آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟

برای دریافت نوبت ویزیت رایگان کامپوزیت دندان کلیک کنید آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟   دندان ها را می توان از مهم ترین عضو صورت به شمار آورد که هم تاثیر بسیار زیادی در سلامتی دارد و هم نقش بسزایی در زیبایی صورت ایفا می کند. یکی از مواردی که [...]

همراه دوستان خود مطالعه کنید!
همراه دوستان خود مطالعه کنید!

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟

 

دندان ها را می توان از مهم ترین عضو صورت به شمار آورد که هم تاثیر بسیار زیادی در سلامتی دارد و هم نقش بسزایی در زیبایی صورت ایفا می کند. یکی از مواردی که زیبایی دندان های ما را تا حد بسیار زیادی تحت الشعاع قرار می دهد بدون شک کجی و نا مرتبی دندان ها است. این معضل که در بسیاری از افراد وجود دارد تحت عوامل مختلفی از جمله کوچک بودن فک ، ژنتیک و … ایجاد می شود. یکی از روش هایی که افراد برای درمان کجی دندان به آن مراجعه می کنند ، کامپوزیت است اما این سوال به قوت خود باقیست که آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟

 

ما در این مطلب سعی داریم که به طور کامل به این سوال مبنی بر اینکه آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد پاسخ دهیم. اگر می خواهید پاسخ سوال خود را در این مورد دریافت کنید کافیست در این مطلب با ما همراه باشید چرا که به طور کامل به جواب این سوال خواهیم پرداخت .

 

هزینه کامپوزیت دندان – 1403

نوع و برند به ازای هر واحد
🔹 توکویاما(ژاپنی bw) 1/390/000
🔹 توکویاما(ژاپنی) رنگ طبیعی 1/090/000
🔹 کاریزما(آلمانی) 1/590/000
🔹 سارمکو سوئیس 1/690/000
🔹 اولترادنت نانوسرامیک(آمریکا) 2/790/000
🔹 آی پی اس نانو سرامیک (آلمانی) 2/890/000
🔹 آی پی اس لیرینگ 450/000
جهت دریافت تعرفه کامپوزیت زیبایی با تخفیف ویژه تماس بگیرید ۰۲۱۷۷۲۰۶۰۰۰
📍هم سطح سازی، قرینه سازی رایگان
📍اقساط بدون سود، بلند مدت

 

امکان کامپوزیت دندانهای کج به صورت قسطی نیز وجود دارد و کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟

 

روش های درمان کجی دندان

 

پیش از آن که به پاسخ این سوال که آیا میشود دندان های کج را  کامپوزیت کرد بپردازیم لازم است روش های درمانی کجی دندان را به طور مختصر بیان کنیم.به طور کلی افراد برای خلاصی از کجی دندان از روش های مختلفی استفاده می کنند که برخی از روش ها در زیر مجموعه عملی به نام مال اکلوژن انجام می شود. مال اکلوژن به طور کلی به دندان های کج گفته می شود که سعی می شود برای رفع آن روش های درمانی مختلفی به کار گرفت. این روش ها در سه گروه انجام می شود :

 

ارتودنسی : بدون شک سنتی ترین روش درمان دندان های کج می باشد که البته برای افراد در سنین پایین تر انتخاب مناسب تری می باشد. نکته ای که در مورد ارتودنسی باید مد نظر داشته باشید این است که نسبتا روش بسیار طولانی تری است و به طور معمول با درد های دندانی و فکی همراه است. هر چه میزان کجی دندان های شما بیشتر باشد نیز طول درمان طولانی تر خواهد بود. همچنین شایان توجه است که این روش دائمی کجی دندان هارا بر طرف می کند اما به علت تهاجمی بودن مضراتی نیز برای شما به دنبال خواهد داشت.

 

لمینت دندان : یکی دیگر از روش های بر طرف کردن کجی دندان می باشد که البته روش دائمی نمی باشد و بیشتر جنبه بخشیدن ظاهری زیبا به دندان ها دارد. توجه داشته باشید که لمینت به نسبت سایر روش های بر طرف سازی کجی دندان از قیمت بیشتری برخوردار می باشد و اگر این روش را برای حل مشکل خود انتخاب کرده اید بهتر است مسائل مالی آن را نیز در نظر بگیرید.

 

کامپوزیت دندان : این روش ، روشی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. در پاسخ به این سوال که آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد باید گفت که بله ! به طور قطع یکی از روش های بر طرف سازی کجی دندان کامپوزیت می باشد. البته شایان ذکر است که این کار نیز مانند لمینت جنبه ظاهری دارد و مشکل را به طور کامل بر طرف نمی کند. اما به نسبت روش کم هزینه تری محسوب می شود که تهاجمی نیز نمی باشد.

 

حال که با روش های بر طرف سازی کجی دندان آشنا شدیم نوبت به این مورد می رسد که آیا میشود دندان های کج را کامپوزیت کرد و شرایط آن به چه صورت می باشد.

 

کامپوزیت دندانهای کج

 

آیا کامپوزیت دندان را صاف میکند؟

کامپوزیت می تواند تا حدودی به صاف شدن دندان ها کمک کند.

در اینجا چند روش برای صاف کردن دندان ها با کامپوزیت وجود دارد:

  1. بستن فاصله بین دندان ها:
    کامپوزیت می تواند برای پر کردن فضای بین دندان ها و ایجاد ظاهری صاف و یکدست استفاده شود.
  2. اصلاح شکل دندان ها:
    کامپوزیت می تواند برای تغییر شکل دندان های نامنظم، مانند دندان های کوتاه، بلند، کج یا نامتقارن استفاده شود.
  3. پوشاندن لب پریدگی ها و ترک ها:
    کامپوزیت می تواند برای پوشاندن لب پریدگی ها و ترک های دندان ها و ایجاد ظاهری صاف و یکدست استفاده شود.

اما کامپوزیت برای همه موارد مناسب نیست.

در اینجا چند محدودیت برای صاف کردن دندان ها با کامپوزیت وجود دارد:

  1. شدت نامرتبی دندان ها:
    کامپوزیت فقط می تواند برای اصلاح مشکلات جزئی نامرتبی دندان ها استفاده شود. برای مشکلات پیچیده تر، ارتودنسی گزینه مناسب تری است.
  2. اندازه و شکل دندان ها:
    کامپوزیت نمی تواند برای تغییر اندازه یا شکل دندان ها به طور قابل توجهی استفاده شود.
  3. رنگ دندان ها:
    کامپوزیت می تواند برای تغییر رنگ دندان ها استفاده شود، اما به اندازه لمینت سرامیکی موثر نیست.

قبل از تصمیم به استفاده از کامپوزیت برای صاف کردن دندان ها، حتماً با یک دندانپزشک باتجربه مشورت کنید. این امکان و ویزیت دندانپزشک متخصص برای طرح درمان شما به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی عرشیان فراهم است.

دندانپزشک می تواند با بررسی وضعیت دندان های شما، بهترین روش را برای صاف کردن دندان هایتان به شما پیشنهاد دهد.

در اینجا چند روش جایگزین برای صاف کردن دندان ها وجود دارد:

  1. ارتودنسی:
    ارتودنسی روشی برای صاف کردن دندان ها با استفاده از براکت و سیم است.
  2. لمینت سرامیکی:
    لمینت سرامیکی پوسته های نازکی از جنس سرامیک هستند که برای پوشاندن سطح جلوی دندان ها استفاده می شوند.
  3. روکش دندان:
    روکش دندان برای ترمیم دندان های آسیب دیده یا تغییر شکل آنها استفاده می شود.

انتخاب بهترین روش برای صاف کردن دندان ها به عوامل مختلفی مانند شدت نامرتبی دندان ها، بودجه شما و انتظارات شما بستگی دارد.

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟ شرایط آن چگونه است ؟

 

فوقا ذکر کردیم که یکی از روش های درمانی بر طرف کردن کجی دندان کامپوزیت است پس کامپوزیت کردن دندان های کج امکان پذیر است و امروزه توسط دندان پزشک های ماهر و مجرب قابل انجام است. اما شرایط برای این کار وجود دارد که حتما باید به آن توجه نمود. این نکات به این شرح می باشد :

 

دندان های بسیار کج را نمی توان کامپوزیت کرد

 

اینکه آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد تا حد بسیار زیادی بسته به میزان کجی دندان شما دارد. در حقیقت اگر کجی دندان های شما جزئی می باشد می توانید با خیال راحت برای درمان آن از طریق کامپوزیت دندان کج اقدام فرمایید. اما فراموش نکنید که در کجی های شدید تر این امکان وجود ندارد. در بسیاری از موارد نیز کجی دندان با نا موزون بودن فک و کجی آن نیز همراه می باشد که این مورد نیز مزید بر علت می شود که کامپوزیت دندان کج غیر ممکن شود. در چنین مواقعی ارتودنسی بهترین روش می باشد.

 

کامپوزیت دندان کج نیز با ارتودنسی همراه می باشد

 

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که در بسیاری از مواقع کامپوزیت دندان را به تنهایی نمی توان بر روی دندان کج اجرا کرد. در حقیقت بستر دندان ها باید برای کامپوزیت آماده شود و ارتودنسی این بستر را فراهم می کند پس این تصور که با کامپوزیت از شر ارتودنسی راحت می شوید همیشه درست نمی باشد! البته ارتودنسی که در این روش انجام می شود کوتاه مدت محسوب می شود و به قدری که شما تصور می کنید نیست. اما با این وجود کامپوزیت دندان های کج یک روش ترکیبی از ارتودنسی و کامپوزیت محسوب می شود که در آن مدت زمان ارتودنسی به مراتب کوتاه تر می باشد.

 

نیاز به تغییر فرم و تراشیدگی دندان ها

 

یکی دیگر از نکاتی که پاسخ به این سوال که آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد و ایا دندان کج با کامپوزیت درست میشود نیز، شایان ذکر است مربوط اعمال تغییراتی است که باید بر روی دندان انجام شود. دندان هایی که قرار از پوشش ونیر بر روی آن قرار بگیرد باید به طور کامل برای این عمل آماده باشند. اقدامات دیگری که برای آماده کردن دندان ها انجام می شود اعمال تغییرات و اصلاح فرم دندان های میباشد که از طریق تراشیدگی انجام می شود. این قسمت از کامپوزیت دندان های کج موجب می شود که امکان ریموو یا برداشتن کامپوزیت ها به سختی ممکن شود یا در صورت برداشتن باید با دندان دیگر جایگزین گردد.

 

توجه داشته باشید که تراشیدگی در برخی از اوقات مقداری به دندان های شما و مینا آن اسیب میزند که احتمال خرابی آن را به مقدار کمی افزایش می دهد.

 

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟

 

نکاتی در مورد کامپوزیت برای دندان های کج

 

در این مطلب سعی کردیم تا به طور کامل به این سوال که آیا می شود دندان های کج را کامپوزیت کرد پاسخ دهیم. نکاتی که در این مورد شایان ذکر است به این شرح می باشد :

 

  • کامپوزیت یک دندان کج نیز ممکن می باشد و شما می توانید تکی یا به تعداد این کار را انجام دهید.
  • در تعیین قیمت کامپوزیت دندان کج این نکته را باید مد نظر داشته باشید که باید هزینه های مربوط به ارتودنسی و تراشیدن دندان را نیز مد نظر داشته باشید.
  • قیمت کامپوزیت به نسبت لمینت بهتر می باشد.
  • از مزایا این روش این است که کمتر تهاجمی است.
  • این روش روشی دائمی نمی باشد و بهتر است اگر کجی دندان شما خفیف نمی باشد از روش های ارتودنسی کامل استفاده نمایید.

 

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و به این سوال که آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد پاسخ داده باشیم. شما می توانید هزینه های کامپوزیت دندان را در ابتدا این صفحه مشاهده کنید.

 

آیا دندان های کج را میشود کامپوزیت کرد ؟
آیا قیمت کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما مناسب است؟1402/12/19 7:53:31
بله ،به دلیل محدودیت تنوع رنگی در ایران دارای قیمت مناسبی نسبت به سایر برند های دیگر دارد. اما با توجه به کیفیت و ویژگی‌های آن، معمولاً به عنوان یک گزینه با ارزش در نظر گرفته می‌شود.
چه افرادی باید از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند؟1402/12/19 7:51:34

افرادی که به دنبال ترمیمات دندان با کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، و استحکام و مقاومت هستند، می‌توانند از کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما استفاده کنند.

چه ویژگی‌هایی در کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما وجود دارد؟1402/12/19 7:49:36

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما دارای ویژگی‌هایی همچون کیفیت بالا، تطابق با رنگ طبیعی دندان‌ها، استحکام و مقاومت، و استفاده از فناوری‌های پیشرفته است.

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما چیست؟1402/12/19 7:48:53

کامپوزیت دندان ژاپنی توکویاما یک نوع ماده ترمیمی است که برای دندان آسیب دیده استفاده می‌شود. این کامپوزیت‌ها از مواد با کیفیت بالا و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند.

آیا استفاده از فلوراید برای دندان‌های کامپوزیتی مفید است؟1402/12/9 12:45:21

بله، استفاده از محصولات حاوی فلوراید می‌تواند به تقویت ساختار دندان‌های کامپوزیتی و جلوگیری از پوسیدگی آنها کمک کند. از طریق استفاده از خمیر دندان و محلول‌های نظافت دهانی حاوی فلوئوراید، می‌توانید سلامت دندان‌های خود را حفظ کنید.

آیا تمیزی دندان‌های کامپوزیتی مثل دندان‌های طبیعی مهم است؟1402/12/9 12:35:00
 بله، تمیزی دندان‌های کامپوزیت همانند دندان‌های طبیعی بسیار اهمیت دارد. شستشوی منظم، استفاده از نخ دندان و بازدیدهای منظم از دندانپزشک می‌تواند به حفظ سلامت دندان‌های کامپوزیت کمک کند.
چگونه می‌توانم از پوسیدگی در دندان‌های کامپوزیتی جلوگیری کنم ؟‌1402/12/9 11:08:40

مراقبت منظم و ویزیت منظم دندان‌هایتان توسط دندانپزشک بسیار مهم است. همچنین اجتناب از منافذ و شکستگی‌ها، تمیز کردن منظم دندان‌ها و استفاده از محصولات بهداشت دهان مناسب می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی کمک کند.

آیا کامپوزیت‌های دندانی باعث ایجاد پوسیدگی می‌شوند؟1402/12/9 11:02:14

به طور مستقیم نه. اما اگر منافذ یا شکستگی‌ها در محل اتصال آنها به دندان رخ دهد، ممکن است باعث ورود باکتری‌ها و پوسیدگی شوند.

آیا استفاده از کامپوزیت‌های دندان می‌تواند پوسیدگی را تسریع کند؟1402/12/9 11:00:55

خیر. کامپوزیت‌های دندانی معمولاً به حفظ دندان‌ها کمک می‌کنند و باعث مقاومت در برابر پوسیدگی می‌شوند.

هدف از کاشت کامپوزیت دندانی چیست؟1402/10/19 23:40:51

زیباسازی طرح لبخند.کج نبودن و یکدست شدن دندان ها.سفید و درخشندگی.برطرف شدن فاصله دندانی.برطرف شدن زردی و لکه دندان ها و..

قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 چقدر است؟1402/10/19 23:40:16

لیست هزینه و قیمت کامپوزیت دندان سال 1402 در ابتدای محتوا ارائه شده است.

کاشت کامپوزیت دندان نیاز به مراقب خاصی دارد؟1402/10/19 19:38:26

بله تمامی روش های زیبایی دندان نیازمند مراقبت های پس از کاشت و قرار گیری بر روی دندان ها هستند لذا افراد باید به بهداشت دهان و دندان هایشان اهمیت داده و مسواک زدن را فراموش نکنند.بهتر است خوردن مواد غذایی رنگ و نوشیدنی های گازدار،رنگی و الکلی به حداقل برسد و از استعمال دخانیات و مصرف سیگار دوری نمود.افراد باید هر چند وقت یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه و دندان های کامپوزیتی اش را به متخصص خود نشان دهد.همچنین لازم است پس از کاشت کامپوزیت افراد حتما از متخصص جویای نکات ضروری پس از کاشت کامپوزیت شوند.

معایب کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:48:58

کامپوزیت دندان نسبت به سایر مواد ترمیمی دندان مانند سرامیک، استحکام کمتری دارد. همچنین، کامپوزیت دندان ممکن است در اثر ضربه یا فشار شدید آسیب ببیند.

مراقبت از کامپوزیت دندان چگونه است؟1402/10/3 19:48:09

برای حفظ سلامت و طول عمر کامپوزیت دندان باید از دندان‌های خود به طور صحیح مراقبت کنید. این مراقبت‌ها شامل مسواک زدن دو بار در روز، استفاده از نخ دندان یک بار در روز و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینه و جرم گیری دندان‌ها می‌شود.

چگونه کامپوزیت ونیر در دندان‌ها قرار می‌گیرد؟1402/10/3 19:47:20

قرار دادن کامپوزیت ونیر در دندان‌ها یک فرآیند چند مرحله ای است که در مطب دندانپزشک انجام می‌شود. در این فرآیند، دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را تمیز و آماده می‌کند. سپس، کامپوزیت را به شکل دندان‌های بیمار در می‌آورد و آن را روی دندان‌ها قرار می‌دهد. در نهایت، کامپوزیت را با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند.

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/10/3 19:46:35

طول عمر کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع کامپوزیت، نحوه مراقبت از دندان‌ها و میزان آسیب دندان بستگی دارد. به طور کلی، طول عمر کامپوزیت دندان بین ۵ تا ۱۰ سال است.

کامپوزیت ونیرها چه کاربردی دارند؟1402/10/3 19:45:56

کامپوزیت ونیرها برای بهبود ظاهر دندان‌ها استفاده می‌شوند. این ونیرها می‌توانند برای پوشاندن لکه‌ها، ترک‌ها و ناهنجاری‌های دندانی استفاده شوند. کامپوزیت ونیرها همچنین می‌توانند برای تغییر رنگ دندان‌ها یا ایجاد لبخندی زیباتر استفاده شوند.

چگونه کامپوزیت انتخاب می‌شود؟1402/10/3 19:45:02

انتخاب کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی مانند نوع مشکل دندانی، میزان آسیب دندان و نیازهای بیمار بستگی دارد. دندانپزشک با توجه به این عوامل کامپوزیت مناسب را انتخاب می‌کند.

کامپوزیت دندان چیست؟1402/10/3 19:44:14

کامپوزیت دندان یک ماده ترمیمی دندان است که از ترکیبی از رزین، فیلر و رنگدانه ساخته می‌شود. این ماده به شکل خمیری است و دندانپزشک آن را روی دندان قرار می‌دهد و با استفاده از نور ماوراء بنفش سخت می‌کند. کامپوزیت دندان برای ترمیم انواع مشکلات دندانی مانند پر کردن دندان، ترمیم شکستگی دندان و ونیر دندان استفاده می‌شود.

حداقل عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان چند سال است؟1402/9/19 20:21:25

حداقل دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان حداقل 5 و حداکثر 7 سال می باشد.البته این میزان ماندگاری در نهایت به رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری های لازم پس از کاشت کامپوزیت دندان بستگی دارد.توصیه می گردد افراد نکات لازم برای نگهداری از دندان های کامپوزیتی را از دندانپزشک متخصص خود جویا شوند.

روکش کامپوزیت دندان را می توان پس از چند سال برداشت؟1402/9/19 1:07:03

بله کامپوزیت دندان به سبب عدم تراش مینای دندان مگر در مواقع خاص از قابلیت برداشت برخوردار است و افراد می توانند هر زمان که بخواهند روکش کامپوزیتی را از روی دندان هایشان برداشته و خارج کنند.

هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟1402/9/19 1:06:30

هزینه نهایی کامپوزیت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد که در محتوا به طور کامل به آن ها اشاره شده است لذا افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با عرشیان کلینیک تماس حاصل کنند.

مقاله‌های مرتبط

ثبت ديدگاه

Go to Top