی اوقات پیش می آید که برخی افراد پس از کامپوزیت دندان هایشان، حتی با وجود رعایت بهداشت دهان و دندان، احساس می کنند دهانشان بوی نامطبوعی گرفته بنابراین این ابهام که آیا نیاز به جرم گیری دندان کامپوزیت شده خود دارند یا خیر؟ به سراغشان می [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

جرمگیری دندان کامپوزیت شده الزامی است یا خیر؟

گاهی اوقات پیش می آید که برخی افراد پس از کامپوزیت دندان هایشان، حتی با وجود رعایت بهداشت دهان و دندان، احساس می کنند دهانشان بوی نامطبوعی گرفته بنابراین این ابهام که آیا نیاز به جرم گیری دندان کامپوزیت شده خود دارند یا خیر؟ به سراغشان می آید.

لذا بدین جهت قصد داریم در خصوص الزام جرمگیری دندان های کامپوزیت شده صحبت کنیم.

علل نیاز به جرم گیری دندان کامپوزیت شده

همانطور که گفتیم دندان های برخی افراد حتی پس از کامپوزیت کردن، بوی نامطبوعی داشته و ایشان نیز دلیل این بو را نمی دانند.

باید بیان داشت از مهم ترین علل بوی بد دهان، جرم هایی است که بر روی دندان های طبیعی زیر روکش کامپوزیتی قرار دارند.

به همین سبب است که همیشه تاکید می گردد پیش از نصب روکش کامپوزیتی، به معاینه دندان ها پرداخته و در صورت وجود جرم بر روی دندان ها به جرم گیری دندان ها پرداخته شود.

از دیگر علل جرمگیری دندان کامپوزیت شده که اتفاقا بسیار مهم است، این می باشد که در صورتی که افراد بهداشت دهان و دندان هایشان را پس از کامپوزیت کردن رعایت نکنند به سبب عدم مسواک زدن و بروز جرم بر روی دندان های طبیعی که زیر روکش کامپوزیتی قرار دارند این جرم ها سبب پوسیدگی دندان ها شده و در صورت ادامه یافتن نیز علاوه بر عفونت، سبب آسیب رسی به دیگر دندان ها و همانطور که پیشتر اشاره شد، بوی نامطبوعی در دهان می گردد.

لذا جرم بر روی دندان ها پس از کامپوزیت، می تواند سبب گردد مقاومت روکش کامپوزیتی در برابر سفیدی و تغییر رنگ کمتر گردد‌‌.

جرمگیری دندان کامپوزیت شده

چرا جرم بر روی دندان ها ایجاد می گردد؟

یکی از مهم ترین و اصلی ترین علل جرم بر روی دندان ها مسواک نزدن می باشد.

زمانی که افراد مسواک نمی زنند مواد غذایی که در مدت زمانی طولانی بر روی دندان ها باقی مانده اند نیز در طی زمان به جرم تبدیل می شوند..وقتی جرم های دندانی بر روی دندان ها باقی بمانند می توانند سبب زردی دندان ها و پوسیدگی شود که بوی بد دهان را به همراه داد.

از دیگر دلایلی که سبب جرم بر روی دندان حتی پس از کامپوزیت می شود مصرف مکرر و زیاد نوشیدنی های کافئین دار می باشد که سبب بروز جرم بر روی دندان ها می گردد.

5 مزیت مهم جرمگیری دندان کامپوزیت شده

  • زیبایی و سفیدی بیشتر دندان های کامپوزیتی ( باید توجه داشت جرم گیری دندان ها به تنهایی سبب سفید شدن آن ها نمی شود ولیکن پس از نصب کامپوزیت، جرم گیری دندان های کامپوزیتی سبب می گردد لک ها و جرم هایی که مانع از مشهود گشتن سفیدی و زیبایی دندان ها می شدند رفع گشته و دندان ها شفافیت خود را دوباره به دست آورند.
  • حفظ سلامت دهان و دندان پس از کامپوزیت ( همانطور که بیان شد به سبب قرارگیری روکش کامپوزیتی بر روی دندان های طبیعی ممکن است جرم های دندانی تجمع کرده و سلامت دندان ها به خطر بیندازند، جرمگیری سبب می گردد با از بین بردن این جرم ها دندان های طبیعی نیز حفظ گردند و به مشکل نخورند. )
  • ماندگاری بیشتر روکش کامپوزیتی
  • جلوگیری از بوی نامطبوع در دهان
  • مقاومت بیشتر دندان ها در برابر تغییر رنگ

بنابراین درمی یابیم که جرم گیری دندان های کامپوزیت شده بسیار می تواند بر طول عمر و زیبایی نهایی روکش کامپوزیتی موثر باشد.

لذا علاوه بر اهمیت مراجعه به دندانپزشک متخصص جهت نصب کامپوزیت ونیر، نیاز است بیان داریم بهتر است جهت جرم گیری دندان کامپوزیت شده هم به دندانپزشکی مجرب مراجعه کرده و جرمگیری دندان ها که نیاز به تخصص بسیاری دارد را به ایشان بسپاریم..

حال آنکه برخی افراد نمی دانند جهت جرم گیری به کدام کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایند به همین سبب می توانیم کلینیک دندانپزشکی عرشیان را معرفی کنیم‌‌..زیرا خدمات جرم گیری دندان در عرشیان کلینیک به صورت کاملا تخصصی انجام می گردد و هیچگونه آسیبی به روکش کامپوزیتی وارد نمی گردد‌..

جهت جرم گیری دندان های کامپوزیتی تنها کافیست با کلینیک تماس حاصل گردد.

حال یکی از متداول ترین سوالات جهت جرم گیری دندان های کامپوزیت شده را در ادامه بیان می کنیم.

آیا جرم گیری دندان ها به کامپوزیت آسیب می زند؟

با اطمینان می گوییم که اگر جرم گیری دندان در کلینیکی معتبر توسط دندانپزشکی متخصص و مجرب انجام گیرد هیچ آسیبی به روکش کامپوزیتی وارد نمی آید.

باید توجه داشت پیش از جرم گیری دندان ها ممکن است دندانپزشک متخصص بنا به صلاحدید جلسه مشاوره ای با مراجعین برقرار نموده و پس از بررسی و معاینه دندان های جرم گرفته به جرم گیری دندان ها می پردازد.

جرمگیری دندان کامپوزیت شده

بهترین زمان برای جرم گیری دندان کامپوزیتی

جرم بر روی دندان ها پس از کامپوزیت با علائمی همراه می باشد که نیاز است پس از مشاهده هر یک از این علائم جهت معاینه و بررسی دندان ها به دکتر دندانپزشک متخصص مراجعه نمود.

لذا از جمله علائم جرم دندان عبارتند از:

بوی نامطبوع دهان

یکی از مهم ترین علائم جرم بر روی دندان ها پس از کامپوزیت بوی نامطبوع دهان می باشد.زیرا جرم ها بر روی دندان های طبیعی زیر روکش کامپوزیتی باقی مانده و این نیز سبب گشته حجم بسیار جرم بر روی دندان ها سم هایی را در دهان ایجاد کند که باعث انتشار این بو گردد.

بسیار مهم است که پس از کامپوزیت بیش از قبل به رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت داد و حتما علاوه بر مسواک زدن از نخ دندان استفاده نمود.

خونریزی لثه

تورم و التهاب لثه و همچنین خونریزی لثه به هنگام مسواک زدن و حتی نخ دندان کشیدن می تواند یکی از نشانه های رایج جرم بر روی دندان ها باشد از این رو نیاز است اگر افراد پس از مسواک زدن و یا نخ دندان کشیدن لثه هایشان دچار خونریزی شد حتما جهت معاینه نزد دکتر دندانپزشک متخصص اقدام کنند.

خشک بودن دهان

در صورتی که دهان افراد مکررا خشک باشد نیاز است جهت بررسی وجود جرم بر روی دندان ها نیز به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمود.

پس از جرم گیری دندان های کامپوزیتی چه کار کنیم؟

طبیعتا به مانند نصب کامپوزیت که نیاز به مراقبت هایی دارد، پس از جرم گیری دندان کامپوزیت شده هم نیاز است که افراد به الزامات و نکات مراقبتی نیز توجه کنند.

  • بسیار مهم است که حتما دندان ها را با مسواک و خمیر دندانی مطلوب و تخصصی ( ترجیحا پیشنهاد دندانپزشک ) تمیز نمود..حتی می توان از دهان شویه با تایید دکتر دندانپزشک استفاده نمود.
  • در صورت بروز خونریزی از لثه ها در حدی که طبیعی باشد جای نگرانی نیست تنها می توان صبر کرد تا این بازه زمانی بگذرد زیرا التهاب موجود بر لثه ها سبب خونریزی موقتی لثه ها می گردد ولیکن اگر این خونریزی به طور مداوم شدت پیدا کرد نیاز است با دندانپزشک متخصص صحبت گردد‌.

مدت زمان جرم گیری دندان کامپوزیت شده

از آنجا که ممکن است میزان جرم بر روی دندان های افراد با یکدیگر متغیر باشد نمی توان مدت زمان معینی را برای جرم گیری دندان های کامپوزیتی بیان نمود زیرا مدت زمان جرم گیری نیز وابستگی زیادی به وضعیت لثه ها، وضعیت دندان های جرم گرفته دارد.

هر چه میزان جرم کمتری بر روی دندان ها وجود داشته باشد مدت زمان جرم گیری کمتر خواهد بود..همچنین از دیگر مواردی که بر طول جرم گیری موثر است میزان تخصص دندانپزشک می باشد.

هر چه دندانپزشک تخصص و مهارت بالایی در جرم گیری داشته باشد علاوه بر توجه به مدت زمان جلسه درمانی با دقت و توجه بسیار به جرم گیری دندان های کامپوزیتی می پردازد.

جرمگیری دندان کامپوزیت شده

عوامل موثر بر قیمت جرم گیری دندان کامپوزیت شده

طبیعتا عوامل متعددی بر هزینه نهایی جرمگیری دندان پس از کامپوزیت موثر می باشد. که عبارتند از:

  • میزان جرم و وضعیت لثه ها و دندان ها
  • روش مورد نظر دندانپزشک جهت درمان
  • تعداد جلسات مورد نیاز جهت جرم گیری
  • میزان مهارت و تخصص دندانپزشک
  • منطقه جغرافیایی کلینیک

لذا باید توجه داشت هزینه جرم گیری دندان هایی که کامپوزیت نشده اند با میزان قیمت جرمگیری دندان کامپوزیت شده نیز متفاوت می باشد و عموما هزینه این جرمگیری بیشتر می باشد زیرا به سبب روکش کامپوزیتی نیاز است دندانپزشک با دقت بیشتری به درمان پرداخته و زمان بسیار بیشتری را با حفظ تمرکز جهت جرم گیری صرف کند.

ولیکن از آنجایی که عرشیان کلینیک علاوه بر تضمین میزان کیفیت تمامی خدمات درمانی از جمله جرم گیری دندان های کامپوزیتی، قیمت این خدمات را هم تضمین نموده است افراد می توانند با اطمینان بر مناسب بودن قیمت و بالا بودن کیفیت جرم گیری نیز جهت درمان به کلینیک مراجعه نمایند.

تنها کافیست جهت اطلاع از قیمت جرم گیری دندان ارزان در عرشیان، با شماره درج شده تماس حاصل گردد.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه