آیا کامپوزیت دندان قابل برداشتن است؟

آیا کامپوزیت دندان قابل برداشتن است؟

آیا کامپوزیت دندان قابل برداشتن است؟ یا خیر؟ یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که بین اکثریت افرادی که قصد کامپوزیت کردن دندان های خود را دارند پیش می آید، این است که آیا کامپوزیت دندان قابل برداشتن است؟ یا خیر؟ آیا می توان کامپوزیت را برای مدت زمان کوتاهی از دهان خارج کرده و [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

آیا کامپوزیت دندان قابل برداشتن است؟ یا خیر؟

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که بین اکثریت افرادی که قصد کامپوزیت کردن دندان های خود را دارند پیش می آید، این است که آیا کامپوزیت دندان قابل برداشتن است؟ یا خیر؟ آیا می توان کامپوزیت را برای مدت زمان کوتاهی از دهان خارج کرده و مجدد بر روی دندان ها قرار داد؟

به همین سبب از آنجا که این سوال یکی از مهم ترین دغدغه های مراجعین را در بر گرفته است و ذهن ایشان را درگیر کرده است قصد داریم در ادامه به طور کاملا مختصر به این پرسش پاسخ دهیم.

آیا کامپوزیت دندان قابل برداشتن است؟

آیا کامپوزیت دندان قابل برداشتن است؟ یا نمی توان آن را برداشت؟

باید اشاره کنیم کامپوزیت ونیر یکی از روش های زیبایی، ترمیمی و درمانی دندان ها است که به سبب مزایای متعددی که دارد تا به امروز از محبوبیت بسیاری برخوردار گشته است و نمی توان از مزایای آن در عصر امروز غافل گشت و آن ها را نادیده انگاشت.

لذا یکی از مزیت هایی که پیش تر از سایر مزایای کامپوزیت ونیر به آن اشاره می کنیم، قابل برداشت بودن ونیرهای کامپوزیتی می باشد..

بله درست است کامپوزیت ونیر را می توان از دندان ها بر خلاف لمینت سرامیکی خارج نمود. لمینت سرامیکی نیز دائمی بوده و به هیچ عنوان قابل برداشت نمی باشد ولیکن کامپوزیت ونیر به راحتی توسط دندانپزشک قابل برداشت می باشد و این خیال متقاضیانی که دلشان می خواهد به طور موقت تغییر کنند و دندان هایی زیبا داشته باشند را راحت می کند.

حال به سبب مزیت بسیار مطلوب قابل برداشت بودن، افرادی که قصد کاشت این روکش را دارند می توانند به راحتی به نصب کامپوزیت دندانی بپردازند و از آنجا که این روکش، روکشی قابل برداشت است می توان در هر زمان به دندان های طبیعی استراحت داد و روکش کامپوزیتی را چه به طور موقت و چه دائم نیز برداشته و از روی دندان ها خارج نمود.بنابراین محدودیتی در اینباره وجود نداشته و نخواهد داشت.

از آنجا که به پرسش آیا کامپوزیت دندان قابل برداشت است؟ یا خیر؟ به طور کاملا واضح پاسخ دادیم نیاز است به دیگر مزایای کاشت کامپوزیت ونیر هم اشاره کنیم تا متقاضیانی که قصد نصب روکش کامپوزیتی را دارند به خوبی با این روش آشنا شوند.

آیا کامپوزیت دندان قابل برداشتن است؟

مزایای کاشت کامپوزیت ونیر چیست؟

یکی از مهم ترین مزایا که به آن اشاره شد نیز در راستای پاسخ به سوال آیا کامپوزیت دندان قابل برداشت است؟ یا خیر می باشد..مجدد بیان می کنیم که:

  • لذا این روکش کامپوزیتی به سبب قابلیت برداشت نیز بسیار محبوب می باشد. منظور از اینکه می توان روکش کامپوزیت دندانی را از روی دندان ها خارج نمود این است که اغلب افرادی که قصد دارند به سلامتی دندان های طبیعی خود هم به خوبی رسیدگی کنند گاها روکش کامپوزیتی را از روی دندان های خود توسط دندانپزشک متخصص خارج می نمایند تا به دندان های طبیعی شان استراحت دهند..این برداشتن به منزله عدم کامپوزیت کردن مجدد دندان ها نیست بلکه به سبب هزینه مناسبی که این روکش دارد افراد می توانند پس از برداشتن آن در طی زمان دوباره دندان های خود را کامپوزیت کنند.
  • از دیگر مزایای این کاشت ترمیم عیوب دندانی می باشد..اعم از زردی و بدرنگی دندان ها، بستن فاصله بین دندان ها، یکدست کردن دندان ها و اصلاح دندان های بیرون زده و برجسته و..به همین سبب در صورتی که عیوب دندانی بیش از حد نبوده و نیازمند ارتودنسی نباشد می توان با تایید دندانپزشک متخصص و مطابق با میل و خواسته افراد نیز روکش کامپوزیتی را بر روی دندان های ایشان نصب نمود.
  • از دیگر مزایای کامپوزیت نیز تنوع رنگی آن می باشد.کامپوزیت دارای طیف های رنگی متنوعی است که هر یک از مشتریان بنا به سلیقه خود و نیز نظر تخصصی دندانپزشک متخصص با در نظر گرفتن تناسب طیف رنگی با دیگر اجزای صورت مثل چشم و مو انتخاب می گردد.این رنگ ها می تواند برای هر یک از متقاضیان با توجه به مواردی که گفتیم متفاوت باشد بنابراین بهتر است افراد به انتخاب تخصصی دندانپزشک که با در نظر داشتن زیبایی شناسی بهترین طیف رنگی را انتخاب می کند اعتماد نمایند و اصرار بر طیفی که از نظر دکتر برای ایشان متناسب نمی باشند نداشته باشند.

برخی طیف های کامپوزیت دارای رنگ طبیعی و برخی طیف های شفاف و روشنی دارند که شفافیت این طیف رنگی کامپوزیت بسیار می باشد.بنابراین از لحاظ نوع رنگ دندانی هم محدودیتی وجود نداشته و افراد می توانند با کمک های تخصصی دندانپزشک به کامپوزیت کردن دندان های خود با طیف رنگی مورد نظر بپردازند.

  • عدم تراشیدن دندان ها..از مهم ترین مزایای کاشت کامپوزیت عدم نیاز به تراشیدن دندان ها می باشد. در لمینت سرامیکی جهت نصب دائمی روکش لمینتی نیز دندان های طبیعی را می تراشند ولیکن در کاشت کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان ها نمی باشد مگر در مواقعی استثنائی که با توجه به فرم دندان های مراجع نیاز باشد تا حدودی بسیار کم دندان ها تراشیده شوند تا روکش کامپوزیتی به خوبی بر روی دندان های طبیعی بنشیند و بیرون زده و خارج از محدوده فک دیده نشود.

بنابراین در کنار پرسش آیا کامپوزیت دندان قابل برداشتن است؟ و آیا کامپوزیت دندان را میشود برداشت یا خیر.. نیاز است به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کامپوزیت دندان بپردازیم و پس از کسب اطلاعات مورد نظر تصمیم نهایی در خصوص نصب یا عدم نصب کامپوزیت نیز اتخاذ گردد.

تنها لازمه نصب کامپوزیت دندان نیز مراجعه به دندانپزشکی متخصص و مجرب است زیرا دندانپزشک متخصص با فرم دندان های افراد به خوبی آشنا بوده و با توجه به این مسئله پس از معاینه دندان ها و بررسی موارد لازم بهترین نوع کامپوزیتی را در طیف رنگی مناسب برای مراجعین در نظر می گیرد..

همچنین دندانپزشک متخصص از عملکرد خود اطمینان دارد بنابراین از بهترین مواد کاشت و برند کامپوزیتی استفاده می نماید و به کیفیت نصب روکش اهمیت زیادی می دهد.

عرشیان کلینیک یکی از کلینیک های دندانپزشکی معتبر است که با تضمین کیفیت و قیمت نصب روکش کامپوزیتی این شرایط را فراهم کرده که متقاضیان با پرداخت هزینه ای مناسب بهترین نوع کامپوزیت را بر روی دندان های خود نصب نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت کامپوزیت ونیر سرامیکی می توان تماس حاصل نمود ( بر روی لینک کلیک شود ) لذا در این محتوا قیمت روز کامپوزیت ونیر قرار داده شده است.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه