آیا عصب کشی ضرر دارد

آیا عصب کشی ضرر دارد

آیا عصب کشی ضرر دارد یا خیر؟ می دانیم یکی از روش های موثر جهت رفع پوسیدگی دندان، عصب کشی دندان می باشد که به سبب تخصصی بودن نیاز است که حتما توسط دندانپزشک متخصص نیز انجام گیرد. لذا برخی مراجعین با این پرسش مواجه می شوند که آیا عصب کشی ضرر دارد یا خیر؟ [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

آیا عصب کشی ضرر دارد یا خیر؟

می دانیم یکی از روش های موثر جهت رفع پوسیدگی دندان، عصب کشی دندان می باشد که به سبب تخصصی بودن نیاز است که حتما توسط دندانپزشک متخصص نیز انجام گیرد.

لذا برخی مراجعین با این پرسش مواجه می شوند که آیا عصب کشی ضرر دارد یا خیر؟ به همین سبب قصد داریم در ادامه به اطلاعات موثر و مناسبی از عصب کشی دندان اشاره نماییم که دریابیم آیا عصب کشی ضرر دارد یا خیر؟ آیا عصب کشی درد دارد یا خیر؟ و از این قبیل سوالات..

بنابراین پیشنهاد می دهیم افرادی که قصد دارند به عصب کشی دندان های خود بپردازند حتما به مطالب پیش رو سری بزنند.

آیا عصب کشی ضرر دارد

عصب کشی دندان به چه صورت انجام می گیرد؟

زمانی که سلامت دندان به سبب عفونت در معرض خطر باشد از عصب کشی دندان استفاده می گردد.

در روش عصب کشی یکی از معمول ترین کارها این است که سوراخی بر روی تاج یا مینای دندان ایجاد می گردد تا دسترسی دندانپزشک به ریشه دندان بهتر و سریع تر باشد.

به سبب این کار می توان تمام محتویات درون این ریشه به صورت تخصصی تمیز می گردند. در ادامه کانال ریشه دندان به خوبی شسته شده و عاری از هرگونه میکروب می گردد.

در آخر پالپ دندان پر می شود.

لذا در ادامه به پرسش آیا عصب کشی ضرر دارد پاسخ داده و سعی می داریم اطلاعات بسیار مناسبی را بیان داریم تا افرادی که قصد عصب کشی دندان های خود را دارند با آگاهی و مشاوره با دکتر دندانپزشک متخصص به عصب کشی دندان بپردازد.

آیا عصب کشی ضرر دارد

رایج ترین باور اشتباه درباره عصب کشی دندان

یکی از دلایلی که سبب گشته پرسش آیا عصب کشی ضرر دارد برای برخی افراد پیش آید این است که باوری اشتباه را شنیده و بدون بهره مندی از دانش و مشاوره تخصصی با دکتر دندانپزشک متخصص این باور اشتباه را باور کرده اند..

و آن این است که پس از عصب کشی دندان، دندان ها ضعیف شده و به سبب این ضعف به مرور شکننده می شوند! در حالیکه این باور اشتباه بوده و عصب کشی سبب ضعیف و شکننده شدن دندان ها نمی گردد.

در حالی که باید بیان داشت مهم ترین دلیلی که سبب می گردد دندان ها ضعیف شوند پوسیدگی دندانی می باشد که برخی به آن توجه نمی کنند..لذا باید توجه داشت اگر دندان های افراد دچار پوسیدگی شده باشند و به این پوسیدگی توجهی نگردد دندان دچار عفونت شده و این نیز می تواند سلامت دندان ها به خطر بیندازد.

پس می توانیم جهت پاسخ به پرسش آیا عصب کشی ضرر دارد نیز بگوییم خیر عصب کشی دندان ضرری برای سلامتی دندان ها نداشته بلکه با از بین بردن عفونت ها و خالی کردن کانال ریشه دندان از این عفونت ها، سلامت دندان ها را نیز افزایش داده و وضعیت دندان آسیب دیده را بهبود می بخشد.

آیا عصب کشی ضرر دارد

علل نیازمندی به عصب کشی دندان

در ادامه به علائم عفونت دندان اشاره می کنیم که سبب می گردند مراجعه به دندانپزشک متخصص جهت عصب کشی دندان الزامی گردد زیرا در صورت عدم درمان عفونت نیز ممکن است سلامت دندان آسیب دیده و حتی ممکن است سلامت دندان های مجاور به خطر افتند.

لذا برخی از این علائم عبارتند از:

  • شکسته شدن یا تیره بودن دندان ( تغییر رنگ )
  • متورم بودن لثه ها
  • حساس بودن لثه ها
  • خروج چرک از لثه
  • حفره بر روی سطح دندان
  • درد دندان به هنگام میل غذا و نوشیدنی های گرم و سرد
  • آبسه و.. بر روی لثه
  • تورم بسیار زیاد صورت و گردن
  • و..

لذا باید توجه داشت..

در راستای پاسخ به آیا عصب کشی ضرر دارد باید بیان داریم:

زمانی می توان به این پرسش پاسخ بله داد که جهت عصب کشی دندان نزد دکتر دندانپزشکی غیر متخصص مراجعه نمود زیرا همانطور که اشاره نمودیم عصب کشی دندان یکی از روش های تخصصی در دندانپزشکی است که نیاز است با تخصص و مهارت بالایی انجام گیرد و طبعا مراجعه به دندانپزشکی غیر متخصص و کم تجربه در این امر سبب می گردد بهبودی دندان آسیب دیده به تعویق افتاده و نیز افراد علاوه بر پرداخت هزینه مجدد جهت عصب کشی دندان نزد دندانپزشک متخصص، نگران به خطر افتادن سلامتی دندان های مجاور نیز باشند.

بنابراین بسیار مهم است جهت حفظ سلامت دندان ها به دندانپزشک متخصص مراجعه نموده و عصب کشی دندان را به شخصی مجرب و حرفه ای سپرد..

زیرا ممکن است به سبب اینکه دندانپزشک غیر حرفه ای به خوبی نتواند عفونت را از دندان آسیب دیده خارج نماید این عفونت به مرور بیشتر شده و در صورت عدم درمان در زمان مناسب، کشیدن دندان الزامی گردد.

آیا عصب کشی ضرر دارد

نکات مهم پس از عصب کشی دندان

یکی از عواملی که سبب می گردد به پرسش آیا عصب کشی ضرر دارد پاسخی منفی دهیم رعایت نکات ذیل می باشد:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان و نخ دندان کشیدن
  • عدم جویدن غذا و..با دندانی که به تازگی عصب کشی شده
  • تماس با دندانپزشک خویش به هنگام درد های مداوم دندان و لثه
  • توجه به نکاتی که دندانپزشک پس از عصب کشی به آن ها تاکید می کند
  • و..

اگر بخواهیم به یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی جهت عصب کشی دندان اشاره کنیم می توانیم عرشیان کلینیک را معرفی نماییم.

متخصصین دندانپزشکی عرشیان با بهره گیری از بهترین مواد دندانی و نیز به روزترین متد درمان، به عصب کشی دندان پرداخته و با مهارت و تخصص کامل عفونت ناشی از پوسیدگی دندان را برطرف می نمایند..تنها کافیست افراد در زمان مناسب جهت درمان پوسیدگی و عفونت دندانی خود به کلینیک مراجعه نمایند.

دندانپزشکی عرشیان با تضمین کیفیت و قیمت عصب کشی دندان این تضمین را به مراجعین خود می دهد که علاوه بر برطرف شدن مشکل، سلامت دندان هایشان حفظ شده و نیازی به نگرانی از بابت عصب کشی دندان در عرشیان کلینیک نباشند..

بنابراین پاسخ به آیا عصب کشی ضرر دارد برای تمامی مراجعین عرشیان کلینیک منفی بوده و افراد می توانند با خیالی راحت جهت عصب کشی دندان قیمت مناسب یا دندان های خویش در دندانپزشکی عرشیان حضور یابند.

تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود و با تعیین وقت قبلی در کلینیک حاضر گردید..دسترسی به کلینیک بسیار راحت بوده و افراد می توانند به راحتی در محل حضور یابند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه