جرمگیری دندان لمینت شده

جرمگیری دندان لمینت شده

جرمگیری دندان لمینت شده الزامی است؟ بسیار مهم است که افراد پس از لمینت کردن دندان های خود به بهداشت دهان و دندان هایشان اهمیت دهند در غیر این صورت به مرور زمان با وجود مقاومت بالای این روکش لمینتی، باز هم دندان ها زرد شده و بر روی دندان ها لکه می نشیند. لذا [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

جرمگیری دندان لمینت شده الزامی است؟

بسیار مهم است که افراد پس از لمینت کردن دندان های خود به بهداشت دهان و دندان هایشان اهمیت دهند در غیر این صورت به مرور زمان با وجود مقاومت بالای این روکش لمینتی، باز هم دندان ها زرد شده و بر روی دندان ها لکه می نشیند.

لذا علاوه بر زردی و بروز لکه بر روی دندان ها از آنجایی که روکش لمینتی به طور دائمی بر روی دندان های طبیعی نصب می گردد ممکن است دندان های طبیعی به واسطه عدم رسیدگی افراد به بهداشت و سلامت دندان هایشان، دچار پوسیدگی و حتی عفونت ناشی از عدم درمان به موقع پوسیدگی گردد.

بنابراین نیاز است که در صورت بروز هر مشکل پس از نصب لمینت جهت معاینه و درمان اقدام نمود زیرا جرمگیری دندان لمینت شده بسیار مهم و حیاتی است.

علل جرم بر روی لمینت دندان چیست؟

حال شاید این سوال پیش آید که چرا روکش لمینتی دچار جرم گرفتگی می شود؟ علت اینکه با وجود روکش لمینتی دندان ها باز هم نیاز به مراقبت دارند چیست؟ در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

  • یکی از مهم ترین و اصلی ترین علل جرم بر روی دندان های طبیعی که سبب بروز مشکل بر روکش لمینتی می شود عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد.بسیار مهم است که مراجعین پس از نصب روکش لمینت سرامیکی به بهداشت و سلامت دندان هایشان اهمیت دهند..مسواک زده و نخ دندان بکشند و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.
  • از دیگر علل بروز جرم و نیاز به جرمگیری دندان لمینت شده، عدم نصب روکش لمینتی توسط دندانپزشکی متخصص و مجرب می باشد زیرا بسیار حائز اهمیت است که این روکش با مهارت بسیار بالا با بررسی تناسب این روکش با دندان های طبیعی نصب گردد..زمانی که دندانپزشک غیر متخصص از مواد با کیفیت کاشت روکش لمینتی استفاده نکند ممکن است احتمال بروز جرم بر روی دندان ها افزایش یابد ولیکن دندانپزشکی که از تخصص و تجربه بالا برخوردار است از موادی با کیفیت جهت نصب روکش بهره می گیرد.
  • زمانی که افراد پس از نصب روکش لمینتی، نکات پس از نصب را عملی نمی کنند نباید انتظار دوام و ماندگاری بالای لمینت سرامیکی را داشته باشند.یکی از نکات مهم پس از نصب لمینت، کاهش مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی می باشد فرضا چای، قهوه و..لذا مهم است افراد پس از مصرف این مواد غذایی حتما مسواک زده و از بروز آسیب های احتمالی مثل تغییر رنگ و..جلوگیری نمود بنابراین محدود ساختن مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی بسیار مهم است.
  • پس از نصب روکش لمینتی، نیاز است مراجعین برای معاینه دندان های لمینتی خود در بازه های زمانی تعیین شده از سوی دندانپزشک متخصص به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایند حائز اهمیت است که مراجعین به این امر توجه لازم را داشته باشند زیرا در غیر این صورت ممکن است افراد، ناغافل در صورت وجود مشکلات دندانی، درمان مشکل را به تاخیر بیندازند خصوصا جرمگیری دندان لمنیت شده که نیاز است حتما در زمان مناسب انجام گیرد وگرنه دندان ها دچار پوسیدگی شده و اگر در زمان مناسب معاینه و درمان نشوند به عفونت دندانی تبدیل می شوند
  • حائز اهمیت است که مراجعین پس از نصب لمینت دندان ارزان نزد دندانپزشکی متخصص باید از خمیردندان و مسواک هایی مناسب استفاده نمایند تا به هنگام مسواک زدن دندان ها آسیب ندیده و دچار خونریزی نشوند.

لذا باید توجه داشت نکاتی پیش از نصب لمینت سرامیکی جهت جلوگیری از نیاز به جرمگیری دندان لمینت شده حائز اهمیت است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

جرمگیری دندان لمینت شده

الزامات پیش از نصب لمینت چیست؟

همانطور که پیشتر در اشاره به علل جرمگیری دندان لمینت شده نیز بیان کردیم باید مجدد یادآوری کنیم که نیاز است جهت کاشت روکش لمینتی، افراد به دندانپزشکی متخصص و مجرب مراجعه نمایند.

دندانپزشک متخصص پیش از نصب لمینت سرامیکی، به برخی نکات توجه می کند که لازمه نصب لمینت سرامیکی می باشند و نیاز است که مراجع به هر کلینیکی که مراجعه می کند به این امر توجه داشته باشد که اعم از:

معاینه دندان ها و عیوب موجود

دندانپزشک متخصص پیش از نصب روکش لمینتی به معاینه دندان ها می پردازد و بررسی می کند که مراجع به چه علت قصد لمینت کردن دندان های خود را دارد.در صورتی که عیوب دندانی مراجع با لمینت دندان رفع نمی شد دندانپزشک کاربلد این نکته را مد نظر قرار می دهد و بهترین راه درمانی را اعم از ارتودنسی یا جراحی های مربوطه و..بیان می کند.

بنابراین مهم است که افراد جهت نصب این روکش به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایند.

1.بررسی پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان ها پیش از نصب لمینت می تواند سبب بروز عفونت و التهاب لثه پس از کاشت شده و سلامت دندان های طبیعی افراد را به خطر بیندازد.بنابراین مهم است برای جلوگیری از نیازمندی به جرمگیری دندان لمینت شده و درمان پوسیدگی پس از کاشت، در صورت پوسیدگی دندان ها جهت برطرف نمودن آن ها اقدام نمود.

2.بررسی التهاب و تورم لثه ها

برخی افراد ذاتا لثه های متورمی دارند و نیاز است که پیش از لمینت دندان های خود التهاب و تورم دندان های مراجع برطرف گردد در غیر این صورت تورم لثه ها افزایش یافته و سبب خونریزی دندان ها می گردد.

3.برطرف شدن دندان قروچه

اگر افراد عادت به دندان قروچه کردن داشته باشند نیاز است که دندانپزشک متخصص پیش از لمنیت کردن دندان های ایشان به برطرف کردن این مشکل بپردازند زیرا عادت به ساییدگی دندان ها می تواند به دندان های لمینتی آسیب بزند.

4.سلیقه مراجع جهت نصب

برخی مراجعینی که قصد لمینت کردن دندان های خود را دارند نمی خواهند شفافیت دندان هایشان بسیار بیش از حد و غیر طبیعی باشد به همین سبب دندانپزشک متخصص به سلیقه و نیاز مراجع اهمیت می دهد و در صورت صلاحدید به نصب لمینت سرامیکی با طیف رنگی مد نظر مراجع می پردازد زیرا مهم است که مراجع از دندان هایش لذت برده و با تماشای دندان های خود لبخند بزند..

ولیکن در صورتی که انتخاب مراجع در تناسب با دیگر موارد مورد نظر دندانپزشک فرضا رنگ پوست، چشم و..نبود دندانپزشک متخصص با ارائه بهترین راهنمایی، بهترین نوع لمینت سرامیکی را بر روی دندان های مراجع نصب می نماید.

عوارض جرمگیری نکردن دندان های لمینتی چیست؟

  • زمانی که به جرمگیری دندان های لمینتی اهمیتی داده نشود دندان ها دچار پوسیدگی می شوند و اگر پوسیدگی در زمانی مناسب رفع نگردد دچار عفونت می شود و ممکن است علاوه بر آسیب رسانی به دندان پوسیده، به دندان های مجاور نیز صدمه بزند.
  • از دیگر عوارض عدم جرمگیری دندان لمینت شده تغییر رنگ دندان ها و زرد شدن آن ها می باشد.
  • زمانی که دندان های لمینتی جرمگیری نشوند دهان بوی نامطبوعی می گیرد و این بو با مسواک زدن و..از بین نمی رود.
  • بنابراین نیاز است که به سلامت دهان و دندان ها خصوصا پس از نصب لمینت سرامیکی توجه نمود.

جرمگیری دندان لمینت شده

الزامات پس از جرمگیری دندان لمینت شده ( راهکار درمانی )

  • بسیار مهم است که افراد در طی روز از مسواک و نخ دندان استفاده کنند.
  • مهم است که میزان مصرف نوشیدنی ها و غذاهای رنگی کاهش یابد.
  • نیاز است از استعمال دخانیات، سیگار، قلیان و نوشیدنی های الکلی اجتناب ورزید.
  • نیاز است که از شکستن و خرد کردن هر شیء و هر ماده غذایی سفت و سخت با دندان ها جلوگیری نمود.
  • مهم است که افراد در بازه های زمانی مشخص جهت معاینه دندان های لمینتی خود توسط دندانپزشک متخصص به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنند.

آیا می توان از بروز جرم بر دندان لمینت شده پیشگیری کرد؟

بله در صورتی که افراد به سلامت دهان و دندان هایشان توجه بسیاری داشته باشند و به مسواک و نخ دندان اهمیت دهند می توانند از قرارگیری جرم بر روی دندان ها جلوگیری کنند.

لذا دیگر نکاتی که پیشتر اشاره نمودیم همگی می توانند از احتمال بروز جرم بر روی دندان های لمینت شده جلوگیری کنند.افراد می توانند جهت جرمگیری دندان لمینت شده خود با عرشیان کلینیک تماس حاصل نمایند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه