بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان چیست؟ طبیعتا برای عفونت دندان نیز نیاز است که از بهترین روش درمانی بهره مند گشت تا میزان درد دندان به سبب این عفونت کاهش یابد. به همین سبب قصد داریم به بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان اشاره کنیم. چه بسا نیاز است بدانیم عفونت دندان چیست و [...]

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان چیست؟

به همین سبب قصد داریم به بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان اشاره کنیم. چه بسا نیاز است بدانیم عفونت دندان چیست و از چه نوع آنتی بیوتیکی باید برای درمان آن استفاده نمود.

عفونت دندان چیست؟

عفونت دندان که به آن آبسه دندان هم می گویند نیز به سبب تجمع باکتری ها نیز در داخل دندان یا لثه ایجاد می گردد.

چه بسا بسیار مهم است که افراد جهت درمان عفونت دندان نیز در اسرع وقت اقدام نمایند چرا که اگر در زمان مناسب جهت درمان اقدام نمود عفونت به راحتی از بین می رود ولیکن اگر درمان به تعویق بیفتد این احتمال وجود دارد که عفونت دندانی نیز به دیگر اعضاء بدن نیز منتقل گردد.

به همین سبب ممکن است این عفونت سلامتی بدن را در معرض خطر قرار دهد بنابراین مهم است که به درمان اهمیت داده و بدانیم بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان چیست؟

علائم عفونت دندان

در این بخش قصد داریم به برخی علائم عفونت دندان اشاره کنیم که مهم است با مشاهده آن ها در سریع ترین زمان به متخصص مراجعه نمود:

• دندان تیر می کشد
  • دندان تیز است
  • دندان ضربان دارد
  • دندان به هنگام جویدن درد می کشد
  • درد علاوه بر دندان نیز در نواحی گوش، فک و یا گردن نیز ایجاد گردد
  • حساس بودن دندان به گرما و سرما
  • لق شدن دندان
  • بروز زخم باز که سبب ترشح بر روی لثه می گردد
  • تورم بخشی از فک پایین یا بالا
  • مزه تلخ در دهان
  • تورم و التهاب لثه
  • قرمزی لثه

چه بسا علاوه بر این علائم نیز ممکن است برخی افراد دارای سایر علائمی گردند که عبارتند از:

• ورم کردن غدد گردن
  • احساس ناراحتی و بیماری

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان چیست؟

از آنجا که در پی شناخت بهترین آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت دندان هستیم نیز قصد داریم در این بخش به برخی آنتی بیوتیک های موثر برای عفونت دندان اشاره کنیم.

لذا نکته ای که مهم است بیان داریم این است که به هیچ عنوان نباید به مصرف آنتی بیوتیک بدون تجویز پزشک پرداخت چرا که ممکن است آسیب های متعددی را برای افراد ایجاد نماید.

در ادامه به برخی از این آنتی بیوتیک ها اشاره می کنیم که صرفا برای آشنایی بوده و نباید آن ها را بدون تجویز پزشک متخصص تهیه نمود.

1.اریترومایسین

این نوع آنتی بیوتیک نیز نوعی چرک خشک کن قوی می باشد که نه تنها برای عفونت دندان بلکه برای درمان عفونت گلو، گوش، لثه و سینه و..مورد استفاده قرار می گیرد.

چه بسا این نوع آنتی بیوتیک جایگزین خوبی برای پنسلین می باشد که افرادی که به پنسلین حساسیت دارند نیز می توانند از این نوع قرص استفاده نمایند.

مصرف اریترومایسین نیز می تواند دارای عوارضی اعم از موارد ذیل باشد:

• تهوع
  • یرقان

لذا بانوانی که باردار یا شیرده هستند و افرادی که بیش از 60 سال سن دارند نیز باید در مصرف اریترومایسین احتیاط کنند و حتما زیر نظر پزشک نیز به مصرف این آنتی بیوتیک بپردازند.

میزان دوز مصرفی این نوع آنتی بیوتیک 1 تا 4 گرم در روز می باشد و می توان از این آنتی بیوتیک به صورت قرص، آمپول، محلول و کپسول و..بهره گرفت.

2.پنی سیلین

نوع دیگر از بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان نیز پنی سیلین می باشد که به صورت تزریقی و هم قرص می توان از آن بهره مند شد.

چه بسا می توان جهت درمان عفونت هایی مثل عقونت لثه و دندان حتی گوش نیز از پنی سیلین استفاده نمود و باید بیان داریم پنی سیلین می تواند برای برخی افراد عوارضی مثل تنفس سریع، سرگیجه و ورم، تب و حتی کهیر را ایجاد کند.

3.کلیندامایسین

از این آنتی بیوتیک نیز زمانی می توان استفاده نمود که میزان عفونت شدید می باشد البته این آنتی بیوتیک هم مانند دیگر انواع آن ها باید توسط پزشک متخصص تجویز شود. چه بسا افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند نیز می توانند که از این نوع آنتی بیوتیک به جای پنی سیلین استفاده کنند.

کلیندامایسین هم به صورت قرص و هم به صورت تزریقی نیز قابل استفاده می باشد.

این نوع آنتی بیوتیک دارای عوارضی است که عبارتند از:

• مشکلات تنفسی
  • واکنش پوستی شدید
  • اسهال خونی یا آبکی
  • کهیر
  • ورم کردن گلو یا صورت
  • ورم کردن غدد

4.اموکسی سیلین

این نوع آنتی بیوتیک نیز توسط پزشکان بسیار تجویز می شود و بسیار پر مصرف می باشد. چه بسا برخی از کاربردهای این آنتی بیوتیک عبارتند از:

• درمان مشکلات مجاری ادراری
  • درمان عفونت لثه و دندان
  • گوش

بنابراین بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان که مصرف زیادی دارد نیز آموکسی سیلین می باشد.

از جمله برخی عوارض این آنتی بیوتیک عبارتند از:

• تهوع
  • ادرار کم
  • کم خونی

و..

مهم است که اگر افراد به پنی سیلین حساسیت دارند به هیچ عنوان از این آنتی بیوتیک استفاده نکنند.

5.تیکارسیلین

نوع دیگری از بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان نیز تیکارسیلین می باشد که افراد می توانند جهت درمان عفونت استخوان، عفونت ادراری، عفونت پوستی، عفونت لثه و دندان از این نوع آنتی بیوتیک استفاده نمایند.

چه بسا از جمله عوارض تیکارسیلین نیز تهوع، اسهال و ورم کردن محلی که آنتی بیوتیک تزریق شده است و.. می باشد.

6.آمپی سیلین

این نوع آنتی بیوتیک نیز مزایایی مثل پنی سیلین دارد. چه بسا آمپی سیلین نیز جهت درمان باکتری ها بسیار مناسب می باشد. آمپی سیلین  به شکل قرص، شربت و آمپول نیز قابل استفاده می باشند.

عوارض آمپی سیلین نیز عبارتند از:

و..

نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر به پنی سیلین حساسیت دارید نیز توصیه می کنیم به هیچ عنوان از آمپی سیلین استفاده نکنید.

بهترین نوع آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

جهت درمان عفونت دندان نیز با توجه به نوع باکتری در آبسه دندان نیز دندانپزشک از مناسب ترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان استفاده می نماید.

بنابراین بهترین نوع آنتی بوتیک عفونت دندان تنها در یک نوع خاص محدود نشده و تمامی آنتی بیوتیک ها با توجه به نیاز مراجعین می توانند تاثیر مطلوبی داشته باشند.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

چه کسانی از آنتی بیوتیک استفاده کنند؟

برخی افراد پس از جراحی دندان و دهان نیز قبل از بهره مندی از خدمات دندانپزشکی نیازمند بهره گیری از آنتی بیوتیک می باشند که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

• داشتن دریچه مصنوعی قلب
  • پیوند قلب
  • جراحی تعویض کردن مفصل ران یا زانو
  • سرطان
  • بیماری قلبی فرضا نقایص مادرزادی برای مشکلات قلبی
  • اندوکاریت عفونی

چه بسا خوب است این نکته را بیان داریم که حتما پیش از بهره مندی از خدمات دندانپزشکی و هر نوع خدمات درمانی دیگری حتما سوابق پزشکی خود را به درمانگر ارائه دهید چرا که ممکن است به برخی داروها و روش های درمانی و..حساسیت داشته باشید.

چگونه عفونت دندان درمان می شود؟

بسیار مهم است که جهت درمان عفونت دندان در اسرع وقت به دندانپزشک متخصص و حرفه ای مراجعه نمود.

لذا دندانپزشک می تواند از روش های متعددی برای درمان عفونت دندان بهره گیرد که با توجه به بررسی وضعیت دندان و شدت عفونت نیز مناسب ترین نوع درمان را به کار می برد.

چه بسا در راستای اشاره به بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان باید بیان داریم عواملی که سبب می گردد دندانپزشک با توجه به آن ها به انتخاب بهترین روش درمانی بپردازد عبارتند از:

• اولین محل بروز آبسه
  • میزان واکنشی که سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت نشان می دهد
  • میزان گسترش و پیشروی عفونت دندان

روش های درمانی عفونت دندان چیست؟

1.آپیکوکتومی

در اغلب مواقع دندانپزشک متخصص برای درمان عفونت دندان نیز تنها درمان ریشه را کافی نمی داند. به همین سبب از آپیکوکتومی که به آن برداشتن انتهای ریشه دندان می گویند نیز بهره می گیرد.

در روش آپیکوکتومی دندانپزشک متخصص لثه را باز کرده و در نهایت ریشه دندان با بافت عفونی اطراف به طور کامل تخلیه می شوند.

2.درمان ریشه

این روش برای درمان عفونت عمیق دندان مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش دندان سوراخ شده و باکتری های موجود و جمع شده در ریشه دندان نیز از بین می روند.

در انتها فضای خالی دندان با ماده ای شبیه به لاستیک نیز که به آن گوتاپرکا می گویند پر می شود.زمانی که دندان تماما بهبود یافت دندانپزشک به روکش کردن دندان پرداخته و یا به پر کردن دائمی دندان می پردازد. که بدین شکل این روش از عفونت دندان پیشگیری می کند.

چه بسا از دیگر روش های درمان عفونت نیز عبارتند از:

• تخلیه عفونت
  • سپسیس

نقش آنتی بیوتیک ها در درمان عفونت دندان

با بهره گیری از آنتی بیوتیک ها و زیر نظر دندانپزشک متخصص بودن نیز از بروز بیماری های لثه و استخوان دندان پیشگیری می شود. چه بسا مهم است از آنتی بیوتیک درستی استفاده شود در غیر این صورت احتمال بروز بیماری پریودنتال افزایش می یابد.

این بیماری به سلامت دندان ها خطر وارد می کند چرا که بخشی از استخوان و لثه را از بین برده و سبب بروز سایر بیماری های خطرناک می گردد.

با مصرف منظم آنتی بیوتیک های تجویزی متخصص و استفاده از بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان می توان با عقونت ها و باکتری ها مبارزه نمود و آن ها را از بین برد.

لذا می توان جهت بهره مندی از خدمات دندانپزشکی عرشیان کلینیک با شماره درج شده در صقحه سایت تماس حاصل نمود.