آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟

آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟

آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟ در پاسخ آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟ باید گفت بله، سیگار می‌ تواند باعث خرابی کامپوزیت دندان شود. سیگار حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که با آسیب رساندن به بافت‌ های دهان و دندان، باعث کاهش کیفیت و عمر کامپوزیت دندان می‌ شوند. سیگار ابتدا باعث لکه‌ های [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟

در پاسخ آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟ باید گفت بله، سیگار می‌ تواند باعث خرابی کامپوزیت دندان شود. سیگار حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که با آسیب رساندن به بافت‌ های دهان و دندان، باعث کاهش کیفیت و عمر کامپوزیت دندان می‌ شوند. سیگار ابتدا باعث لکه‌ های سیاه و زرد روی سطح دندان می‌ شود که ممکن است با تمیز کردن توسط دندانپزشک نیز حذف نشود. این لکه‌ ها با تداخل در قابلیت اتصال کامپوزیت به دندان، باعث کاهش میزان تعامل درست واحد‌ های کامپوزیت با سطح دندان می‌ شوند.

 آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟

پیشنهاد می شود اگر افراد از سیگار و یا مواردی مشابه سیگار مانند قلیان استفاده می کنند با یک دندان پزشک خوب مشورت کنند. برای این امر می توانند در راستای سوالات خود درباره کامپوزیت دندان، از جمله قیمت کامپوزیت دندان، نوع و مضرات سیگار و الکل روی آن با عرشیان کلینیک تماس گیرند و از دندان‌پزشکان مجرب عرشیان کلینیک بهره مند شوند.

علاوه بر این پاسخ گفته شده در جواب سوال آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟ در ادامه باید به طور کامل تر پاسخ دهیم که مواد شیمیایی موجود در سیگار باعث تغییر ساختار کامپوزیت شده و آن را نرم و شکننده می‌ کنند و همچنین سیگار می‌ تواند باعث افزایش دمای دهان شود که با توسعه پلیمر کامپوزیت تداخل دارد و باعث تغییر در شکل و ابعاد کامپوزیت می‌ شود.

 آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟

در نتیجه سیگار می‌ تواند باعث خرابی کامپوزیت دندان شود و در نتیجه، برای حفظ سلامت دندان‌ ها و زیبایی آن‌ ها، بهتر است از سیگار خودداری کرده و روی بهداشت دهان و دندان خود تمرکز کنید. چرا که در کل مواردی مانند سیگار و قلیان چه برای دندان و چه برای کامپوزیت دندان بسیار در طول زمان مخرب خواهند بود، به همین دلیل پیشنهاد می شود به طور کل از آن ها استفاده نشود.

مضرات سیگار و قلیان برای کامپوزیت دندان

همان طور که به سوال آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟ پرداختیم، باید بدانیم سیگار و قلیان چه ضرری را محتمل می شوند و نتیجه این ضرر چه خواهد بود. سیگار می‌ تواند به چندین شکل باعث خرابی کامپوزیت دندان شود:

 آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟

  1. تغییر رنگ: مواد شیمیایی موجود در دود سیگار می‌ توانند باعث لکه‌ های زرد و سیاه روی سطح دندان شوند که اشاره کردیم با تمیز کردن حتی توسط دندانپزشک نیز امکان دارد ترمیم نشود. این لکه‌ ها با تداخل در قابلیت اتصال کامپوزیت به دندان، باعث کاهش میزان تعامل واحد‌ های کامپوزیت با سطح دندان می‌ شوند.
  2. تغییر در ساختار کامپوزیت: مواد شیمیایی موجود در سیگار باعث تغییر ساختار کامپوزیت شده و آن را نرم و شکننده می‌ کنند. به طور کل باعث خرابی کامپوزیت خواهد شد و افراد به ترمیم آن نیازمند خواهند بود.
  3. تغییر شکل کامپوزیت: سیگار می‌ تواند باعث تغییر شکل کامپوزیت در مرور زمان شود و امکان توسعه پلیمر کامپوزیت را ندهد و در نتیجه باعث تغییر در شکل و ابعاد کامپوزیت شود.
  4. خشک شدن دهان: دود سیگار باعث خشک شدن دهان می‌ شود و باعث تحریک و حساسیت دندان‌ ها نیز خواهد شد که این امر اسید های حاصل از باکتری‌ ها را در دهان ترشح می کند و می‌ تواند در نهایت باعث تخریب و ضعف کامپوزیت شود.

در نهایت سیگار می‌ تواند باعث کاهش فرایند بهبودی بعد از انجام روش‌ های درمانی دندان از جمله پوشش دهی کامپوزیت و یا لمینت دندان شود. در کل در پاسخ سوال آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟ باید گفت که پیشنهاد می شود و بهتر است از سیگار و قلیان خودداری کنید تا سلامت دندان‌ های خود را حفظ کنید و از ایجاد خرابی‌ ها و مضرات به موجب استفاده از سیگار در کامپوزیت دندان جلوگیری کنید.

 آیا سیگار کامپوزیت را خراب میکند؟

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه