بهترین رنگ کامپوزیت دندان

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

بهترین رنگ کامپوزیت دندان داشتن دندان های زیبا یکی از مهم ترین فاکتور هایی زیبایی می باشد که افرارد زیاد با درک اهمیت داشتن این دندان ها از روش های مختلفی برای داشتن دندان های زیبا استفاده می کنند. بدون شک یکی از مرسوم ترین روش ها داشتن دندان های مرتب و زیبا ، کامپوزیت [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

داشتن دندان های زیبا یکی از مهم ترین فاکتور هایی زیبایی می باشد که افرارد زیاد با درک اهمیت داشتن این دندان ها از روش های مختلفی برای داشتن دندان های زیبا استفاده می کنند. بدون شک یکی از مرسوم ترین روش ها داشتن دندان های مرتب و زیبا ، کامپوزیت می باشد. اما کامپوزیت نیز برای داشتن زیبایی هر چه بیشتر مسلزم رعایت نکاتی می باشد که یکی از این نکات انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان می باشد. برای پیدا کردن بهترین رنگ کامپوزیت برای دندان های خود در این مطلب با ما همراه باشید.

هزینه کامپوزیت دندان - 1403

نوع و برندبه ازای هر واحد
🔹 توکویاما(ژاپنی bw)1/390/000
🔹 توکویاما(ژاپنی) رنگ طبیعی1/090/000
🔹 کاریزما(آلمانی)1/590/000
🔹 سارمکو سوئیس 1/690/000
🔹 اولترادنت نانوسرامیک(آمریکا)2/790/000
🔹 آی پی اس نانو سرامیک (آلمانی)2/890/000
🔹 آی پی اس لیرینگ450/000
جهت دریافت تعرفه کامپوزیت زیبایی با تخفیف ویژه تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰
📍هم سطح سازی، قرینه سازی رایگان
📍اقساط بدون سود، بلند مدت

اهمیت انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان

رنگ کامپوزیت ها را می توان مهم ترین قسمت کامپوزیت دندان معرفی کرد. چرا که اولین چیزی که در اولین نگاه به دندان ها جلب توجه می کند رنگ آن ها می باشد. انتخاب رنگ نا مناسب می تواند عملا کامپوزیت را به یک کار بیهوده تبدیل می کند چرا که نه تنها در زیبایی دندان تاثیری ندارد بلکه موجب می شود تا دندان ها غیر عادی و غیر طبیعی به نظر برسند. و برعکس ، انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان موجب می شود که لبخند شما هر بیشتر زیبا تر شود و کامپوزیت به بهترین عملی تبدیل شود که تا کنون بر روی دندان های خود انجام داده اید.

با درک اهمیت انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت برای دندان ، در این مطلب سعی کردیم که شما را در این موضوع راهنمایی کنیم. هر چند که به شما پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رنگ مناسب بهتر است به نظر پزشک خود اعتماد کنید و رنگ پیشنهادی دندان پزشک که در این زمینه متخصص است را انتخاب نمایید. اما دانستن این نکات در مورد مناسب ترین رنگ کامپوزیت دندان خالی از لطف نمی باشد.

چگونه بهترین رنگ کامپوزیت دندان را انتخاب کنیم ؟

نکته تعیین کننده در انتخاب رنگ طبیعی کامپوزیت ونیر یا طبیعی بودن کامپوزیت‌ دندان، دقت در انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان است. اگر به رنگ دندان‌هایتان دقت کنید می‌بینید که رنگ متفاوتی دارند. دندان ها در نزدیکی لثه رنگ زردتری دارند. هر چه به لبه‌های آن نزدیک شویم رنگ دندان شفاف‌تر می‌شود. در واقع طبیعی به نظر رسیدن کامپوزیت‌ دندان دقت به همین جزئیات رنگ دندان‌هاست. برای اینکه این رنگ طبیعی به نظر برسد، باید یک دندانپزشک متخصص مشورت کنید. تا با دقت و صرف وقت رنگ طبیعی کامپوزیت را انتخاب و ایجاد کند.

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

انتخاب رنگ کامپوزیت دندان به سلیقه فرد و مشورت او با دندانپزشک نیز بستگی دارد. یکی از مزایای کامپوزیت دندان امکان انتخاب رنگ کامپوزیت برای فرد است که شما می توانید بهترین رنگ کامپوزیت دندان را با توجه به سلیقه خودتان انتخاب کنید. این رنگ از رنگ دندان گرفته تا رنگ‌های روشن‌تر امکان انتخاب دارد. اولین توصیه ما به افرادی که قصد دارند کامپوزیت‌ دندان انجام دهند؛ این است که حتماً با دندانپزشک خود مشورت کنند. در این صورت می‌توانند طبیعی‌ترین رنگ کامپوزیت را انتخاب کنند.

بهترین رنگ کامپوزیت دندان ونیر

به طور کلی شما می‌توانید انتخاب کنید که بهترین رنگ کامپوزیت دندان چگونه باشد. رنگ روشن یا رنگ طبیعی کامپوزیت. منظور از رنگ روشن یعنی کامپوزیت دندان، کاملاً سفید رنگ است. اگر رنگ کامپوزیت کاملاً سفید باشد، اطرافیان ممکن است متوجه شوند شما کامپوزیت انجام دادید. دندانپزشک برای انتخاب رنگ ابتدا به راهنمای سایه دندان‌ها مراجعه می‌کند.

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

در این راهنما چهار دسته بندی برای سایه دندان‌ها وجود دارد؛ D, C, B, A. قهوه ای مایل به قرمز، قهوه ای مایل به زرد، خاکستری و خاکستری مایل به قرمز. این چهار دسته نیز بر اساس درجه‌بندی شدت روشنایی سایه‌ها، به چهار بخش شماره‌گذاری می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها کار دندانپزشک را برای انتخاب بهترین رنگ و مناسب با سلیقه فرد و منطبق با رنگ طبیعی دندان‌های او، راحتتر می‌کند. متداول ترین سایه‌های رنگ استاندارد در رزین کامپوزیت بهترین رنگ کامپوزیت دندان در دسته بندی های زیر ارائه می‌شود:

  • A1
  • A2
  • A3
  • A3.5
  • A4
  • B1
  • B2
  • B3
  • C
  • CV
  • CV
  • BW
  • XBW

توجه داشته باشید که رنگ ها A1 – A2 و b2 سفید ترین رنگ های کامپوزیت دندان محسوب می شوند و به دندان های هالیوودی شهرت دارند. به همین علت در زمان انتخاب این رنگ ها حتما نوع دندان ها و رنگ پوست خود دقت لازم بفرمایید.

دندانپزشک چگونه بهترین رنگ کامپوزیت را انتخاب می‌کند ؟

دندان پزشک با در نظر گرفتن موارد زیر به انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان می پردازد :

  • دندانپزشک با توجه به رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ مو و سلیقه فرد، سعی می‌کند که بهترین انتخاب رنگ طبیعی کامپوزیت دندان را داشته باشد.
  • توجه کنید که همه این دقت نظر‌ها در انتخاب رنگ طبیعی کامپوزیت دندان در صورتی اتفاق می‌افتد؛ که فرد به دنبال داشتن کامپوزیت دندان طبیعی باشد.
  • اگر سلیقه فرد به صورتی باشد که بخواهد رنگ کامپوزیت دندان او سفید باشد؛ دندانپزشک طبق سلیقه او پیش می‌رود. دندانپزشک طبق راهنمای سایه‌های رنگ و قراردادن ترکیب‌های رنگی متفاوت، بهترین رنگ کامپوزیت دندان را انتخاب می‌کند.
  • سپس شما با توجه به انتخاب دندانپزشک می‌توانید رنگ روشن‌تر و سفید‌تر یا تیره‌تر آن را بخواهید.
  • با تکنیک لایه گذاری، دندانپزشک می‌تواند رنگ طبیعی‌تری را به دندان‌ها بدهد. به این صورت که ابتدا از یک رنگ پایه رزین کامپوزیت برای لایه میانی استفاده می‌کند. و از رنگ‌های درخشان‌تر در لبه‌های دندان‌ها استفاده می‌کند. این رزین‌ها را به صورت لایه لایه روی دندان‌ها شکل می‌دهد تا رزین‌های بهترین رنگ کامپوزیت دندان را به خود بگیرند.
  • در واقع پس از انتخاب رنگ پایه توسط شما، دندانپزشک است که با مهارت و تجربه خود، سایه‌های رنگ‌های مختلف را ترکیب می‌کند. با این کار می‌تواند ظاهر طبیعی‌تری به کامپوزیت‌دندان ببخشد. البته امروزه اکثر افراد به دنبال طرح لبخند هالیوودی هستند. به همین دلیل به رنگ طبیعی کامپوزیت اهمیتی نمی‌دهند و رنگ‌های بسیار شفاف و سفید را انتخاب می‌کنند.

توجه داشته باشید که به طور معمول دندان پزشک با تکیه بر تجربه ای که دارد و موارد بسیار بیشتری که مشاهده کرده است به مراتب بهتر میتواند رنگ مناسب تری را برای دندان های شما انتخاب نماید. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم دست او را در انتخاب رنگ مناسب شما باز بگذارید.

چگونه تشخیص دهیم رنگ بهترین رنگ کامپوزیت دندان چیست ؟

در بخش قبل گفتیم که دندانپزشک به رنگ پوست و چشم و موی شخص باید توجه کند. در انتخاب رنگ طبیعی کامپوزیت دندان توجه به این نکته بسیار مهم است:

  • نباید بین رنگ دندان‌ها و پوست بیمار تضاد زیادی وجود داشته باشد.
  • به طور مثال هر چه پوست شخص تیره‌تر باشد، رنگ کامپوزیت هم به سمت سایه‌های تیره‌تر می‌رود و برعکس. افرادی که رنگ پوست روشن‌تری هم دارند بهتر است از سایه‌های روشن‌تری استفاده کنند. به طور مثال رنگ آ۱ و آ۲ برای افرادی که پوست روشن دارند مناسب‌تر است.

سلبریتی‌ها  معمولاً برای کامپوزیت و لمینت دندان، روشن‌ترین رنگ را انتخاب می‌کنند و آن را بهترین رنگ کامپوزیت دندان می دانند. این باعث می‌شود که جلوی دوربین زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسند. البته ما توصیه نمی‌کنیم که همه بیماران دنباله‌رو سلبریتی‌ها باشند. آنها باید به تضادهای رنگ کامپوزیت و پوستشان دقت کنند. اگر پوست سبزه دارند و از کامپوزیت دندان با رنگ بسیار روشن استفاده می‌کنند، این بسیار غیرطبیعی به نظر می‌رسد.

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

اشتباهات رایج در زمان انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان

برای تعیین رنگ کامپوزیت دندان به طور معمول اشتباهاتی از جانب مراجعه کنندگان صورت می گیرد. پس برای انتخاب بهترین رنگ دانستن این اشتباهات خالی از لطف نیست.

به این نکته که درجه تغییر رنگ سایه دندان بسیار تاثیر گذار است. در ابتدا وقتی که انتخاب رنگ دارید به هیچ عنوان تغییر رنگ محسوس نیست. اما وقتی که دندان های کامپوزیت شده با آن سایه رنگ به صورت ردیفی کنار هم قرار بگیرند، تاثیر آن دو یا سه برابر می شود. به همین دلیل پس از انتخاب هر سایه رنگ، بهتر است کامپوزیت ها را کنار هم قرار بدهید. سپس مقدار درخشندگی و روشنایی آن را به خوبی بسنجید.

در واقع یک درجه تغییر رنگ می تواند روشنایی یا تیرگی کامپوزیت‌دندان را ۲ یا ۳ برابر نشان دهد. برخی از بیماران درجه رنگ کامپوزیت ونیر دندان خود را ۷ تا ۹ برابر دندان های طبیعی خود انتخاب می کنند. تصور می کنند که به این صورت دارای لبخند زیبا تر و جذاب تری خواهند بود. اما از دید اطرافیان به خاطر وجود تغییر رنگ بین کامپوزیت ونیر و دندان های طبیعی، این بسیار غیرطبیعی و ناخوشایند است. مورد دیگری که باید بسیار به آن دقت کنید: غیر از رنگ چشم، رنگ سفیدی چشم بیمار نیز بسیار اهمیت دارد. تضاد بین بهترین رنگ کامپوزیت دندان و سفیدی چشم، کامپوزیت را بسیار مصنوعی و غیر طبیعی نشان می دهد.

برای کسانی که علاقه مند هستند کامپوزیت‌ دندان آنها رنگ روشن تری داشته باشد توصیه ای داریم. قبل از انجام کامپوزیت دندان با مشاوره پزشک و انتخاب یک روش مناسب، تمامی دندان های خود را سفید کنید. به این وسیله پس از انجام کامپوزیت دندان تضاد رنگی بین کامپوزیت ها و سایر دندانهای طبیعی زیاد به چشم نمی خورد. در نتیجه کامپوزیت دندان طبیعی به نظر می رسد. اگر به دنبال رنگ طبیعی کامپوزیت دندان هستید. یا اصطلاحاً دوست دارید کامپوزیت‌ دندان طبیعی داشته باشید، حتماً در انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان به توصیه های دندانپزشک خود توجه کنید.

 

هماهنگی بهترین رنگ کامپوزیت دندان با سایر دندان ها

گاهی بیمار قصد دارد تنها تعداد محدودی از دندان‌های خود را کامپوزیت کند. برای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان به غیر از نکاتی که گفته شد، می‌توان از روش‌های دیگر هم استفاده کرد. به طور مثال اگر دندان‌های شما زرد شده باشند و می خواهید به وسیله کامپوزیت، رنگ آن را روشن کنید. روش های دیگر هست. می توانید برای بقیه دندان ها هم کاری کنید که روشنتر به نظر آیند.

بطور مثال ممکن است پزشک به شما پیشنهاد بدهد که ابتدا دندان‌های خود را با بلیچینگ روشن کنید. سپس با استفاده از سایه‌های رنگ دو تا سه درجه روشن‌تر از دندان‌های طبیعی شما، طرح لبخند شما را اصلاح می‌کند. تغییر تدریجی رنگ دندان‌ها طبیعی است. اما در صورتی که دندان‌ها به شدت زرد شده و یا تغییر رنگ داده باشند. نباید پیش از سفید کردن آنها اقدام به نصب کامپوزیت ونیر نمود حتی با وجود بهترین رنگ کامپوزیت دندان. زیرا نتیجه کار به اندازه‌ای که بیمار انتظار دارد؛ زیبا و جذاب نخواهد بود.

تغییر رنگ در بهترین رنگ کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان به آسانی مینای دندان، تغییر رنگ نمی‌دهد. اما با گذشت زمان تغییر رنگ می‌دهد. لکه‌های رنگی سطحی معمولاً پس از استفاده زیاد از نوشیدنی‌های رنگی مثل چای، قهوه یا ماءالعشیر قرمز ایجاد می‌شوند. یکی از عمده‌ترین دلایل تغییر رنگ کامپوزیت سیگار کشیدن است. افراد سیگاری باید بدانند که نیکوتین موجود در سیگار باعث ایجاد لکه‌های زرد یا قهوه‌ای روی کامپوزیت رزین می‌شود. اگر به دنبال راه‌هایی برای تغییر نکردن بهترین رنگ کامپوزیت دندان هستید، می‌توانید راه‌های زیر را به شما توصیه می کنیم:

  • بعد از نوشیدن چای یا قهوه حتما مسواک بزنید .
  • دندان‌های اطراف کامپوزیت را سفید کنید.
  • از کامپوزیت های جدید به جای قدیمی‌ها استفاده کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا به طور کامل شما را در انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان راهنمایی کنیم. توجه داشته باشید که این نکات در عمل بسیار مهم می باشد و حتما باید در نظر گرفته شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. همچنین کافیست برای کسب اطلاعات لازم در مورد قیمت کامپوزیت ها در انواع برند های آمریکایی ، آلمانی و ژاپنی به ابتدای این صفحه مراجعه نمایید.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه